Starší komentáře ke článku: Java a 3D grafika - úvod

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Lister

Datum vložení: 29.10.2003 16:02:37

clanek je zajimavy, jak je to s rychlosti rendrovani pomoci tohoto API po naneseni textur a vytvoreni vice takovychto objektu? Jakym zpusobem dochazi k vykreslovani sceny, je cela pocitana jvm softwarove nebo umi pristupovat jvm k rozhrani OpenGL nebo DirectX primo graficke karty daneho systemu?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kuželka

Datum vložení: 29.10.2003 18:17:27

Dobrý den,
děkuji vám za vaši reakci.
K vašemu dotazu: jvm využívá zmíněná rozhraní, což umožňuje transparentně využít grafickou kartu. Zkuste se podívat na <a href='http://www.adcworks.com/index.jsp?cid=jmvs' target='_blank'>http://www.adcworks.com/index.jsp?cid=jmvs</a> Tento nástroj pro zobrazování molekul vás snad přesvědčí o rychlosti. Můžete zkusit také další odkazy z <a href='http://java.sun.com/products/java-media/3D/links/' target='_blank'>http://java.sun.com/products/java-media/3D/links/</a>
S pozdravem Ondřej Kuželka

Avatar

Autor komentáře: Dave G

Datum vložení: 1.11.2003 20:07:38

myslím, že vzhledem k rychlosti dnešních procesorů, je úplně jedno, jestli to vykreslování řeší sám procesor nebo videokarta. Vzpomeňte si, že hry DOOM nebo DESCENT fungovali perfketne na 386, a v te dobe se nam o zadnem 3D akceleratoru ve videokarte ani nesnilo. A Java3D asi neni urcena k programování her s efekty DirectX 7 nebo 9, že?

Avatar

Autor komentáře: P.Toman

Datum vložení: 21.11.2003 7:14:44

Před nějakou dobou jsem zkoušel používat OpenGL přes Java rozhraní (JOGL - <a href='http://jogl.dev.java.net)' target='_blank'>http://jogl.dev.java.net)</a> a výsledek byl naprosto srovnatelný se stejným programem v Deplhi.

Avatar

Autor komentáře: harkonnen

Datum vložení: 10.12.2003 11:55:06

To je pitomost ...vetsinu vypoctu provadi videokarta a ani nejsilnejsi procesory to nezvladnou komplet vse

Avatar

Autor komentáře: my_nick

Datum vložení: 22.11.2003 11:53:35

Chcel som sa opytat ci sa da Java 3D pouzit na programovanie virtualnej reality ako napriklad jazyk VRML.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kuželka

Datum vložení: 22.11.2003 20:47:13

Dobrý den,

k vašemu dotazu: pokud rozumíte pojmem virtuální realita nějaké 3D prostředí, v němž se můžete procházet nebo tak něco:) tak to Java 3D samozřejmě umí. Například obsahuje rozhraní umožňující pracovat s joysticky a podobnými hračičkami nebo je už připravená na projekci do 3D brýlí - dva mírně posunuté obrázky namísto jednoho.

A k tomu VRML: to je jazyk pro popis virtuálního prostředí a pro Javu 3D existují "loadery" pro nahrávání scén popsaných právě pomocí VRML.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 6.11.2006 14:19:22

Ano, Loadery existují, ale nenasel jsem nikde zmínku o saverech a to je dle mého názoru a potřeb dost chyba.

Avatar

Autor komentáře: Screamer

Datum vložení: 15.3.2004 7:00:58

prosim vas, mam problem, kdyz nainstaluju java 3D sdk(1.3.1 openGL), nejdou mi spustit aplety ktere jsem zkompiloval, ty co jsou uz zkompilovany od nekud jinud jdou v poho, ale kdyz to zkompiluju ja, nefunguje to, nevite v cem je chyba?mozna jsem neco opomel...

Avatar

Autor komentáře: Ondra Kuželka

Datum vložení: 15.3.2004 18:38:30

Dobrý den,

podle toho, co jste napsal na Interfóru ("zkopiroval jsem si zdrojak z prvniho dilu serialu java a 3d grafika a zkompiloval jsem ho,
jenze ejhle... ") bych řekl, že by to mohlo být tím, že se pokoušíte spouštět tuto aplikaci jako applet, ale možná jsem to jen špatně pochopil.

Avatar

Autor komentáře: Screamer

Datum vložení: 15.3.2004 19:56:01

aha, nak jsem si nevsiml mainu, prominte, omlouvam se za zbytecny prispevek

Avatar

Autor komentáře: Screamer

Datum vložení: 15.3.2004 20:22:22

hmm, pise mi to ze nemuze nalezt tridu main
ale stejne si myslim ze tato aplikacre muze bezet i jako aplet...
aspon to tak vypada

Avatar

Autor komentáře: Screamer

Datum vložení: 16.3.2004 18:35:14

uz jsem to vyresil, byla toi samozrejme moje chyba...
chtel jsem se zeptat jak upravit tento kod, tak aby slapal jako aplet

Avatar

Autor komentáře: Ondra Kuželka

Datum vložení: 17.3.2004 19:56:08

Snad na nic nezapomenu: změnit bázovou třídu na Applet nebo JApplet, pokud budete používat Applet, tak budete muset ještě odstranit použití getContentPane() a místo pane.add psát jenom add, dále v obou případech smazat WindowListener a volání setSize(). Pak by to snad mohlo fungovat.

Avatar

Autor komentáře: Zuzka

Datum vložení: 17.2.2005 21:57:36

prosím vás, potřěbovala bych, aby mi někdo řekl, jak se instalují Java hry do telefonu Nokia N-Gage. Jelikož jsem si ho včera kopila, a nemám tam žádnou hru! Poradil by mi někdo, prosím!

Avatar

Autor komentáře: krysa

Datum vložení: 15.3.2005 19:09:24

kod sem prelozil uspesne ale ve vytvorenem okne se nic nedeje a po ukonceni to vyhodi hlasku "wglCreateContext Failed: Neplatný formát pixelu." .. nevi nekdo cim to muze byt ? dik za help

Avatar

Autor komentáře: Ondra Kuželka

Datum vložení: 21.3.2005 8:18:13

Mohlo by to souviset s verzí Java 3D, kterou jste si nainstaloval. Máte stable verzi?

Avatar

Autor komentáře: krysa

Datum vložení: 10.4.2005 20:15:42

mam 1.3.1

Avatar

Autor komentáře: dusi H Z

Datum vložení: 9.2.2009 20:05:33

Podporuje java 3D API použití externích 3D modelů vytvořených např. v 3d Maxu, připadně nevíte které všechny formáty podporuje? Nebo metody pro načtení či zpracování těchto modelů neexistují a musely by se při případném použití vytvořit?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz