Starší komentáře ke článku: Kurz HTML - základy práce s rámy

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Vaněk

Datum vložení: 17.7.2000 9:18:00

KONEČNĚ NĚKDO NAŠEL ODVAHU UDĚLAT JASNO V RÁMECH. Myslím si, že rámy jsou dobrá věc, používám je už rok a problémy jsem s tím neměl. Pravdou je, že stránka s rámama se načíta o trochu déle, ale není to nijak kritické.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 17.7.2000 12:18:00

Dovolim si oponovat. Rámy IMHO nejsou dobra vec, především Netscape kazí jejich pověst - např. velmi spatně určuje jejich velikost, tuto velikost dynamicky meni podle velikosti okna prohlížeče a při změně velikosti okna stránku - tedy všechny rámy, automaticky reloaduje. Nepopirám, že se dají najít dobré rámové stránky.

Avatar

Autor komentáře: Roman Rund

Datum vložení: 17.7.2000 10:19:00

Ano, rámy jsou dobrá věc. Mají ale i své problémy. Při návrhu stránek používajících rámy je nutné důsledně testovat, zda např. menu zobrazené v rámu je celé dostupné i při rozlišení 800x600 a také 640x480. Řešením je posuvník, ale ten může vypadat v layoutu stránky trochu "cize". rr

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Vaněk

Datum vložení: 17.7.2000 10:29:00

Ano máte pravdu, ale proboha kdo dnes ještě používá 640x480????

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 17.7.2000 11:36:00

Zajímalo by mě, jak je to s tagem noframes - v příspěvku uvádíte, že prohlížeč bude ignorovat vše co je v body, ale většina editorů vkládá body ještě mezi tagy noframes - tak jak to je?

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Vaněk

Datum vložení: 17.7.2000 12:09:00

Pokud definici rámů - tedy vše co je mezi tagy <frameset></frameset> umístíte do BODY, nebudou rámy fungovat. Pokud Vám editor dá automaticky do BODY umístí "noframes" tak po natažení stránek prohlížečem zruší rámy, které máte nadefinované v indexu. Už jsem nějaké editory vyzkoušel, ale s tímto jsem se nesetkal. Osobně dávám přednost poznámkovému bloku - toť nejlepší editor HTML.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Ponkrác

Datum vložení: 17.7.2000 12:39:00

Jednoduše, tag noframes slouží k tomu, že vše, co je uvnitř je ignorováno, pokud prohlížeč nepodporuje rámy. Jenomže aby prohlížeč věděl, že má tag noframes ignorovat, tak vlastně musí mít podporu rámů, protože noframes patří do podpory rámů. Takže prohlížeč, který o rámech nic neví, zobrazí i to, co je uvnitř mezi noframes a /noframes. Proto mnozí považují tuto značku za neužitečnou, a raději se na ní nepsoléhají. Jistota je, že prohlížeč nezobrazí body, pokud podporuje rámy. A pokud pro jistotu přidáte noframes, proč ne.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Ponkrác

Datum vložení: 17.7.2000 12:51:00

Jednoduše, tag noframes slouží k tomu, že vše, co je uvnitř je ignorováno, pokud prohlížeč nepodporuje rámy. Jenomže aby prohlížeč věděl, že má tag noframes ignorovat, tak vlastně musí mít podporu rámů, protože noframes patří do podpory rámů. Takže prohlížeč, který o rámech nic neví, zobrazí i to, co je uvnitř mezi noframes a /noframes. Proto mnozí považují tuto značku za neužitečnou, a raději se na ní nespoléhají. Jistota je, že prohlížeč nezobrazí body, pokud podporuje rámy. A pokud pro jistotu přidáte noframes, proč ne. Mám ale dojem, že používání značky noframes má spíše normově estetickou funkci, než jakoukoli jinou.

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 25.8.2000 15:05:00

Noframes a obecně jakýkoli text v souboru s definicí rámů mají i další funkci: slouží vyhledávačům typu Altavista. Možná jste si všimli, že pokud stránka nemá meta deklaraci "description", tak se po nalezení v Altavistě vypisuje první text na stránce. Což je u většiny rámových stránek právě obsah tagu noframes. Zároveň mnoho vyhledávačů se na odkazy uvnitř noframes zaměřuje prioritně, dokonce některé vyhledávače jenom na ně, protože neprojdou rámovou strukturou.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Ponkrác

Datum vložení: 4.9.2000 18:37:00

Dobře, ale pokud má stránka značku body, tak přece není problém, ani když není noframes. Prostě sem do body se umístí text, který má třeba AltaVista zobrazit, a je to. A účel to splní taky, tedy obsah mezi body a /body je ignorován prohlížečem, který umí rámy. Připadá mi noframes prostě takový nadbytečný. Rozhodně bych doporučil ho uvést, ale spíše pro jistotu, než pro jeho nějakou skutečnou funkci.

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 25.8.2000 14:10:00

Nejsem příznivcem rámů. Moje výhrady vůči nim jsou tyto: špatně se ukládají špatně se odkazují, nezobrazují adresu blbnou při otevírání v novém okně znesnadňují ovládání (aktivní rám je jen jeden) hůře se tisknou nezobrazují se v Lynxu a spol. překážejí robotům zabírají místo na čtení stránky snadno osiří Podrobně jsou popsané problémy rozvedeny na me strance http://dusan.pc-slany.cz/internet/ramy_problemy.htm Na příbuzných stránkách najdete o rámech i to, co já jsem tu nenašel (např. přesné obrazování rámečků).

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Ponkrác

Datum vložení: 28.8.2000 12:04:00

Dobrý den, kdybych chtěl odpovědět, řeknu spíše, že jsme narazili na filozofický problém. Každá věc na tomto světě má svoje kladné i záporné stránky. Těžko najdete něco absolutně dokonalého. Samozřejmě příznivec rámů bude vyzdvihovat přínosy, nepřítel rámů zápory. Správný přístup je podle mého ten, kdy zvážíte vhodnost rámů pro Váš konkrétní web, a vyberete si. Někde jsou rámy výborná věc, a jejich přínos je velice kladný. V jiných projektech zase rámy tak výhodné nejsou. Některé argumenty proti rámům si myslím, že nejsou argumentem. 1) Například špatně se ukládají. To není problém rámů. Špatně se ukládá jakákoli HTML stránka, protože může obsahovat obrázky, JavaScripty nebo CSS v samostatných souborech, apod. Chcete-li, napíšu vám HTML stránku, která nepoužívá rámy a neuložíte jí korektně žádným automatickým ukládačem. Stačí napsat něco jako: document.write("<script language=JavaScript src=\"soubor.js\">"); 2) Starší prohlížeče. Nemají problémy jenom s rámy, ale s mnoha dalšími konstrukcemi, bez kterých se dnes na WWW moc neohřejete. Koneckonců třeba i dnešní Netscape má problémy s tabulkami, kdy nedokáže korektně zobrazit tabulky ani korektně napsané podle normy řadu let staré. Atd. Používání rámů je dle mého zvládnutá technologie a její používání je otázkou preference a vhodnosti pro ten daný účel.

Avatar

Autor komentáře: Stanley Douglish

Datum vložení: 11.12.2003 22:10:44

nemuzu nic jineho dodat,nez ze jen souhlasim.

Avatar

Autor komentáře: Kuba Čermák

Datum vložení: 12.9.2000 17:45:00

Jak lze udělat rám tak aby okraje rámu byly čárou 1b ?

Avatar

Autor komentáře: Martin Z

Datum vložení: 28.4.2001 20:51:28

Ve svých stránkách používám rámy. Hlavní stránka webu má dva rámy (v jednom jsou odkazy a v druhém se zobrazují stránky).
Hlavní stránkya má např. název (<title...) "Web".
Já potřebuji, aby každá stránka, která se zobrazí v rámu main měla svůj název (tak jak se jmenuje ona, nikoliv jak se jmenuje stránka s rámy). Jde to (třeba pomocí JavaScriptu)?

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Ponkrác

Datum vložení: 28.4.2001 21:22:56

Jde to, stačí pomocí JavaScriptu přenést titulek ze okna main do okna definice rámů. Třeba toto napsat do každého main okna:

<body...>
<script language=JavaScript>
top.document.title = self.document.title;
</script>
...



Avatar

Autor komentáře: Stanley Douglish

Datum vložení: 11.12.2003 22:14:11

chtel jsem se zeptat,plovouci ramy "<iframe>" ty taky linux nezvlada?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz