Starší komentáře ke článku: Nejčastější chyby tvůrců webových stránek

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Equino-X

Datum vložení: 9.2.2000 20:25:00

dost sa mi nepaci ze by som mal brat do uvahy vobec nejaky NS, ked je to v principe uz mrtva platforma. IE 5.xx je idealny nastroj na pozeranie stranok a predpokladam ze 80% ak nie viac ma IE... nadsenectvo je pekna vec ale standard druha... ak by mal kazdy rozmyslat nad tym ako to bude vyzerat pod NS tak sa asi zblazni... od tohoto sa budeje standard aby clovek webmaster mal lepsi pocit z prace a aby nemusel rozmyslat o nekorektnosti zobrazenia v NS... preto vlastne reagujem na dany clanok, lebo si myslim ze straca podstatu v tom ze sa vyvoj stranky porovnava z nekompatibilitou IE a NS, mali tam by take dodatky ktore naozaj specifikuju chybu daneho browseru...

Avatar

Autor komentáře: MegerSon

Datum vložení: 5.4.2000 19:45:00

Znam dost lidi, kteri maji instalovane NN i IE, ale IE pouzivaje pouze pro ucely odladeni svych stranek. Zalezi taky na tom, jestli delam stranky pro "pocitacovejsi" verejnost, ktera ma casto aversi ke vsemu, co zacina MS, nebo pro stado uzivatelu, ktere pouziva to, co jim zabalili v obchode. Osobne mam taky trochu vyhraneny nazor na "standardy" diktovane OBCHODNE velmi uspesnym MicroSoftem (staci kouknout na nektere "nove prvky" na poli OS).

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 6.4.2000 8:39:00

IMHO NN neni mrtvá plarforma - už jste viděli Netscape 6.0 - to je pokrok!

Avatar

Autor komentáře: Pavel Vodicka

Datum vložení: 3.7.2000 0:48:00

Jenze o Netscape 6 tu jiste rec nebyla. Ten netrpi problemy se zobrazenim stranek jako NN 4.x. Kazdopadne zastavam nazor, ze by se webmasteri meli alespon postarat o to, aby jejich stranky byly v NN aspon citelne :-) Na to, ze nevypadaji uplne stejne jako v IE, je vetsina uzivatelu NN zvykla a pocita s tim.

Avatar

Autor komentáře: Adam Hošek

Datum vložení: 21.3.2001 16:59:27

A vida, další z těch, kteří jsou zaslepeni Microsoftí platformou. Nejradši bych se nevyjadřoval, ale říct, že být nadšencem pro NN je jedna věc a standard věc druhá, to nepochopim. Ne, je to celkem správné, ale 1. každý může být nadšencem jakéhokoliv prohlížeče, takže NN tady nehraje roli. A 2. jestli někdo považuje za standard něco, co funguje jen na jedné platformě, nemá tady co dělat. Kdo určuje Specifikaci normy HTML? W3C. Ta specifikace je pěkně rozsáhlá, takže se nedivim, že se to nikomu nechce číst, jenže pak nechoďtě se standardy od MS, když ten žádné standardy nemá - maximálně v rámci Windows, ale já nic z Windows od MS za standard nepovažuji! (Ale zas neříkám, že by to bylo nějak špatné.) A pak už záleží jen na výrobci prohlížeče, jak kvalitně implmentuje normu HTML při zobrazování a jak (ne)bude podporovat chyby v zápisu kódu. Kdyby W3C vytvořilo svůj prohlížeč, nebylo by to od nich přijato proto, že by se takový prohlížeč mohl stát monopolním, protože by zobrazoval naprosto správně.

Mohl bych pokračovat, ale tady se mluví o chybách webmasterů a ne o standardech a Microsoftích pseudo-standardech.

Jako poslední věc chci podotknout, že největší problém je ve webmasterovi, který neumí HTML! A pak se, prosím, hádá o kvalitu zobrazení v různých brouzidlech.

Avatar

Autor komentáře: Lady Killer

Datum vložení: 10.6.2001 11:26:28

Statistika W3C.

Browser...........Apr 01
Internet Explorer..79%
Netscape............7%

Browsers that count for less than 0.5% are not listed.

Pokud jsi zaslepen NN tak si to uzij, ale pokud ani neodoruje spravne standarty W3C tak sorry to IE podporuje vice ikdyz ne zcela.
Souhlasim s tim, ze stranky by se mneli nejak citelne zobrazit kazdemu (napr existuji lide s IE 3.0 a coz je prdel je jich asi tak 2/3 co NN).

Avatar

Autor komentáře: Adam Hošek

Datum vložení: 12.6.2001 20:44:47

Stale se mluvi o IE a NN... ja bych NN hodil do kose, protoze 4.7x je uz na nic, to je pravda. A NN6 nevim nevim. To preferuji Mozillu. Ted je posledni verze 0.9.1, ktera je opravdu spickova, jen se svou typickou narocnosti na pamet. S par lidma jsme takto mluvili o IE a M a na kazdem jsme se shodli na kladnostech a pochopitelne i zaporech. Nerikam kdo byl celkove horsi nebo lepsi, ale na kazdem je neco dobre a neco horsi.

Pro NN jako takove ja nejsem a nikdy jsem ani nebyl... spis pro Mozillu.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 15.6.2001 6:57:56

Dobrý den, moc by mne zajímalo, když už preferujete Mozillu, jakto že nevíte že právě Mozilla má v sobě implementované jádro, které využívá i Netscape 4.xx !
Navíc Mozilla je pouze v testovacím stádiu. Já jsem měl k dispozici betaverzi (na built si už nevzpomínám) a v ní byla Mozilla velice málo stabilní - sice rychlá ale málo stabilní. Navíc Mozilla má i stejné nástroje jako Netscape, který jak říkáte je na nic. A verze NN 6 - je zatím velice chybová, to už je lepší NN 4,75 !

Jaktože říkáte, že pro NN jste nikdy nebyl, když Netscape tu byl už před lety a Mozilla byla jako samostatný prohlížeč k dispozici až teď!

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 15.6.2001 6:57:57

Dobrý den, moc by mne zajímalo, když už preferujete Mozillu, jakto že nevíte že právě Mozilla má v sobě implementované jádro, které využívá i Netscape 4.xx !
Navíc Mozilla je pouze v testovacím stádiu. Já jsem měl k dispozici betaverzi (na built si už nevzpomínám) a v ní byla Mozilla velice málo stabilní - sice rychlá ale málo stabilní. Navíc Mozilla má i stejné nástroje jako Netscape, který jak říkáte je na nic. A verze NN 6 - je zatím velice chybová, to už je lepší NN 4,75 !

Jaktože říkáte, že pro NN jste nikdy nebyl, když Netscape tu byl už před lety a Mozilla byla jako samostatný prohlížeč k dispozici až teď!

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 15.6.2001 8:34:32

Dobry den. Co rikate, neni pravda - soucasna Mozilla, verze 0.91 je nova a rozhodne nemuze mit implementovano jeji jadro Netscape 4.xx, ktery je NEKOLIK let stary - jadro Mozilly ma implementovan pouze Netscape 6. Netscape 6 neni chybovy prohližec, alespon, co se týče zborazovani a dodrzovani stadanrcdu HTML a CSS - je na velmi dobre urovni, priblizne na urovni IE 5.

Avatar

Autor komentáře: Adam Hošek

Datum vložení: 17.6.2001 22:24:28

Tak nejak...ano.

Avatar

Autor komentáře: bill

Datum vložení: 8.1.2002 20:03:13

Ja myslim, že ty mrkvo$oftí standarty jsou tu myšleny tak, že Microsoft přidá IE do svého systému a co udělá masové stádo koncových spotřebních uživatelů? Koupí si počítač, do kterého si nechají nainstalovat Windows, protože tam jedou ty spropadené hry a s Windows získají i prohlížeč internetu, kdy si každý řekne, že druhý prohlížeč, který se šíří samostatně už prostě nepotřebuje. A toto stádo začne dělat svoje amatérské webové stránky se SEXem nebo cracky či sériovými čísly do programů a protože druhý prohlížeč nemají tak se dívají jen na MS IE. To samé dělají programátoři webových stránek, kteří si uvědomí že stačí dělat stránky jen pro MS IE, protože ho má většina toho "stáda" uživatelů s Windows, protože ti asi těžko přejdou na Linux či BeOS5 nebo OS/2 a jiné (Unix si nedovedu moc představit vzhledem k tomu, že jde hlavně o serverový OS).
A nyní je Microsoft v takovém postavení, že si může a to bez obav do svého prohlížeče přidat nějakou tu vlastnost navíc, která ani třeba nemusí být standart a pak to přidají do Front Page a to amatérské "stádo" tvůrců webových stránek to na své stránky přidá, protože to může vypadat hezky, pak jim pošle mejl nějaký Linuxák, či uživatel jiného systému nebo i windows a řekne mu, že mu to v NN nejede, tak tvůrce umístí na stránky že to je optymalizováno pro MS IE 5,0.
A na světě je tzv. "umělý standart".

PS: omlouvám se za užití výrazu stáda, ale jinak si nedovedu představit masu lidí, slepě věřící ve Windows.

PSS: já používám také MS Windows a IE, ale také souběžně s tím i Linux a NN, protože dělám (snažím se) webové stránky a optimalizuji jak pro IE tak NN, učím se programovat, takže začínám v Pascalu, takže jedu pod Windowsem, občas si něco i zahraju (z nudy), ale dělám i pod Linuxem a tam je NN tou téměř jedinou volbou.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.1.2002 8:57:18

Odpovim vam strucne:

- nevidim duvod, proc by si MS nemohl do SVYCH produktzu pridavat jakekoli vlastni vylepseni a vlastnosti,
- nevidim duvod, proc by uzivatel nemohl tvorit stranky pouze IE only - je to jeho vec,
- je mi lito, ale linuxovi uzivatele a prohlizece JSOU VE VYRAZNE MENSINE, je to treba 95:5,
- divil byste se, jak mnoho lidi "z toho stada" je intelignetnich.

Avatar

Autor komentáře: Miky Volek

Datum vložení: 20.12.2001 21:42:39

Skutecne - stale kontrolovat, jak se mi stranky zobrazi v prohlizecich vyrobenych v dobe HTML 1.0, musi byt nanejvys umorna a zbytecna prace.
A proc bych nemel plovouci ram <iframe> (viz <I><iframe> bychom nemeli pouzivat uz proto, ze ho nepodporuje NN...</I>) a jine veci pouzit, kdyz se mi to zrovna hodi a kdyz je to potreba? Ze ho nepodporuje NN (ani ted)? A k cemu by potom vsechny standardy a dohody byly, kdyby se na ne kazdy vykaslal, protoze je nerespektuje nejaky prohlizec? Na tom, ze MSIE pouziva 80% procent lidi, asi bude mit podil i to, ze v nem (krom nekolika drobnosti) funguji vsechny veci podle platnych norem. To je opravdu nedocenitelna vlastnost.
Pokud uz nekdo pouziva zastaraly prohlizec, nemuze prece cekat, ze se kvuli nemu kazdy tvurce stranek zblazni, jen aby se mu stranka zobrazila "co nejlepe". Vyvoj je prece vyvoj. Casy se meni, standardy se rozsiruji.
Pri tvorbe stranek navrhuji tedy toto reseni: vyrobit jednu verzi se vsim vsudy podle aktualnich norem a druhou jednoduse textovou, bez jakychkoliv grafickych prvku. No, snad to staci...
<I>mv.</I>

Avatar

Autor komentáře: MegerSon

Datum vložení: 7.1.2002 20:42:57

1. Ten clanek je 2 roky stary a dnes jsou procenta zase nekde jinde

2. presto: (jak uz bylo receno) pokud nekomu pri navstevnosti jeho stranek cini to "zanedbatelne procento" stovky navstevniku denne, jiste by se nad tim mel zamyslet. Kdyz delam stranku pro 50 lidi, tak mi to asi tezkou hlavu delat nebude.

Avatar

Autor komentáře: Miky Volek

Datum vložení: 7.1.2002 23:16:00

Dobra, procenta at si jsou treba uplne jinde,
ale nemely by se <I>nad tim zamyslet</I> spise ty stovky navstevniku? Nebo s <I>tim</I> alespon pocitat?
Jeste porad tomu nemohu prijit na cloub...

Avatar

Autor komentáře: Miky Volek

Datum vložení: 7.1.2002 23:16:01

Dobra, procenta at si jsou treba uplne jinde,
ale nemely by se <I>nad tim zamyslet</I> spise ty stovky navstevniku? Nebo s <I>tim</I> alespon pocitat?
Jeste porad tomu nemohu prijit na cloub...

Avatar

Autor komentáře: Miky Volek

Datum vložení: 7.1.2002 23:18:24

jo, pardon, odeslalo se mi to omylem dvakrat... :-)
<I>mv.</I>

Avatar

Autor komentáře: LuPo

Datum vložení: 24.4.2000 15:42:00

Ja bych souhlasil s tim, ze vyvijet stranky pro NN a IE, to je skutecne tezka prace. Pokud chcete, aby vase stranky za neco staly, tak bych rekl, ze je nemozne vytvorit stranky, ktere by se zobrazily dobre jak na IE tak na NN. Aspon by se tvurci NN a IE mohli dohodnout na urcitych klicovych vecech. Sam budu muset asi na stranky umistit nejakou omluvnou hlasku pro NN uzivatele nebo udelat NN verzi stranek...

Avatar

Autor komentáře: Jena

Datum vložení: 15.5.2000 11:23:00

Souhlasím s tím, že dělat stránky pro NN a IE je těžká práce. Někdy mám pocit, že se v NN zobrazuje správně pouze prázdná stránka. K novéme NN6 jsem se ještě neodhodlal a ještě si počkám na nějaké ohlasy. Poslední věc: nelíbí se mi, že se lidi naváží do Microsoftu. Je možné, že diktují standardy, ale oni si pozici na trhu vydobyli. Mohl to být kdokoliv jiný. Mimochodem jsem naprosto spokojen s MSIE 5 a to, že počítačoví fanatikové prosazující NN se nikdy nechlubí tím, že NN pro jistotu přeskočil označení jedné verze (z 4.6xx-nevim-kolik-možná-i-víc na 6!!?!), také o něčem svědčí, nemyslíte?

Avatar

Autor komentáře: Filip Jirsák

Datum vložení: 29.5.2000 16:07:00

Proč nepoužívat font Verdana, vždyť je docela hezký. Stačí za něj napsat nějakou náhradu, pokud jej uživatel nemá. Stačí uvést třeba <FONT FACE="Verdana, HELVETICA CE, ARIAL CE, ARIAL, HELVETICA, SANS-SERIF">, a je to vyřešené. "Stránky *musí* být vytvořeny tak, aby jejich vzhled byl podobný v IE i NN..." A nemusí být zobrazitelné i v prohlížečích podporujících jen HTML 1.0? Je to věc každého návrháře, aby se rozhodl, pro koho stránky dělá. Ještě něco - jiné skutečné rozměry obrázku a rozměry v kódu: obrázek se nezobrazí ve zmenšené kvalitě, ale patřičně upravený. Záleží, jakým způsobem který prohlížeč obrázky "natahuje", ale třeba by se takhle dala ušetřit velikost - místo pruhu 1*100px, který bude z poloviny černý a z poloviny bílý můžu udělat obrázek 1*2 px a na stránce ho natáhnout. (A pak se ještě musím přesvědčit, jak to který prohlížeč zobrazí) Filip Jirsák

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.6.2000 13:51:00

Dobrý den, verdana si sice hezka a vás příklad definice fontu je sice správy, jenže, co se stane, když někdo má Verdanu, ale nemá českou verzi (muj pripad)? STRANKY BUDOU VYPADAT JAKO ROZSYPANY CAJ a proto to nedoporucuji.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Vodicka

Datum vložení: 3.7.2000 0:54:00

Co mate vsichni s ceskyma a kdovijakyma verzema fontu? A ja mel pocit, ze uz vsichni pouzivaji Unicode ;-) Ja mam anglicka Windows a nikdy jsem nemel problem se spravnym zobrazenim cestiny (tedu samozrejme pokud ma stranka spravny META tag s kodovanim).

Avatar

Autor komentáře: Lady Killer

Datum vložení: 10.6.2001 11:18:30

Na koncstandart W3C a to:
SANS SERIF
SERIF
Pro padkovy nebo pro bezpatkovy pismo (prohlizec vybere sam dle moznosti)

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 23.4.2001 8:29:24

Je skoda, ze netscape vubec nefunguje. Kdyz mu nedate sanci, utrcite prohraje a microsoft bude zas vic monopolnejsi. Jsou dokonce i stranky, kam vas vubec bez MS IE nepustej. To je ale zivot, s MS kazdej vzdy prohraje, at driv nebo pozdejc. Zalezi, koho se zrovna rozhodnou rozmacknout jak cerva.

Ja osobne byt obycejny uzivatel, tak budu to tele, a budu pouzivat "co mi v obchode zabalili". Normalniho uzivatele totiz nezajma, v cem brouzda, hlavne kdyz mu to funguje a krome telefonu ho to nic nestoji. A NN zrovna moc nefunguje. Pouzivani NN nikomu nic neprinese (leda potize se zobrazovanim} a jeste ho musi stahovat.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 10.6.2001 15:46:10

Dobrý den,
<B>moc by mne zajímalo, proč říkáte že používání NN nikomu nic nepřinese.</B> Já používám pro optimalizaci stránek jak Netscape (a také pro prohlížení Internetu) tak MS IE (pro optimalizaci a pro stránky na které mě s NN nepustí), ale faktem je že Netscape má jádro Moozilla, které mu dává neuvěřitelnou rychlost načítání. Mně osobně ještě žádné problémy se zobrazováním nezpůsobil, leda na stránkách, kde se zobrazoval živý přenos přes kameru.
A vy používáte NN že tvrdíte že nefunguje? MS IE vám v obchodě nainstalují proto, že je součástí Windows, ale zkusil jste takový Linux, MAC OS, nebo OS/2 ? Tam se Netscape používá hlavně, nebo také pokud si všimnete některých obrázků v časopisech, tak hodně jich je z prostředí NN (poznáte podle lišt a obrázku vpravo nahoře)!
NN není mrtev a tím, že nedáte možnost Netscape a budete podporovat firmu MACROsoft a jejich monopolní postavení, tak se lepších verzí Netscapu ani nedočkáte!
PS: a novou verzi MS IE nemusíte stahovat?
PSS: vyzkoušejte CD různých časopisů (např. Computer, Chip atd.), kde najdete jak NN tak MS IE v nejnovější verzi!!!

Avatar

Autor komentáře: test

Datum vložení: 25.7.2001 12:51:35

test

Avatar

Autor komentáře: x

Datum vložení: 11.11.2003 13:50:27

x

Avatar

Autor komentáře: "

Datum vložení: 11.11.2003 13:54:08

"

Avatar

Autor komentáře: gloom

Datum vložení: 5.7.2005 10:55:48

je značně již zasmrádlý neboli po šesti letech je spoustu věcí jinak a tak pozor, chce si to přečíst, kdy bylo napsáno a brát z vše s rezervou!!!

Avatar

Autor komentáře: včelka

Datum vložení: 29.6.2008 12:13:54

Podle posledních průskumů ma explorer už jen 56% uživatelů používajíchích tento prohlížeč. .... mazila cca 35% opera 8%

Avatar

Autor komentáře: On

Datum vložení: 28.7.2008 23:30:12

.. jeden z mnoha, ale: http://members.lycos.co.uk/lansky10/

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz