Starší komentáře ke článku: Největší překážkou e-shopů je strach z (ne)bezpečnosti

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr Šebek

Datum vložení: 19.9.2002 10:01:37

Úvodem bych chtěl upozornit autora na matematickou chybu, které se dopustil v článku hned v prvním odstavci. Neboť se zde píše, že celkový počet uživatelů internetu lehce stoupl (tedy z 31% na 34%) a že počet nakupujících se snížil (i když hned v druhém odstavci se píše, že zůstal na 15%).
A teď trochu matematiky. Tuším, že na Zemi je celkem 6 mld obyvatel, z toho 31% znamená 1,86 mld a 34% je 2,04 mld, tedy + 180 miliónu nových uživatelů. A teď k nakupujícím. 15% z 1,86 mld je 279 milionů a 15% z 2,04 mld je 306 miliónů. Rozdíl je tedy cca 27 miliónů nových nakupujících. Takže se počet nakupujících nesnížil, ale naopak zvýšil.
Těšil jsem se, že se něco dočtu o stavu v ČR, jak bylo slíbeno na začátku, ale nakonec o online nakupujících nebylo řečeno v podstatě nic.
Možná by bylo přínosnější se zeptat přímo provozovatelů obchodů v ČR, jak jsou na tom s obratem a nakupujícími v tomto roce a uveřejnit skutečnost, než pouze konstatovat, že online obchod stagnuje. Takový článek a jiné další mohou pouze přispět k tomu, že zákazník, který se rozhoduje o nákupu na internetu, by mohl být nepříznivě ovlivněn. A navíc, podle mého nepravdivě.
Nemohu mluvit za ostatní provozovatelé, ale jen v našem Obchodním domě.cz (www.obchodni-dum.cz), letos zvýšíme obrat oproti loňskému roku o 40-50%. A to podle mého názoru nesvědčí o stagnaci.
Díky za pozornost.
Petr Šebek - obchodní ředitel - petr.sebek@obchodni-dum.cz

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 19.9.2002 10:16:22

Promiňte, přepokládali jsme, že stav za Českou republiku již bude nabídnut ke stažení, ale zatím se tak nestalo. Ten by pak objasnil čísla za ČR, kde předpokládám situaci jinou. Článek se spíše snaží poukázat na to, co je v titulku. Upozorňuje, že je důležité informovat potenciální internetové zákazníky o bezpečnosti nakupování, neboť většina z nich tyto nákupy za bezpečné nepovažuje, což je špatně.

Add matematika - pardon, anotaci jsem dělal narychlo a upsal jsem se - nemá tam být počet, ale podíl, hned to opravím.

Avatar

Autor komentáře: Zdenek Hrazdila

Datum vložení: 19.9.2002 11:08:13

Dobrý den,
matematika je věc ošidná... v principu ale platí, že zvýší-li se celkový počet uživatelů internetu, pak podíl 15% nakupujících, počítaných z této hodnoty, musí také zákonitě vzrůst...
Vůbec nepopírám, že některé e-shopy mohou být úspěšné - u nás i ve světě. Global eCommerce Report však vyjadřuje <B> průměr </B>, do kterého chtě nechtě spadne úspěšný Amazon (konečně černá čísla!) i krachující mezvládnutý obchod.
Pokud se budu ptát na výsledky českých e-shopů samotných prodejců (což mám po čase zase v úmyslu), uvíznou v síti hlavně ti úspěšní, z tohoto pohledu má dotazování mezi tisíci spotřebitelů mnohem větší vypovídací hodnotu.
Český GeR - nevím jaká data dodává TNS do celosvětového průzkumu, ale to co bylo bylo prezentováno jako výsledky za rok 2001 je skoro nezajímavé (5 grafů, 2 se týkají využití mobilních telefonů). Takže nic objevného a průlomového nečekejte zřejmě ani letos :-((

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz