Starší komentáře ke článku: mirea

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: mat

Datum vložení: 20.9.2004 8:09:47

Myslíte, že na firemní stránky patří ty serepetičky dole v patičce - myslím tím ta písmenka xhtm 1.0 a css s tím hezky vyvedeným otazníčkem? A co to počítadlo? Myslíte, že návštěvníka, bažícího po kadeřnických službách, zajímá, že váš web je validní dle norem w3.org? A že je x-tým návštěvníkem vašeho webu?
Na weblozích a osobních prezentacích jakéhokoli zaměření mě ty důkazy validity a počítadla nevadí, na firemních stránkách je považuji za dost velký prohřešek...

Avatar

Autor komentáře: kubla

Datum vložení: 20.9.2004 8:38:51

Taky okem laika - moc pěkné. Zvláště je-li toto "jen" kadeřnický salon, tak už podle provedení vím, že se o zákazníka budou starat (doufám). Moc pěkné a je-li ještě dodrženo všechno oč dnes na internetu jde (myslím po stránce technického provedení - CSS, validita atd.), pak klobouk dolů. Jedny z nejlepších stránek, co jsem tu viděl. Ale jak říkám, jsem jen laik.

Avatar

Autor komentáře: don Juan

Datum vložení: 20.9.2004 8:43:09

Spravne, si len laik !

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:09:39

Tak to je podnetné a plinie s toho veľa ponaučenia.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:06:47

K tej validnosti, uznávam, že návštevníkom kaderníckeho salónu to asi nič nepovie, ale zoberme si to zdruhej strany, ani im to neuškodí.
A navyše, kde je na stránke reč o validnosti? Ja tam mám len skratky XHTML a CSS a tie myslým ukazujú len to, že web je urobený v týchto štandartoch, ja som sa nikde nechválil že je validný, podla mňa je to dnes úplná samozrejmosť.
Veď aj na tričku máte napísané že je zo 100%-nej bavlny a nikomu to nevadí, ba naopak vedia že je to kvalita.

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 20.9.2004 9:57:07

Přidávám se k názoru že validnost asi na firemní web moc nepatří, přeci jen je to prezentace?!
Co mě chybí je jako obvykle tisková stránka :) Jinak musím říct že se jedná o velmi zdařilé dílko, což mě u Petera Masaříká nepřekvapuje (viz. interforum atd.).

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 20.9.2004 9:58:30

ajajaj stydím se za to jméno a hluboce se omlouvám :(

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:07:45

Ospravedlnenie prijaté, a ako si prišiel na to, že chýba tisková verzia? Skús sa pozrieť lepšie.

Avatar

Autor komentáře: Jonáš Krutil

Datum vložení: 20.9.2004 10:51:42

Velice pekna site. Graficky se mi velice libi, i kdyz nejaky ten zaobleny roh by tu mohl byt (ale neni dulezity). S barvami souhlasim a nepripadaji mi zas nejak zvlaste prehnane. Co me trochu zarazi je pismo, nevim ale me osobne se necte moc dobre - ale tady autor nenechal nic nahode a pokud chci muzu si pismo bez problemu zvetsit jak v me milovane mozille (kde to jde ostatne vdycky) tak i v IE. Velice se mi take libi "fotogalerie" - zajimavy napad. Ovsem nevim, jestli na SVK je slovo fotky spisovne ale me by se tam vice libilo fotografie.

Ke kodu neni co dodat. Mozna skoda tabulek (Ale to bych byl uz moc velky rejpal a zbytecne) Take bych souhlasil stim, ze by mela zmizet validita a pocitadlo je spise pro salon, aby zjistily jestli se jim vyplatila investice do internetove prezentace : ).

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:04:13

Takže k tým tabuľkám, všimnite si že sú použité výhradne na tabuľkové údaje a to sa podľa mňa má.
Na to slovo FOTKY sa ešte pozriem, aj keď ja som na slovenský jazyk jalito. (počkám na ženu...)

K tej investíci, web je urobený zadarmo pre sestranicu.

Avatar

Autor komentáře: Blanka

Datum vložení: 20.9.2004 11:34:27

Len by som dala čiarku vo vete:" Strihy, ktoré sme schopní vytvoriť *čiarka* zodpovedajú najnovším trendom vo svete módy a účesov."

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:08:24

Dík za postreh...

Avatar

Autor komentáře: Finwe

Datum vložení: 20.9.2004 14:56:28

Pěkný web, jediné, co mě praštilo do oka je žlutá barva loga Mirea. Ta se ke zbytku webu vůbec nehodí. A taky mně připadá, že logo bylo lepší jako *.gif, protože používá všehovšudy 3 barvy a JPG komprese mu vůbec nesluší.

S poznámkou o validitě souhlas.

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 20.9.2004 15:29:49

;-) To byl také můj první dojem, že web nedí laděný do barvy loga. Můžeme polemizovat o oranžové a dalších barvách - o to mi ale teď nejde. Jen by mě zajímalo, zda první bylo logo a web vznikl potom, nebo jste navrhoval i logo.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:12:31

Takže logo je bohužial také aké je, lebo už také bolo. Tiež sa mi moc nepáči.

S tým GIFom niečo poriešim.

Avatar

Autor komentáře: KolaaCZ

Datum vložení: 20.9.2004 15:33:07

jediny pekny prvek je ta fotografie v levem hornim rohu, bohuzel bez jakykoliv navaznosti ve zbytku webu. skoro se mi nechce verit, ze web a fotografie pochazeji od toho sameho cloveka.
informace o validite a poctu navstevniku jsou opravdu smesne, jaky to ma vyznam na webu kadernictvi opravdu netusim, slouzi to tak akorat jako chlouba autora, kterej tim, ze to na web umistil doklada svoji neprofesionalitu.
galerie pak je opravdovym, dokonale vymyslenym, trnem do oka. vubec ale vubec nema nic spolecnyho s jakymkoliv dalsim grafickym prvkem na celem webu.
barvy by mi nevadily, pokud by byly pouzity rozumne, takhle akorat podtrhuji nedokonalost graficke prace. cely mi to prijde jakoby nekdo vzal casopisy, roztrihal je a zase slepil.
nechapu jak se nekdo nad necim takovym dokaze rozplyvat. kod jsem nezkoumal. myslim, ze dobre odvedena prace se nepozna pouze na kodu.

pokud pan masarik neni grafik a nepovazuje se za nej, pak si ovsem myslim, ze je to dobre na cloveka, ktery tomu prilis nerozumi a snazil se to poskladat podle toho co se dozvedel, naucil.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:21:24

Priznávam, že grafik nie som a ani sa zaneho nepovažujem.
Doteraz som všelijaké serepetičky ohľadom oblích rohov a podobných dekoračných prvkov použil z nejakej šablóny, alebo z inej stránky, ale pri tomto webe som si povedal, že to skúsim úplne sám.
Bohužial to nie je profesionálne, ale veď ja som len človek, ktorý to robí len preto, že ho to baví.
Stou galériou skúsim niečo urobiť, vtedy sa mi ten efekt spinky zapáčil a tak som ho použil.
Grafika asi nebude moja pravá ruka :-)

Avatar

Autor komentáře: Jonáš Krutil

Datum vložení: 20.9.2004 16:28:50

galerie je skvela - nechte to tak... ke kosmetickemu salonu se dle meho nazoru hodi dokonale.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 16:35:35

Ok tak to teda zatial nechám tak a počkám na ďalšie názory.

Fotiek tam bude časom viac, ono to kaderníctvo ešte len začína a tak nemám dostatok materiálu.
Keď bude mať sestranica digitálny foťák, tak tam dám aj nejaké tie fotky skutočných zákazníkov.

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 22.9.2004 12:57:31

jo je to dobry napad, ale pakarna je, že se z zvětšený tklačítko musím vracet přes tlačítko na liště brovseru, většinou se to řeší tak, že klikem kamkoli do obrázku se vracíte zpět do galerie, ale pochválit musím za to, že tam není targent_blank

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 20.9.2004 22:28:16

Pokud jde o grafickou stranku webu, tu zlutou bych pouzil mozna trochu pastelovejsi. Vami zvolena barevna kombinace je pro kosmeticky salon podle me docela vhodna, ale jak rikam, chtelo by to trosku vice decentnosti.

Kolaz vpravo nahore, ackoliv se tam docela hodi, mi prijde ponekud neoriginalni - jako bych neco velmi podobneho uz nekde videl na reklamnich letacich nejmenovane firmy :-)

Ad fotogalerie: Efekt sponky tu neni spatny, jenom bych tu sponku pouzil mensi. Co mi vsak vadi je za prve irelevantnost vasich "ukazek ucesu" (zvlaste ty portrety s natackami nejak nechapu), za druhe to, ze pravdepodobne nejde o vlastni zdroj. Jako ilustrativni grafika by se to nekde na webu pouzit dalo, ale ja bych spise cekal jakysi originalni "ucesovy" katalog.

No a posledni vec: ty plne velikosti fotografii by stacily mensi, podle me klidne polovicni. Uzivatel o mnoho neprijde (muj IE obrazek stejne sam zmensil, protoze se nevesel do okna) a snizi se pritom vyrazne prenos dat.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 21.9.2004 20:55:55

Kolaž vám možno niečo pripomína, ale pravda je tá že ma na to nič iné neinšpirovalo.

K tým natáčkam, salón je otvorený krátko a sestranica nemá zatial možnosť vyfotiť si zákazníčky.
Mój plán je dať tam reálne fotky zákazníčiek.
Takže tie obrázky čo sú tam teraz sú len na ukážku, ako to bude vyzerať.

Inak dík za názor skúsim sa s tými farbami ešte trochu pohrať.

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 22.9.2004 13:00:18

tak si pořid lepší browser, když ti MSIE k* obrázky, my ostatní se řídíme podle pravidla čím větší, tím lepší a jde o zoom obrázky, ty si člověk stahuje, teprve když je chce a naštve se když je zvětšený obrázek jen o 10px větší než náhled :))

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 24.9.2004 4:09:03

Muzete mit pravdu a nemusite. Ne vzdy se clovek diva na plnou velikost kvuli tomu, ze si ji chce stahnout a vytisknout. Nekdy proste jenom proto, ze si chce lepe prohnlednout detaily, ktere v nahledu nemel sanci videt. A pokud je obrazek moc velky, tak, ze se nevejde do aktualniho okna, ma dve moznosti:
1) Prohlizec zoomuje a pak je obrazek ponekud poniceny
2) Prohlizec nezoomuje a pak je treba scrollovat
Ani jedna moznost neni dobra.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 17:12:39

Logo je už vo formáte GIF.
Neviem, prečo som to tak neurobil už od začiatku, asi lenivosť.

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 20.9.2004 18:57:49

- Verzia pre tlac z neznamych pricin nefici vo Firefoxe a Opere.
- Na aktualnu stranku sa nezvykne odkazovat.
- "Ponúkame SUPER ZĽAVY !!!", fajn a kde ich najdem? ;)

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 19:07:07

1, Tak to by ma zaujímalo prečo to nefunguje, pretože ja nemám tlačiareň a skúšal som to len cez náhlad v IE6.
Ak niekto vie prečo to nefakčí v Opere a FF budem rád.

2, Prečo? Ak mi predložíte viac záporov, ako kladov tak nad tým budem uvažovať.

3, Prídte sa dať ostrihať a uvidíte.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 20.9.2004 19:24:35

Netestoval jsem, ale tipnul bych problém s tímto: @media print { v tiskovém stylu print.css. Zkuste to vyřadit z provozu, je to i zbytečné, přece celý styl print.css je určen pro media print, tedy pro tiskárnu.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 20.9.2004 19:34:18

Ok dal som to preč, ak má niekto možnosť nech to vyskúša.
Ďakujem.

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 20.9.2004 22:23:59

o svojej pravde Jakob Nielsen:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.useit.com/alertbox/20031222.html' target='_blank'>http://www.useit.com/alertbox/20031222.html</a>
(#10)

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 21.9.2004 7:00:06

Co se kódu týče je fakt, že jsem se spíš poučil ;) Co se grafiky týče je to extrémě nesourodé. Nejsem zdaleka profík (ani výborný amatér :) ale připadá mi, že stránky takovéhoto významu nemusí dělat profesionální grafik. Pár tet se sem příde podívat na telefon ap. takže proč investice do grafika. Ale když už jak přiznáváš nejsi v grafice zrovna Lumen tak proč se do ní pouštět tak vehementně. Já bych asi jen mrknul na nějakou pomůcku pro výběr vhodné kombinace barev (třeba na wellstyled) a nepouštěl bych se do něčeho co pak stejně vypadá jak špatně vybarvená omalovánka.
Jinak ale fakt dík za pár kódovacích inspirací :)

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 21.9.2004 17:30:55

Som veľmo rád, že sa z mojho kódu niekto niečo naučil.
A čo sa týka grafiky a použitia <I>pomůcky pro výběr vhodné kombinace barev</I> tak tú som použil a dokonca konkrétne na wellstyled. Ak sa lepšie pozriete do kódu, aké farby sú použité tak zistíte že všetky farby sú "ževraj" k sebe pasujúce.
Moja prvá farebná verzia bola omnoho strohejšia, farby boly viac bledé, ale keď som si to dal skritizovať na grafika.cz, každý mi odporučil farebne sa odviazať, veď ide o kadernícky salón a nie o pohrebný ústav.

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 22.9.2004 7:46:15

Ohledně těch barev. Myslím, že na výsledku se projevila nedůslednost. Když vybereš víc než dvě barvy, tak musíš u některých schémat dodržet, která má být hlavní. A hlavně barevnost dotáhnout do důsledků včetně obrázků - což si podle mě neudělal (viz dekorativní foto vlevo a Wella vpravo nahoře). Sám taky nemám žádnej zázračnej barevnej cit, ale trocha teorie barev mě zasáhla na architektuře a tak se prostě vždycky držim pravidel a když třeba nějakou fotku nejsem schopnej barevně usadit tak jí prostě radši desaturuju a klidně i úplně na BW a tak jí nechám nebo hodim do odstínu jedné ze základní vybrané barvy.

Avatar

Autor komentáře: olan polan

Datum vložení: 21.9.2004 7:33:06

Všichni se tu rozplývají nad webem, ale nikdo si nevšim, že autor stránky má opravdu hezkou sestřenici :o) Ta by si tu taky zasloužila pochvalu :o)

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 21.9.2004 7:39:47

Já jsem si spíš všiml fotografa v zrcadle. ;-)

Avatar

Autor komentáře: Igorgi

Datum vložení: 22.9.2004 19:37:24

<B>Odhalenie autora na foto1</B>.Fotky-3 fotka za sestranicou bez fotoaparatu.taky slaby bonz.Ale uz to je pekne ,chvalim ak mozem

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 22.9.2004 19:51:11

Počuj Igor, ty si hotentót? Prečítaj si nabudúce čo si napísal a daj tomu hlavu a pätu.

Avatar

Autor komentáře: theavo

Datum vložení: 21.9.2004 8:43:56

Uz se asi budu opakovat ale zkusim najit i nejakej napad jak to zlepsit.
Ta zluta barva je opravdu moc kriklava - zkusil bych dat na pozadi barvu kosticky, ktera je uplne v pravym hornim rohu - takova pastelove oranzova.
Naopak treba dole zminka o XHTML a CSS mi vubec nevadi a "tety" (jak tady oznacoval nekdo najezdkyne salonu) si toho nevsimnou. S pocitadlem jakbysmet - mel sem tam cislo 0998 - taxem si chvili myslel ze to ma bejt 1998 ale paxem se zorientoval :))
Co bych jeste vytknul jsou barvy fontu na strance "Magma" nahore cervena pod tim brcalove zelena pak tmave fialova - prokladany oranzovejma linkama - trosku by to chtelo je sladit - zkus ten wellstyled.
Nahore ten zlutej banner - PRYC s tou zlutou - dej to pruhledny a hned bude web o dost hezci - pokud je to vsak jeji firemni logo pak bych se to snazil zjemnit do pastelova.
Jinak kod je paradni a urcite sem se z neho poucil :))
tak hodne stesti - cus

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 21.9.2004 17:47:41

S tou farbou pozadia som to skúsil, ale osobne sa mi to nepáči, ak by to chcel niekto vyskúšať ide o #FC8.
Som rád že sa našiel aj niekto komu to XHTML a CSS nevadí, môj názor na to je vyšie.
Čo sa týka tých farebných nadpisov aj pri tých som použil wellstyled color, ale možno som to zle pochopil a niekde je tam aj kolonka o farbách ktoré sa k sebe alsolútne nehodia a ja som to zrovna použil.
Firemné logo je bohužial žlté aj keď zjemniť ho určite môžem, sestranica aj tak moc o tom nevie a je jej to jedno.

Avatar

Autor komentáře: Jonáš Krutil

Datum vložení: 21.9.2004 21:57:53

I kdyz jsem se vyse vyjadril ze by XHTML... melo zmizet > tak ted kdyz jsem na strance jiz po nekolikate tak mi to nevadi .)

Avatar

Autor komentáře: Hynek Zatloukal

Datum vložení: 21.9.2004 16:42:21

Já chci jen upozornit na logo kadeřnictví. V prvních sekundách prohlížení stránky jsem si vůbec nevšiml loga, které by mělo mít největší prioritu ze všech těch obrázků a fotek.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 21.9.2004 17:36:25

Každý píše, že to logo je moc výrazné a vy ste si ho nevšimol? :-D

Avatar

Autor komentáře: HYnek Zatloukal

Datum vložení: 22.9.2004 11:10:57

No právě, je to výrazné, protože je "jen" dvoubarevné, má vysoký kontrast, splívá s pozadím. (ta žlutá se tam fakt nehodí) A navíc tu výraznost snižují ty obrázky okolo.

Zkuste si printscreenout obrazovku se stránkou, hodit ho do malování a tu žlutou přebarvit na bílé pozadí. Bude to vypadat určitě lépe.

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 21.9.2004 21:20:42

Jelikož všechno už bylo řečeno, tak jen krátce:
Jediné, co se mi na webu nelíbí, je menu a nesourodá barva loga a pozadí. Jinak mi stránky sednou, chválím autora za formátování fotogalerie...

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 24.9.2004 16:07:21

Ďakujem všetkým za kritiku, skúsim s tým farebným zladením ešte niečo poriešiť. Asi ale najskôr budem viac čítať a až potom s tým niečo poriešim.

Keďže sa na XHTML a CSS kód nikto nesťažoval, som veľmi rád, pretože moje *(amatérske) zameranie pri tvorbe webu je najviac zamerané na tieto technológie. *(ten čo robí web len zo zábavy)

Ja viem že grafika je tiež dosť podstatná, ale keď raz niekto nemá na to talent tak už s tým nič nenarobí. A pri webe zadarmo sa grafik najať nedá.

Ešte raz by som chcel poprosiť niekoho, kto má možnosť vyskúšat tlačovú verziu v Opere a Firefoxe.

Veľké poďakovanie patrí môjmu švagrovi, ktorý si kúpil pred dvoma rokmi na vianoce knihu o tvorbe HTML.
Dnes by som tú knihu neodporučil ani môjmu največšiemu nepriatelovy.
Od tejto chvíle som sa začal trochu zaujímať o tvorbu webu. Môj prvý web na kritike pohorel na plnej čiare, sémantika, validnosť, tabuľky, nadpisy... atď. (hanbím sa jak pes, nikomu neukážem ;-D)
Ďalej chcem poďakovať všetkým čo sa starajú o rozvoj moderného webu, či už na Slovensku, alebo v Čechách.

Peter.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.9.2004 20:24:22

Neberte si, prosím, můj příspěvek osobně, ale co Vám brání v instalaci Opery nebo Firefoxu? Vždyť na rozdíl od MSIE můžete bez problémů na jednom počítači udržovat libovolný počet plnohodnotných verzí těchto prohlížečů ;-)

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 24.9.2004 20:45:29

Skúsili ste už čo urobí prehliadač, keď dáte niečo vytlačiť a nemáte tlačiareň?

Nepomôže vám ani "náhlad tlače", jednoducho Opera a aj Firefox vám oznámi že nemáte tlačiareň.
A s tohoto dôvodu som požiadal niekoho, kto má tlačiareň a niektorý s týchto prehliadačov.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.9.2004 22:12:37

Opět bez urážky, ale zkusil jste už někdy nainstalovat tiskárnu, kterou nemáte fyzicky připojenu k počítači? Není v tom žádný problém, můžete mít nainstalován libovolný počet ovladačů, což lze využít při přípravě dokumentů pro konkrétní zařízení, stejně jako při kontrole tisku dokumentu v prohlížeči ;-)

Avatar

Autor komentáře: pmasarik (autor)

Datum vložení: 25.9.2004 19:01:50

Tak to som veru ešte neskúsil, hneď idem na to.
Dík za pomoc, a ja sa neurazím asi nikdy, veď sme v kritike :-D

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz