Starší komentáře ke článku: krouzky.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 1.12.2003 1:52:15

Tak co k tomu webu napsat?
- uvodni stranky nic nerikajici - netusim kam jsem se to dostal
- kod validni alespon tech par co jsem projel
- u odrazek (obrazku v menu) je spatne alt "o" - jednali se opravdu o odrazku tak je lepe "*" nebo "-", ale vylozena chyba to neni, spis jen takovy maly rypnuti
- struktura je jasna a citelna, na druhou stranu je to jednoduchy layout tak jeste aby nebyla

- v opere 7.11 ti sirisi ulitava "footer" primo do hl. menu a dela to tam neplechu, pri zmenseni okna taky. Takze by asi nemel byt poziciovan tak jak je.
- zobrazuje se mi vodorovny tahlo ve vsem co mam nainstalovany /opera 7.11, Gecko/20030516 Mozilla Firebird/0.6, K-Meleon Version 0.7 Build 700 Compiled, IE6 /zakl. rozl. 1024x768/ Doufam ze to neni zas jen muj lokalni problem
- u tiskovy verze lidem nesetris barevnou barvu :)
- v zakladu mas nastaveny mikro pismo neskodilo by jeho zvetseni
- odkazy v textu by neskodilo jeste podtrhnout

- no a pak mi jeste trosku uniklo proc fotky jsou v *.gif, kuprikladu "O nas" "maruska2.gif", co si tak matne pamatuju *.jpg by bylo lepsi a zarucene by foto bylo mensi

- grafika stridma

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:10:03

Ahoj, diky za pripominky, ten alt klidne zmenim, premyslel jsem dlouho co tam dat, takze nakonec to byl krouzek :-)), s tim vodorovnym posuvnikem je problem asi kvuli velikosti pozadi, ale jeste jsem se nedostal k naprave, vim o tom a opravim. S layoutem mam problem a nepodarilo se mi doresit ten footer tak aby to neulitavalo, ale udelalo posuvnik, pokud by mi mohl nekdo poradit, rad si necham poradit.
Tiskovou verzi udelam cernobilou, vubec by mne nenapadlo, ze pote co tam zustane ta troska barvy, by to mohlo vadit, ale jinak si myslim, ze to lidi trebas potesi, kdyz tam nebude jen cerna. Velikost obrazku jsem zatim neoptimalizoval, teprve "nedavno" jsem to predelal ze 4.01 HTML do XHTML, takze nejak nebyl cas, az budu pridavat vic fotografii urcite se nad tim pozastavim, ale jinak diky za pripominky a grafika je stridma, tak jak ji navrhl grafik na letaky a odkud jsem ji prebral a upravil pro web. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 1.12.2003 22:48:39

Co se tyka toho ulitavani "footer" tak jsem koukal i do CSS a vse je kvuli absolutnimu poziciovani (coz jsem tusil:) ). Osobne bych to udelal nak takhle:
#header {
WIDTH: 100%;
float: left;
}
#menu {
WIDTH: 30%;
float: left;
}
#main {
float: left;
width: 50%;
}
#footer {
float: left;
clear: left;
}

Margin a padding si dosad podle sebe jak uznas za vhodny, nemel by v tom byt nikde problem.
Procenta ber tak ze jsem to strelil pekne od boku.

Snad to pomuze

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 2.12.2003 19:27:07

Diky za radu, zkusim a uvidim. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 1.12.2003 2:01:06

Webu bych vytkl pomerne dost male pismo, nekontrastni odkazy v textu (ta zlutooranzova na bile nic moc) a nejak mi tam chybi neco dole - text je nalepeny primo na okraj stranky. Navic se mi na spouste stran zobrazuje i vodorovna lista.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 1.12.2003 13:13:03

Velikost pisma jde myslim zvetsit, takze to neni snad problem (melo by i v IE :-), odkazy udelam podtrzene a necham je prekreslovat, jinak zakladem grafiky webu je jen par barev, zvolil jsem tedy tu nejpestrejsi na odkazy. Pokud muzu poprosit nevim kde je text nalepeny na okraj stranky vlevo menu? Vodorovnou listu vyresim, asi diky velikosti pozadi. Diky za pripominky. Siris

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:17:21

Zapomnel jsem se podepsat. Siris :-))

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 1.12.2003 7:14:42

no nevim, nevim - je to validni, coz me tesi... grafika je stridma - coz u me web ani neshodilo ani nijak nepovysilo, ale treba kontakt resite dost neelagntne - co treba dat ten kontakt do divu a v nem do p, a dat aby se p nezobrazovalo - visibility: hidden a potom nastavte divu pozadi toho obrazku s kontaktem - potom se beze stylu nezobrazi ten kontakt dvakrat!!!
dale pri zmene okna na 800*600 se vam to info - ze je to validni dostane do menu a je to dost zmateny... :-/
potom nevim jestli vam rikaj neco tagy strong? :-/ bylo by lepsi je pouzit misto tech spanu s classem tucne...
jinak kodove celkem slusna prace, graficky uz je to horsi... :-/


Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 1.12.2003 13:16:50

Grafika je od grafika co delal letaky, takze co jsem dostal jsem upravil a jeste nedavno tam byla jen grafika, takze jsem musel Marusku donutit k nejakem u obsahu, aby tam byly poradne informace. Jinak jsem chtel webik maly a jednoduchy, ale akceptuji to a zkusim jeste nejak vylepsit. S tim napadem u kontaktu je to super, dekuji za nej a vymenim to, toto mne vubec nenapadlo, je to muj prvni web, jenz jsem delal jako XHTML s CSS, takze klidne si necham poradit a s tim STRONG taky diky, ja jsem ho pred tim nepouzival, takhle to bude zase min kodu jak v CSS tak v XHTML. Diky. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:17:59

Opet jsem se zapomnel podepsat, tak opet dodatecne...:-).

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 1.12.2003 8:07:36

Noo uplne predne bych teda reagoval na predchozi na SPAN CLASS kontra STRONG ..nechapu to jednou se tu tvrdi to podruhy zas ono uz tu tusim zazenlo i proc nekdo jeste dnes pouziva STRONG tehdy sem to zcela nepochopil prijde mi to jako normalni tag(tez pouzivam), tady slysim opak..nevim zacina to tu byt trochu hokej ..jednou se vytkne to a podruhy zas ono(presny opak).


uvodni stranka nic moc

design stridmi nijak vyrazny nedke chyby formatovani odstavce a text je nezarovnany..

ale navigace??? to je rpiiisernost !!! to sem se uplne zhrozil a neveril vlastnim bulvam.. klikam klikam a nejdou se mi zmeni menu a sem nekde ijnde pak zase a azase a ja vlastne vuebc netusim kde sem co mam delat a co po me chcete..neskodilo by dat tam nejaky submenu nebo tak neco ale abych klikl na nejaky odkaz a dostal se nekam nevim kam a vyste mi jeste uplne zmenil cely menu k nepoznani !!to je fuj tajxkl blivajz od vas..horsi prasarnu uz sem DLOOOOUHO nevidel za to mate 5 cerny VYZNAMNYCH puntiku !

o tom kdyz zmensim okno atd..raci nemluve


PS: to jako interval s tou IP adresiu mysli vazne ??! prijde mi to jako trochu neslusnost verejne tady ukazovat vsechny IPny a delat tak jakousi verejnou sbirku..kdyz uz to takto "musi" byt aspon by neuskodilo nahradit treba posledni cislo *** nee !! fakt mi to prijde jako docela prasarna a nehoraznost. vidim 1. web kde to takto zcela verejne a v plnem stavu prezentuji :/

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 1.12.2003 12:13:33

strong podobne jako podstatne mene pouzivany em jsou oboji tagy definujici logickou strukturu dokumentu. Je-li neco em, znamena to ze to je ephasized tzn. dulezite. strong = strong emphasized tedy velmi dulezite. To ze to prohlizec vykresli tucne resp. sklonene je vec druha, primarnim ucelem elementu je vyznam, nikoli znazorneni.

Proto proste veci ktere jsou dulezite by mely byt znazorneny prave elementy strong/em, veci ktere dulezite nejsou ale napr. kvuli grafickemu ztvarneni maji byt tucne by strong byt nemely.

Co se tyce toho IP, ja s tim souhlasim. Obcas se tu objevuji nicnerikajici nikdy nevidene nicky ktere se proste objevi pod neci reakci, nazvou ho dementem a zase zmizi... kdyby se lidi umeli projevovat nebo stat za svym jmenem, jiste by to potreba nebylo.

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 2.12.2003 13:07:48

S tou Ip adresou to beru ale pouze v pripade ze aspon posledni znaky budou nahrazeny hvezdickou *** zobrazovat celou IP se mi nezda prilis rozumny.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 2.12.2003 13:40:06

Já souhlasím. V dnešní době různých "bomberů" apod. je to dost nezodpovědné. Maskování posledního čísla by rozhodně identifikaci neztížilo...

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:26:00

Navigace mi dala opravdu zabrat a vim ze neni resena nejlepe, mam v planu predelat, ale ted nestiham ani jine veci, natoz predelat navigaci, ale opravim jakmile se k tomu dostanu. Layout mne dnes asi bude pronasledovat, taky se na to musim podivat. S tim STRONG a EM dalsi zajimavy nazor, taky beru v potaz. IP adresu bych nebral jako tak spatnou zverejnit... Siris.

Avatar

Autor komentáře: dvor

Datum vložení: 1.12.2003 8:37:16

koukal jsem na tuto stranku, ve skole pri rozliseni 800*600 a v M$IE 5.00 a do nekterych casti webu jsem se nemohl vubec dostat jelikoz idkaz fogalerie prekril odkaz na styly (coz je sice zajimava informace pro me, ale mislim, ze rodice tesici se na nejake fotky a marne se snazici dostat se knim zas tak ne) a nedej buh kdybych se chtel podivat na nabidku prace to mam moznost tak napsat webmasterovy, a asi bych nenapsal nic peknyho. Menu se rozhodilo nejak celi, protoze sou tam ty krouzky pred odkazama.
ja sem si otevrel zdrojak prekvapili me nejake divne znaky pred deklaraci (  ), jinak kod byl pomerne pekny.
jinak celkem dobre udelana prace, a na tech par vijimek, ale myslim docela vaznich, protoze ve skolach sou stroje prece jen starsi, jako na priklad u nas a to stredni skola ne zakladka :).
A jeste vsichni kritizuji moc male pismo me navigace prislo zase zbytecne velke

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:23:04

Ano, ano opet ten layout, pokud by mi nekdo poradil, jak to dat dohromady, tak aby se objevil posuvnik, tedy, aby se to nerozhodilo, budu jen rad! Tenhle znak  je diky spatnemu kodovani UTF-8, nevedel jsem, ze nektere editory ukladaji pred zacatek stranky kodovani, predelam na windows-1250 a bude s tim pokoj. Jinak pismo se da i zmensit, takze by s tim nemel byt problem. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Marek Raida

Datum vložení: 1.12.2003 9:18:19

XMTL ma mj. vyrazne zlepsit pristupnost pro slabozrake/slepe, ovsem Kontakt ,obrazek, bez teztove alternativy, znamena ze zadny z techto lidi se k vam nedovola/nedostane. Pekne hloupe, rekl bych.
Grafika je az prilis stridma, rekl bych.
Udelat pekny web bezpatkovymi fonty umi hodne lidi. Ale udelat hezky web patkovymi, to uz chce opravdu velmi dobry cit, ktery se tady opravdu neprojevil....

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:30:02

Nevim co se vam nelibi na poziti patkovych fontu, nehodi se k obrazkum, ci co. Kontakt muzu udelat ciste textovy, ale takhle mi to prislo zajimavejsi a alternativne se zobrazuje pri tisku, zkusim to nejak napravit i pri normalnim zobrazeni, aby se to dalo zvolit ci nekam kliknout, aby se to zmenilo na text, ktery by sel zvetsit. Grafika je stridma schvalne, slo vice o obsah i kdyz ho take neni mnoho, ale snad alespon ten dulezity. Diky. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 1.12.2003 18:50:27

Ehh, jo! Bez textove alternativy? :-/ vzdyt tam je textova alternativa, uznavam je schovana za pomoci display: none, takze to ctecky neprectou ale napr. v tisku se zobrazi, beze stylu taky - jak rikam udelal bych to tim zpusobem, co uz jsem psal vyse...
siris>jestli mas zajem, tak to muzu hodit na moji sajtu a ty se na to kouknes, ok?

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 1.12.2003 19:02:06

mate to reseni na <a href='http://anatoly.wz.cz/csstips/contact/' target='_blank'>http://anatoly.wz.cz/csstips/contact/</a>
takze se muzete kouknout a pouzit... :)

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 22:43:47

Diky za reseni, koukal jsem na to a predelam to neb se mi to libi :-)). Diky ulehcil jste mi alespon trosku praci. Siris

Avatar

Autor komentáře: PEpa

Datum vložení: 1.12.2003 11:06:02

Kodu se asi neda nic moc vytknout krom toho, co tu uz padlo... Ale celkove je to takove - nevim jake slovo pouzit - takove nijake... Proste o nicem... Pidi pismo vs. maxi odkazy v menu - no nevim... :-/ Pozadi pri prechodech mezi strankami taky divne tancuje... Nic moc!

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 13:32:59

Divne tancuje - nevim co to znamena, pohybuje se, nacita se dlouho? Vim je tam malo grafiky, ale zase se to rychle nacita a dle meho nazoru je to docela prehledne, snad az na menu, ktere muze nekoho zmast. Jinak velikosti pisma by mely byt ok, takze pokud se vam to zobrazuje nejak divne poslete mi klidne screen shot, abych to videl. Koukal jsem na to v Mozzile 1.3, Opere 7, IE 6 a bylo to citelne a ok pri rozlyseni 1024x768. Diky. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Žídek

Datum vložení: 1.12.2003 20:31:34

Jenom jsem si vsiml drobne chybicky u obrazku u menu. U nekterych tech oranzovych krouzku je chyba v pruhlednosti a ten stin vypada divne - prijde mi jako by tam byla spatna barva pro ruhlednost nebo tak neco. Proste to co by uprostred melo byt pruhledne, tak je tam misto toho sediva elipsa. Je to na uvodni strance u "Referenci" a jeste u odkazu "O Lektorech".

Nevim cim to je do kodu jsem nekoukal, ale kdyz ten obrazek otevru v Photoshopu tak je vse OK. Pouzivam IE6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633

Ted jsem na to koukal i v Mozille a tam je to OK, takze to asi bude nejakej z dalsich bugu MSIE :)))

Avatar

Autor komentáře: Jakub Žídek

Datum vložení: 1.12.2003 20:36:08

Tak mi to konecne doslo:) Ten problem je s pozadim - do te pruhlednosti vleze ten velkej sedivej kruh v pozadi a fakt to vypada divne. V mozille to bylo jinak protoze tam je to menu o neco mensi a tak jsou ty kruhy v pozadi mimo ten stin.

Tak ze se Billovi omlouvam :)))

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 1.12.2003 22:39:32

S tim pozadim a obrazky je trosku problem s grafickym vzhledem, ale je to udelane tak, aby to bylo stejne jako to logo, take si na tom bohuzel vzlo dan zmenseni a komprese. No lepsi by to bylo snad jen udelat je beze stinu nebo s pevne ohranicenym nerozptylenym stinem... Siris

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 2.12.2003 22:02:38

.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Žídek

Datum vložení: 3.12.2003 1:35:01

mozna by take slo trosku poupravit pozadi a nechat nalevo sloupec bile barvy. Ono to ostatne na vetsim rozliseni (pouzivam 1280x1024) take nevypada nejlip, protoze ty kruhy v pozadi nenavazuji. Kdyby jich treba bylo min, nebo by byly mensi a byly tak aby nesli do kraju, tak by se vyresilo jak to menu, tak problem s vyssim rozlisenim.

Avatar

Autor komentáře: Vitek

Datum vložení: 4.12.2003 9:54:28

Ahoj,

web krouzky.cz je pro mne celkem zklamanim. Je to takovy web stredoskolaka. Nic moc o nicem. Graficky jsou vsechny stranky stejne, uzivatel se zachvili ztrati.

Jiz zminovana fotka s "Maruskou" ;-) ma spatne napsane lomitko "images\maruska2.gif", coz sice neni poznat v MSIE, ale v Netscape fotka neni videt :-( - coz je skoda, protoze Maruska stoji za to ;-)

Nejak divny je styl okolo obrazku ve fotoggalerii. NN a OP tam hodi border asi 5px od obrazku v MSIE to tam neni.

Na zaver jeste ke kompatibilite se starsi verzi NN (4.x). Je to sice vsechno citelne, ale evidentne to neni optimalizovane. Grafika je pak nulova. Alespon by to chtelo nemit border kolem anchoru u obrazku v menu. Modre obkrouzeni je desive.

Zdar Vitek

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 4.12.2003 10:52:10

Myslim, ze informaci je na webu dost, ale jinak k grafice, dost webu se opakuje s grafikou a zde nemela byt nijak zavratna, aby se to co nejrychleji nacitalo pres modem.

Lomitko opravim asi jsem ho prehledl, pak by se mela fotka zobrazovat konecne vsude, pravdepodobne jsem to zapomnel zkontrolovat v mozille.

Rozhodne nejsem stredoskolak a tak vim, ze IE ma jiny box model a OP s MZ a NN maji jiny box model, pokud by jste si o tom precetl, tak by jste vedel, ze toto je spravne zobrazene a tento drobny rozdil si myslim uzivateli nevadi.

A obrazky u polozek predelam pomoci stylu tak, aby se pak v textove verzi zobrazily jen standardni odrazky, bude to prehlednejsi a citelnejsi, diky za pripominky.

Siris.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz