Starší komentáře ke článku: Kompletní průvodce XSLT - úvod do problematiky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 27.4.2004 6:35:21

Pěkný článek, ale nechybí v příkladě k PHP dva středníky?

echo $result

xslt_free($xh)

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 27.4.2004 15:48:34

Je to možné, protože PHP nerozumím ani za mák, jen jsem odněkud vyštrachal jak v něm zavolat XSL procesor :-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.5.2004 10:11:49

Pravda, vůbec jsem si toho nevšiml. Opravil jsem ;-)

Avatar

Autor komentáře: Roman Dagi Pichlik

Datum vložení: 27.4.2004 7:27:12

Proc si myslite, ze je XSL transformace opomijena?

Avatar

Autor komentáře: XSL Guru

Datum vložení: 27.4.2004 10:30:12

Protoze jsou lidi lini ucit se nove veci a radeji v PHP pouziji include nez by si na to napsali sablonu, ktera by jim ve vysledku usetrila mnohem vic prace.

Vity

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 27.4.2004 11:01:47

Jako vzdy mas pravdu Vity, ale kdyz ti nekdo na serveru vypne sablotron jsi v haj*lu...

Avatar

Autor komentáře: XSL Guru

Datum vložení: 27.4.2004 11:32:24

Ne, staci pouzit libxslt, ale kdo by kvuli tomu prepisoval kod...
Bohuzel ma tu nevyhodu, ze je pomalejsi nez Sablotron.

Avatar

Autor komentáře: Roman dagi Pichlik

Datum vložení: 27.4.2004 12:19:18

Nevim jestli primera k PHP a uceni novych veci, bude to prave orechove. Kazdopadne XSLt se hodi jenom, na nektere server side ulohy a generovani dynamickeho obsahu s kazdym requestem k nim urcite nepatri.

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kosek

Datum vložení: 27.4.2004 23:26:31

No tak s tím bych nesouhlasil. Znám mnoho Internetových i intranetových aplikací, které jako prezentační vrstvu používají XSLT a skutečně každý požadavek zpracovávají XSLT transformací.

Avatar

Autor komentáře: Roman dagi Pichlik

Datum vložení: 28.4.2004 7:14:43

Takove aplikace znam taky dokonce na nich delam. Existuje hranice kdy to s vytizenim prestava byt unosne pro hardware serveru a toho bych se obaval pri hormadnem vyuziti XSLT transformace v ramci nejakeho hostingu.

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 28.4.2004 9:07:52

Někde jsem četl, že současné XSLT procesory jsou relativně pomalé, a pracuje se na nových metodách, kdy se z XSLT stylu "zkompiluje" výkonný kód, který pak vstupní dokument zpracuje opravu bleskově :-) Více o tom nevím, ani kdo to vyvíjí, ale bylo by to asi hodně užitečné ;-)

Avatar

Autor komentáře: Roman Dagi Pichlik

Datum vložení: 28.4.2004 10:23:17

Videl jsem dve krasna reseni
- hardwarova XSL transformace(19" rekova bednicka) cena kolem 50000$, o nekolik trid vysssi vykon
- Translety - XSL sablona zkompilovana na javovskou tridu, urychleni mezi 30-70 %. viz.

<a href='http://www.sweb.cz/pichlik/archive/2004_02_01_archive.html#107596436736228264' target='_blank'>http://www.sweb.cz/pichlik/archive/2004_02_01_archive.html#107596436736228264</a>

Avatar

Autor komentáře: XSL Guru

Datum vložení: 28.4.2004 12:42:27

Neco takoveho jiz opravdu existuje a pouziva se to.Jedna se o tzv. translety, kdy se XSL sablona prevede do javovske tridy. Zrychleni je v radu nekolik desitek procent(udajne).Vice info na <a href='http://xml.apache.org/xalan-j/xsltc_usage.html' target='_blank'>http://xml.apache.org/xalan-j/xsltc_usage.html</a>.

Vity

Avatar

Autor komentáře: Jarda

Datum vložení: 29.4.2004 9:18:08

Jinak ty translety uz by od JDK 1.5 mely byt pouzvane jako standardni transformer dodavany s JRE.

Z vlastni zkusenosti musim potvrdit, ze skutecne vyrazne pomahaji. Osobne XSLT pouzivam pro generovani web obsahu a s XSLTC, kesovanim transformatoru a par dalsima 'znasilnenima' se to rychlostne blizi JSP, a obcas i s mensi spotrebou pameti. (Coz na druhou stranu muze take znamenat, ze JSP nejsou dvakrat nejrychlejsi;)

Avatar

Autor komentáře: Vity

Datum vložení: 28.4.2004 12:50:05

Samozrejme, ze za vsechno se plati. Za eleganci a efektivitu XSL se plati vyssimi hw naroky - coz v porovnani napr. s cenou vyvoje nejakeho systemu je zanedbatelna polozka.
Obecne se da XSLT taktez urychlovat cachovanim tranformeru atp.

Vity

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 28.4.2004 23:26:43

Treba kompletne cela Vltava2000 je postavena na XML a XSLT (via ASP).

Avatar

Autor komentáře: harkonnen

Datum vložení: 9.5.2004 13:15:42

Znam cloveka, ktery potreboval transformovat XML -> XML a napsal si na to !algoritmus! v PHP... to myslim mluvi za vse.

Avatar

Autor komentáře: Vermin

Datum vložení: 27.4.2004 9:54:33

Zajímalo by me jestli je v XSLT možné používat "filtry" - například zadám v XML <datetime format="d.m Y H:i:s">20040427095035</datetime> a na výstupu dostanu
27.dubna 2004 9:50:35

a podmínky například vynechání části výsledku v závislosti na atributech elementu.

Avatar

Autor komentáře: rookie

Datum vložení: 27.4.2004 10:20:05

co sa tyka podmienok existuju xsl:if, xsl:choose

a co sa tyka formatovania, tak sa daju pouzit funkcie vbscript i jscript - teda co sa tyka explorerovskeho riesenia - ale inde to bude zrejme podobne

Avatar

Autor komentáře: XSL Guru

Datum vložení: 27.4.2004 10:39:24

Bohuzel neco takoveho(jak uvadite vyse) neni ve standardnim 1.1 XSL mozne.Je mozne pouzit rozsireni EXSLT, ktera ma formatovaci funkce na datum.
Obecne vsak muzu doporucit, aby k naformatovani doslo uz na serveru, kde se XML vytvari.Lze tak napriklad rozlisit locale uzivatele.
Vity

Avatar

Autor komentáře: XSL Guru

Datum vložení: 27.4.2004 10:29:05

Jsem rad,ze se konecne i na intervalu zacina mluvit o XSLT(ze to trvalo ;-) ).
XSLT je opravdu opomijene a hodne webu by vypadalo lepe(zejmena v PHP) kdyby se pouzivalo casteji.V XSL je obecne snadnejsi ohlidat si validaci.<B>Vrele ho vsem muzu doporucit</B>.

Vity

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 27.4.2004 11:13:47

Skoda jen, ze jsi opravdu XSL Guru, ale jsi liny podobnou serii clanku zacit psat. Tak si pak nestezuj.

Avatar

Autor komentáře: XSL Guru

Datum vložení: 27.4.2004 11:33:06

Nedelam nic na co nemam a pedagogicke schopnosti k vykladu jsou zde jiste potreba.

Vity

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 27.4.2004 15:46:36

Já si opravdu nemyslím, že bych pedagogickými schopnostmi oplýval :-) V každém případě se hlavně snažím přiblížit lidem zajímavou technologii, protože já sám jsem ji dlouho nepoužíval jen proto, že jsem o ní pořádně nic nevěděl.

Avatar

Autor komentáře: rpajik

Datum vložení: 28.4.2004 21:24:37

Priklad uvedeny na strance je pouze pro PHP 4. PHP 5 neobsahuje rozsireni Sablotron, XSLT lze vyuzivat pomoci libxml2 ( <a href='http://xmlsoft.org/XSLT/' target='_blank'>http://xmlsoft.org/XSLT/</a> ). Je to pekne rychlejsi, ale zatim nezdokumentovane, takze neco v tom delat je fakt zazitek .... Ale kdyz se dohleda po ruznych forech a ve zdrojakach tech par nejnutnejsich funkci, objektu,... tak je to fajn. Za vyzkouseni urcite stoji.

Avatar

Autor komentáře: Petr S

Datum vložení: 4.5.2004 16:56:50

Ja pouzivam XSLT primo v prohlizeci, pravda nektere to proste nezobrazi ale to je vzhledem k danemu ucelu stranek jedno. Moje klasicke schema je XML (XSL+CSS)

Pouzivam to hlavne proto ze mi to umoznuje

1. Odelit kompletne data od formatovani.
2. Aktualizaci stranek bez rizika rozpadu prezentace v pripade nechteneho odmazani neco duleziteho.
3. Pouzivat jednotnou datovou zakladnu pro vice ucelu - aplikace i prezentace.
4. Vyuzivat par vychtavek ohledne zpracovani a trideni dat na strance, ktere nad kasickym HTML nejsou mozne.
5. Delat "aktivni weby" nad mrtvym prostorem, u provideru, kteri Vam neumozni spoustet kod ktery potrebujete


Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 4.5.2004 18:14:56

Takze tvorite weby jen pro IE6 a Gecko? Nevim, jestli je toto (klientsky preklad) dobra technologie pro beznou webovou prezentaci.

Avatar

Autor komentáře: Pešek

Datum vložení: 30.9.2004 10:13:19

Chybí mi tu podkapitolka XSLT v JSP.

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 30.9.2004 19:47:08

Bohužel nejsem takový všeuměl, abych věděl o každé serverové technologii... Snad si poradíte i bez toho ;o)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Lánský

Datum vložení: 21.10.2004 20:20:30

Chtěl bych jenom poznamenat, že ta základní knihovna .NET Frameworku se označuje spíše než FCL jako BCL - Basic Class Library.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz