Starší komentáře ke článku: Ladíme pro Internet Explorer

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: RRK

Datum vložení: 21.1.2008 9:54:12

Vidím to asi takto: <!-- [if IE]>Tento pasquil nepodporujeme, použijte jiný prohlížeč<![endif] -->

Avatar

Autor komentáře: rRHWq

Datum vložení: 23.1.2009 4:58:42

JXMFtX

Avatar

Autor komentáře: viktor

Datum vložení: 21.1.2008 12:15:09

mozem vediet, preco zase pise niekto o niecom, co uz niekto opisal pred 3,4 rokmi a zaroven sa tvati ako keby slo o nieco prevratne a nove? nechapem, naco..

Avatar

Autor komentáře: Saturejka

Datum vložení: 21.1.2008 13:15:49

Tebe ve škole neučili, že "opakování jest matka moudrosti"? Jestli ti tak strašně vadí, že někdo schopnější než ty dal dohromady přehled nejčastějších problémů s IE a hromadu odkazů k tomu, tak to prostě nečti, ne? Ostatní lidé budou jen rádi, když pak na oplátku nebudou muset číst tvé zbytečné příspěvky.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Kout

Datum vložení: 21.1.2008 14:26:18

Možná proto, že před vydáním IE7 slibovali soudruzi z Redmondu "tentokrát to už opravdu zvládneme". Zvládli ho leda naučit selektor html>body, aby otrávili všechny developery, protože jinak je zobrazování IE7 hodně podobné IE6 — takže co šlo dřív řešit odfiltrováním pomocí uvedeného selektoru, to v IE7 nejde. Podmíněné komentáře mi k srdci nikdy nepřirostly, protože dokud nebudou přímo ve stylesheetu, bude to drbání pravou rukou za levým uchem. Že není dne, aby developer tu redmondskou zrůdnost neproklínal, asi nikomu líčit nemusím. A teď prý máme za dveřmi další verzi, potěš příroda. No a tohle je potřeba občas sesumarizovat, což činí tento článek. Už ten výčet linků na zdroje může být někomu užitečný.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.1.2008 14:41:24

Na druhou stranu zase kdyby podmíněné komentáře podporovaly i ostatní prohlížeče, ledacos by se podstatně zjednodušilo ;-(

Avatar

Autor komentáře: Pavel Salvet

Datum vložení: 21.1.2008 15:19:38

Ani za ty 3,4 roku jsem se to moc nenaučil, a tak jsem občas míval problémy tyhle věci použít. Proto mě nakonec napadlo, udělat si z toho takovou krátkou sumarizaci. Když jsem ji měl hotovou, zjistil jsem, že krátká vůbec není, a tak jsem z těch výpisků udělal rovnou článek. Napadlo mě totiž, že řada lidí, především začátečníků, může mít podobné problémy a takový stručný komplexní návod možná uvítá.

Avatar

Autor komentáře: Termo

Datum vložení: 28.1.2008 14:56:40

Je to super článok! Veľká vďaka!!:)

Avatar

Autor komentáře: viktor

Datum vložení: 21.1.2008 15:18:46

spominal som tu snad, ze som nasraty, ze som nieco taketo podobne nenapisal? neodbacajme od temy.. pripada mi to zbytocne, clanky o hackoch a pod v ramci IE sa pisali na ceskom internete tusim uz v roku 2003.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.1.2008 15:36:35

Nechápu, co přesně vám vadí. Evidentně tento článek není určen vám, ale stovkám jiných lidí, kteří ho ocení. Proč zaplevelujete diskusi svým žehráním, které naprosto nepřináší nic užitečného, a to nikomu, ani potenciálním čtenářům tohoto článku? Proč plýtváte časem svým i ostatních čtenářů na článek, který podle vás není ničím užitečný nebo zajímavý? A chováte se takto všude - zanecháváte podobné komentáře na celém internetu pod všemi články, které považujte pro svou vlastní osobu za nepřínosné?

Avatar

Autor komentáře: viktor

Datum vložení: 21.1.2008 16:54:04

ja sa nechcem hadat, urazat.. je to len moj nazor.. ale pripada mi to zbytocne opakovat to, co uz napisali ini a robit z toho neviem aku novinku.

Avatar

Autor komentáře: Kritik

Datum vložení: 21.1.2008 18:29:47

Opakujete se. Všichni už víme, že vás to nezajímá. Běžte tedy jinam. Přečtěte si třeba něco novějšího v angličtině, jestli ji to dovedete. Sbohem.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Salvet

Datum vložení: 23.1.2008 14:50:51

Už jsem vám sice odpověděl, ale ještě by mě docela zajímalo, jak jste došel k názoru, že z toho děláme kdovíjakou novinku. Přehledl jste věty "[i]CSS hacků je spousta, některé jsou známé více, některé méně[/i]", "[i]dosti známý je třeba trik na stylování horizontální čáry[/i]", atp.? Anebo se vám prostě těch odkazů na zdroje zdá podezřele málo?

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 21.1.2008 16:27:04

Možná by se ještě hodilo uvést způsob jak otestovat vyvíjený web v různých verzích IE v rámci jednoho PC. Nebo alespoň na takový návod odkázat.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Kout

Datum vložení: 21.1.2008 16:57:59

Testovací Windows XP (běžící pod Parallels Desktop/Mac OS X) jsem upgradoval na IE7 a pro spouštění IE6 používám http://tredosoft.com/Multiple_IE. Prý to ale nefunguje na té poslední verzi Windows. Kromě toho mnohem častěji spouštím IE6 via http://www.kronenberg.org/ies4osx/ (je tam link i na linuxového rodiče) — zjistil jsem, že IE7 je natolik zpraseným browserem, že stačí držet se stále IE6 a pak jenom provést finální kontrolu v IE7. Doporučuji kontrolovat zobrazování v normálním browseru (podle mých zkušeností je v CSS jedním z nejlepších Safari, které je již k dispozici i pro Windows; naopak Gecko začíná být nějak bugovější a Operu používá jenom minimum lidí). Až pak to skouknout v IE, abyste věděl, kde dělá chyby a věděl při příští práci, jak je eliminovat dopředu.

Avatar

Autor komentáře: m&m

Datum vložení: 23.1.2008 12:31:02

Používám paraleln2 6 i 7, problém "standalone" šestky je akorát že neumí http authentizaci, jinak vše běhá. http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/standalone

Avatar

Autor komentáře: Joker

Datum vložení: 27.1.2008 14:36:31

Jednak "češtinská" poznámka, místo "čingliš" slova "workaroundy" by bylo možná lepší použít třeba "obezličky" nebo tak. A když už jsem u té kapitoly, neškodilo by poznamenat, že odkazovaný článek o stylování horizontální čáry už není moc aktuální, minimálně Opera nezobrazuje výsledek tak, jak je popsáno v článku. Dál podle mého se článek sice zabývá různými krkolomnými CSS hacky, ale vynechává zrovna ty, které se hodí nejvíc. Podmíněné komentáře jsou řekl bych přehlednější a spolehlivější, než různé podivné CSS deklarace- u různých "hacknutých" deklarací nemám jistotu, že to nezpůsobí v nějakém prohlížeči (nebo budoucí verzi nějakého prohlížeče) potíže. Že by někde způsobil problémy podmíněný komentář je vysoce nepravděpodobné. Nejužitečnějším výstupem téhle problematiky je podle mě "univerzální zápis", který je při aktuální situaci asi nejvíce použitelný: <style type="text/css" media="all"> @import'styl.css'; </style> <!--[if lte IE 6]><style type="text/css" media="all"> @import'ie.css'; </style><![endif]--> Proč to je zapsané právě takhle: 1. Archaickým prohlížečům je lepší neposlat styly vůbec, než jejich CSS schopnostem svěřit moderní stylopis. @import pochopí prohlížeče alespoň na úrovni IE5. 2. IE5 považuji taky za archaický, proto mezi @import a názvem souboru neudělám mezeru, což odstaví i IE5. Důležitá poznámka: stránky se samozřejmě píší tak, aby byly čitelné i bez stylů, proto je žádný stylopis lepší volba, než špatně zpracovaný stylopis. 3. Všechny ostatní prohlížeče (IE i další) dostanou "základní" stylopis, psaný pro "W3C" prohlížeče. Tím bychom měli Firefox, Operu a další, s trochou snahy i IE7. 4. Zbývají IE5.5 a IE6, které se do "standardního" CSS napasovávají většinou těžko. Takže s použitím podmíněných komentářů jim přidáme ještě "opravný" stylopis, který předefinuje deklarace základního stylopisu tak, aby vše správně fungovalo. Možné úpravy: přidáním mezery za @import je možné zapnout podporu IE5, díky podmíněným komentářům je možné připojit doplňkový stylopis pro IE7, případně jiný IE nebo ne-IE prohlížeče.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Salvet

Datum vložení: 28.1.2008 11:28:47

K té češtině - slovo "workaround" berte prosím jako zavedený terminus technicus. Mimochodem, co znamená slovo "cestinska"? :-) Článek o stylování horizontální čáry je bohužel stále plně aktuální, nakonec i ty starší verze Opery pořád existují. Které krkolomné CSS hacky se hodí nejvíc? Zajímalo by mě to. O podmíněných komentářích a podivných CSS deklaracích píšete to samé, co já, akorát si ty podmíněné komentáře hodně idealizujete. Jakýkoliv workaround je perspektivnější, než podmíněný komentář! Podíl archaických prohlížečů je, pokud nezapočítáváme IE5, 0 promile. A je docela pravděpodobné, že je lidé občas použijí jen ze zvědavosti či nostalgie, jako já. Chtěl byste nám kazit zážitek? :-) Myslím, že dnes je zapotřebí řešit něco jiného než hlubokou minulost. Raději poraďte, jak se připravit na IE8, rozumbrado. Lidí, kteří používají IE5 je pořád ještě dost a nepovažuji za moudré je nechat bez CSS jen proto, že se bojím, že stránka nebude vypadat úplně dokonale. Dobře navržený layout totiž zásadně zvyšuje přehlednost stránky!

Avatar

Autor komentáře: Joker

Datum vložení: 7.2.2008 17:03:51

čeština: Stejně mi to vadí. Už se takhle používá třeba "framework", "butonek", "eksepšna", atd. stylování horizontální čáry: Nemohu ten článek považovat za aktuální. Je z roku 2002, zabývá se prohlížeči té doby, (pochopitelně) neobsahuje dnešní prohlížeče. Například žádná ze zmínek týkajících se Opery dnes neplatí. O dva odstavce níže argumentujete nízkým podílem archaických prohlížečů, proto argument, že by se dnes při tvorbě stránek měla brát v úvahu Opera 5 (pro informaci, podíl verzí Opery starších než 7 je podle TOPlistu v součtu 0,001%) "Jakýkoliv workaround je perspektivnější, než podmíněný komentář!" Máte jistotu, jak bude fungovat třeba _height v IE8 v různých režimech? A v IE9? Já jsem naprosto přesvědčený, že podmíněný komentář pro IE lte 6 tam bude fungovat podle očekávání. A až jednoho dne budu chtít přestat podporovat IE6, prostě vymažu ten podmíněný komentář, místo abych měnil X míst po celém stylopisu. "Raději poraďte, jak se připravit na IE8, rozumbrado." Pokud stránka funguje správně v IE7, není IMHO důvod se obávat. "Lidí, kteří používají IE5 je pořád ještě dost a nepovažuji za moudré je nechat bez CSS jen proto, že se bojím, že stránka nebude vypadat úplně dokonale." Nesouhlasím. Buď stojí za to udělat i optimalizace pro IE5, pak bych stránku otestoval a odladil i pro něj, nebo nestojí, a pak bych mu styly neposílal vůbec. Lepší, když tři promile čtenářů budou mít stránku bez stylů, než aby jim třeba kus textu překrývalo menu, nebo měli modrý text na modrém pozadí.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Salvet

Datum vložení: 7.2.2008 19:02:46

Nechápu proč tak zavile argumentujete Operou, nečetl jste nadpis tohoto článku? [i]Já jsem naprosto přesvědčený, že podmíněný komentář pro IE [/i][b]lte[/b][i] 6 tam bude fungovat podle očekávání.[/i] Jste si opravdu jist, že správně chápete slovo "perspektivnější"? [i]není IMHO důvod se obávat.[/i] Vaší víru v bezchybný IE8 vám závidím... Komplikovat kód a odebrat třem promile uživatelů (v reálném čísle to mohou být i tisíce návštěvníků) CSS kvůli potenciální hrozbě ze strany ultraminoritních prohlížečů prakticky nikdo nedělá. Zřejmě jste tedy nejchytřejší.

Avatar

Autor komentáře: Joker

Datum vložení: 8.2.2008 13:59:11

Operou jsem argumentoval proto, že jsem právě v ní článek četl a všiml si, že se v ní příklady zobrazují jinak, než tvrdí popisky. Tzn. že článek už není aktuální. ad perspektivní: perspektiva je, že žádné optimalizace pro IE nebudou. IE7 je tak na dvou třetinách cesty a IE8 má (podle MS) obsahovat plně W3C-kompatibilní režim. Natvrdo řečeno, podle mě je asi hlavním účelem takovýchhle kliček udržet funkčnost v IE6- do doby, než je bude používat tak málo lidí, aby se na to šlo vykašlat. Pro IE7 jsem zatím žádný CSS hack nepotřeboval (akorát HTML "matrjošku"). Ale je zvláštní označovat CSS hacky jako perspektivnější, když přímo v článku máte krásný příklad, jak nejpopulárnější "podtržítkový hack" přestal fungovat v IE7. Který přestane fungovat v IE8? "...prakticky nikdo nedělá. Zřejmě jste tedy nejchytřejší." - no vidíte to, já bych zase řekl, že jde o standardní "slušný" postup vůči zastaralým prohlížečům. Že by to byl můj nápad mi lichotí, ale bohužel to tak není, tuším poprvé jsem to četl u pana "pixy" Staníčka, ale i tady na Intervalu o tom už asi před třemi lety byl článek. Spíš bych řekl, že tenhle komentář je poprvé, kdy to řešení někdo zpochybňuje.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Salvet

Datum vložení: 8.2.2008 18:35:23

Pochopte, že na článek o stylování horizontální čáry jsem odkazoval v souvislosti s probíraným tématem. Kdyby se můj článek jmenoval "Ladíme pro Operu", pak byste měl pravdu, že odkaz není aktuální. [i]perspektiva je, že žádné optimalizace pro IE nebudou. [/i] Máte špatné informace. IE8 bude stránky renderovat stejně jako IE7. Pro zapnutí režimu respektujícího W3C standardy bude nutné použít nový optimalizační metatag. [i]Ale je zvláštní označovat CSS hacky jako perspektivnější[/i] A smím se zeptat, kdo to takhle označuje? Už v článku jsem vysvětloval, že workaroundy nelze úplně jednoznačně označit za hacky - jsou to zcela obyčejně a předvídatelně fungující konstrukce. Ale zpět k té perspektivitě - psát, že podmíněný komentář pro IE lte 6 bude v IE8 a IE9 fungovat dle očekávání, je přímo vzorová demagogie. Vzhledem ke své podmínce nebude fungovat v těchto prohlížečích vůbec, neboť je zaměřen retrospektivně. Naopak workaround NENÍ závislý na žádných verzích ani prohlížečích a lze s ním počítat i do budoucna, příkladem budiž právě vámi nedoceňovaný trik na stylování horizontální čáry. [i]no vidíte to, já bych zase řekl, že jde o standardní "slušný" postup vůči zastaralým prohlížečům.[/i] To, že jim odeberete CSS, považujete za standardní slušný postup? To vám tedy jejich uživatelé pěkně poděkují. Pětkových verzí IE používá jen malé promile uživatelů, ale i kdyby to reálně byl jen jeden jediný návštěvník, přesto bych si udělal čas na pár zásahů do CSS kódu, než mu alibisticky předložil strohé HTML a tím i nevyřčený vzkaz "kašlu na tebe". Jiné archaické prohlížeče z minulého století už používají jen nostalgici.

Avatar

Autor komentáře: ph34r

Datum vložení: 28.1.2008 13:27:25

No ty jsi tedy idiot, jemu vycitas ze pouzil naprosto bezny odborny termin workaround a sam tady pak pises laicke pojmy jako stylopis, prohlizec, "W3C" prohlizece mezi ktere dle tebe s trochou snahy patri i M$IE, doplnkovy stylopis, ne-IE prohlizece... Mozne upravy pridanim mezery...je mozne zapnout..je mozne pripojit..., je mozne ze jsi vylizany trotl co neumi ani cesky, ani English.

Avatar

Autor komentáře: Joker

Datum vložení: 7.2.2008 16:27:30

Ano. Zkuste si můj příspěvek přečíst ještě jednou a pokud ho ani pak nepochopíte, požádejte někoho, aby Vám ho vysvětlil.

Avatar

Autor komentáře: Ph34r

Datum vložení: 26.2.2008 15:15:26

Ne, to ty si zkus precist muj prispevek jeste alespon 100x, abys pochopil ze pokud nezacnes sam uzivat odborne pojmy misto hnoje typu "NE-IE prohlizece", "W3C prohlizece", a podobneho, tak bude lepsi se nestarat o vyjadrovani ostatnich, ostatne tim projevujes pouze vlastni demenci, z cehoz jsem znechucen nejen ja, ale i ostatni, takze si pro dobro vsech ctenaru urez prsty a strc si je do prdele ty vykvete frigidni suchotiny.

Avatar

Autor komentáře: hihi

Datum vložení: 29.3.2008 15:42:47

"urez prsty a strc si je do prdele" -to je dobre :p

Avatar

Autor komentáře: Termo

Datum vložení: 4.2.2008 11:52:29

Prosim Vas viete niekto o clanku, kde pisu o tom, ako IE7 pracuje c CSS?? Prosim, velmi to potrebujem. Robim totiz jeden web, je vyladeny pre FF, Operu, IE 5, IE5.5, aj IE6, ale v "uzastnom" IE7 mi to robi strasne blbosti:( Neviem najst chybu, uz druhy den sa s tym trapim... ani na nete neviem najst nikde clanok, ktory by hovoril o tom, ako pracuje IE7 s CSS oproti IE6, alebo inym prehliadacom. Velka vdaka za kazdu radu

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.2.2008 12:31:22

Co se "článků" týče, viz http://www.quirksmode.org/css/contents.html nebo http://www.webdevout.net/browser-support-css/. Pokud ale máte opravdu web vyladěn ve Firefoxu, měl by i v IE7 vypadat přibližně stejně. Chybu bych hledal v onom "ladění" pro IE<7 - pravděpodobně se vám nějaké hacky nebo nestandardní vlastnosti propagují ze starších verzí do IE7.

Avatar

Autor komentáře: Termo

Datum vložení: 5.2.2008 9:40:46

Dakujem velmi pekne za pomoc. Chyba bola v tom, ze som nevedel, ze IE7 uz podporuje min-height a min-width... cize stacilo zmenit height na min-height pre IE7 a problem bol vyrieseny. Este raz vdaka:)

Avatar

Autor komentáře: none_

Datum vložení: 9.2.2008 16:48:22

Nejlepsi je psat ve striktnim rezimu a podle mych zkusenosti se tak chova IE relativne rozumne a srovnatelne s Operou nebo FF! a tech par drobnosti se vyresi pomoci css hacku popripade triku ala matrjoska na margin.

Avatar

Autor komentáře: Filip Vojtíšek

Datum vložení: 24.3.2008 15:04:17

Bohužel musím říct že i pokud píši ve strictu, tak se mi chyb v IE vyskytuje poměrně dost. Takže naprosto nesouhlasím že se vyplatí psát ve strictu. Osobně používám transitional a práce na odladění mi to dá naprosto stejně.

Avatar

Autor komentáře: mbratinka

Datum vložení: 10.2.2008 10:37:05

Vazeny pane uz nepiste dalsi blaboly - pry jako jine prohlizece, ktere dodrzuji standardy - a ktery to je - to myslite scifi v r.2050? Neznam prohlizec, ktery dodrzujestandardy, ikdyz se o te debilovine fsude pise.

Avatar

Autor komentáře: Smasty

Datum vložení: 8.7.2008 20:39:48

tak sa trochu lepsie rozhliadni.......a hned si vsimnes prehliadac OPERA 9.50....a ten je fakt hustý.....

Avatar

Autor komentáře: Viktor

Datum vložení: 14.10.2008 11:05:32

Dobrý den, můžu se zeptat nevím kam napsat jelikož maily tu nemáte tak píši sem. Chtěl bych se zeptat když programuji web a mám na jedné stránce např. 5 obrázků které jsou v podstatě stejné jen se lísí maličkostma.. pokud bych je chtěl popsat atributem ALT měli by stejný název v podstatě. Mám tedy všechny stejně pojmenovat nebo to naopak vyhleávače můžou brát za podvod a nopak stránkám uškodit.. předem díky za odpověď. Viktor

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz