Starší komentáře ke článku: lukyn.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.8.2003 0:09:40

Ja... ne, Ne, NE!

Nema to smysl. Ztrata casu. Na uvodni pohled do zdrojaku jsem videl cca 12 chyb jen tak, ani jsem nespoustel validator.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.8.2003 0:39:53

asi tak

OT: ja se _zeptam_: lidi, vadilo by Vam, kdybych sem ted dal link na svuj web? Resp. na web, ktery bych mohl dat ke kritice. Jedna se o rozsahly projekt php/mysql/(pokus o)xhtml/css2 ... osobne si nejsem jisty, abyste me pak nekamenovali

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 22.8.2003 0:44:50

Dle meho skomneho nazoru svuj link si dej kam chces, ale dozajiste by bylo vhodnejsi das-li si svuj web ke kritice zcela normalni cestou

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.8.2003 0:48:13

Ja si pockam na 'normalni' cestu. Potrebuju par veci dopilovat, nerad bych se na to mrkl a videl par desitek chyb :)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.8.2003 9:50:27

ok, beru

(par desitek chyb tam asi nebude, problem bude s plnenim pres dhtml editor -> blehtml kod)

nic, dal neresim

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.8.2003 0:45:02

Kdo bez viny necht hodi kamenem...

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 22.8.2003 1:00:34

tak uz se zase nestacim divit vlastnim ocim
- doctype
- tabulky
- par prima kousku typu "<center><span class=nadpisek>MENU</span></center>" = to je fakt dost dobry, mylsim si ze je skoda uzivat CSS kdyz se pak stvori takovy naramny balast
- proc je externi CSS a pak nasledne v kodu interni? to mi hlava nebere
- dost dobry jsou meta tagy jednou cs pak en, tak tomu rikam vychytavka, apropo nenasel jsem Aj verzi
- no tak toho asi necham a doporucim precist si 20-30 kritik nazpet
Jinak je web nepristupnej, ani pismo zvetsit nejde

Avatar

Autor komentáře: Jana

Datum vložení: 22.8.2003 7:48:01

Taky koukám na ty meta tagy cs/en a a hledám AJ, až jsem si všimla, že už je tu na to reakce:-)
Dále vadí vodorovná rolovací lišta pro 800*600, špatně se čte písmo (které nelze zvětšit) hlavně na pravé straně na tmavěmodrém čárkovaném pozadí. No a v knize návštěv nevidím konce vět (800*600)

Avatar

Autor komentáře: undy

Datum vložení: 22.8.2003 2:43:35

tesim se na dalsi zrudu co bude priste ... je aspon sranda ze lidi to sem posilaj a asi ani nevedi proc ..... mno asi tak podle mne kritika webu na intervalu uz nema minimalne pul roku zadnou uroven takze by se mela zrusit a pockat na kvalitnejsi kousky .. a lidi co to sem budou chit dal? tem omlatit o hlavu odkaz na minule kritiky stranek !

Avatar

Autor komentáře: undy

Datum vložení: 22.8.2003 2:46:18

mno nebo bych to udelal takhle :
pravidla pro pridani stranek do kritiky webu

web musí splnovat:
validní kod xhtml ( eventuáln html), a validní css
beztabulkový layout
aspon 80 % dogma w4d
promeny title

aspon by tu tu prisery nebyly co jsou tu tedka ....

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.8.2003 3:16:39

Jo... jenze pak mi rekni jak te bude bavit sledovat kritiku dokud se neobjevi dalsi web - po mesici.

Avatar

Autor komentáře: undy

Datum vložení: 22.8.2003 15:02:37

porad lepsi malo ale kvaliti nebo za chvyli budeme hodnotit stranky napsane v "super html editoru vsech dob" ve wordu .....

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 22.8.2003 9:47:37

a co pak budes hodnotit, mr.valid?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 23.8.2003 0:09:30

treba grafiku, moznost tisku .... snad je toho jeste dost ne ?

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 23.8.2003 21:40:10

no, ja jen, ze by se rubrika mohla nekdy prejmenovat na "hodnoceni (x)html kodu", kdyz sleduju ty diskuze. ale nic proti. na druhou stranu: vzhledem k tem prasarnam co sem chodi, chapu to.

Avatar

Autor komentáře: Kabanos

Datum vložení: 24.8.2003 17:03:29

Ale kluci, přiznejte se, vás baví kritizovat. A kdyby všechny hodnocený stránky byly skoro dokonalý, tak by vám zbyly jenom oči pro pláč.
Á propós, nechcete někdy hodnotit taky něco jinýho než validitu kódu. Někde jsem slyšel: "Seru na validitu, hlavně že to jede..." a musím uznat, že na tom něco bude.
Jo a nekamenujte mě prosím :-)

Avatar

Autor komentáře: Agarwaen

Datum vložení: 25.8.2003 7:29:39

Tohle je podle mne nebetycna blbost. Proc beztabulkovy layout? Ci se zde jedna o kritiku webu s beztabulkovym layoutem? Taky 80% dogma w4d je blbost tady uvadet. Co se tyce validniho kodu a css, tak bych byl pro, ale ostatni? Zijte soucasnosti, to by tady opravdu byl jeden web za dva mesice a to kdovi jestli vubec. Nejak bych to omezil, ale tohle je prilis drsne.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 26.8.2003 10:36:46

DOGMA je celkem sranda akce a realita je casto jina...
Proc nutne beztabulkovy?

Avatar

Autor komentáře: Tratos

Datum vložení: 22.8.2003 8:31:24

Ahoj,
k html kódu jste už psali nahoře, proto se zdržím poznámek.
Ale zaujalo mě že lze psát blbosti do adresního řádku:
<a href='http://www.lukyn.com/top.php?what=sms&radit=hovno' target='_blank'>http://www.lukyn.com/top.php?what=sms&radit=hovno</a>
<a href='http://www.lukyn.com/smssekce.php?sekce=hovno' target='_blank'>http://www.lukyn.com/smssekce.php?sekce=hovno</a>
<a href='http://www.lukyn.com/anketa.php' target='_blank'>http://www.lukyn.com/anketa.php</a>

SQL moc neumím proto se ptám, není to nebezpečné?
T.

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 22.8.2003 9:12:34

Tak jsem si po ránu otevřel kritiku na intervalu, zkusil lukyn.cz a hned se nakrknul. „Copak ty lidi si předchozí kritiky vůbec nečtou? Nebo nerozumí česky a neví, vo co go?“ řekl jsem si, chvíli počkal až vychladnu a zkusil se tím dílkem trochu prohrabat. Vzal jsem si k tomu na pomoc MSIE 6.0 CZ, Mozillu 1.4 EN a Operu 7.0 EN, které mi valí na W2K…

1. Design příliš nehodnotím (moc tomu nehovím). Rozhodně bych provzdušnil texty slepené s rámečky a něco provedl s pozadím pravého sloupce, ve kterém text není dobře čitelný.
2. Kód je samozřejmě nevalidní i bez spuštění validátoru. Mám pocit, že autor vůbec netušil, v čem že to vlastně tvoří, protože by jinak ten DOCTYPE určitě přidal. Meta značky stojí opravdu za pozornost, zvláště ty čtyři s name=autor.
3. Naprostý chaos ve stylech už tu někdo popisoval.
4. Tabulky, tabulky, tabulky,… kachny, kachny, kachny,…
5. Proč je v menu stavební spoření? Nechápu, nerozumím, zírám.
6. Proč jsou v menu odkazy na externí stránky? Zírám, nerozumím, nechápu.
7. V knize návštěv někdo přidal tak dlouhý řetězec, že si s tím prohlížeče poradí pouze tak, že texty buď oříznou (IE) nebo roztáhnou layout do nepředstavitelné šířky (Mozilla a Opera)
8. V reklamě autor kecá s počtem návštěv. Podle navrcholu.cz je průměrná denní návštěvnost tohoto webu cca 550 sessions, rozhodně ne 850.
9. Anketa přidá hlas až po refreshi, ne po hlasování.
10. Stránka mobilní pozadí – v pravém pruhu se nadpis u odkazů změní na „kritiky“.

To by mohlo asi stačit, další chyby popsali mí předchůdci a já více nemám sílu do toho šťourat…

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 22.8.2003 9:20:25

Přichází ranní kuropění, ptáci řvou jak na lesy, má perská kočka s českým jménem se motá pod nohama, přítelkyně mě sprdla za divokou noc způsobenou večerní nemírnou konzumací květákového mozečku hojně proloženého domácímí vajíčky a plzeňským pivem, v těsné blízkosti pootevřeného okna chrchlá historický traktor a oblažuje mě bechderoucí vůní spáleného paliva, naše sličná sekretářka se objevila ve fungl nové eroticky laděné minisukni s rozparky končícími u sedmého žebra, šéf se tváří jakoby právě posnídal čtyři nedovařená morčata zalitá koprovou omáčkou a já prohlížím stránku Intervalu nazvanou honosně Kritika webu. Zkrátka ráno jako každé jiné.

Jediné čím se liší od jiných běžných rán je fakt, že je páteční a redakce Intervalu nám opět připravila ukázku české lidové tvořivosti. Po předchozích zkušenostech s geniálními díly některých autorů už jsem opatrnější a nehrnu se bezhlavě do všech temných zákoutí zveřejněného webu. Ještě musím podotknout, že moje maličkost a mobilní telefon se k sobě máme jako dva nevlastní bratři ze znepřátelených zemí. Když jsem teprve po třech měsících používání tohoto přenosného vynálezu při psaní SMS objevil otazník, vzdal jsem definitivně a provždy naději, že tomuto elektronickému zázraku kdy porozumím a vrátil se pokorně k historicky zastaralému, leč snadno pochopitelnému domácímu telefonu.

Právě proto mě při prvním pohledu téma Lukynovského webu ničím zvláštním neupoutalo. Blikající příšernosti na displayi mobilu mě nechávají chladným, čeština bez diakritiky se mi jeví jako svatokrádež a bez loga čehokoliv se také vcelku obejdu.

Díky poněkud nezvládnutému grafickému provedení a nemožnosti zvětšit si písmo do pochopitelnější velikosti (ach jo) jsem však málem přehlédl sekci, která mi dokázala vykouzlit úsměv na rtech a pohladit mou uměleckou dušičku. Některé minibásničky zde zveřejněné (škoda, že chybí jméno autora) mi svou nespornou kvalitou učarovaly a donutily mě pohlížet na jinak nevzhledný web s mírnou dávkou tolerance.

Odpouštím podivný kód, který nic nového nepřináší a je snůškou banálních a zbytečných chyb (desatero jich najdete hned v článku na úvodní stránce), mlčky přehlížím fakt, že pravý sloupec webu je díky zvolenému pozadí nečitelný a čtenáři s mírnou vadou zraku může způsobit šedomodrý zákal a dohnat ho k návštěvě očního lékaře MUDr. Panenky, a začítám se do těch milých jednoduchých básniček. Hned je mi lépe po těle a věřím a doufám, že s postupem času, jak autor bude stárnout a sbírat zkušenosti, udělá ze svého webu místo vhodné pro pravidelné brouzdání. Stačí málo - sehnat si dobrého grafika, protože tvůrce je s malířskou technikou evidentně na štíru, požádat z řad tisíců návštěvníků jeho webu někoho, kdo se orientuje, má přehled a je schopen stvořit beztabulkový layout a nakonec - pořídit si pravidla českého pravopisu, neboť některé pravopisné dloubáky by dostaly do kolen i Zulukafra po týdenním studiu naší krásné řeči. Jak říkám, stačí málo.

Ale že jsem kulantní a abych dokázal, že i ve mě občas dříme prokletý básník, přidávám zcela zdarma a nezištně jeden ze svých výtvorů. Baj baj.

<B>Až</B>

Až přečtu horu
povinných knih
stane se ze mne
pravý mnich.

Přes den pít víno mohu
večer pak k Pánu Bohu
modlit se a tiše o něm snít
co kdyby rozhodl
se přece být?

Stanu se služebníkem
jak se patří
se Svatým Petrem
budeme bratři
a v cele své,
prosycené vůni sena
budu číst tajně Danikena.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.8.2003 9:54:45

Ty jo, ty ses minul povolanim, to je jak v literature "Plavacek - prozaik a basnik ;)))))))". Ted tim tady bavim ostatni ;)))

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 22.8.2003 12:42:34

Plavacku, nechces si to nechat do samostatneho clanku. Myslim, ze povidani je to sice hezke (ne ze by se mi nelibilo), ale trosku jsi prehnal onu vyvazenost mezi kritikou napsanou jako fejeton a bloggovanim. Posledni dobou je v tvem prispevku vice osobnich veci nez kritiky. Siris

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.8.2003 11:45:54

Podivej, z toho webu se da vyrobit nekolikastrankovy vypis chyb - ale kdo se s tim ma psat kdyz je to tu kazdou chvili.

Proto me vic pobavi plavackuv prispevek kde se clovek zasmeje nez cuceni do kodu kde behem prvni minuty najdu nekolik desitek chyb. Jak jsem psal v prvnim prispevku - nema to smysl.

Usetrim se na kvalitni kousky.

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 22.8.2003 10:02:44

heheh :) basnicka ma rozhodne lepsi uropven nez stranka <a href='http://www.lukyn.com' target='_blank'>http://www.lukyn.com</a>, ale nevim jak porovnavat jablka s okurkama

jinak, stale me zarazi, ze "TO" lidi davaji ke kritice, nechapu...
ja si myslel, ze by to mohli byt nejspise pravidelni ctenari Intervalu a tedy i predeslych kritik, cimz padem se vyvaruji tech nejobligatnejsich chyb, ktere se tady opakuji neustale dokola ... ach jo, nekdo si asi vic veri nez ja a chce se mocimermo pochlubit svym vytvorem .... ale proc zrovna na intervalu, kde jsou tak prisni kritici na web. standard, aka XHTML + CSS :?)

kritika k webu? chybejici DOCTYPE ...... na zacatek dost velka chybka, dal se nekoukam .... samy TABLE/TR/TD ... balast

p.s. .... i kdyz jak nedavno psal pixy, pokud to je soukromy nekomercni projekt (jak je psano v legende u kritiky), je to zalezitost tvurce, pokud se tomu chce venovat .. proc ne, problem nastava az ve chvili, kdy by podobny balast zacal nabizet jako "webdesigner" komercne .... ano pixy, nelze nez souhlasit...
(<a href='http://www.pixy.cz/blogg/web/2003_08_01_archiv.html#1061381874)' target='_blank'>http://www.pixy.cz/blogg/web/2003_08_01_archiv.html#1061381874)</a>

s pranim prijemneho dne
Vrata

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 22.8.2003 10:14:47

ic, ja v tom pravym sloupci prehlidl (coz se vubec nedivim) odkaz na nabidku webdesignu od Lukyna (sic!) - takze - beru predchozi prispevek zpet, autor si opravdu hraje na webdesignera a nabizi svoje sluzby na <a href='http://www.lukyn.com/webdesign.php' target='_blank'>http://www.lukyn.com/webdesign.php</a> komercne;
no, vsecky vyvedene weby stejne, chybi DOCTYPE, sama TABLE/TR/TD kombinovana s tremi       v jedne bunce, ufff, taky jsem to tak delal, ale v roce 1999 kdy jsem temer nic o HTML nevedel :))

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.8.2003 14:55:04

k tomu snad jen: "a sakra ;) ..."

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 23.8.2003 11:42:02

Pokud vím Lukyn ještě nemá občanský průkaz. Jak si na tom byl ty s pravopisem na základní škole?
Než si Lukyn udělá docenturu, tak se pravopis naučí, ale potom ho zas nebude potřebovat, protože mu bude všechno psát sekretářka.

Avatar

Autor komentáře: Eubie

Datum vložení: 23.8.2003 14:27:13

Pokud je to otázka na mne, pak jsem z češtiny na základní škole prospíval na výbornou.
Nevzpomínám si, že bych nějakému "Jméno a příjmení" dovolil mi tykat, ale budiž.
Sekretářka? Hmm, tak upřímně nevím, kolik webdesignerů na volné noze má vlastní sekretářku.

Avatar

Autor komentáře: Eubie

Datum vložení: 23.8.2003 14:31:27

Pokud je to otázka na mne, pak jsem z češtiny na základní škole prospíval na výbornou.
Nevzpomínám si, že bych nějakému "Jméno a příjmení" dovolil mi tykat, ale budiž.
Sekretářka? Hmm, tak upřímně nevím, kolik webdesignerů na volné noze má vlastní sekretářku.
Vzhledem k autorovu věku je chvályhodné, že se zajímá o věci, které jej ve škole jistě nenaučí. Ale stále to neospravedlňuje fakta popsaná jinde (neúcta ke zdejším kritikům - znovu nemluvím o sobě). Pokud, předpokládám, že jste zde ve funkci jakéhosi zástupce autora, byste chtěl, aby byl na autorův věk brán zřetel, zcela jednoduše jste toho mohl dosáhnout napsáním prvního příspěvku do této kritiky ihned to zařazení webu mezi kritizované. V něm byste mohl vysvětlit jak se věc má a blabla. I tak si ale myslím, že by se vám nedostalo jiné odpovědi, že by si autor měl přečíst posledních několik kritik.
S pozdravem
Daniel Benčík

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 22.8.2003 9:58:25

neni dobre zarovnavat text clanku na stred.

neni dobre kopirovat clanky z jineho portalu! /mobil/

ale co musim pochvalit: uzasne fotostory na <a href='http://www.lukyn.com/foto/?what=byt' target='_blank'>http://www.lukyn.com/foto/?what=byt</a> muze konkurovat odvaznym umeleckym projektum

jen bych rad vedel, jak akce v byte dopadla, mozna by stalo za to udelat pokracovani.

Avatar

Autor komentáře: Lotusek

Datum vložení: 22.8.2003 13:39:29

Pokračování?? No to by bylo snad už pro jinej portál jako třeba sextant :))

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 22.8.2003 13:49:51

Na <a href='http://www.lukyn.com' target='_blank'>http://www.lukyn.com</a> jsem zachytil v nabídce služeb zajímavou položku: posudek vaší prezentace ... 100,- Kč. No nevím, nevím, jak by dopadly naše weby :-) Ale možná by to za zkoušku stálo ;-)

Avatar

Autor komentáře: heh

Datum vložení: 22.8.2003 14:29:55

tak to uniklo i me, fajn, aspon vim ..... ze svoje vytvory nemusim ukazovat rovnou tady :)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 23.8.2003 6:10:13

No jo, nikdo neni dokonalý...... bohužel jse weby učím teprve vytvářet a pomalu to zdokonaluji (vživotě jsem žádnou knihu o tom nečetl, dělám to jen podle toho co jsem pochytil na internetu).... ale asi bych si měl nějakou knihu koupit .......momentálně je tam obrovský obsah informací...... nyní se pracuje na novém webdesignu ..... a s HTML mi bude muset asi někdo pomoct, aby to splnovalo všechny ty standarty........ koncovému uživateli je myslím jedno zda je web napsaný s chybami nebo ne, hlavně se musí nějak bez problému dostat ke všem informacím....... což momentální stav stránek všem uživatelům bohužel nedovoluje.......

Avatar

Autor komentáře: Eubie

Datum vložení: 23.8.2003 8:45:10

Dobré ráno.
Nechci být v žádném případě jízlivý a možná Váš výše uvedený příspěvek zní něco jako "omluvně" pouze mně, pak se za další věty omlouvám, jelikož jsou pravděpodobně způsobeny ranní náladou.
Zaprvé "bohužel jse" je gramaticky nesprávný tvar (pokud to není překlep), správně je "bohužel se".
Zadruhé je neuvěřitelná drzost prohlásit, že se HTML teprve učíte (a proto pravděpodobně předpokládáte, že k Vám budeme schovívaví a možná si řekneme "No jooo, dyť von se to teprv učíí, to je hodnej milej kluuuk.."). Pokud byste se opravdu učil, dozajista byste nemohl minout předcházející kritiky webů a k nim patřící komentáře, které dozajista drtivou většinu chyb na Vaší webové stránce popisují. Pokud byste se přechozími kritikami řídil, mohl jste udělat radost jak sobě (kritika by Vás tolik nestrhala), tak těm, kteří sem zcela nezištně chodí a svými pracně nabytými znalostmi se snaží pomoci ostatním. Takovéto chování a lenost je, dle mého názoru, ze strany osoby zadávající web ke kritice maximálně nečestné, nedospělé a bezesporu prokazuje, nakolik si oněch chytrých hlav, kterých si tu každý rozumný člověk váží nad zlato, važíte Vy.
"S HTML mi asi někdo bude muset pomoct..." Co Vás potom vede k zadání svého webu ke kritice? Je možná škoda, že Kritika webu je služba neplacená, pokud by byla, možná i Váš přístup k ní a "učení se" by byl jiný.
Z Vaší věty vyplývá, že chcete od "nás" abysme Vás HTML a bůhví co všechno naučili my..?
"Koncovému uživateli je myslím jedno..." Ano, pokud si tak myslíte, tak se znovu ptám, proč sem dáváte ohodnotit svůj web? Protože pokud je to koncovému uživateli podle Vás jedno, tak co Vám může znalé oko webdesignera (nemluvím o sobě) vytknout (kromě designu a sémantiky)?
Nu, musím se Vám přiznat, že kdybych já byl na Vašem místě, ještě před zadáním stránek do Kritiky bych odstranil část hovořící o svém webdesignu a ohodnocení stránek za sto korun českých. Osobně bych se asi styděl.
Hodně vůle, píle a vytrvalosti do dalšího učení přeje
Daniel Benčík

P.S. Pokud to s učením myslíte vážně, doporučuji Yuhůův <a href='http://www.jakpsatweb.cz' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz</a> a k problematice CSS doporučuji zakoupit mnohokrát zmiňovanou knihu Petra Staníčka Kompletní průvodce kaskádovými styly.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 23.8.2003 12:37:40

Ne. nikoho se neprosím aby mi pomáhal, to je můj problém a vy jste to asi nějak blbě pochopil........... Tu nabídku kritiky webu, dělá uplně někdo jiný a né já.....pravopis bohužel nemám na 100%, ale pokud se jedná o pravopis v příspěvcích, tak bohužel lituju, tolik času nemám abych ještě ve všech příspěvcích kontroloval podrobně pravopis........

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 24.8.2003 10:45:01

a kdo...? at se podivame.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.8.2003 15:38:25

Na psani kritik za sebou nemusis mit nejaka extra dila - ono je to ne vzdy mozne.

Tezko muzu nekoho pustit do administrace jen proto aby se podival ze je eh... xhtml valid :)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 23.8.2003 12:52:26

S tim co psal Eubie se neda nez souhlasit.
Vasi reakci nechapu, unika mi co jste chtel zdelit
"... pochytil na internetu ..." - Pokud pochytavate neco na internetu tak si zkuste procist zpetne kritiky jinych webu, to by mohlo stacit na odstraneni cca 90% vsech chyb
"... ale asi bych si měl nějakou knihu koupit ..." - No, to asi jo

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 23.8.2003 13:50:51

Trochu jsem upravil HTML kod..... sice jen pár věcí ale snad se to aspon trochu zlepšilo .......podivejte se na to prosim <a href='http://www.lukyn.com/index.php' target='_blank'>http://www.lukyn.com/index.php</a> ... diky

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 23.8.2003 14:01:37

Tak ne no ..... má to stovky neli tisíce chyb :o((( .........

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.8.2003 14:28:08

Zadnou zmenu nevidim, zacina to porad tabulkou a porad nejsou atributy quoted.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 23.8.2003 15:09:07

muzu vam z vlastni zkusenosti dopurucit prechod na beztabulkovy layout. dlouho jsem v tabulkach uvizl, ale co delam layout v css, travim na tom asi o 50% mene casu a je to podstatne prehlednejsi. takze: myslim ze je to objektivne fakt lepsi a ne jen proto, "ze se to tak ma".

Avatar

Autor komentáře: Emo

Datum vložení: 23.8.2003 16:29:25

Prave predelavam puvodni layuot s tables do cisteho CSS. Uvizl jsem ale u nejakych problemu. Pokud mas chvilku, muzes se mi pls ozvat na ICQ 22232683 nebo na mail emo@emo-cz.net ?
Diky

Avatar

Autor komentáře: CSS misto tabulek

Datum vložení: 24.8.2003 21:14:06

Uvedomil sem si to az pozde, ale z tohohle threadu by mohla autorovi dojit zprava na mail, takze prosim $rel, precti si muj prispevek (CSS misto tabulek). Dik

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 23.8.2003 17:42:00

Mohl by mi někdo z Vás napsat ukázku jak by mělo vypadat třeba prvních 20 řádků podle standartu?????? ....... díky

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 23.8.2003 19:58:18

tagy pis malyma
nemas uzavreny meta tagy
< META http-equiv="Content-Type content=text/html; charset=windows-1250" > -- a co takhle uzavrit uvozovky za content-type?
Proc bgcolor? mas css
< div align=left >
< td valign=top background="images/bg.gif" > -- kdepak mas uvozovky??
veci jako < center >, align, border atd patri taky do css

vic me to nebavi zkoumat....

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.8.2003 20:20:09

<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2'?>
<!DOCTYPE html PUBLIC '-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN' '<a href='http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd'>' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd'></a>
<html xmlns='<a href='http://www.w3.org/1999/xhtml'' target='_blank'>http://www.w3.org/1999/xhtml'</a> xml:lang='cs' lang='cs'>
<head>
<meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=iso-8859-2' />
<title>Example dot org </title>
<meta name='keywords' content='' />
<meta name='description' content='' />
<meta name='author' content='[all]: Vitezslav Hekerle, example@example.org' />
<meta name='author' content='[layout]: Plavak Plavacek, example@example.org' />
<link rel='stylesheet' href='/include/style.css' type='text/css' title='Styl1' media='screen' />
<link rel='Home' href='/' title='Na úvodní stranu' />
<link rel='Index' href='/' title='Na úvodní stranu' />
<link rel='Up' href='/' title='Na úvodní stranu' />
<link rel='First' href='/infokanal/' title='Úvod' />
<link rel='Last' href='/infokanal/gastronomie.php' title='Informace o jídle na ostrově' />
<link rel='Previous' href='/infokanal/historie-ostrova.php' title='Historie ostrova' />
<link rel='Next' href='/infokanal/filozofie.php' title='' />
</head>

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.8.2003 12:00:17

<a href='http://www.w3.org/TR/xhtml11/xhtml11.zip' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/xhtml11/xhtml11.zip</a> - staci kdyz si prectes, pokud ti nejde Aj tak na slunecnice.cz je nekde preklad xhtml 1.0
Pak az budete neco tvorit tak si stranku projizdejte alespon validatorem <a href='http://validator.w3.org/' target='_blank'>http://validator.w3.org/</a> (v Opere ctrl+alt+v)
Pokud ani jedno nezvladnete pak je jeste moznost ze se podivas zpetne do kritik a porovnas si svuj kod s kodem nekoho jinyho, posledni validni a pomerne dobry web byl <a href='http://ceses.cuni.cz/' target='_blank'>http://ceses.cuni.cz/</a>
A pokud ani to nepomuze tak s nejvetsi pravdepodobnosti ztracite cas

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.8.2003 12:08:55

pokud budete delat web nepouzivajte wysiwyg editory, pouzivejte hlavu a programy typu PSPad, ACEhtml, ...

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 24.8.2003 15:15:15

Nezapominejme na Notepad :)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 24.8.2003 16:16:35

Používám EVERSOFT 2000 ....... ten je podle mně na tvorbu poměrně zdařilý...... jaký program by jste dporučovali vy?

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 24.8.2003 19:02:23

Ja som spokojny s UltraEdit-om.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 24.8.2003 19:08:59

Může te mi prosím někdo z vás poradit??? Chtěl bych to dodělat, podařilo se mi to optimalizovat a je tam již pouze 7 chyb z původních asi 800 ........
<a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lukyn.com%2Findex.php' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lukyn.com%2Findex.php</a>

validitu pro css dodělám později......
předem díky za vaše odpovědi .....

Avatar

Autor komentáře: dr.Bik

Datum vložení: 24.8.2003 21:30:54

1) [TD] nemá background => udělej to přes CSS
<I>background-image: url('images/logo.gif')</I>
2) [FORM] se nesmí vyskytovat v [SPAN]
3) Tam je to nějaký divný - nechápu, jak se [/TD] může vyskytovat hned po [/TR], to je podle specifikace nemožný
4-6) Z toho ti pak plynou další chyby (vypadá to tak, neprohlížel jsem to moc pečlivě)
7) na bordercolor zapomeň - CSS
<I>border: 1px solid #000000</I> - snad je to takhle

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 24.8.2003 21:11:44

Nebudu se zapletat do diskusi o kvalite webu, spis gratuluju lukymu ze prokouk (lepe receno vzal si kritiku trochu k srdci, at uz je nebo neni opravnena). Me osobne by totiz nejvic zajmalo jak universalne nahradit tabulky styly a proc sou ty tabulky takovy zverstvo, kdyz pominu snizenou moznost zmeny stylu. Zadnej clanek sem na intervalu nenasel, ani startsi kritiky (ani sem nehledal dal nez 2 stranky, ale i tak myslim ze zadnej podorbnej navod tam neni (IMHO)), takze treba nekdo pomuze odkazem nebo nakopnutim. (btw. dival sem se schvalne na stranky intervalu a jestli se nepletu, taky tabulky) Dik

Avatar

Autor komentáře: samuel szabo

Datum vložení: 24.8.2003 22:25:41

Pekny neskory vecer vsetkym,
interval je robeny cistym css2+xhtml-strict - aspon podla uvodnej stranky. Tabulky su tu len zriedka..
Preco prejst na css? Pre mna bol najdolezitejsi dovod <B>prehladnost kodu</B>. Dalej je to <B>velkost stranky</B>, <B>rychla moznost upravy</B> - zmeny rozlozenia designu, <B>moznost nastavenia tlace</B> (resp. toho co sa bude tlacit). Da sa hovorit aj o "lepsom" natahovani - pri tabulkach sa najprv nacita cela stranka a az potom sa zobrazi. Pri css-p sa stranka zobrazuje podla toho ako je napisana, a <B>necaka sa, kym sa nacita zvysok</B>.. (podla prehliadaca).
Dalej ma nic nenapada ale tych dovodov je urcite viac.
Clanok som nasiel sice iba jeden, ale je v nom popisane ako spravit rozlozenie stranky pomocou css, s vysvetlenim co kde kedy znamena a pod cim ne/funguje. Treba sa porozhliadnut:
<a href='http://interval.cz/clanek.asp?id=1883' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?id=1883</a>

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.8.2003 22:30:18

Skoda ze to na co se ptate zde bylo zodpovezeno jen asi stokrat. Nejde o to nahradit tabulku stylem - ale tabulka neni prvek urceny k tvorbe layoutu.

Na intervalu je nekolik clanku o x-sloupcovem layoutu, dalsi mate na pixy.cz a dalsi stovky vsude mozne.

Avatar

Autor komentáře: samuel szabo

Datum vložení: 24.8.2003 23:07:01

Tabulky sice nie su urcene na rozlozenie celeho designu, ale boli pouzivane vo velkych percentach a verim ze pre niektorych je tazke prejst na css - museli by sa ucit nove standardy. To ale k tvorbe stranok patri....

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.8.2003 23:12:29

Ony ty standardy zas tak nove nejsou, o tom ze byste nemel pouzivat tabulky na layout mate psano uz v sest let stare norme.

Ono se to spis jen posledni dobou jaksi zacina brat v potaz.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 25.8.2003 0:56:00

Je to uz naky patek co byl na lupe.cz (nejsem si jistej) clanek o vyhodach CSS vs tabulky, tusim ze to je od pixiho Je to dobra ekonomicka analyza velkeho projektu, kolik je mozno usetrit diky snizeni velikosti kodu, udrzbe, ...
Clanek je zhruba 10-20 dnu stary Vazne se nepamatuju presne kdy, ale vim ze jsem to cet jeste pred dovolenou
Po precteni clanku urcite pochopi kde kdo, ze i male projekty je vyhodne delat bez tab. layoutu
Jinak o vyhodach CSS vs tabulky, uz bylo napsano vic stran nez je v bibli a koranu dohromady. Jenom jeden detail Kdyby jste tu informaci vazne chtel, tak byste ji asi nasel, treba i zde na intrvalu

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 25.8.2003 0:59:11

Pro zajimavost, kdyby si to chtel nekdo precist tak jsem nasel ten link k tomu clanku
<a href='http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2953' target='_blank'>http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2953</a>
Dyztak kdyby to bylo nepochopitelny jaka je vyhoda tak jeste zkuste precist diskuz

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 28.8.2003 11:13:42

Dik za link, uz to studuje. No najit sem to chtel, ale moc se tu neobevuju a tak az ted po dovolene sem si vsim ze se nove kritiky obevuji porad na stejnem miste (takze moje hledani zpatky ve clancich logicky nemohlo byt uspesne).

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.8.2003 15:51:11

od KOHO? Snad PixYho, ne?

To neni zkracenina z Pixie! ;)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 27.8.2003 8:47:46

Wups Chybicka se vloudila

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 25.8.2003 3:22:28

Podařilo jse mi optimalizovat web, ale bohužel jsou tam poslední 4 chyby, které nevím jak odstranit ...... myslíte že jsem se již alespon trochu přiblížil ke standartům?????

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.8.2003 8:19:02

Marne doufam ze to co tady pisete je jen a pouze ironicke 'trefovani' se do ostatnich. Validator vam pise PRESNE cisla radku a ty chyby popisuje taktez presne.

Na radku 127 by mela byt ukoncena zrejme bunka.
Na radku 138 pak zcela spokojene dvakrat za sebou uzavirate bunku a validator se opravnene domniva ze pokud mela koncit jedna bunka a za ni druha tak tam neco chybi - nejspis ukonceni tabulky za tou prvni.

Mimochodem v opere to vypada FAKT priserne - a i kdyz vam validator napise ze je to valid tak to porad neni dle normy prave kvuli tabulkam.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 25.8.2003 13:57:34

Neda se jen souhlasit
Jinak to nevypada hrozne jenom v opere ale v cemkoli jinym pri rozliseni 1024 Cely se to "rozjebe" do naprostyho FUJTAJXLU Dyztak si zpet preneste tu svoji starou verzi a nereste nic narychlo, obzvlaste kdyz vam to moc nejde, pracujte systematicky od znova. Prejdete rovnou na XHTML1.1 a CSS a snazte se to vyladit
Chtelo by to prekopat naprosto cely design a vynechat nesmysly <font color=red>bla bal </font>, tabulky na design stranky, ...
Jde o to aby grafika a pismo bylo oddelene CSS vam urci kde (nalevo, napravo, nahore, dole, pred, za, ...), co (text, obrazek, navigace, reklamy, ...) bude a jak to bude vypadat (maly, velky, hubeny, barevny, neviditelny, oramovany, neoramovany ...) A HTML vam vyhodi cisty text + treba naky obrazek
Dyztak si vazne zkuste precist normy <a href='http://www.w3c.org' target='_blank'>http://www.w3c.org</a> nebo alespon clanky o xhtml a css tady na intervalu, klidne zacnete uplne od zacatku

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 25.8.2003 16:12:06

Opraven je pouze index.php !!!! Zbytek webu se rozhodil z duvodu toho že do všech souborů je vkládáno stejné engine a mění se pouze střed webu ...... už předělávám i ostatní soubory ale je jich vcelku dost, takže ůprava kodu trvá poměrně dlouho......

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.8.2003 21:12:22

Njn, kdybys to formatoval stylem od zacatku tak to ted spravis par zmenama stylu. V opere to porad vypada priserne - strasne velky pismena, navic ti lezou z boxu, pravej sloupec rozpadenej...

Avatar

Autor komentáře: milan

Datum vložení: 26.8.2003 13:32:27

Protože tahle stránka se vymyká mému webovému citu(jestli nějaký mám) - pouštím si ji znova a znova, znova na ni koukám. Co bych k tomu ještě dodal - nic, nic. Tak mně zaujala alespoň Valašská Bystřice - pozdravujte Zlatku.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Polášek(LUKYN)

Datum vložení: 28.8.2003 1:15:28

Podařilo se mi docílit že průměr na každou stránku jsou pouze 4 chyby, bez tabulkový layout asi jen tak brzo nebudu mít..... Stránky považuji jako VALIDNÍ , nebot pokud jsem zkoušel servery třeba jako t-mobile.cz , gsm4u.cz , oskarmobil.cz nebo mobilmania.cz ...... některé mají podle validátoru i tisíc chyb!!! Což je třeba oskar.cz ........ Z českých operátorů je na tom nejlépe eurotel, který má pouze 2 chyby.......

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 28.8.2003 11:47:18

Njn, tak to je tezky, kdyz na to serou ostatni, proc ne ja. To je jejich problem (a taky vizitka jejich i zpracovatele). Dalsi vec je ta, ze weby byly delane v urcite dobe, jednou za cas si nechavaji delat redesgin a pak to _vetsinou_ skonci o nekolik stupinku vys.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz