Starší komentáře ke článku: kozlovice.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Dedkoid

Datum vložení: 8.8.2003 1:54:08

<B>zdrojak</B>:
- tabulky (prej by se to uz nemelo, ja je taky pouzivam, tak jen tak pro ostatni) + takove ty veci co se tu uz 100 000 000x probiraly. (doctype, tagy jednou malejma, jindy velkejma, optimalizovano pro ...atd.)
- asi by se to dalo odtucnit.
- na str. Farnost je v pulce stranky zase hlavicka, copa tam asi dela :-) (mozna je to i jinde)

<B>struktura</B>:
libi se mi, pripada mi to prehledne a clovek se v tom dobre orientuje, az na ty vyskak. okna fotogalerie, proc ??? kdo to ma zavirat ?!

<B>grafika</B>:
mdle barvy, nezive, neodpovidajici zamereni webu, cekal bych neco zivejsiho v prirodnich barvach (zelena, okrova, modra - invenci se meze nekladou)

je to takove cele hranate

nadpis <a href='http://www.koz' target='_blank'>http://www.koz</a> ... -> ukos a relief - mozna tak v kombinaci s nejakym zajimavejsim fontem. a vubec! ona se ta vesnice jmenuje <a href='http://www.kozlovice.cz' target='_blank'>http://www.kozlovice.cz</a> ?!

digit. pocitadlo - nelibi se mi, vubec bych tam zadny nedaval, max. na uporne prani zadavatele a to bych mu stejne rozmluvil (alespon se mi to az na jeden pripad vzdycky povedlo)

mapa - dalo to fusku vas najit !!! coz to takhle trochu zvyraznit ! (vetsi font, tucne .....), title: New Page 1 - Ach jo :-(

<... bylo by toho vic, cely jsem to neprolejzal

Avatar

Autor komentáře: nefir

Datum vložení: 8.8.2003 7:21:27

Ja bych jenom doplnil. Proc pouzivat CSS jenom pro obarveni posuvniku a linku? V CSS se da udelat temer vsechno.
Proc takova kombinace? :
< table class="modratab" border="0" bgcolor="#9AC2FE" width="480" >
Barvy takove nejake vyb*ite, ten nadpis (www.kozlovice.cz) vypada hrozne a vubec tam nesedi. Proc fotka obce prechazi do modre a ne do bile (kdyz uz tam neni nic lepsiho)?
Oficialni stranky obce by mely byt pristupne vsem ne? Proc tedy optimalizace pouze pro IE? Co lidi kteri si nemuzou IE nainstalovat (i kdyby chteli ;))? Co lidi, kteri pouzivaji pro cteni uplne jina zarizeni (treba nevidomi)? Z toho kodu by jim myslim ty masinky uplne zblbly...

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 8.8.2003 9:34:37

"Oficialni stranky obce by mely byt pristupne vsem ne? "
Naprosty souhlas, proto si myslim, ze byste je mel predelat do CSS. Podle meho nazoru by u stranek (aspon u tech obecnich) mela byt pristupnost k informacim na prvnim miste. Rekl jsem predelat do CSS, spis oddelit obsah od grafiky, kterou importovat pres CSS. Jinak nevim co dodat, jsou to stranky obce, jestlize nebudou pristupne vsem, nemaji pro me vyznam.

Avatar

Autor komentáře: Nut

Datum vložení: 9.8.2003 12:19:54

Panove, nevim, co mate s tim CSS. Zkusil jsem jeden web nove udelat pres CSS, a docela jsem si natlouk. Ne ze by samotny CSS melo nejake vyrazne vady (az na fakt, ze align="center a valign="middle" zde nema rozumne pouzitelne obdoby, takze je nakonec stejne treba pouzit tabulky); problem je v tom, ze nekompatibilita prohlizecu je u CSS snad jeste vetsi nez u klasickeho HTML, konkretne MSIE vs Mozilla (nejnovejsi verze obou) mi se stranku ciste v CSS shodily. Mozilla neumi napr. poradne pracovat se zapornymi hodnotami pri umistovani, MSIE zase nezvlada poradne transparentnost PNG a tu svoji pres filtry zas neumi spravne dedit, a oba pak maji problemy s umistovanim bloku do praveho dolniho rohu STRANKY (nikoliv okna). Proste nepouzitelne a opet to musi resit tabulka a tak tomu bude jeste dlouho. CSS je dobry akorat tak na stranky, ktery jsou na predem danym prostoru a vse se tam da umistit na pixel presne, jako ten mnich.org.

Avatar

Autor komentáře: Nut

Datum vložení: 9.8.2003 12:22:10

Jeste tedy, myslim ten pristup ciste (X)HTML + CSS. Samozrejme jako doplnek formatovani je CSS skvele.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 9.8.2003 13:57:56

Nikdo tady netrvrdí, že CSS je samospasitelné. To, co píšete výše, je ale pouze důkazem Vaší vlastní neznalosti. Jednak směšujete beztabulkový layout s metodou popisu vzhledu stránky, druhak spojujete CSS s chybami prohlížečů, které jsou na CSS nebo použitém layoutu zcela nezávislé. Myslím, že byste se měl pokusit svůj přístup přehodnotit a nastudovat si základní články o CSS a beztabulkovém layoutu zde na Intervalu, Sově v síti a Pixyho blozích ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 9.8.2003 13:53:55

Ne, je to o tom ze ty to neumis. Kdyby to bylo tak jak rikas tak by pravdepodobne dnes nejvetsi cesky portal a jeden z nejvetsich e-shopu nebyl beztabulkovy, nemyslis?

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 8.8.2003 7:37:37

Klasický třísloupcový layout (tabulkami) naprosto zřetelně vhodný na použití klasického třísloupcového layoutu v CSS.
I když je to výjimka, že hodnotím toto (protože tomu tak moc nerozumím): Zdá se mi použito zbytečně moc nesouladích barev, a vůbec zbytečně moc barev.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Polášek

Datum vložení: 8.8.2003 9:07:30

Dedkoid:
- zdrojak:
-o kopletnim layoutu v Css jsem premyslel, stava se to takovou moderni zalezitosti i kdyz abych pravdu rek, ja osobne jsem neprisel na nejakou velkou vyhodu tohoto zpusobu (ale pustim se do toho někdy), tady jsem však použil osvědčené tabulky
-Doctype..pravda :(
-odtucnit ??? myslis zkratit kod? ...asi jo, mrknu na to....
- hlavicka ve farnost.htm - asi CTRL+C a CTRL+V pri rychle tvorbe.....
struktura:
- přehlednost - díky, o to hlavně šlo....
- vyskakovací okna mi připadly pro fotoarchiv přehlednější, tam už nepotřebuju ani menu ani novinky, ale ať vidím fotky - kdo pujde po fotkach ,tak to snad přežije....
Grafika:
- barvy - volil jsem mene vyrazne pro lepsi citelnost, ostrejsim jsem se vyhybal...no mozna by nybylo spatne se nad tim zamyslet
- hranate....hmmm
-s tim nadpisem jsem podlehl strankam ktere to tak v hlavicce maji...treba interval.cz
-pocitadlo.....to jsem tam taky nechtel, podle me prakticky zadnou vypovidajici hodnotu nema
-new_page ...davam si pozor, ale obcas to ujede.... :-(


NEFIR:
-nad css se jeste zamysli a zkusim to zoptimalizovat....
-fotka do modre splyva s pozadim, to jsem chtel...
-optimalizace pro prohlizece - vecny problem...optimalizovat pro vsechny prohlizece by me stalo vic usili, nez jsem za danych podminek vynalozit, na druhe strane zatim od cilove skupiny takovy pozadavek nezaznel....

BOŘEK:
- už se to tu objevilo v předešlých příspěvcích....předělávat to asi nebudu, ale u dalšího webu už se asi vydám tímto směrem....

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 8.8.2003 9:47:58

Vite co rikal googleguy na webmasterworld za obecne tvrzeni? Neni potreba optimalizovat pro vyhledavac, optimalizujte pro lidi. Od cilove skupiny nezaznel... vite tohle je desne jednoduche tvrzeni. Kdyz dam auto do servisu, taky jim nerikam ktere hadicky maji cistit, kde maji doplnit olej atd. Ocekavam ze jsou to kvalifikovani lide a vi co delat. Po me taky chce tak jeden z dvaceti klientu validni web - ostatni vubec netusi co to je. Presto to delam protoze vim ze je to tak spravne a kdyby vedeli co to je tak to chteji.

Udelejte textovou stranku kde proste neni vic nez tagy p, em, strong, a, h1, h2, h3, ul, ol a li. Pak pridejte zacatek a konec - podobne jednoduse delany. A pak to dostylujte pres css.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 8.8.2003 10:03:30

Nikoli, příteli, elementy! ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 8.8.2003 11:22:38

Eh, jsem to ale duta hlava :) Jasne, stranka s tagama by nikomu moc nedala :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.8.2003 19:05:30

Elements are not tags. Some people refer to elements as tags (e.g., "the P tag"). Remember that the element is one thing, and the tag (be it start or end tag) is another. For instance, the HEAD element is always present, even though both start and end HEAD tags may be missing in the markup.

Tlucu se do hlavy :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.8.2003 19:22:07

Pozor na obsah, byla by ho docela škoda ;-)

Avatar

Autor komentáře: nefir

Datum vložení: 8.8.2003 11:47:53

<I>-fotka do modre splyva s pozadim, to jsem chtel...</I>

Prave ze do modre nesplyva. Dival jsem se na to v Mozille a zadne modre pozadi nevidim. Proste fotka u ktere okraje prechazi do modra a to vse na bilem pozadi.

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 8.8.2003 13:47:44

Asi je to nošení dříví do lesa, ale přesto se ve zkratce pokusím vysvětlit, proč ten layout v CSS. Moderní? Ano, ale hlavně funkční! Sám jsem zplodil X webů v tabulkách, než jsem konečně přišel na to, že není pouze MSIE a obrazovka. Že taky existují syntezátory pro nevidomé, které jsou z tabulek na mašli, že dokument HTML by neměl moc kecat do toho, jakou barvu má nadpis nebo odstavec či rámeček, ale že by měl říct pouze: to je nadpis, hlavička, odstavec, tabulka, atd. Takže z toho plyne, že tabulky nepoužívám na design už ani omylem. Navíc je beztabulký design výrazně datově menší, a pokud je v externím souboru s CSS, tak se uloží do cache a neprudí. Stojí to fakt za námahu...
Jinak mne ty stránky výrazně svým designem neuráží a skoro si myslím, že je lépe, není-li to přegrafičtěné na úkor informací. Jen bych ještě uvítal možnost uživatelsky měnit velikost písem...

Avatar

Autor komentáře: yoke

Datum vložení: 10.8.2003 15:46:08

mozila v tomto poskytuje celkovy zoom do stranky, co je velmi prakticke,
uz i koli systemtickemu zvacseniu vsetkych objektov vramci zachovavania pomeru, ale to len tak, viem, ze tato, ci klient mi vzdy hovoria velky text ...

Avatar

Autor komentáře: yoke

Datum vložení: 10.8.2003 16:02:26

no to bolo asi len moje zbozne prianie °°

Avatar

Autor komentáře: yoke

Datum vložení: 10.8.2003 16:02:34

no to bolo asi len moje zbozne prianie °°

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 8.8.2003 9:37:19

Jelikoz se opakuji porad stejne chyby tak je odboduju a to jenom proto ze je patek a mam nak trosku cas
- chybi doctype
- tabulky
- trapna hlaska optimalizovano pro !!!
- nevalidni
- zbytecne mockrat *br * lepsi pouzit *p* bla bla */p*
- chyby h1 pro hlavni nadpisy
- font color ...
- nevyuzito CSS
- misto *b* lepe *strong*
- zapisy ze sadenani atd. jsou v *.doc (kdepak zustala pristupnost? proc stahovat nekolikanasobne vetsi objem dat=otravovat uzivatele?)
- proc se mi po najeti skryvaji odkazy
- zkuste si v IE odskrtat vsechny policka v usnadneni a zvetsit pismo NEPRISTUPNE!!!
- treba na erbu by moh byt odkaz na hlavni stranku
- ...
Jelikoz se jedna o stranky mesta tak by melo byt dbano predevsim na pristupnost a to tyto stranky v zadnem pripade neplni, takze slaba prace
- procist zpetne 20-30 kritik
- a jelikoz se jedna o web mesta tak doporucuju precist doporuceni blind friendly

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 8.8.2003 9:40:43

oprava Chybi h1 pro hlavni nadpisy :)

Avatar

Autor komentáře: Obludny neznalek

Datum vložení: 10.8.2003 13:56:52

Dám vám všem chytrolínův šanci, abyste se na mně mohli vyřádit. Chtěl bych totiž vědět, proč je lepší *strong* než *b*, proč je podle vás nutné! používat CSS a hlavní dotaz, co je tak zvrhlého na používáni tabulek???

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.8.2003 14:15:49

Kdyby to tu nebylo receno asi tisickrat a vy jste mel normalni nick, asi bych vam odpovedel...

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 10.8.2003 14:19:40

Dlouhotrvající parno a z toho vyplývající podrážděnost nejen zástupců hmyzí říše ale i lidského pokolení způsobí, že má odpověď bude možná ostřejší, než kdykoliv předtím. Za to se předem omlouvám, ale mé rozhodnutí to nezmění.

Tak především, otázka proč je lepší STRONG než B je hotová, ale hotová faleš. Je to stejný typ otázky, jako tato: "Co je lepší? Žena nebo transvestita?" Obojí sice vypadá stejně, ale každé funguje odlišným způsobem. V přítmí baru v mihotavém svitu červené lucerny a po konzumaci většího množství alkoholických nápojů to vyjde nastejno, při denním světle a za střízliva se jeví situace velmi odlišně.

Tedy - tag B byl původně určen jako prvek FORMÁTOVACÍ - to jest, způsobil tučné písmo. Toť vše, co se od něj dalo čekat. U webu, zvaného odborně sémantický, ztratil význam a byl nahrazen tagem STRONG (což jak víme znamená v překladu - DULEŽITÝ). Tedy - STRONG je tag sémantický, sloužící ke zvýraznění důležitosti myšlenky, kterou předkládám a každý prohlížeč si s ním poradí podle svého (protože nenese znaky formátování alébrž znaky sdělení). Tag B jenom vyrobí tučné písmo.

Na použivání tabulek není vůbec nic zvrhlého, naopak, tabulky jsou sympatickým a práci šetřícím způsobem určeny k použití tam, kde mají svůj SMYSL. To jest, jak už tu bylo mockráte řečeno a propráno - k prezentaci dat, která si tím či oním způsobem o tabulku říkají. Řekněme o statistický výčet, který v průběhu času srovnává vliv konzumace mléčných výrobků na velikost poprsí ženské části populace. Kupříkladu.

Důvod, proč přejít na CSS shrnul ekonomickým způsobem Pixy (Petr Staníček) na serveru Zive.cz. Trochu mi v celém článku chyběl psychologický prvek tématu, který tímto dodávám:

<B>Důvodem, proč přejit na CSS layout bez tabulek je fakt, že člověk je tvor povahy líné. Prostě a stručně řečeno - přechodem z tvorby nepřehledných a složitých tabulkových kódů na čisťounký, panensky jednoduchý CSS kód je především fakt, že jsem líný jako prvorozený syn bohatého naftového šejka Al-Kázího zvaného Al Natural. Přechodem na novou technologii jsem si ušetřil tolik zbytečné práce, že vám, neználkům, se o tom ani nezdá. TO JE TEN důvod, proč tuto technologii prosazuji a zřejmě nejsem tak docela sám</B>.

Takové podružné důvody, jako stoprocentní přístupnost a použitelnost webu na všech platformách, striktní oddělení formy od obsahu, možnost zpřístupnit své stránky i těžce zrakově postiženým, tím se zabývají jiní odborníci. Jenom je připomínám.



Avatar

Autor komentáře: Obludný neználek

Datum vložení: 10.8.2003 22:23:47

Ó děkuji, vy mocný, vševědoucí. Rád bych se s touto novou technologií blíže seznámil, nemáte nějaký tip? Popřípadě link na nějakou vaši, jistě BEZVADNOU, stránku s ukázkovým použitím CSS?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.8.2003 23:23:41

Par plavackovych webu tu bylo v kritice webu, staci hledat.

Avatar

Autor komentáře: mklimes

Datum vložení: 11.8.2003 13:19:51

No co si dobře pamatuji hodně se vychvalovaly CSS na <a href='http://www.csszengarden.com' target='_blank'>http://www.csszengarden.com</a>

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 11.8.2003 21:51:45

Nebo i treba <a href='http://www.pixy.cz' target='_blank'>http://www.pixy.cz</a> ....

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.8.2003 13:20:34

Zkuste kupříkladu můj zde také hodnocený web <a href='http://www.industrialstudio.cz' target='_blank'>http://www.industrialstudio.cz</a>. V nejbližší době bude v sekci Kritika webu (alespoň doufám) k dispozici ke strhání můj nejnovější větší projekt. Prozradím jen tolik, že se jedná o portál postavený kompletně na beztabulkovém layoutu a v nejtvrdší normě XHTML 1.1. Tak.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 11.8.2003 21:56:57

Ja doporucuji mrknout na <a href='http://www.eurotel.cz' target='_blank'>http://www.eurotel.cz</a> ci <a href='http://www.mobilgo.cz' target='_blank'>http://www.mobilgo.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: SpejS

Datum vložení: 12.8.2003 20:41:55

Pardon, ale neznamená STRONG v překladu "silný" ? :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.8.2003 9:55:21

Ano ale je to jen kus ze strong emphasized - cili silne zdurazneny :)

Avatar

Autor komentáře: SpejS

Datum vložení: 13.8.2003 15:46:21

Ahá, děkuju za vysvětlení

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 8.8.2003 10:07:14

co mě hned bylo do očí je bílé pozadí a v něm najednou nadpis obce s modrým pozadím a to samé ten obrázek obce. Říkal jsem si proč by někdo dělal takovou šílenost, to se přece nemůže nikomu líbit, no a pak jsem zjistil že chyba je jinda. Normálně totiž používám Mozillu a tam prostě to modré pozadí narozdíl od MSIE není !!!!
přehlednost stránek je dobrá, takové jednoduché a účinné, tady se moc zabloudit nedá.
určitě se zbavit toho počitadlo, co tam prostě dát počitadlo neviditelné takže je možno případně zjistit kolik lidí tam bylo.
ta anketa, pokud by to bylo možné, tak bych to vyměnil za jiný design, pokud to teda blueboard nabízí, todle vypadá jak z rané doby netu
nejspíš bych vypustil i to žluté pozadí s linkama, fakt se mi tam moc nelíbí, když tak aspon vypustit ty linky v rámečku kontakt tak aby tam byla pouze ta žlutá barva jako v aktualitách pod tím. U těch aktualit mi tam chybí nadpis že jde o aktuality, ten bych dal do toho černého obdelníku. Ha tedka jsem na to kouk zase v MSIE a tam ten nadpis aktualit je, takže hlavní úkol, doladit ty stránky i pro jiné browsery!
dalsi vec co mi nesedi, proc je odkaz na aktuality jeste v menu, pak je to otevre do hlavniho sloupce a jsou tam pak ty same informace 2x krat, nechal bych je pouze v tom pravem sloupci, a kdyz to proste bude nejake delsi tak bych tam dal jen jeji nadpis, strucny popis a bylo by to jako odkaz a cela ta aktualita by se pak zobrazila jiz v hlavnim sloupcy.

a to je asi tak vse
dalsi problem, je to delano na 1024x768 takze kdyz ma nekdo 800x600 tak musi scrollovat i do stran coz je sileny a nikdo to nema rad

Avatar

Autor komentáře: Cenek

Datum vložení: 8.8.2003 10:14:42

Ve fotogalerii - <a href='http://www.kozlovice.cz/img/fotoarchiv/pohledy/zajimava_mista/zajimava_mista.htm' target='_blank'>http://www.kozlovice.cz/img/fotoarchiv/pohledy/zajimava_mista/zajimava_mista.htm</a> se mi nezobrazuje jeden obrázek (mělo by stačit přepsat zdroj. kód na malé písmena).

Už to tady sice zaznělo, ale taky bych se přimlouval, aby se neotvíraly nové okna ve fotogalerii.

A ještě bych udělal znak obce a logo webu jako odkaz na homepage (většina webů to tak má, tak jsem si na to už zvykl).

Na stránce "mapy" nebo "fotogalerie" mi chybí nějaká navigace typu "zpět", "domů"... (když se na takovou stránku dostranu z vyhledávače, tak pak musím ručně mazat kus adresy, abych se dostal k vlastnímu obsahu stránek)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 8.8.2003 10:31:22

k tomu vyskakování oken. Já si třeba naopak myslím že je to lepší a i spousta webů to má tak že se otvíraji okna.

akorát musím řict že tady je to blbě vyřešeno, otevře se nové okno s ukázkamy třeba 10fotek a když na ni kliknu tak ze zobrazý ta daná a pak zas musim zpět.

Nejlepší řešení pro todle bych viděl v javascriptu - window.open
ten seznam těch fotek normálně nechat v původní stránce a neotvírat novou ! Vždy akorát otevřít nové okno pro dané foto, což znamená neotvírat foto do jednoho nového okna ale každé foto otvírat do nového okna. Nějak jsem se do toho zamotal takže snad pochopíte jak jsem to myslel, no a ten javascriptu kvuli tomu že pomocí něj můžete otevřít nové okno pouze velikosti obrázku, a ne otevřít okno na celou obrazovku, dále je také možno vyhodit navigační tlačítka a další věci které tam potřeba nejsou a bude z toho prostě pouze okno na foto a nic víc.

Avatar

Autor komentáře: Rengen

Datum vložení: 8.8.2003 11:28:25

Dnes přiznávám, že jsem nečetl ostatní příspěvky, protože mě tlačí čas. Takže pokud budu psát něco co tu bylo již řečeno, moc se omlouvám.

1.) GRAFIKA

a) opera,mozilla

- moc pěkné, ta bílá uprostřed fakt sluší, jen divnej modrej nadpis a obrázek obce.

b)

- IE 6.0 - ta modrá uprostřed mi už tak dobrá nepřijde, možná by stálo za to udělat bílé i v IE.

- hezké textové menu - chvalím

- chybí textové logo

- grafické logo (www.kozlovice.cz) by se dalo udělat i v CSS

- v IE se mi stránka neuvěřitelně při rollování trhá - v opeře je vše normální

- chválím přehlednost a jednoduchost

- když už anketu a počítadlo, tak takové aby bylo ve stejné grafice jako stránka ( černá a fialová > žlutá = nejde dohromady)

2.) KÓD

- chybý DOCTYPE

- kód není validní, chce to alespoň TRANSITIONAL nebo STRICT

- tabulkový design nahradit pozicováním CSS

- chtělo by to všechno předělat do CSS, né jen něco

BTW : Kontroloval jsem jen titulní stránku.

Stránka je na první pohled moc pěkná stránka, na ten druhý má ale chyby které by nebylo ani tak těžké odstranit. Pravda zase říct že je to po delší době stránka, kde si autor pročetl minulé kritiky nebo se učil podle nějakého dobrého manuálu.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 9.8.2003 13:59:06

"v IE se mi stránka neuvěritelně při rollování trhá - v opeře je vše normální "

Jo. Nechci to prohlizet ale vsadil bych na to ze autor nekde v ramci minimalizacni manie pouzil jako pozadi nejaky miniaturni obrazek ktery se mnohokrat opakuje (typicky priklad - pro prouzkovane pozadi pouzit 2x1 px). IE tohle nejak neskousne a misto aby si to zpracoval a pracoval s celou plochou tak si hraje porad z obrazkem. Jednoduche reseni - vzhledem k tomu ze gif je komprimovan v horizontalnim smeru tak pouzit vetsi delku - kdyz misto 1px sirky pouzijete 100px tak se velikost obrazku zmeni minimalne dky komprimaci a pritom odpadnou tyhle problemy.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 8.8.2003 11:53:04

Důvodem, proč Mozilla ani Opera nezobrazí modrou barvu pozadí je chybný zápis ve stylovém předpisu:

background-color :"#9AC2FE";

Pryč s úvozovkami, pane autore. IE zmíněný zápis schroupne, inteligentní prohlížeč ho ignoruje.

Umožněte návštěvníkům zvětšit si písmo, v tabulkovém layoutu navíc s fixní šířkou se vám nikde nic takříkajíc nerozjede a lidé se slabším zrakem vám budou vděčni.

K designu větších výhrad nemám, snad jenom to logo je jakési podivné, navíc, jak už tu bylo řečeno, obec se jmenuje Kozlovice. Zrušte to začátečnické stínování a držte se zvolených barev designu i pro logo. Možná by stačilo v textové verzi a rozumně dostylovat.

Pryč s anketou, její informační přínos je nulový a hyzdí jinak celkem rozumně vypadající stránky. Říkám celkem, čímž nemyslím, že jsou dokonalé. Vodorovné táhlo při menším rozlišení je mrzuté a zbytečné.


Informačně se web nemá za co stydět, ovšem s přístupností je to daleko horší, až řekl bych velmi, velmi špatné. Domnívám se, že autor se zcela zbytečně při tvorbě webu nadřel a to především díky tomu, že se rozhodl pro tabulky.

Další pravidelnou chybou je stále stejné TITLE u všech stránek, takže člověk neví, kde se nachází. Problémy to může dělat, pokud si nějakou stránku chci uložit k oblíbeným položkám. Ale to je chyba, která se tu také diskutuje třikrát do týdne.

Suma sumárum - opět web, který neoslní, ale s přimhouřenýma očima splní svůj účel.

Avatar

Autor komentáře: Jana

Datum vložení: 9.8.2003 19:23:08

1. U obecního webu postrádám možnost vyhledávání
2. Proč nejsou "Novinky" z HomePage rovnou odklikávací?
3. Je to drobnost, ale datum a čas vložení příspěvku je opravdu velmi nečitelný - moc světlé

Avatar

Autor komentáře: Lada Rejpal

Datum vložení: 10.8.2003 16:05:43

Ke kodu nic nerikam, sam se teprve ucim. Nemam rad, kdyz mi stranky vytvari horizontalni posuvnik a ja je musim zleva doprava posouvat, a to mi prave tyhle dělají. A to jsem prosím většinový IEista...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz