Starší komentáře ke článku: Jak důležité je míti design?
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 11.10.2005 12:44:30
zdravím, pěkný článek, ale nic nového pod sluncem. Navíc nechápu proč je hlavně směřován na e-shop ? Přeci pokud jde o komerční web, tak je jedno, jestli je to e-shop nebo ne, stránky by měly prodávat a hlavně reprezentovat tu danou firmu v tom nejlepším možném světle. Ale jako "opáčko", proč ne. ;-) přeji pěkný den
Datum vložení: 2.1.2007 19:20:46
[b]Desing e-shopů je rozhodně důležitý ke zvíšení prodeje ale co design jako takový http://www.uli-design.wz.cz/ [/b]
Datum vložení: 5.1.2008 11:36:46
No, kdyby to nebyl SPAM jako kráva, tak snad ještě jo. Design jako takový, co tam prezentují, mě oslovil, tozhodně tvůrce oněch stránek je totální debil. A to nejenom proto, že spamuje fóra... Škoda jen, že můj příspěvek přišel celý rok s křížkem po funuse...
Datum vložení: 11.10.2005 14:04:56
Domnívám se, že článek je trochu zploštělý. Autor vynechal druhou, neoddělitelnou část poslání webového designu. Nejde jen o jeho estetickou hodnotu (důležitou pro budování značky, důvěry a vytvářející pozitivní vazby ke společnosti), důležitý je i jeho význam funkční. Dobře navržený design totiž zvýrazní důležité informace (např. navigaci), usnadní vstřebávání textu (typ písma, zarovnání, šířky a výšky řádků...), podpoří sémantiku dokumentu (tj. logické navaznosti informací, např. nadpisy a podnadpisy) a má mnoho dalších úkolů. O tom všem měla být druhá část textu. Jinak úvaha je to zajímavá, i když psaná pouze z úzkého úhlu pohledu. Podle mne by úvah obecně mohlo by být na Intervalu více, hlubší zamyšlení nad problémy a trendy jistě ocení nejen začínající webdesigner.
Datum vložení: 11.10.2005 14:55:06
Souhlasím, eshop by měl být v prvé řadě použitelný a [b]přehledný[/b]. Mnoho lidí tvrdí (alespoň se mi to zdá), že grafika ničí přehlednost. Ale já si myslím pravý opak, grafika podtrhuje a podporuje přehlednost, pokud je udělaná vkusně a dobře. Dobrá grafika může jednoduše odlišit jednotlivé části webu a usnadnit tak orientaci na stránkách. Takže na designu se určitě vyplatí nešetřit. A souhlasím i s tím, že by na Intervalu mělo být více takových úvah:-)
Datum vložení: 11.10.2005 14:39:51
článek mi přijde podivný, argumentačně zmatený a obsahově prázdný ...
Datum vložení: 14.10.2005 16:40:44
Franto, nezlob se, ale už jsi někdy za svůj život narazil na článek, který by Ti tak nepřišel? Jistě tu mezi námi jsou lidé, kteří mají pocit že mohou kritizovat vše na co narazí, ale snad to nemusí dělat pořád.
Datum vložení: 18.10.2005 20:54:52
a) byl jsem si obsahu svých několika slov velmi dobře vědom, proto jsem také posléze přidal poměrně obsáhlou odpověď jako reakci na zveřejněný článek .... b) pokud jste mne chtěl zařadit do skupiny lidí podle Vaší druhé věty, musím konstatovat, že se hluboce ve svém pokusu o zobecnění mýlíte. Rozhodnutí o tom, k čemu se chci vyjádřit je v demokratické společnosti věc ryze osobní a to platí i pro formu tohoto vyjádření - a Vaše konstatování "že to nemusí dělat pořád" je také mylné, protože těmto aktivitám věnuji maximálně hodinu času denně -:)) a jako dovětek - vyjadřuji se k "věcem", o kterých mám potřebné vědomosti, tzn. že určitě nekritizuji "vše na co narazím", i zde jste se zmýlil ....
Datum vložení: 11.10.2005 15:26:18
Šikovné staré české přísloví... V řadě případů je lepší strohý ale přehledný design než nablýskaný 'moderní' web. Pokud jde o prezentaci například 5-ti hvězdičkového hotelu, reprezentativní supergrafika je nutná. Nejde tady totiž až tak o informace a funkci, ale o image. Naproti tomu v obchodu jde hlavně o informace a funkci. A ten příklad hodně pokulhává. Především u designu auta - karoserie není obal, je nedílnou součástí výrobku a rozhoduje o jeho funkci (aerodynamika, bezpečnost, pohodlí cestujících). Špičkoví automobiloví designéři musí při návrhu myslet právě na toto všechno. U nablýskaných nákupních galeriích je to přirovnání podobně mimo. Možná jsou reprezentativní a hezky vypadají na letácích firem, ale jsou taky věčně prázdné a bez tržeb. Naproti tomu lidi nakupují v Tescu, Penny, Plusu a Lidlu. Ne, vzhled nesmí být tím nejdůležitějším. Ono jde totiž o to, že design = vzhled, jak si myslí autor článku. Design je zároveň vzhled, ale i použitelnost, praktičnost, funkčnost. Jen pokud se to vše dokáže skloubit dohromady, může se mluvit o špičkovém designu.
Datum vložení: 11.10.2005 16:17:08
Dovolil bych se upozornit autora, že píše o VZHLEDU, nikoliv o designu. Design ve smyslu webových stránek postup návrhu, vzhled je jeho vizuální část, tedy to, o čem píšete.
Datum vložení: 11.10.2005 16:21:49
A co je potom třeba webdesign? Tohle slovíčkaření mi přijde naprosto zbytečné. Autor je marketér, píše tedy z pozice marketéra. On se s vámi dělí o svůj specifický pohled a vy máte dvě možnosti - přijmout jeho nabídku a využít ji, nebo ho nesmyslně zkritizovat a zůstat dál neschopní komunikace s marketéry jemu podobnými. Výběr je na vás ;-)
Datum vložení: 12.10.2005 21:31:04
Ja to odedavna chapu tak, ze design = vzhled + chovani (cili v soucasne dobe CSS + JS).
Datum vložení: 14.10.2005 10:49:57
Ano, plně souhlasím. Mám takový pocit že se tu neřeší [i]zda-li[/i] je článek užitečný, nebo ne, ale hledá se důvod [i]proč[/i] je špatný. To není dobře ...
Datum vložení: 11.10.2005 19:06:02
Nejsem si jist přínosem tohoto článku. Jsou tu omílaná stará známa fakta. Každému je snad jasné, že první přichází na řadu smyslové vnímání, pak až racionalita. Tak proč o tom dokola pořád psát? Proč tu nikdo nezveřejní faktovou studii? Uvést příklad a z pohledu odborníka vyzvednout prvky, které zákazníka upoutají nejvíce, a na druhou starnu pak jejich protiklady...
Datum vložení: 13.12.2005 17:25:11
presne suhlasim. preco by kazdy kto napise svoju uvahu, ju musel ihned zverejnit pred vsetkymi na mieste, ktore podla mna nie je na to urcene - na uvahy (skor by som povedal blog alebo dennicek..) .. na takomto type portalu by sa malo venovat podstatnejsim veciiam - FAKTom a tym sa vela ludi radsej vyhyba a pise s prepacenim "keci"..
Datum vložení: 11.10.2005 19:47:01
A proto si máme koupit shop od ZONER software, který je vždy hezký a úspěšný? Troufnu si říci, že skoro všichni čtenáři tohoto serveru jsou si vědomi toho jaká má být grafika, a že jedním z důležitých aspektů tvorby internetových stránek. No nic, opakování matka moudrosti. Navíc víme, že to vědí i někteří marketéři :). Teď už jen kdo to řekne klientům, kteří o výdajích za "zbytečnou" grafiku nechtějí často ani slyšet.
Datum vložení: 11.10.2005 19:57:06
[i]A proto si máme koupit shop od ZONER software, který je vždy hezký a úspěšný?[/i] To asi nebude tak snadné, vzhledem k tomu, že zmiňovaná firma shopy neprodává, zajišťuje pouze jejich hosting ;-)
Datum vložení: 11.10.2005 19:59:17
Vážně? A tak inShop není od Zoneru? To znamená že ani inMail? Mimochodem zrovna inShop bych za skvělý nepovažoval, co jsem se na ty obchody díval, tak jsou dost a přeplácané, nepřehledné.
Datum vložení: 11.10.2005 20:17:41
Prosím, informujte se, než začnete kritizovat - inShop je pouze technologií, nad kterou se obchody budují. To už ale nedělá Zoner, dělají to buď sami provozovatelé e-shopů nebo firmy jimi nasmlouvané. Nechápu ale, co má výše uvedené společného s článkem, který zprostředkovává pohled marketéra na vztah designu a prodeje. To je, myslím, věc platná obecně a nezávisle na tom, kdo o ní mluví. A kdo jiný by o ní měl mluvit než člověk, který s ní má bezprostřední zkušenost?
Datum vložení: 12.10.2005 8:56:26
Dobrý den všem. Jak vidno, budu už muset reagovat. :-) vezmu to popořadě: 1) pane Bludský, divil byste se, kolik obchodníků si tuto zásadu neuvědomuje. To také byl jeden z důvodů, proč jsem tento článek napsal. Nepracujte s předpokladem, že když to víte Vy a je to tak zřejmé, že to ví i ostatní. Oddělení e-komerce v ZONERu už řídím víc jak 3 roky a za tu dobu jsem se setkal se spoustou podobných případů... 2) pane Petře, rozhodně nejde o PR článek. Všiml jste si někde v textu (krom podpisu autora), že bych se zmiňoval o ZONERu nebo o produktu Zoner inShop?? Ne? A víte, co je specifické pro PR články?? ;-) 3) pane Zednáři, svojí reakcí jste přesně poukázal na neznalost našeho produktu Zoner inShop - to, zdali je shop přeplácaný nebo nepřehledný vůbec není naší prací, ale prací našeho zákazníka. Zoner inShop je platforma, na které si naši zákazníci staví své shopy. Zkuste se podívat na shopy, které získali ocenění "prodejna měsíce". Všechno to jsou vysoce profesionální prodejny, které v mnoha případech točí milionové měsíční obraty - stále máte pocit, že jsou přeplácané, nepřehledné, nebo že dokonce nejsou skvělé?? ;-) S pozdravem, Martin Groh
Datum vložení: 12.10.2005 16:37:40
Proto jsem se ptal, nehledejte v každém rovnou rejpala. :-) Pochopil jsem větu pana Málka tak, že inShop nemá nic společného se zonerem a je to jen ho propaguje. Tak jsem chtěl vědět, jak to je v inmailem. Ad design - no předpokládal jsem, že alespoň věci jako layout jsou v tom produktu zahrnuty a tak je design (ne grafika) určena inShopem.
Datum vložení: 13.10.2005 2:04:32
No pane Málek, už jsem Vám to psal před delším časem do mailu.....na jedné straně si tu necháváte články pod psa, na druhé se snažíte doladit a nechat vylepšit články na úrovni, o které se tomuto serveru ani nesnilo. Jen tak dál.
Datum vložení: 12.10.2005 10:56:21
Autor pise: [i]investice do profesionálního designu od firmy, která se nerozhodla vás oškubat, se určitě dříve či později vrátí.[/i] Ja bych dodal, z vlastni zkusenosti ze naklady na design by nemeli presahnout 20% celkove castky vylozenou na obchod. Pokud je to vice, nekdo se Vas snazi oskubat.
Datum vložení: 12.10.2005 11:04:33
Obavám se, že to nelze takto paušalizovat. Když už jsme se tady bavili o službě Zoner inShop, tak jí ještě jednou vezmu jako příklad: zřízení internetového obchodu na této platformě zákazníka nic nestojí, jediná investice, kterou by měl učinit je právě tvorba unikátního profi designu... :-)
Datum vložení: 12.10.2005 23:52:17
Praxe ? 2 eshopy se stejnym sortimentem, z osklivejsiho 3x vice objednavek nez z hezciho. Ceny stejne, podminky stejne. A ted babo rad.
Datum vložení: 13.10.2005 9:49:33
Že by výjimka potvrzující pravidlo? :-) Ale jak píšu v článku: není to jen o tom designu. Pokud ti zákazníci ošklivějšího shopu mají k prodejci důvěru z jiného důvodu (osobní známost, reference, ...), tak je to zcela jasné. Nebo naopak ten hezčí shop nevěnuje žádnou pozornost marketingu = zákazníci o něm nevědí, a tím pádem se také není čemu divit... :-)
Datum vložení: 13.10.2005 21:09:04
Ono "osklivejsiho" a "hezciho" jsou subjektivní kritéria. Nebude ten rozdíl (krom zmíněných offpage aktivit) např. nějakou objektivní kvalitou, komplexnějším návrhem informační architektury, podpory, online marketingu... ?
Datum vložení: 13.10.2005 21:28:14
Nebo treba tim, ze bezny uzivatel ma rad kycovite velka pismena a font comic sans?
Datum vložení: 13.10.2005 23:01:45
To bych neřekl - http://www.consumerwebwatch.org/dynamic/web-credibility-reports-evaluate-abstract.cfm
Datum vložení: 22.1.2006 15:40:47
Uplna nahoda, to iste plati v niektorych prikladoch naopak. Takze pre vsetkych panov programatorov - amaterov co sa grafiky tyka: vasu pracu bohuzial na stranke fyzicky vidi klient tak mozno z 10%, zvysok je grafika - design. Pojem grafika zahrnuje celkovu upravu stranok, cize zalamovanie textu, design menu, celkova kompozicia. Vsetko co klient vidi, by mal navrhovat grafik, zabranili by sme tak tomu ze profesionalne naprogramovaná stránka vyzerá tak zle, ze si ju klient hned po otovreni zavrie. To ze css/java by bola spravna cesta je podla mna hlupost, pozri si napr. stranky www.2advanced.com, www.graphinence.com. Java co sa vizualnych funkcii tyka uz nema oproti flashu ziadnu sancu. S pozdravom student 6 rocnika designu na vysokej skole vytvarnych umeni.
Datum vložení: 13.10.2005 15:54:19
Tak jsem si myslel, že diskuze k tomuto článku bude větším přínosem než vlastní článek. Bohužel nestalo se tak. Nejdříve návrh pro p. Málka, nestálo by za úvahu u těchto obecně koncipovaných článků, zůstat v obecné rovině a uvádět pouze obecná fakta i u autora článku? Diskuze by zůstala ušetřena článků, které (a dalo se to očekávat, že?) se zaměřily na konkrétní produkt společnosti, kterou tenhle manažer zastupuje. Osobně bych navrhoval pouze uvést, že: " autor je manažerem e-komerce středně velké obchodní společnosti". (Pokud to lze?) Teď k vlastnímu článku, některé výhrady zde již zazněly, doplním je o moje. Z článku vůbec není patrné koho jím chtěl autor oslovit, webdesignéry? Pro ty jsou uvedené informace nadbytečné, protože je v rámci svých aktivit povětšinou znají nebo mají ve svém tvůrčím kolektivu někoho "od marketingu". Pro budoucí zákazníky webdesignéra? Pro pracovníky marketingu? Proč se autor zaměřil na pouze na skupinu e-obchodů? Vlastní obchod povětšinou ani o úspěšnosti prodeje nerozhoduje. A kolik firem provozuje pouze e-obchod? Škoda, že svoje směřování článku nepodložil konkrétními údaji, proč jsou právě e-obchody důležité a ostatní formy prezentace nedůležité. Autor článku zcela ignoruje fakt, že prodej není jenom e-obchod, ale na internetu se "prodává" spousta dalších komodit, ke kterým není potřeba vůbec e-obchod mít. Na internetu se přeci prodávají ve velkém služby - co jiného jsou stránky webdesignérů a spousty jiných firem orientovaných pouze a jenom na prodej služeb? A nikdo z nich nemá obchod. Komu je tedy tento článek určen? Znamená to tedy, že autor tyto formy prodeje ignoruje? A existují i firmy, které prodávají v miliónech kusů svého zboží a e-obchod vůbec nemají. Ty jsou podle tohoto článku asi naprosto propadající. Myslím, že článek je tak úzce zaměřen, že může maximálně oslovit skupinku začínajích pracovníků marketingu. Autor nerespektuje specifika webových prezentací a snaží se nám podsunout myšlenku, že forma (vzhled) je jednoznačně nadřazena obsahu, což právě v prostředí internetu může být pro řadu prezentujích fatálním omylem. Protože a právě proto, že nelze oddělit obsah od formy a zákazník se nachází ve virtuálním světě a nemá možnost si zboží "ošahat" o to více je důležité pohlížet na webovou prezentaci jako na komplexní dílo, které o to více, že je virtuální musí mít v maximálním souladu obě své složky. Krásným příkladem jsou např. dvě prezentace webdesignérů zde na intervalu - jansekerka a babidesign. Možná to pan Málek považuje za slovíčkaření, ale bohužel celý článek vyznívá tak, že je o vzhledu a ničem víc. I dále uváděné příklady jsou toho důkazem, autor nerozlišuje mezi reálným světem, kdy si produkt mohu prohlédnout, osahat, vyzkoušet, prezentace na internetu je povětšinou omezena na rozměr obrazovky bez možnosti prostorového vnímání a tím je zákazník ochuzen o ty informace, které by získal v reálném světě, o to více nemůže být kladen důraz jen na vzhled. Tvůrce na internetu musí hledat všechny dostupné formy, jak přenést ke klientovi co nejvíce informací při všech omezeních, která mu klade daná technologie a nemůže se soustředit jen na krásné lákavé barvy a obaly - ty důvěru nevybudují. Dalším problém vidím v tom, že autor zde spojil v příkladech dvě odlišné věci - vlastní vzhled obchodu přeci nelze srovnávat se vzhledem jednotlivých konkrétních výrobků? Vzhled obchodu musí prezentovat především firmu. Proto je celý odstavec se srovnáními o mobilech, krabicích a studiích zavádějící. Snaží se spojit nespojitelné a ještě špatně. Co to je design? Design není i "barevné provedení"? Mám pocit že ta věta se táže:"proč se předhánějí v designech a designech?". Zobecnit krabice na krásné a lesklé je také velmi ošidné. Mám pocit, že autor zaspal dobu a nepostřehl poslední trendy v obalových technologiích. Tohle tvrzení je dnes platné pouze pro specifické komodity, kde vlastní produkt má takové vlastnosti, že ho nelze ukázat - např. potravinářství nebo prací prostředky, ale tvrdit, že "všechny" je velmi odvážné, postřehl autor, že dnes je pro řadu velkých i malých firem otázkou prestiže mít právě krabice z matného hnědého recyklovaného papíru s potiskem ekologickou barvou, a ty nejsou vůbec lesklé, barevné? A jejich zákazníci nakupují a nakupují. Všiml si autor, že tam, kde to lze, se dnes výrobky balí do plastických (ve smyslu prostoru) průhledných obalů tak, aby si zákazník zboží mohl prohlédnout a vůbec nemusel koukat na nějakou krabici a kdesi prosit kohosi, zda si ji může otevřít? Komentovat odstavec o obchodě v polorozpadlém domě a nákupní galerii snad ani komentovat nelze - pokud se snažil autor zde nalézt analogii mezi hezkým a ošklivým webem - tak se to stejně nepovedlo. Proč bych se měl pro video a hřebíky hnát do galerie, když je mohu za polovinu ceny koupit ve stodole vedle ve vsi? A je to stejná značka, stejné záruky - zboží je tedy naprosto shodné, jenom cena je radikálně odlišná. Obávám se, že estétů, kteří preferují prostředí před cenou bude podstatně méně než těch ostatních. Proč jinak bychom zde měli záplavy německých "turistů" ve vietnamských tržnicích? Snad proto, že tržnice je malebná a v moderní galerii? Odstavec o výjimkách je také zajímavý, pokud odlévám vojáčky pro Frantu a Pepu z třetího patra v paneláku, tak si