Starší komentáře ke článku: Jak dlouho by vydržel internet bez reklamy?
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 11.7.2005 8:36:43
Zajímavý článek, ale zdá se mi, že se ubírá od začátku špatným směrem – problémy poskytovatelů obsahu by se měl řešit tím, že se uživatel "vcítí" do jejich obtížné situace. To IMHO nemůže fungovat. Položme si tu otázku z druhé strany: proč uživatelé reklamu blokují? Protože je obtěžuje. Dokud bude obtežovat, budou ji uživatelé blokovat a poskytovatelé i zadavatelé reklamy by si to měli uvědomit a hledat formy, které neobtěžují. Pochybuji, že někdo bude blokovat textový inzerátek vedle článku (a závratné zisky Googlu to IMHO dokládají), ale blikající monstrum, které znesnadňuje čtení, rád odstřelí každý, kdo to umí. Řeči o etice jsou v tomto kontextu zcela mimo. Je na poskytovatelích obsahu a inzerentech, aby se přizpůsobili čtenářům a pokud se s tím nesrovnají, asi celkem po zásluze skončí. (Ne že bych jim to přál, ale kvalitní obsah sám o sobě k obchodnímu úspěchu prostě nestačí.) [b]Otázka nezní zda má reklama u obsahu být, ale jaká má být.[/b] A zdá se mi, že právě tohle autor článku nepostřehl.
Datum vložení: 11.7.2005 8:51:39
Jsem téhož názoru. Nenásilně podaná reklama mi nevadí a dokonce mě i zajímá, ale pokud na mě začne vyskakovat nějaký flash přes půlku monitoru a ještě k tomu začne hrát, tak to je opravdu moc. Sám provozuji několik webů a přiznám se, že blokuji bannery a flashe ;)
Datum vložení: 11.7.2005 10:24:18
Ide ešte aj o ďalšiu vec - ked vidim nejaku reklamu - napriklad na vyrobky istej nemenovanej okenarskej firmy a som si na 100 percent isty, ze si ten vyrobok nekupim, tak preco by som mal dalsie dva mesiace kazdy den 5 krat znova a znova vidiet tu istu reklamu. Co cakaju, ze napokon predsalen zblbnem a kupim si este jedny okna, ked uz na tie prve nadavam? Reklamne spolocnosti by mali predovsetkym poznat mieru - ked je na stranke jedna-dve reklamy, tak si ich mozno este pozriem. Ak ich je tam namiesto toho 20, tak uz zurim, lebo namiesto 12kB ma stranka 120 a pripojuje sa na vsetky mozne strany. Takze mi to prinajmensom zerie zbytocne peniaze za pripojenie a cas straveny cakanim. A faktom je tiez, ze blikajuce bannery niektorym ludom brania citat text vedla. Reklamne agentury si preto mozu za problem same.
Datum vložení: 11.7.2005 9:29:56
> zkuste se chvilku vžít do kůže poskytovatelů webových služeb Jako návštěvník/zákazník se nemám co vžívat do kůže poskytovatele služeb. Pro úspěšné poskytovatele většinou platí, že se umí vžít do kůže zákazníků.
Datum vložení: 11.7.2005 9:59:21
A není to prostě jen tím, že ten textový inzerát se z té stránky hůře odfiltrovává? BTW: existuje způsob, jak uživatele přinutit, aby si nechali zobrazovat reklamu a dokonce tento způsob využívá jeden z předních českých webů.
Datum vložení: 11.7.2005 10:11:17
Na doplnění. Pokud to web s tím "donutit" přežene, odejdou mu návštevníci jinam. A to je tím pravděpodobnější, čím dostupnější je konkurenční řešení. Je to o jemném vyvážení kvality nabízeného obsahu/služeb na straně jedné a otravování života (třeba reklamou) na straně druhé. Ale jinak souhlasím, že "klasické" formy webové reklamy nejsou obecně vnímány jako obtěžující. Problematické jsou některé agresivní přístupy.
Datum vložení: 11.7.2005 10:26:10
Zaujimavy postup zvolili na jednom internetovom portali - zaviedli dobrovolne predplatne s registraciou, a ludom, ktori sa takto zaregistrovali potom nezobrazovali reklamu. Aj to by bolo riesenie.
Datum vložení: 11.7.2005 10:28:34
A jak kontrolují, že se jim na jedno předplatné nepřihlašuje celá republika? ;-)
Datum vložení: 11.7.2005 11:16:51
Kontrolovat to můžou pomocí IP adresy.
Datum vložení: 11.7.2005 11:20:29
Jo? A co když si předplatim, ale nemám pevnou IP? To mi to po změně adresy vypnou a musím si předplatit znovu?
Datum vložení: 11.7.2005 12:41:43
Co takle spoléhat na povahu většiny lidí -- pokud si za něco zaplatím, nebudu se dělit s ostatními? A ten zbytek, který se dělí, je pro provozovatele zanedbatelný a systém se jim pořád vyplatí aniž by museli vynalézat složité mechanismy kontroly přihlášení více uživatelů na stejný účet ;)
Datum vložení: 12.7.2005 17:22:50
Tahle myšlenka moc nefunguje ani v USA, kde je soukromý přístup k informacím považován za potenciální konkurenční výhodu. Čím dál od hranic tohoto podnikatelského ráje, tím více je sdílení čehokoli považováno za normální. Na východ od Aše byste klidně mohl dojít fyzické újmy, pokud byste veřejně ventiloval názor, že je něco takového nemorální, či dokonce ilegální ;-)
Datum vložení: 11.7.2005 13:15:57
[i]A není to prostě jen tím, že ten textový inzerát se z té stránky hůře odfiltrovává?[/i] Ne, textová reklama stejně není skoro nikdy součástí samotné stránky, ale je načítána externě. Takže stačí blokovat ten server. Problém není blokovat ani určité bloky ve stránce - přiřadím vlastní CSS. A extrémem budou regulární výrazy. Jde spíše o náročnost, která se vyplatí ještě podstoupit, a technické znalosti blokujícího.
Datum vložení: 2.12.2007 15:05:22
Myslíš tím Hulána, on ještě k tomu má tu drzost napsat, že je to Protiprávní jednání, pokud mne článek zajímá, není problém článek zkopírovat a vložit do wordu, takže chlapeček "Hulán" nepřinutí
Datum vložení: 13.7.2005 14:00:40
Mluvíš mi z duše. Přesně tak to je, textová reklama mi vůbec nevadí, klidně na ni i kliknu, nezdržuje. Evidentně je i dost výdělečná, jinak by Google nebyl tam, kde je. Flashová reklama je skutečně obtěžující, zvlášť když něco jezdí po obrazovce, má to sice na sobě malinké X k zavření, ale co nejmenší a ještě se hýbající, takže člověk místo zavření reklamy nechtěně kliknul na reklamní server. Tohle už je jednoznačně moc. Takovouhle reklamu svého času praktikovalo živě.cz, ale velmi rychle si to rozmysleli, když si přečetli reakci uživatelů.
Datum vložení: 13.7.2005 16:38:05
Model Google nelze slepě zevšeobecňovat, a to dokonce ani na ostatní vyhledávače/portály. Google si svou obchodní politiku může dovolit jedině díky svému celosvětovému monopolu a výjimečnosti produktu, který poskytuje. Takového postavení nelze v jiných oblastech vůbec dosáhnout a ani Googlu už dlouho nezůstane. Poskytovatelé obsahu jsou na tom úplně jinak a čím je jejich obsah specifičtější, tím mají paradoxně menší prostor pro uplatnění podobného modelu. Takže zatímco iDnes nebo New York Times mohou (mohly by) model Google okopírovat a možná by vydělaly ještě více, někdo tak malý, jako třeba Interval.cz, ze zisku ani neuhradí náklady na zprovoznění takového systému...
Datum vložení: 13.7.2005 16:47:47
Interval.cz je naopak dobrým příkladem serveru, u kterého se dají využít i jiné obchodní modely, než čistě založené na reklamě (IMHO výrazně vhodnější)
Datum vložení: 13.7.2005 16:55:17
To je pravda a my se o to snažíme. Proto tu celkem ani není moc reklamy a jde buď o reklamu přísně oborovou nebo partnerské selfpromo. S naším mediazastupitelstvím máme dohodu ohledně technické úrovně reklam i jejich obsahu, která je velmi nekompromisní. To vše jde ovšem na úkor našeho vydavatele, firmy Zoner, a v důsledku z kapsy majitele firmy, pana Behra. Nebýt fanouškem, nemohl by zde Interval.cz být a nemohli bychom ani ventilovat naše názory na neutěšený stav reklamního trhu ;-)
Datum vložení: 1.8.2005 10:13:00
"není tu moc reklamy"??? je tu 5 bannerů a z toho nějaké jsou docela dost velké... málo reklamy si představuji jinak... 1 - 2 malé bannery, možná nějaká malá ikonka...
Datum vložení: 1.8.2005 11:37:58
Ano, v této chvíli tu skutečně je pět bannerů, protože jsme právě na toto období dostali objednávku na pět kampaní. Běžně tu ale bývají dva až tři malé bannery, jeden rok tu dokonce byl jenom jeden fullbanner ;-)
Datum vložení: 11.7.2005 9:44:05
Pokud hlavní důvod návštěvy čtenáře je číst článek, jenž obsahuje statický text a přidružené obrázky, tak ostatní (většinou blikající) obsah automaticky považuje za rušivý. Např. když tohle píšu vidím jakousi blikavou reklamu nahoře a pak reklamu na knížku, která mi udeří do očí dřív, protože nebliká. Nejsem proti animacím, ale čím jsou skromnější, resp. čím míň jsou nápadnější, tím se stávají v očích návštevníka výraznější. V nějakém velkém americkém městě, bylo na okolních budovách už tolik blikajících reklam, že firma Ford si pronajala celý barák, na kterém neblikalo zhola nic, jenom na střed umístila malé svítíco logo svojí firmy :)
Datum vložení: 11.7.2005 11:15:21
on už je nový MSIE? nebo MS považuje šestku stále za nový browser? (to jen tak na okraj) já ohledně reklamy praktikuju takový postup, u oblíbených webíků nechávám reklamu schválně, u ostatních blokuju reklamu podle toho jak je "vlezlá", takže většinou to odnese flash a nebo opravdu velké a hodně animované bannery, reklama, která překrývá text a překáží při čtení jde ihned
Datum vložení: 11.7.2005 12:04:43
Mylsim ze blokovani reklamy je spatna vec ve vetsine pripadu, pokud chcete cist obsah nejakych serveru, tak to prijmete jako celek, ne jen "uzitecny text" a "blokovanou reklamu". Pokud Vam vadi reklama, nechodte na ten server. Ale neblokujte ji... Ovsem pro obranu navstevnika mohu rict, ze hlavne flashove animace by mely mit svuj rad (napr. kdyz je vyskakovaci tak zaviraci ctverecek). Nikomu z Vas se jednoho by se nelibilo, kdyby Vam nekdo blokoval reklamu... Textova reklama je dobra, ale kolik lidi si ji cte?lidi neradi ctou, to je znamy fakt...flash naopak zaujme...(nekdy popudi :-)
Datum vložení: 11.7.2005 23:00:26
Všechno co vyskakuje je špatně. Už jenom proto, že i v dnešní době má pořád dost lidí pomalejší počítače a takové otevření nového okna může vést v horším případě až k vytuhnutí Windows. Další věcí je velikost reklam a to, že stále dost lidí používá modem a reklamy jim tak pobyt na Internetu prodražují. Jsem pro reklamy, ale v rozumné míře. Například tak jak je to teď zde. Reklam si všimnu, ale nijak zvlášť mě neobtěžují. Věci jako vyskakující okna, flash animace překrývající text a přihlašovací pole do freemailu a jiné lahůdky si nezaslouží slitování. Je to něco jako dostat noviny, kde bude na každé stránce přilepený papír s reklamou a text si přečtete až když papír ztrhnete.
Datum vložení: 12.7.2005 5:18:26
omluvte pls délku příspěvku [i]Mylsim ze blokovani reklamy je spatna vec ve vetsine pripadu,[/i] ... [i]Pokud Vam vadi reklama, nechodte na ten server. Ale neblokujte ji...[/i] Osobně to praktikuji, tak jak radíte. Kde je příliš reklamy (idnes.cz), tam nechodím a weby které navštěvuji mají povětšinou reklam pro mě v množství únosném, takže ani žádné blokování nepotřebuji, naopak několikrát jsem už určitě i kliknul (když bylo na co). Blokování reklamy ale nezavrhuji. Jestli někdy najdu kvalitní obsah obalený tou nejhrubší reklamou, tak nevidím jediný důvod proč se sebemrhačsky trýznit, nebo se ochuzovat. Zvláště, když je zprovoznění nějakého toho 'adblocku' určitě snadne, i pro BFU. [i]Nikomu z Vas se jednoho by se nelibilo, kdyby Vam nekdo blokoval reklamu...[/i] Vetšina z nás si reklamu v živote nezadá, takže nám to může být šumák. [i]Textova reklama je dobra, ale kolik lidi si ji cte?lidi neradi ctou, to je znamy fakt...flash naopak zaujme...(nekdy popudi :-)[/i] Hrubý omyl, lidi čtou! ...když je co. Např. na Interval.cz chodím jenom číst, ne obdivovat bannery. To že nečtou se tvrdilo (a platilo) v 90', a to proto, že vetšinou nebylo co číst. Mám na mysli zejména firemní prezentace - nástěnky s tel. kontaktem provázené mraky interaktivity ukazující na "modernost" takové společnosti. Zbytek českého (řekl bych v nemalé míře i světového) webu byl nahodilým shlukem tisíckrát zkopírováného obsahu, který byl často tak vyšperkován animovanými gify, že čtení takového textu bylo skutečným! utrpením. Dodnes se najde plno "stranek z 90'", takové opravdu nikdy nikdo nečet a číst nebude. Nezapomínejme, že Google nebyl a cílené vyhledávání požadovaných informací byla cesta nekonečným bludištěm. Tehdy šlo hlavně o nalezení správného odkazu směřujícímu o píď bliž kyžené informaci. Tyhle časy se už naštestí nevrátí. Jedinou možnou budoucnost vidím (jak bylo zmineno i v članku) v neagresivní a co nejpřesněji cílené reklamně, která se tím stane pro většinu přijatelná, a to v té míře, aby nebyl důvod ji blokovat, ale naopak byla v případe zájmu vždy po ruce. Myslím že právě textová reklama je tím prvním krokem, jak toho docílit. Akceptuji i to, že mnohdy to bez upoutávání pozornosti zkrátka nejde, ale i to lze vždy vkusně a elegantně vyřešit, tak aby byl účel splněn a čtenář neotráven (už jsem na vlastní oči takové viděl, skutečně;-) ). Dnešní přeplácanost nevkusnou, otravnou, málo cílenou (= zbytečnou) reklamou, by mohla vystřídat "reklama na vyžádání", cosi nerusiveho (mozna i skryteho), kde by bylo v pripade zajmu dostatek relevantnich! komercnich nabidek.
Datum vložení: 12.7.2005 11:55:53
Možno by stálo za pokus na webe proste vyčleniť jednu sekciu, kde by boli iba reklamy a z každej stránky by tam viedol nejaký decentný link ale inak by na stránkach reklama takmer nebola. Ak by sa citatel nudil, mohol by surfovat nerusene po reklame a ked by chcel citat, tak by si v klude cital. Väčšina novín a časopisov to mala kedysi takto riešené. Ušetrila by sa prevádzka po sieti, lebo reklamu by si pozeral iba ten, kto mal o ňu záujem. Lenže to by asi bolo ťažké vysvetliť marketingovým firmám, vyškolených teóriami o účinnosti agresívnej reklamy.
Datum vložení: 14.7.2005 8:01:30
Inu tak to by podle meho asi nefungovalo... Ale napadlo me, ze by to mohlo jit treba se me zeptat pri prvni ci Xte navsteve, zda-li me server natolik zaujmul, ze abych ho podporil zobrazovanim reklamy, ze bude presne cilena je jsne, jina nema smysl. Myslite ze by to nejak neslo uvest do praxe, ci ze to neni zivotaschopne? jiste urcite to neudela tisice impresi, ale tato doba uz konci...tento pristup rusi adblock a jemu podobne. PetrJ PS: Poskytovatele obsahu, snazte se! Mic je ted na vasi strane. jen pocitejte s tim, ze uzivatele ofiltruji vsechno co jim bude vadit. (viz treba reklama na MS na rootu - od te doby u me root reklamu nema a tecka)
Datum vložení: 18.7.2005 11:01:21
Ale na idnes.cz není žádná reklama :-))) Jenom tam mají spoustu prázdných bílých obdélníčků...
Datum vložení: 11.7.2005 12:10:26
Tak to já blokuji všechno. Chápu poskytovatele obsahu, že se jim to nelíbí, ale mně se zas nelíbí reklama. Navíc na cestách používám GPRS a to to pak strašně zpomaluje, bez reklam je to svižnější. Já budu blokovat dál. Těch lidí co blokuje zas tolik není, takže bych se neobával toho, že dojde k nějakým velkým změnám na netu. Znám dost lidí, kteří neví jak to blokovat a bojí se, že by to na ně mohlo být složité, tak se do toho nepustí.
Datum vložení: 11.7.2005 15:56:17
Ja poznam aj takych, ktori vedia ako reklamu blokovat, ale nerobia to, lebo by vraj mohli potom prepast nieco dolezite :-))) Nuz co uz :-)
Datum vložení: 11.7.2005 16:25:28
Reklama mi nevadi pokial funguje a neobmedzuje ma. Ak nefunguje (neunosne zabranuje nacitaniu stranky) a obmedzujema (kadejake hulakajuce flashe, ...) tak hned ten server ide do /etc/hosts.
Datum vložení: 11.7.2005 16:58:38
Omlouvám se, ale podobná úvaha by mi přišla aktuální tak před pěti šesti lety - tedy na úplném začátku masového podnikání na internetu v ČR. Osobně považuji stávající reklamní situaci za adekvátní poptávce trhu, a nebojím se tvrdit, že je tento stav akceptovaný větší částí kozumentů internetového obsahu. Mikroplatby za články (příp.placené "členství") se jednoduše neujaly a nějaké závratné změny v reklamě na internetu rozhodně v nejbližší době očekávat nemůžeme.
Datum vložení: 12.7.2005 17:18:38
Naopak, právě nyní je tento článek opět aktuální. Protože stav reklamního trhu je tak příšerný, že se už začínají ozývat i ti, kterým jde o živobytí. Stejně už většinou nemají co ztratit...
Datum vložení: 11.7.2005 22:24:54
Neplete si autor takhle čistě náhodou pojmy <i>Internet</i> a <i>web</i>?
Datum vložení: 12.7.2005 7:12:05
Myslím, že autor o těchto pojmech ví dost na to, aby si je nepletl ;-) Fakt je ale ten, že prvopočátkem expanze internetu a motorem jeho vývoje je služba World Wide Web. Bez ní by dodnes internet používali jen vysokoškoláci k mailování a vysokoškolské knihovny k synchronizaci katalogů ;-)
Datum vložení: 12.7.2005 19:15:43
Pro jistotu jsem si článek přečetl ještě jednou a pořád jsem přesvědčen, že kdekoli v něm autor používá slovo <i>Internet</i>, myslí tím ve skutečnosti <i>web</i>. Tedy ještě přesněji, jen webové stránky určitého typu. Ale možná jsem na tento terminologický problém citlivější jen proto, že s Internetem pracuji o nějaké 2-3 roky déle než s webem...
Datum vložení: 12.7.2005 19:45:41
Myslím, že jste docela jednoduše malicherný. Já pracuji (doopravdy, tedy denně používám k výkonu své profese) s internetem dvanáct let a vůbec mi autorův nadhled nevadí...
Datum vložení: 12.7.2005 22:43:25
Nepřipadá mi to jako malichernost. Například jsem nedávno někde viděl výsledky průzkumu, podle kterého e-mail používá více uživatelů než web (docela mne to překvapilo). Přidám-li k tomu další newebové služby, např. instant messaging, nezanedbatelný potenciál VoIP služeb, online hry (ne všechno běží přes web), VPN, homeworking a další (záměrně jsem jmenoval pouze aplikace pro "prostý lid"), pak si zákonitě musím položit otázku, jestli by krach reklamního trhu skutečně způsobil zásadní problémy Internetu (jak tvrdí autor) nebo jen určité části webů. On totiž dokonce ani web není tvořen zdaleka jen weby typu Intervalu a mnoho webů nemá reklamu buď vůbec nebo reklamu úplně jiného typu než tu, o které je článek. Takže ano, krach onoho reklamního trhu by způsobil problémy a dokonce zánik mnoha serverů, v důsledku určitě snížení zájmu o web ze strany uživatelů a tím pádem i nárůst cen za služby s Internetem spojené. Ale došlo by opravdu k takové apokalypse, za jakou se to snaží vydávat autor? To je otázka - a mám-li mluvit za sebe, řekl bych, že spíše ne. Takže pokud bych měl autorovo zaměňování webu za Internet nějak označit, určitě by to nebyl <i>nadhled</i>. Daleko spíše bych to naopak viděl jako <i>nedostatek nadhledu</i>. Autor je totiž IMHO natolik fixován na web (nebo spíše na jednu jeho konkrétní část), že si neuvědomuje, jak pestrý a bohatý je svět Internetu za hranicemi toho, co tu popisuje. Dokonce si dovolím kacířskou myšlenku: je ta krize reklamního trhu opravdu tak moc vinou zavilých čtenářů, blokujících reklamu? Nemůže to být spíš problém toho, že ten trh je už delší dobu ve velmi nestabilním stavu, kam ho dohnaly nerealistické představy provozovatelů webů na jedné straně a zadavatelů reklamy na straně druhé? Není celý ten model postaven od základu špatně, což teď zúčastnění se zpožděním zjišťují a snaží se svalit vinu na někoho jiného, aby nemuseli přiznat vlastní chybu? Nechci rozhodně říci, že odpověď na všechny tyto (pro někoho jistě provokativní a nepatřičné) otázky je jednoznačné ano, ale jsem celkem přesvědčen, že zrovna tak to není jednoznačné ne.
Datum vložení: 12.7.2005 23:37:38
Dobrá, chcete-li tedy provozovat doslovné rozbory a odmítáte-li zevšeobecňování, pak buďte, prosím, důsledný - například byste neměl používat slovo [i]Internet[/i], když mluvíte o obecném prostředí a nikoli o konkrétní síti ;-) A doporučuji vám znovu přečíst článek, protože váš komentář s ním takřka postrádá styčné body...
Datum vložení: 12.7.2005 23:55:52
Jenže já mluvím (resp. píšu) o jedné konkrétní síti. Rozhodně nemluvím o <i>internetu</i>, tedy o nějakém abstraktním spojení více menších sítí dohromady. Mluvím o jedné konkrétní globální síti, které se říká <i>Internet</i>. Předpokládám, že už jste o ní také slyšel... :-) Článek jsem četl pozorně dvakrát (nepočítám-li úvodní zběžné prolétnutí) a můj komentář má s ním poměrně dost styčných bodů. Aby také ne, když je to reakce na ten článek... Ale jestli vám to udělá radost, klidně si ho přečtu ještě potřetí. Ale až zítra... :-)
Datum vložení: 13.7.2005 9:06:43
Chcete-li tvrdit, že mluvíte o konkrétní síti jménem [i]Internet[/I], pak bych rád věděl, kde jste na ni narazil. Protože já k ní přístup nemám a pokud vím, ani nikdo jiný v ČR ;-)
Datum vložení: 13.7.2005 10:20:02
Tak třeba můj počítač doma do ní (obvykle) patří (ten, u kterého sedím teď, ne). Server, na kterém Interval běží, také...
Datum vložení: 13.7.2005 11:44:26
Server Intervalu v žádném případě v síti [i]Internet[/i] není, to vím docela jistě, stejně jako jsem si jist, že do této sítě nepatří ani můj domácí počítač, ani počítač, u kterého momentálně sedím a ťukám tento příspěvek (připojen přes VPN vedoucí minimálně třemi různými podsítěmi internetu k serveru Intervalu ;-)
Datum vložení: 13.7.2005 13:44:04
kriste pane Malku, vratte se k tematu... co se tady zase chytate slovicek... Internet X Neinternet... naprosto souhlasim s Kubeckem, bez reklamy na webech se internet nezhrouti(pro ty co nepochopili vc. pana Malka tak internetem rozumej sit o ktere ted debatujeme)
Datum vložení: 13.7.2005 18:08:53
Nemohu samozřejmě stoprocentně vyloučit vaše tvrzení, že server Intervalu součástí Internetu není, možné by to bylo, i když, pokud bych měl být jeho správcem, takovému řešení bych se zuby nehty bránil. Jsem si ale téměř jistý, že můj počítač doma i můj počítač na hostingu součástí Internetu jsou (pokud nedojde k technickým problémům). Pokud náhodou ne, pak nejspíš buď poskytovatel připojení nebo poskytovatel hostingu ovládají černou magii... :-)
Datum vložení: 19.7.2005 13:18:00
tak to je zvlastni, protoze ja prokazatelne nemam zadne pripojeni do site intervalu a presto na Internetu vidim stroj interval.cz (62.168.63.140). prestante prosim urazet sam sebe a zamotavat se do vlastni neznalosti pojmu. pan kubicek ma imho mnohem vice stycnych mist s clankem, nez Vase liche slovickareni. internet || Internet != web. krach webu != krach Internetu krach webu ~= krach casti internetu krach reklamy != krach webu krach reklamy ~= krach uzke skupiny webu neuspech reklamy != spatni ctenari
Datum vložení: 19.7.2005 13:43:53
priznam se, ze me tento nadhled vadi a to velmi. protoze tento "nadhled" ma konkretni cil a tim je vyvolani paniky. spravne uziti: "blokovani reklamy muze ohrozit tyto webovske stranky" nema takovou vahu, jako: "blokovani reklamy zabije [iI]nternet a mozna sebou vezme i nejaky to kotatko" ja to stejna (a stejne nebezpecna) novinarska demagogie, jako ze hacker == zlocinec nebo ze "tato jedina tableta extaze muze zabit vase dite...", linux == kominismus, bill gates == duchovni otec internetu...
Datum vložení: 12.7.2005 10:12:45
Mě osobně u spousty reklam vadí, že ani nevím, na co ta reklama je. Že se někdy zadavatel reklamy snaží maskovat svou identitu má svou logiku, pokud se lidem snaží vnutit Herbalife nebo podobně. Pak je opravdu prvním předpokladem uspěšného prodeje, že prozradím o co jde až nakonec. Já osobně mám připojení na internet takové, že mě netrápí (co se objemu dat týká) jakákoli reklama v jakémkoli množství. Když mě nějaký baner zaujme, tak si cíl otevřu do nového tabu a koukám. Co ale vnímám jako problém (i zadavatelů) je reklama, u které ani netuším, na co je. Horší už je pak jen reklama, která "mlží" natolik, že vlastně lže. Kliknu na něco, co mi něco slibuje a dostanu něco, co vůbec nechci. A co jsem chtěl vlastně řící, než jsem se do toho zamotal? :) Že důležitá je u reklamy určitá serióznost: reklamuji, co nabízim; netajím identitu, ... Taková reklama pak může používat méně agresivní prostředky a bude mít větší úspěch (ekonomický, né v počtu kliknutí).
Datum vložení: 12.7.2005 10:38:17
[i]...reklamuji, co nabízim...[/i] No to snad raději ani ne ;-)
Datum vložení: 12.7.2005 11:39:33
...reklamace je opravdu něco jiného, než jsem chtěl říci, ale jak je to tedy správně? ;) Inzeruji?
Datum vložení: 12.7.2005 13:46:51
Ano, [i]reklama[/i] skutečně výrobek [i]inzeruje[/i], zatímco reklamovat ho mívají ve zvyku nespokojení zákazníci ;-)
Datum vložení: 12.7.2005 12:22:26
Velice dojemný článek, ale agresivní reklamu budu vždycky blokovat. Kolik si toho asi může čtenář odnést z (jinak zajímavého) článku, když mu o pár pixelů dán zuřivě bliká pár reklamních banneru a po každé druhé větě se musí natáhnout pro myš, aby zavřel vyskakovací okno? Tím nemyslím váš web, mluvím všeobecně. Myslím, že systém platby internetové reklamy není ideální a znevýhodňuje poskytovatele obsahu. Zadavatel nemá prakticky žádnou zodpovědnost. Možná by mohla redakce "cenzurovat" reklamu, pokud by bylo dost nabídek. Snažit se preferovat tu statickou, nebo textovou, neagresivní, kvalitní a kontextovou. Pak by jejich návštěvníci neměli důvod ji blokovat.
Datum vložení: 12.7.2005 13:48:49
Nemyslím, že by znevýhodňoval poskytovatele obsahu. Oni buď budou souhlasit s umístěním takové reklamy nebo nebudou. Je čistě na jejich rozhodnutí, jestli se jim za ty peníze vyplatí konkrétní druh reklamy zobrazovat. V případě zadavatele je to zase o tom, jestli se mu prostředky investované do konkrétního druhu reklamy vrátí nebo ne. A pak je tu ještě mezičlánek, který navrhuje konkrétní formu reklamy a zajišťuje její technickou realizaci. Ve skutečnosti si myslím (ale nikdy jsem se to nijak nesnažil ověřovat), že v současné době je vlna "agresivních forem reklamy". Uživatelé se jim brání a tak jejich efektivita nejspíš už není tak vysoká jako dřív a v konečném důsledku nejspíš už nejsou ani finančně výhodné, ale zadavatelé na to ještě nepřišli. Pro reklamní agentury jsou finančně zajímavější a proto je svým zákazníkům tlačí hlava-nehlava.
Datum vložení: 12.7.2005 17:17:07
Z vašeho příspěvku je vidět, že uvažujete hlavou, ale do skutečného stavu reklamního podnikání nevidíte. Poskytovatel obsahu je ten poslední, kdo má co mluvit do reklamy na svých stránkách. Pokud je na reklamě zcela závislý, musí přijmout jakoukoli nabídku a vybírat si moc nemůže ani tehdy, když má i jiné finanční zdroje. (Neplatí snad pouze pro virtuální monopol Seznam.cz.) Zadavatelé reklamy většinou o věci skoro nic nevědí. Těm prostě kreativci předvedou něco, co musí být velmi, opravdu velmi působivé na velikém, pustém projekčním plátně - tento požadavek nejlépe splňují šílené superflashe. Zadavateli je jedno, kam těch padesát miliónů střelí, on je proinzeruje tak či onak... Na celém podniku profitují takřka výhradně velké mezinárodní reklamní agentury. Ty získávají až 80 % zakázek, které pak přerozdělují mezi lokální mediazastupitelství, přičemž vítězí to, které nabídne největší "slevu" (tedy peníze zpátky do kapsy agentuře). Na konci celého kolotoče zjistíte, že poskytovatel obsahu nakonec dostane sotva uvěřitelných 5 % původního rozpočtu reklamní kampaně a je rád, že vůbec přežije další měsíc. Že by se snad ozval a zveřejnil něco z nekalých praktik reklamního podnikání? Ale neblázněte, vždyť za zády mu stojí padesát dalších serverů, které se spokojí i s polovinou ;-)
Datum vložení: 13.7.2005 7:40:18
Částečně s Vámi musím souhlasit. Existuje určitá, početně relativně nevelká, skupina zadavatelů, která se opravdu chová tak, jak to popisujete. Stejně tak existuje určitá skupina serverů, která je na jejich inzerci životně závislá. Na druhou stranu existuje i řada jiných serverů, které buď spolupracují s jinými skupinami zadavatelů a/nebo využívají jiné obchodní modely. A jsou stejně úspěšné (hm, a v tom druhém případě zřejmě ještě úspěšnější). Stejně tak existuje velmi početná skupina zadavatelů, která nemá tak velký rozpočet na inzerci a chce vidět konkrétní výsledky jakékoli kampaně. V součtu ale jde o zajímavé peníze peníze a ve většině případů je s nimi rozumná řeč.. Co tím chci říct. Poskytovatel obsahu má vždycky možnost volby a rozhoduje se podle toho, jaké si stanovil obchodní cíle a cesty, jak se k nim dostat. U některých serverů agresivní reklama vadit určitě nebude, u některých ano. Ale opravdu mají možnost volby. A formy. Co například říkáte přístupu, který volí www.magwerk.com. Podle mě je to minimálně zajímavý směr, kudy by se jedna z větví mohla ubírat a která je určena přesně pro ten typ zadavatelů reklamy, kteří stojí za nejagresivnějšími formami reklamy. Uznávám, že můj pohled může být tak trochu "mimo hlavní proud". Možná je to dáno právě tím, že se dokáži dívat očima všech tří stran. Měl jsem tu čest po nějakou dobu "kopat" jak za zadavatele reklamy, tak za "reklamku" a i za poskytovatele obsahu.
Datum vložení: 19.7.2005 13:52:29
potom me napada jedina vec: neni Internet presycen takovymi servery? tento problem se vyresi, stejne jako v prirode.
Datum vložení: 15.7.2005 3:07:35
Pro zpravodajské servery je příznačné, že vždy jednou za čas uvěřejní podobný článek a hovoří v něm o *blokování* reklamy a o tom, že toto tzv. blokování je neetické, krátkozraké apod. Vždy v těchto případech kladu v diskusi dvě otázky, na které jsem zatím nedostal odpověď. Snad tedy nyní. 1) Co to je ono mysteriózní *blokování* reklamy. Já reklamu zcela jistě neblokuji (tj. nepoužívám žádný software pro tzv. blokování reklam) a přesto mi nikde žádná okénka nevyskakují, flash na mne nepokřikuje a obrázky se mi nehýbou. Ostatně, ani ti, kteří nějaký speciální software používají, ve skutečnosti nic neblokují. Mé znalosti HTTP a HTML jsou sice poněkud kusé, ale stačí mi k tomu, abych si tím byl docela jistý. 2) Ať už reklamu blokuji či neblokuji, fakt je, že tu agresivnější většinou nevidím. A s tím souvisí má druhá otázka: Jsem v takovém případě vítaný čtenář tohoto zpravodajského serveru? Přeje si jeho provozovatel, abych sem chodil, i když reklamu nevidím (ale zvedám mu návštěvnost, dporučuji ho přátelům apod.), nebo si to nepřeje? Vyplatím se mu, nebo nevyplatím? Připadá mi docela kuriózní, že namísto planého plkání o etice (autor snad promine, ale tenhle článek opravdu je jen plané plkání) ještě žádný zpravodajský server na tuto druhou otázku jasně neodpověděl. Nebo já alespoň o žádném takovém nevím.
Datum vložení: 15.7.2005 4:29:02
Nevím, jak zpravodajské servery, protože žádný neprovozuji, takže na tuhle otázku také neodpovím. Zajímalo by mne ale, jak je myšlena věta "[i]Ostatně, ani ti, kteří nějaký speciální software používají, ve skutečnosti nic neblokují.[/i]", protože té vůbec nerozumím.
Datum vložení: 15.7.2005 10:17:47
Omlouvám se za matoucí terminologii. Zpravodajským serverem jsem myslel obecně jakékoli webové periodikum (bohužel taktěž nepřesný termín) vč. odborného a tedy i Interval.cz. Citovanou větu, že "ani ti, kteří nějaký speciální software používají, ve skutečnosti nic neblokují," myslím takto: Slovo blokovat je zde zřejmě použito ve významu zastavovat, uzavírat (cestu). Předpokládá tedy, že server reklamu posílá spolu se stránkou a webový klient průchodu této reklamy nějak brání. Jenže ve skutečnosti bývá v souboru s obsahem pouze instrukce, jak si stáhnout jiný soubor obsahující reklamu a jak ho zobrazit. Když bych použil paralelu s papírovými novinami, bylo by to takto: v trafice si koupím noviny, ve kterých žádná reklama nebude. Paní trafikantka mne ale upozorní, že támhle na hromádce jsou obálky s reklamou a že si jednu z nich mohu vzít, doma otevřít a reklamu z ní vlepit na příslušná místa novin, která jsou určitým způsobem označena. Podstatu problému tedy nevidím v tom, že by uživatelé rekamu blokovali, nýbrž v tom, že ji servery spolu s obsahem vůbec neposílají. K obsahu pouze přikládají informaci, jak si klient může (ale nemusí) reklamu stáhnout a interpretovat. Možná to vypadá jako hloupé slovíčkaření (také jsem si to kdysi dávno myslel), jenže já jsem přesvědčen, že to slovíčkaření není. Stávající model bannerové, flashové a popupové reklamy prostě vyžaduje, aby si čtenáři sami od sebe, aktivně, dobrovolně a na své náklady pomocí svého vlastního zařízení stáhli a zobrazili reklamu navíc, nad rámec základního obsahu, který získají prvním HTTP požadavkem. Připadá mi zcela pchopitelné, že někteří uživatelé (a výhledově jich bude čím dál víc) na tuto hru nepřistoupí a reklamu tohoto typu si stahovat nebudou. Možná by bylo lepší vysvětlit inzerentům technickou podstatu webu a další jeho specifické vlastnosti, než neustále dokola obviňovat uživatele z jakéhosi blokování. Ve skutečnosti bych to ale nechal plavat. I reklama v tak technicky triviálních (na straně uživatele) médiích jako papír, rozhlas a televize se vyvíjela desítky let, než dosáhla jakž takž funkční formy. Web je ještě mladý. Za 10-20 let se to servery a inzerenti určitě naučí.
Datum vložení: 15.7.2005 10:27:00
Aha, děkuji za osvětlení problému. I když bych řekl, že tady jde spíš o technickou podstatu webu - reklama se prostě nedá vložit do stránky jinak, než v podobě odkazu na externí soubor. Alternativou jsou snad jedině PR články, což je hnus nejzavrženíhodnější, to už bych raději spáchal čestné harakiri, než bych něco takového tady připustil ;-) Nicméně si nemyslím, že bychom měli nechat otázku reklamy na webu plavat. Ano, web je mladé médium a reklama na něm ještě neměla čas se vyvinout. Ale i v jiných médiích se o reklamě vedly diskuse, než se dopracovala tam, kde je dnes. Současná webová reklama, charakterizovaná hromadami vyskakujících a hlučících Flash bannerů, je v krizi a pohřbívá ty, ktaří jsou na ní závislí. Proto je podle mého právě nyní nutno o reklamě diskutovat a mluvit a vůbec povykovat co nejvíce, aby se ten křik donesl i k zadavatelům, protože jen oni mohou efektivně ovlivňovat tvář webové reklamy. Poskytovatelé obsahu ani malá mediazastupitelství toto nemohou a navíc se bojí ozvat, protože by snadno mohli přijít o jediný zdroj příjmů...
Datum vložení: 15.7.2005 13:45:58
I bez externích souborů se dá do stránky vkládat textová reklama respektující pravidla dostatečné úrovně přístupnosti HTML. Zatím je ve srovnání s agresivnějšími formáty u většiny typů obsahu asi méně účinná. Až si ale agresivnější formáty nebude většina uživatelů stahovat (tj. v terminologii článku je bude blokovat), bude účinná až až. Tím, že to máme nechat plavat, jsem nemyslel, abychom o tom nediskutovali. Upozornit na problém a čeřit kolem něj vodu nikdy neškodí. Zároveň jsem ale přesvědčen, že si reklamní trh najde časem řešení i bez toho. Pravda, je možné, že do té doby dost serverů umře na nedostatek příjmů. No a co? Tak potom zase vzniknou. Trh s internetovou mediální reklamou je stále deformovaný v mnoha ohledech a jedním z nich je i nadprodukce obsahu a z ní plynoucí převaha nabídky reklamního prostoru nad poptávkou. To je IMHO základní problém magazínů pro malou cílovou skupinu jako je Interval. Ne "blokování" reklamy. Někde jinde v této diskusi, Viléme, poukazuješ na malost českého trhu a z ní plynoucí nemožnost použít určité formáty a obchodní modely. Možná máš pravdu. Musíš se na to zároveň ale podívat i z jiného úhlu -- kolik je u nás papírových magazínů o webdesignu (či pravidelných rozhlasových a televizních pořadů) a kolik je těch internetových. Papírový AFAIK není žádný, ale i kdybych nějaký přehlédl, stále by ten nepoměr ve velikosti nabídky reklamního prostoru (včetně latentního) byl propastný. Z toho vyvozuji, že situace na webu zase tak kritická není. Zjevně se zde i přes blokování reklamy alespoň nějak uživí projekty, které by se v jiných médiích neuživily, ačkoli ona jiná média žádné blokování reklamy neznají.
Datum vložení: 15.7.2005 15:07:29
IMHO je problém v tom, že na jednu stranu je poptávka po obsahu, na druhou stranu není ochota za obsah platit, a to ani tímto "mimochodným" způsobem, založeným na vkládané reklamě. Máš pravdu, že nabídka je ve značné převaze (nebereme-li v úvahu kvalitu), takže obsah či služby většinou nelze zpoplatnit - okamžitě se objeví někdo jiný, kdo poskytne totéž zdarma. Za čas možná obsah zdarma vymizí, jak se vyčerpají jeho poskytovatelé - je to ale skutečně stav, do kterého se chceme dostat? O tom nejsem přesvědčen ;-( A ještě k těm papírovým magazínům o webdesignu, myslím, že jsi pro demonstrační účely zvolil velmi nevhodného tématického zástupce. O jiných tématech existuje souběžně řada magazínů, na webu i v papírové podobě. Magazíny o webdesignu však nemá v papírové podobě smysl produkovat - bylo by to jako pouštět videoklip v rádiu ;-)
Datum vložení: 15.7.2005 14:25:09
Je mi lito, ale skutecnost, ze ma nekdo z reklamy penize mne skutecne nepresvedci aby se mi ta reklama zalibila. Nelibi se mi a budu ji blokovat. Kdyz skonci trh s reklamou na netu, budu jedine rad. Pochopitelne par lidi skonci s tim, co dela, ale to se bohuzel stava dnes a denne. Stejne tak nezacnu topit uhlim jenom proto, ze hornici ted maji mene prace, musej se zkratka zivit jinak. Nebo mam byt rad, ze nekdo rozesila miliony spamu? Vzdyt kdyby to neslo rozesilat, chudak by mohl zkrachovat...
Datum vložení: 15.7.2005 14:59:19
Některá přirovnání dovedou být pěkně zavádějící. Místo uhlí zde máte elegantnější alternativy (plyn, elektřina) a proto ho nechcete aq obejdete se bez něj. S webovým obsahem je to jinak - tím, že navštěvujete stránky jednak dokazujete, že o tento obsah vy sám zájem máte, a druhak ho přímo konzumujete. Takže odmítáním reklamy vlastně odmítáte platit za zboží, které jste si objednal a užíval. Tedy pokud bychom chtěli používat nějaké přirovnání, tak nejspíše k elektřině - potřebujete ji, chcete ji, spotřebováváte ji, ale odmítáte ji platit. Elektřinu vám ovšem mohou snadno a velmi cíleně odpojit ;-)
Datum vložení: 16.7.2005 13:03:27
To se právě pletete, bez veškerého free obsahu na webu se bez problémů obejdu. Žil jsem bez něj dříve, žil bych i poté. Resp. platil bych za něj a za to co mne zajíma velmi rád. Taky kupuju časopisy (za peníze) a rád bych zaplatil 2x tolik, kdyby byl bez reklam. Bez elektriky se neobejdu, proto za ni platím. Rozumějte, budu 1000x raději, když bude obsah zpoplatněn, než aby byl web přehlcen reklamou (jak je tomu teď). Vadí mi idiotské reklamy, kde musím vzít za růžek a odtáhnout ji na stranu abych viděl obsah, co mne zajíma. Vadí mi když celý web bliká jak pomatený způsobem, že dostávám epileptický záchvat. A v neposlední řadě mi vadí, ze někdy mne ta reklama vážně přesvědčí a koupím předraženou blbost, kterou vůbec nepotřebuji ;-) Je mi jasné, že některá (vlastně úplně všechna) přirovnání mohou být zavádějící, ale nebyl jsem více zavádějící než autor v článku.
Datum vložení: 18.7.2005 9:56:59
Proti reklamě mám dva argumenty: 1. V dnešní době má ještě spousta lidí pomalé připojení a načítání spousty souborů navíc dost zpomaluje načítání stránek. Troufnu si tvrdit, že to někdy trvá víc než 2x tak dlouho. 2. Reklamy jsou někdy šíleně agresivní, a tím nemyslím obsah, ale to, jak jsou umístěny na stránce a jak šíleně blikají apod. Běžné je i to, že flashové obrázky jezdí po celé stránce a překrývají (ano, překrývají) ostatní obsah. Až tedy budou mít u nás všichni levnou a rychlou linku (to je už ve světě běžné) a až budou tvůrci stránek dodržovat pravidla trošky slušnosti pro umísťování a množství reklamy, tak teprve tehdy se ji lidi nebudou chtít zbavit.
Datum vložení: 18.7.2005 21:43:08
IMHO neomezene dlouho. Za pripojeni k internetu platim tomu, kdo me pripojuje a ten mi zadnou reklamu nenuti. Maily funguji take bez reklamy (mnohe maily). SSH pripojeni na jiny pocitac bez reklamy take funguje. Na siti je celkem dost pocitacu, ktere nabizeji bez reklamy i webove stranky - napriklad jeden muj kamarad si taky plati jmeno domeny a pripojeni k internetu a ma spusteneho Apache ve dne v noci. P2P site jsou taky vetsinou zamereny na jine veci, nez na reklamu. Jinymi slovy: i kdyby se vsichni uzivatele schodli a totalne prestali odebirat reklamu a i kdyby vsechny spolecnosti zavisle na teto reklame obratem zkrachovaly, tak Internet jako takovy zustane. Proste se jen trochu zmeni. V nekterych castech ... Navic "blokovani reklamy" - ja si ji vetsinou proste pouze nestahuju. Mam v prohlizeci vypnute obrazky i javascript, flash nemam ani nainstalovany a nijak mi to nechybi ... A i kdybych tohle nemel a/nebo se rozmohla reklama vkladana jako text prim o do stranky, tak ji stejne nejspis proste nebudu cist, i kdyz se zobrazi. Soudim tak podle papirovych casopisu. V tech, ktere kupuju reklama je. Urcite. Vim, ze jsem si toho opakovane vsimnul. Ale nevim na co. Proste tam ctu clanky, ktere me zajimaji a zbytek nectu. Jak reklamu, tak nektere rubriky. A proti takoveto funkcni slepote se zadavatelum reklamy bude bojovat dost tezko. Protoze pokud by se jim podarilo se i tak vnutit do pozornosti, tak si budu stezovat redakci, ze tohle uz prehaneji a ze tohle teda ne. A pokud to neprejde, tak proste ten casopis prestanu kupovat. (I to uz se v jednom pripade stalo.)
Datum vložení: 19.7.2005 15:16:52
[i]"A proti takoveto funkcni slepote se zadavatelum reklamy bude bojovat dost tezko. Protoze pokud by se jim podarilo se i tak vnutit do pozornosti"[/i] Tak to si jen myslite. Ono na to, abyste se u papiroveho media mohl rozhodnout, ze reklamu cist nebudete (a otocite stranku), musi na ni Vase oko aspon na okamzik spocinout. A jiz to Vas podprahove ovlivnuje - tedy vnutilo se do pozornosti.
Datum vložení: 20.7.2005 13:42:23
No, rekneme, ze i oko chvilku spocinulo, ale valneho vyznamu to nema. Zatim jsem nic z takto inzerovanych produktu nekoupil, ani se to nechystam udelat... (kouknul jsem se do nekterych casopisu a je to tak ...) A to z prilehlych oblasti nakupuju celkem dost ...
Datum vložení: 19.7.2005 11:31:49
Myslim, ze autor clanku jaksi pozapomnel, ze jevy, o kterych pise jsou regulovany trznim prostredim. Respektive chape to pri jeho popisu, ale v navrhovanem reseni uz trh nebere v uvahu a nabada k jakesi dobrovolne charite ve prospech nekterych hracu na trhu. To samozrejme nemuze v trznim prostredi fungovat. Naopak reseni, ktera se prosadi budou urcena pravidly trzniho prostredi. Soucasny stav reklamy v malem ceskem rybnicku nepochybne dozna zmen a ja bych si dovolil tvrdit, ze zmen k lepsimu. To nevylucuje, ze nekteri jednotlivi akteri to nepreziji a vzniknou nekteri novi. Internet (web chcete-li) jako celek to nejspis nijak vyrazne neoslabi, nejsou pro to duvody.
Datum vložení: 19.7.2005 12:28:41
Jen par poznamek. Autor si totiz neuvedomuje jednu a to velmi zasadni vec. Za stazeni te reklamy plati prave navstevnik webu, nikoli inzerent. Kdyz si koupim casopis, zaplatim nejakou cenu a nejak je tam zakomponovana i ta reklama. Nezaplatim za ni nic navic. To ovsem na siti neplati. I v pripade, ze je linka placena pausalem, je stazeni konkretni reklamy naprosto presne vycislitelnym nakladem na strane navstevnika ktery samozrejme plati i za stazeni vlastniho obsahu. Me proste nezajima kolik stoji provoz daneho webu, ja platim svemu ISP za pripojeni do site s nejakym obsahem a kdo a za kolik dany obsah do te site doda je mi uz jedno (a je v zajmu ISP aby tam nejaky obsah byl). Jinak si nemyslim ze by krach reklamy na webu nejak ovlivnil internet. Dalsi z oblybenych omylu je totiz pohled na vec zpusobem, ze existuji nejaci poskytovatele a nejaci konzumenti, coz snes uz davno neplati. Prikladem budiz p2p site, kde je kazdy zaroven poskytovatelem obsahu a zaroven konzumentem. Tudiz vlastne ostatnim poskytovatelum obsahu "plati" za jejich obsah tim svym. Reklamu blokuji, reklama me natolik znechutila, ze filtruji absolutne vse. Ze se to poskytovateli nelibi ? Jeho problem, muze mi trebas zablokovat IP.
Datum vložení: 22.7.2005 11:20:49
Na vyrabování obchodu taky potřebuji vybavení, takže jsem z čistě morálního hlediska čestný člověk, protože za odnesené věci už jsem nějakým způsobem zaplatil. Jinak si nemyslim, ze by krach tohoto obchodu nejak ovlivnil svet, ve kterem zijeme. Dalsi s oblYbenych omylu je totiz pohled na vec zpusobem, ze existuji nejaci majetni a nejaci nemajetni, coz neplati od zacatku civilizace. Prikladem budiz doba ledova nebo komunismus, kdy vsechno patrilo vsem. Kradu kde se da, poctiva prace me natolik znechutila, ze kradu naprosto vse. Ze se vam to nelibi? Vas problem, zkuste si me chytit...
Datum vložení: 19.7.2005 15:07:11
Nekolikrat se mi jiz stalo, ze jsem si i odkaz pod reklamou chtel otevrit, ale nejaky dement (prominte mi ten vyraz) si usmyslel, ze nejlepsi reklama je ve flashi, misto aby udelal obycejny obrazek s odkazem. Takze na takovou reklamu nelze kliknout pravym tlacitkem a otevrit v novem okne, dokonce ani kliknout se shiftem nejde. Tedy, kdyz mam rozecteny nejaky clanek a vsimnu si nahodou reklamy, ktera mne zaujme, uz na ni radeji neklikam, protoze bych prisel o okno s rozectenym clankem. A to mne nuti, abych reklamy v lepsim pripade ignoroval, v horsim blokoval. Jak to, ze jeste lidem od reklamy nedoslo, ze po kliknuti na reklamu se musi otevrit (musi jit otevrit) nove okno s inzerovanym cilem? Vzdyt prece uzivatele na web nechodi brouzdat po reklamach. Brouzdani po reklamach je pouze vedlejsi produkt a tak to musi zustat.
Datum vložení: 26.7.2005 11:50:13
komercni televize jsou rovnez placeny inzerenty...a kdyz jdu pri reklame na cigaro, toiletu, na jahody...tak ji vlastne rovnez vypnu. rovnez to nedelaji vsichni a televize ziji. zatim. ;-)
Datum vložení: 26.7.2005 12:03:33
V případě televize inzerenti platí dopředu smluvní cenu, protože nelze nijak zjistit konkrétní počet "zobrazení" reklamy. U netu je to naopak - měří se počet zobrazení a na jeho základě se vyplácí určitá podílná částka. Takže když jdete během reklamy na cigárko, škodíte pouze svému vlastnímu zdraví, když nezobrazíte reklamu na webu, škodíte poskytovateli obsahu...
Datum vložení: 26.7.2005 12:22:58
není to na sto procent, ale mám pocit, ze i tady rozhoduje sledovanost. jenom se klika na peopelmeter.
Datum vložení: 26.7.2005 15:21:48
Samozřejmě, že sledovanost a pokrytí u TV hraje roli - je obecnou bazí na jejímž základě se odhaduje, kolik se asi obecně za reklamu zaplatí. Pak se nasmlouvá určitý "paušál", který ta televize dostane [i]před[/i] odvysíláním reklam a nijak se neměří, kolik lidí reálně tu reklamu vidělo. U webové reklamy to funguje jinak, platí se až po ukončení kampaně a server nedostane zaplaceno víc, než kolik shlédnutí reklamy se skutečně naměří. Proto je podstatný rozdíl mezi televizí a poskytovatelem obsahu na webu - jednomu je jedno, kolik konkrétních lidí vidělo reklamu, protože zaplaceno dostane vždy celou částku (i když reklamu neviděl nikdo), druhý potřebuje, aby reklamu vidělo co nejvíce [i]měřitelných[/i] lidí, podle jejichž počtu se teprve spočítá, zda vůbec něco dostane...
Datum vložení: 13.8.2005 23:13:24
Inzerenti, poskytovatelia obsahu a ďalšie zainteresované osoby by si mali uvedomiť, že Internet nie je médium ako TV, Rádio, .... Nedajú sa na neho uplatňovať rovnaké metódy. Stále však platí "zákon džungle" - prežije silnejší a kto nie je schopný adaptovať sa na nové prostredie, neprežije. Tak isto sa musia adaptovať inzerenti aj poskytovatelia obsahu. Terajší model reklám na Internete zjavne nefunguje a nevidím dôvod, prečo by som sa ja mal správať ako charitatívna organizácia a rozmýšľať o tom, či moje blokovanie reklám náhodou niekomu nespôsobí bankrot. Firmy sa správajú tak, aby mali najvyšší zisk a najnižšie náklady. Ja sa chovám tak isto. Je to neustály boj. Rozmýšľa obchodník o tom, či si skutočne chcem kúpiť jeho produkt? Nie, nepremýšľa. On premýšľa o tom, ako mi predať produkt za čo navyššiu sumu, a je mu úplne jedno, či ho ja potrebujem alebo nie. Využije všetky dostupné prostriedky, aby som mu peniaze dal. Ja zas chcem čo najviac muziky za čo najmenej peňazí a využijem všetky dostupné prostriedky, aby som to dosiahol. Nevidím dôvod, prečo by som sa mal strachovať o to, či niekto zanikne alebo nie. Ak zanikne, potom asi nebol dostatočne schopný. Po jeho zániku príde niekto ďalší. Skutočne sa nebojím toho, žeby zrazu nebol nikto, kto by poskytoval nejaký obsah. Internet tu bol pred reklamou a prežije aj keď tu reklama nebude. Internet bol pôvodne zamýšľaný ako médium na voľnú (zadarmo) výmenu informácií a stále na ňom takáto atmosféra panuje a myslím, že to časom bude silnieť, nie slabnúť. Je to totiž prakticky jediné miesto, kde si skutočne ja vyberám to, čo chcem vidieť, počuť, ... a nemusím pasívne akceptovať to, čo mi núti niekto iný. Že sa to niekomu nepáči nie je môj problém, ale jeho.
Datum vložení: 5.1.2007 0:52:17
Žádné software blokující reklamy nepoužívám, přesto reklamy nevnímám. Stačí k tomu trochu tréningu. Podobně odfiltruji reklamu i z novin a TV. (U TV dokonce považuji reklamy za žádoucí kvůli mé prostatě. :)) Jediná reklama, která na mne platí je být na první stránce v googlu v okamžiku, kdy hledám nějaký produkt.