Starší komentáře ke článku: kongresove-sluzby.cz
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 2.5.2007 10:38:03
Co to proboha je? <div id="enh" class="C:bx:30:L:15:30"> ...zmet znacek B a I... </div> 1) Ikonku "Zadat poptavku" bych premistil tak, aby byla na beznem rozliseni videt na prvni pohled. 2) Menu je dost utopene v okoli, vyraznejsi barvy by pomohly. 3) Nejaky prakticky vyznam tlacitka vypnout javascript? 4) Ty jezdici tecky jsou desne. Nebylo by lepsi je tam nedavat? Jo, to by si ale nikdo nevsiml te pidi ikonky ktera zobrazi jakysi zbytecny formular. Tohle je cele trochu nedomyslene. 5) Dat do formulare "Na obloze sviti" bez nejakeho blizsiho vysvetleni muze znamenat pro neznale, ze autor webu byl posuk a patri do blazince ;)
Datum vložení: 2.5.2007 11:00:59
Sjednotil bych používání webu ve verzi s www. a bez. S tím bych i sjednotil adresy "/" a index.php Jedzídí kostičky vpravo mě vyloženě vyděsili! Tlačítko Zadat poptávku mění podklad i když najedu na "oblast" vedle něj. Asi bych mu nastavil šířku, aby se měnilo jen přímo při najetí. Jednotlivé stránky by také mohli mít svůj titulek...
Datum vložení: 2.5.2007 11:22:35
Dobrý den, ale u Vás bych si asi nic neobjednal, ať hledám, jak hledám, tak nemůžu najít sebemenší kontaktní informace s kým mám tu čest, kde si ověřit kdo jste (obchodní rejstřík apod.), dále nějaké reference apod., abych mohl subjektivně posoudit, popř. vznést dotaz jaké jsou Vaše služby. Nebudu se vyjadřovat k webu, to tady jsou jiní odborníci, toť jen můj názor eventuálního zákazníka.
Datum vložení: 2.5.2007 12:22:59
Beede: <div id="enh" class="C:bx:30:L:15:30"> a změt je pro zobrazení toho jezdícího pruhu vpravo. Samozřejmě že by to šlo vygenerovat javascriptem, ale zatěžovalo by to slabší stroje. Div je značka sama o sobě o významu a b a i jsou datově nejměnší a pokud jsou prázdné jsou taktéž bez významu. Nemají tedy žádný vliv na kód, sémantiku, zobrazení, přístupnost atd. 1/Zadat poptávku na úvodce jsem původně měl na začátku stránky, ale ve čtečkách toto umístění nebylo logické. Bez grafiky patří za text. Na jiných stránkách je více zkraje textu. 2/Menu je nevýrazné záměrně, cílem stránek je zadání nezávazné poptávky. 3/Ano: vypnout javascript, tedy především ty jezdící kostky. Dle mého názoru neexistuje javascript, který by nedělal v některých prohlížečích problémy. 4/Ano kostky jsou děsné, byl zadán typický požadavek - hlavně ať se něco hýbe (jde to vypnout). 5/Zamyslím se nad tím. Karel Dytrych: Díky za kritku. Sjednocení verzí - na to jsem zapomněl. Jezdící kostičky - viz výše. Tlačítko Zadat poptávku - ještě to zkusím, je to takhle kvůli gradientu (http://www.kongresove-sluzby.cz/obal.png) na pozadí a tlačítko má stín takže mi to nešlo udělat v gifu. Stránky titulek - opět hrubé zapomenutí díky. George: Se svou zčásti oprávněnou kritikou jste mne nepotěšil. Zčásti protože protože na každé stránce je uveden v patičce copyright a není nic snažšího než vložit jméno firmy do justice.cz. Přímý kontakt není uveden z mnoha důvodů a ani si nemyslím, že by to bylo nutné, vzhledem k tomu že význam protože věty "Sestavte si nezávaznou poptávku" je snad jasný. Jinak ty reference nemá téměř nikdo když začíná, u nás je tomu naopak, vlastníme hotel s obrovskými konferenčními prostory, který je na tento rok plný akcí a není taktické to zveřejňovat na webu, který je určen k organizaci kongresů v jiných zařízeních. Jinak každý kdo vyplní smysluplnou poptávku na kalkulaci, která je zdarma obdrží veškeré kontaktní údaje obratem spolu s kalkulací. Nakonec Vám ale musím poděkovat, protože jsem si uvědomil, že ceník, který je na webu budí chybný dojem, že provizi nám platí objednavatel, na to jsem vážně zapomenul. Díky.
Datum vložení: 2.5.2007 21:14:26
No vidíte, já jsem si zkusil dle Vašich připomínek zadat dle copywrigtu Váš název do justice.cz a výsledek "0". Našel jsem jen nějaký Heaven Dragon travel agency, ale to asi nejste Vy. Pro to jsem se ptal na ty kontakty, proč by nemělo být na webu uvedeno IČ, DIČ apod., vždyť na tom není nic špatného. Proč si tyto informace mám hledat sám i když jak píšete se jedná o nezávaznou objednávku. S referencemi na Vašem webu můžeme polemizovat, dejme tomu že začínáte potom to chápu, ale pokud tam máte napsáno : Cituji : "S pořádáním nejrůznějších obchodních i společenských akcí máme mnohaleté zkušenosti." konec citátu, tak mi tady netvrďte, že začínáte, potom tedy klamete potencionálního zákazníka. A pokud vlastnite hotel, proč nenapsat který, kde, nějaké fotografie reprezentačních prostor apod., takto bohužel nemám zájem ani o nezávaznou rezervaci, nebo vyplňovat nějaký sáhodlouhý formulář, ale samozřejmě je to jen můj subjektivní názor. A navíc jste mi zrovna nahrál na smeč, dnes shodou okolností vyšel na tomto serveru článek "10 špinavých triků internetových obchodníků" (viz. http://interval.cz/clanky/10-spinavych-triku-internetovych-obchodniku/ ), zkuste si to pročíst a zejména pasáž o kontaktních informacích. S pozdravem George
Datum vložení: 2.5.2007 22:56:25
to mě taky napadlo, chtěl jsem hned poslat odkaz, ale už jste mě předběhl :)
Datum vložení: 4.5.2007 9:25:45
> 1/Zadat poptávku na úvodce jsem původně měl > na začátku stránky, ale ve čtečkách toto > umístění nebylo logické. Bez grafiky patří za > text. Na jiných stránkách je více zkraje textu. Bud teda bych si pohral s CSS a posunul tlacitko nahoru, coz by neovlivnilo ctecky, nebo bych trochu pozmenil text. Proste si myslim, ze toto neni nejstastnejsi pozice pro tak dulezite tlacitko. > 3/Ano: vypnout javascript, tedy především > ty jezdící kostky. Dle mého názoru > neexistuje javascript, který by nedělal v > některých prohlížečích problémy. To je tak na start flamewar ;). Nemyslim si, ze by zrovna tady byl tak slozity JS aby nefungoval. Pokud je tam to tlacitko kvuli nejakemu prehistorickemu browseru (jako treba IE5), tak staci jej zobrazit jenom pro tento browser. Treba pomoci podmineneho komentare. Proste mi ten cudl prijde hloupy. Kdo vi, co je to Javascript tak si ho umi vypnout rucne, a kdo nevi co to je (a to bude asi tak 95% populace) na to stejne neklikne, protoze nebude vedet proc by mel klikat. Mozna kdyby se napsalo ze se tim vypnout ty otravne ctverecky tak to bude jina.
Datum vložení: 2.5.2007 12:24:37
Ty kostičky na pravo jsou strašné, a po grafické stránce je to tak podprůměrné, ty ajaxové aplikace by chtěli po grafické stránce také doladit, texty na stránce jsou špatně formátované, rozházené, ze sémantického hlediska naprosto špatně, nechápu význam "přepínače javascriptu", udělat adresářovou strukturu url dnes také není problém, zaměřil bych se na dotáhnutí detailů než na takové ty vychytávky, uplně by stačilo alespoň upravit ty texty a hned by se na to koukalo lépe, jinak na amatérskou tvorbu to není špatné.
Datum vložení: 2.5.2007 13:38:44
"texty na stránce jsou špatně formátované, rozházené, ze sémantického hlediska naprosto špatně" Můžete být konkrétní, co je dle Vašeho názoru sémanticky naprosto špatně a kde by jste upravoval texty? Mimochodem ty texty jsou zvelké části od copywritera, viz sekce odkazy. K čemu je dobrá adresářová struktura URL u tak malého webu? Až uvidí zadavatel reakci na kostičky, tak snad půjdou pryč ;-)
Datum vložení: 2.5.2007 22:51:03
Zmenšil bych písmo a přidal více smysluplného textu, hustota a umístění klíčových slov viz služby Vám v některých případech spíše uškodí, text bych nenechával zarovnaný vlevo ale zarovnal do bloku, myslím že s menším písmem by to vypadalo lépe a nadpisy bych odsadil strukturálně, tzn například v sekci ceny je h2 odsazena více vpravo než h3, to je celkem nelogické a nedává to textu požadovanou strukturu, mimoto h1 bych neodsazoval vůbec, a první řádky u odstavců, já chápu, že se to takhle standardně dělá ale v tomto případě bych je taktéž neodsazoval. Obrázek na úvodní straně bych zarovnal vpravo, přijde mi že to opticky narušuje ten blok textu, nebo alespoň nějaký margin vpravo, text je na něm moc namačkaný. Když v poptávce nic nevyplním, nebo většinu zadám špatně nevyhodí to žádnou hlášku. Adresářová struktura - no nějaký razantní pokrok v tom nebude, ale vypadá to lépe a dobře se to pamatuje, vždyť je to otázka 10 min. A ty citáty bych dal někam jinam, rozbijí to odstavce, spíš mi to tam překáží. Hlavička je trochu chudá, kladl bych větší důraz na doménu, zvětšil bych ten nápis (doménu) aby si ji lidi zapamatovali.
Datum vložení: 2.5.2007 22:54:44
Ještě malá poznámka, když jsem psal že bych h1 neodsazoval vůbec, sem si nevšiml že je ten odkaz v hlavičce dělaný jako h1. To se moc vyhledavačům líbit nebude. A když už jsme u SEO, tak první zásadní věc (titulek), je z větší části statický. Nacpěte ta klíčová slova do titulku, tam to bude užitečnější.
Datum vložení: 3.5.2007 21:03:50
Zrovna řeším podobný problém, v hlavičce mám název stránek, který je v <h1> a zaroveň je i odkazem na homepage tedy v <h1> je <a> (podobně jak je tomu u těchto kritizovaných stránek). Jak to tedy jinak vyřešit, aby to bylo z hlediska SEO co nejlepší.
Datum vložení: 4.5.2007 7:07:55
Ja som tam žiaden AJAX nenašiel
Datum vložení: 3.5.2007 0:47:55
Působí to jako že 90% prachů za webovou prezentaci šlo do tlačítka "Zadat poptávku", zbytek jen plochý a nevýrazný, hlavička v podstatě žádná, jen jakýsi nápis - něco mezi nadpisem, názvem domény a jménem firmy. Nicméně je to amatérská tvorba, takže to tak odpovídá. S ohledem na a obsah prezentace bych ale očekával profesionální tvorbu, nějak mi to nesedí dohromady (nesedí mi k sobě obsah a forma). Postrádám v menu "Kontakt" nebo "O nás" nebo cokoliv co by vzbudilo alespoň zdání seriózní firmy, takhle se jen dozvím co umí a s čím má zkušnosti, ale "kdo to vlastně je" je zatajeno, což v kontextu s tím že tomu neznámému mám zkusit svěřit realizaci konference se vším všudy... Z oddělovače v podobě hr-tužky na mne dýchlo minulé tisíciletí, text by si zasloužil zarovnat do bloku, zvlášť když jsou tam ty bloky citátů. Chtělo by to o něco lépe pracovat s prostorem okolo obrázků, citátů, odsazením nadpisů. Když hlavička vypadá jako nadpis, pod tím jsou další dva nadpisy a pod tím itemizedlist a nic není s ničím zarovnáno tak to působí dost hala bala jako že se s tím nikdo moc nepáral a nechal jakési default nastavení prohlížeče. Zvlášť to odsazení (indent) nadpisů je škodlivé. Chtělo by to nějakého typografa - třeba odsadit nadpis a pod tím první odstavec také odsadit to je úplně špatně (a také to pak špatně vypadá). Co dát autora citátů jako součást bloku citátu? Šedý základ je příjemný, písmo čitelné, grafika nenásilná leč pro amat. tvorbu klasicky nesladěná. Šel by nad tím postavit dobrý web, jen si trochu pohrát s tou typografií a dodat základní informace o prezentovaném subjektu.
Datum vložení: 3.5.2007 8:54:03
Co to je proboha "Přepínač javascriptu"?? Nejspíš se bude jednat o nějakou funkci pro kongresmany :-) Né, teď vážně. Dejte "to" pryč, takové polotovary tam přeci nepatří.
Datum vložení: 3.5.2007 12:50:23
- Ve formuláři nejsou vyznačena povinná pole pro vyplnění. - Při odeslání prázného, nebo částečně vyplněného formuláře se neobjeví žádná hláška. - Formulář pro doporučení trpí stejnými nedostatky. Přes takto navrhnutý a ošetřený formulář asi moc objednávek nezískáte.
Datum vložení: 3.5.2007 15:02:18
To Ash: díky za věcnou a konstruktivní kritiku, až bude čas zkusím to překopat. To Jakub: Přepínač javascriptu je přepínač javascriptu, on Vám nefunguje? Proč se Vám zdá jako polotovar? Zkoušel jste někdy vypnout javascript v MSIE pro jednu stránku když Vám něco vadilo? To MacInek: Asi to bude tím, že tam žádná povinná pole nejsou, na to aby člověk rozeznal že se nejedná o objednávku mu stačí mozek a pokud je uveden kterýkoliv z běžných kontaktů jsme schopni reagovat. Pokud uveden není, tak nemusíme reagovat, je na tom něco nejasného? Obecně nesnášíme formuláře s nutností nejlépe bezdůvodně zadat i číslo bot. K jakkékoliv objednávce stejně vždy dochází až po telefonickém či mailovém kontaktu a po upřesnění požadavků.
Datum vložení: 3.5.2007 17:46:05
Povinné pole je docela důležité. Než jsem ho nasadil na svých stránkách (pouze tel. nebo email), tak mi chodilo "spousta" poptávek bez kontaktu a já jen litoval, že přicházím o peníze ...
Datum vložení: 5.5.2007 11:09:57
Divil byste se, jak moc jsou někteří uživatelé Internetu tupí a to mluvím i o některých marketingových ředitelích. S přehledem Vám do políčka Firma napíšou jméno a do políčka pod ním příjmení bez mrknutí oka. Také jsem z počátku neřešil zcela zřejmé formuláře při některých registracích, ale právě lidský mozek, který podle vás na objednávku stačí mne donutil tuto banalitu řešit. =)
Datum vložení: 4.5.2007 20:38:00
TOLIK KLÍČOVÝCH SLOV... TO JE NÁŘEZ :) asi brzo nasadi Adsense a budou vydělávat