nebudu zřizovat stránku na webu, protože vím, že snažší a lacinější je na na ně zavolat, aby se ke mně do přízemí přišli podívat, v okamžiku, kdy se rozhodnu pro web, doufám, že oslovím i ty, které neznám a pak by právě moje prezentace měla být dostatečně kvalitní, protože mi můj koníček může přinést i zisk. A ještě více to platí pro prodej replik, protože pokud opravdu budu chtít repliku koupit, tak stránky musí mít defakto špičkový design, protože jet se na tu repliku podívat přes půl republiky se mi nechce a předpokládám, že na internetu bude velmi detailní a velmi kvalitní prezentace, která mne přesvědčí, že si mohu troufnout koupit bez osobního kontaktu a tato prezentace mi přinese veškeré textové i obrazové informace, které mne přesvědčí, že mám koupit. V okamžiku kdy na mne vybafne stránka bez navigace s rozmazanými fotkami, tak prostě odejdu a repliku nekoupím. Zaráží mne, jak se pořád klade rovnítko mezi profesionální a kvalitní. Autor zde píše o unikátním a profesionálním designu. Bohužel celou dobu měl psát pouze a jenom o kvalitním designu a už vůbec neměl podsouvat myšlenku, že toto udělá firma? Proč by to měla dělat jiná firma? Je celá řada společností, které mají kvalitní obchody a dělají je jejich zaměstnanci, kteří nemají šanci svoji společnost "oškubat". Existuje řada e-obchodů, které jsou volně k užití a jsou u nich dostatečně kvalitní šablony pro různé motivy vzhledu a nevytvářeli to profesionálové. A diskutabilní je i unikátnost - klient je povětšinou konzervativní a očekává ustálené chování i vzhled, takže prosím autora, ať nám objasní, v čem by měl být ten obchod unikátní? Na závěr jen rýpnutí - což takhle dodat článek bez hrubé pravopisné chyby?
Datum vložení: 13.10.2005 16:19:31
Ad informace o autorovi: U všech autorů je uváděna informace ve stejném tvaru. Pokud někdo napadá autora za to, že pracuje pro nějakou konkrétní společnost (ať už je to IBM, Microsoft nebo Zoner), svědčí to o jeho charakteru a inteligenci, nikoli autorově. Ad hrubá pravopisná chyba: Může se přihodit, nebylo by to poprvé. Byl bych však raději, kdybyste to trochu konkretizoval, abych mohl provést opravu ;-)
Datum vložení: 18.10.2005 20:36:34
a) chyba: "podvědomé vlivy, které by mu veleli", nevím kdo dělá finální korekce - Interval? Pokud ano, je asi z mé strany nevhodné na to upozornit v odpovědi, spíše možná bude lepší zvolit krátký samostatný příspěvěk označený např. "mimo diskuzi" ?? Nebo mám tyto chyby ignorovat? Tak jak to "musím činit" např. při čtení MF DNES. b) autor - máte pravdu - to, že část pisatelů se nedokáže oprostit od konkretizace, nezavdává důvod tajit informaci o jeho profesním působení ... alespoň si ostatní mohou udělát svůj úsudek - moje myšlenka, potlačit anonymitou tyhle příspěvky je asi zcestná ...
Datum vložení: 19.10.2005 14:04:10
Ad chyba: Samozřejmě, že všechny příspěvky procházejí redakční úpravou, včetně jazykové korektury. To se tak v odborných médiích ještě stále dělává, i když v novinách už na tuto praxi rezignovali. Proto jsem mnohem raději, když čtenář na chybu upozorní, a to zcela konkrétně, aby se tato mohla odstranit. Což tímto činím a za upozornění vám děkuji ;-)
Datum vložení: 18.10.2005 9:04:17
Priznam se, ze jsem si nejdrive precetl pouze nadpis clanku a posledni odstavec... a pak jsem rychle hupsnul do diskuse. Pres vsechnu kritiku, ktera se na autora snesla si myslim, ze clanek splnil sve poslani, trebaze jsem jej cely necetl. Ono totiz opravdu stacilo precist si ten uvodni nadpis a posledni odstavec...
Datum vložení: 11.12.2005 19:00:26
ja jsem, jako drobny podnikatel, priznivcem pouzivani sablon. nestoji ranec a kdejaky student dokaze to PSDcko upravit.
Datum vložení: 19.2.2006 5:54:03
Já jako drobný podnikatel jsem zase pro změnu zastáncem originální grafiky. Nejento, neshazuje cenu práce tak, jako šablony :-)
Datum vložení: 13.6.2006 22:18:00
Mám více než 3 roky zkušeností a mohu říci, že podle mne je článek něco jako "musím něco do toho webu napsat, tak to udělám". No takové články naleznu i ve Strategii nebo M.M. Dle mého je to opravdu pro designéry nedostačující (v samotném fóru již zaznělo více užitečnějších myšlenek - musím přeci v designu počítat také s rozmístěním navigačních prvků, umístění košíku atd. to si takydesignéři neuvědomují - omlouvám se všem kteří o těchto věcech skutečně přemýšlí, pokud jsem je tímto nějak urazil). Hodnotu pro běžné uživatele, nebo obchodníky také příliš nevidím. Argumentace je velmi slabá a nedostačující. Obchodník může snadno argumentovat případnou návštěvností nebo obratem (stačí když bude mít stránky dle SEO a SEM, koupených pár klíčových slov na seznamu, příznivé ceny a rychlou logistiku). Grafika i design stránek jsou velice důležité věci, ale manažer který si troufne psát články, by měl mít lepší argumenty a prezentační nástroje.
Datum vložení: 9.5.2007 18:08:21
Na stránkách naší firmy uvádíme několik služeb které se k tomuto velmi váží. Tvorba obchodů - je logické, že že se vlastní obchod musí "nějak" vytvořit. (Neproháníme jej počítačem za strašné peníze jako kondiciogramy v nejmenovaném filmu s Luďkem Sobotou). Dalším krokem je pozměňování systému obchodu tak aby byl co nejvíce user-friendly, tedy aby ve složitém obchodním systému nakoupila i babička vnoučkovi papuče:-) Postupnými změnami vylepšujeme virtuální marketing prodejny a provazujeme jej s marketingen fyzickým. (na letáku se zákazník dozví o nové rtěnce, dostane slevový kód, skočí na web a hle je tu pole pro zadání onoho kódu a hned se mi počítá sleva... atd) Toto všechno je zamozřejmě zabaleno do grafiky. Pěkné kýčovité, stejné jako je na letáku. Navíc slevová akce má ještě vlastní logo, proč ne, je to důvěryhodnější a přehlednější- grafika? Mám dotaz, kde tu píšu o množství informací? které dělají tržby? a obchodníkovi zisky? Opak je pravdou, na informašně nejobsáhlejší kampani jendoho z našich klientů zaznělo, že s řasenkou XXX budete mít řasy o XXX větší než s jinými, protože je prostě růžová. Kdyby vytořil url webu a z krásné brevné informace na letáku by se stala obyčejná fámová modro černo bílá verze e-shopu - byť plného informací a úžasně naprogramovaného- kolik holek by si řasenku koupilo. [b]Prodej je válkou věmů, jaký věm v člověku vyvoláte, tak posoudí Váš produkt[/b]. Grafika a design jsou samozřejmě jedněmi z nejdůležitějších zbraní. Viděli jste někoho ochutnávat balenou vodu než si vybere značku? Kupujete balenou vodu podle toho jak chutná? Nebo podle vzhledu a informací na jeho obalu? Je tam kromě informace že každá z nich je nejzravější něco podstatného? Autor je nesmírně zaujatý protože pracuje ve frmě která dodává marketingovou strategii a grafické vzhledy internetových obchodů.
Datum vložení: 9.5.2007 18:20:16
Myslím tím sebe, ne pana Groha. (asi tam mělo být "autor příspěvku")
Datum vložení: 8.7.2007 22:08:44
Co je to věm?
Datum vložení: 6.8.2008 16:54:14
Domnívám se, že vkusné stránky s jemným designem http://dacia.rpz.cz/, osloví klienta a potěší jeho oko. Je ale dle mého názoru velmi důležité pečlivě uvážit pro jakou cílovou skupinu je prezentace určena.