Starší komentáře ke článku: Jak dopravovat zboží k zákazníkům
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 13.6.2002 10:42:53
<I>Využití přepravní služby je výhodné také proto, že si pro zásilku zajedou a nevznikají tedy další náklady s distribucí na poštu a podobně.</I>
Ale to nabízí pošta u obchodních balíků pro smluvní zákazníky také (viz <a href='http://www.cpost.cz/sluzby/detail.asp?objID=780' target='_blank'>http://www.cpost.cz/sluzby/detail.asp?objID=780</a> ).
Datum vložení: 13.6.2002 10:55:01
U České pošty je situace taková, že za každý balík se platilo Kč 20,- a od šesti balíků výše byl svoz zdarma. Je pravdou, že v současné době se za svoz neplatí, ale podle našich informací se uvažuje o změně, takže zatím není jasné zda se platit bude či nikoliv - proto jsme to uvedli jako výhodu u přepravních firem.
Datum vložení: 13.6.2002 15:13:43
Díky za upřesnění, já praktické zkušenosti nemám, jen jsem to našel v těch podmínkách ČP, takže mi to přišlo divné.
Datum vložení: 17.12.2002 17:48:49
Možná bych uvedel jednu velkou výhodu u České pošty, na kterou se dost zapomíná při porovnávání s firmami typu PPL, DPD apod. A to je případ, že nezastihnou adresáta na uvedené adrese. Dají pak balík na poštu a zákazník má ve schránce oznámenku a většinou ještě ten den si může balík vyzvednout. Musím zde ovšem podotknout, že občas se na oznámenku "vykašlou" a stojí to trochu úsilí, nicméně je to pořád malé procento případů. Na druhou stranu PPL, DPD, Deutche Post apod. při "nechycení" adresáta odjedou - kolikrát ani nevolají, i když je uveden telefon a prostě jedou pryč. Většinou to zkouší následující den a poté pošlou balík zpět. Myslím, že ho nějaký čas mohou i nechat u sebe v depu a dodavatel si zkusí se zákazníkem dohodnout nějaký termín, který jim sdělí. Toto je vše hrozně komplikované a složité. A šance, že někoho nechytnou na adrese je však obrovská. Jen u nás se nesčetněkrát stalo, že jsme byli zrovna na obědě nebo si někdo odskočil na wc atd. Navíc si hodně lidí nechává posílat balíky domů, i když jsou přes den v práci. Pro konečné zákazníky vidím jako úplně nejlepší způsob právě obchodní balík u pošty nebo i normální balík a PPL, DPD apod. spíše pro styk B2B. Samozřejmě záleží také na typu zboží.