Starší komentáře ke článku: J2ME v příkladech - vybíráme si podruhé
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 9.5.2003 12:04:22
Zdravim, zacal jsem cist clanky o j2ME a moc me to zaujalo. Doma jsem si nainstaloval J Builder personal a na to rozsireni MicroEdition, taktez od Borlandu. Zkusil jsem si potom otevrit priklad na helloworld, ktery je k dispozici original od Borlandu, ale porad mi to hlasi chyby, ze nemuze najit knihovny javax.microedition .... Nevim jestli mam jeste naistalovat nekde nejake doplnky nebo tak neco. Myslel jsem, ze kdyz jsem nainstaloval rozsireni ME, tak ze v tom je i J2ME ..... Diky moc za jakekoli rady.....
A jake prostredi pouzivate vy .... ????
martin
Datum vložení: 9.5.2003 12:17:01
Dobrý den,
já osobně pro tvorbu aplikací v J2ME používám PSPad (pro editaci zdrojových kódů) a Wireless Toolkit od firmy SUN ( <a href='http://java.sun.com/products/j2mewtoolkit/' target='_blank'>http://java.sun.com/products/j2mewtoolkit/</a> ) který je zdarma ke stažení, pro kompilaci do bytecodu a tvorbu tzv. midlet suite, neboli JAD a JAR souborů. Wireless Toolkit je k mání ve verzi 1.0.4 pro MIDP 1.0 a ve verzi 2.0 pro MIDP 2.0. V současné době myslím stačí používat verzi 1.0.4 protože mobilních telefonů co podporují MIDP 2.0 je velmi málo. Wireless Toolkit není úplně komfortní nástroj ale výhodou je naprostá kontrola nad kódem aplikace a nízké nároky na výkon PC.
Datum vložení: 29.5.2003 19:12:07
Dobrý den,
já také používám pro kompilaci Wireless Toolkit od SUNu. Vše mi funguje, až na midlety psané pro tel. Nokia, konkrétně N7650 /jiný nemám k dispozici/. Pokud použiji třídu Canvas a snažím se na display zobrazit nějaký obrázek, na emulátoru to funguje a v mobilu to píše Aplication error. Také bych velice rád použil třídu FullCanvas, ale při kompilaci kódu KToolbar skončí chybou /import com.nokia.mid.ui.FullCanvas/. Vím přesně, kde je třída umístěna, ale nedokáži to nijak sdělit prostředí WTK. Nevíte, jak bych uvedené potíže vyřešil? S pozdravem Zíka
Datum vložení: 4.6.2003 11:39:31
Pri instalaci emulatoru od nokie se tento emulator da do adresare Nokia_Developers_Suite/Emulators/<nazev_emulatoru>
Staci adresar <nazev_emulatoru> zkopirovat do instalace wtk na misto
WTK104/wtklib/devices a pak pri kompilaci a spousteni projektu, ktery je psan pro nokii, nastavit ve wtk jako device tento emulator nokie, pak totiz wtk pouziva tridy z emulatoru nokie, kde samozrejme trida FullCanvas je.
Emulatory vsech telefonu s javou od nokie jde stahnout na <a href='http://forum.nokia.com' target='_blank'>http://forum.nokia.com</a>
Datum vložení: 9.6.2003 16:51:00
Ano,
takto by to mělo fungovat, ale nefunguje. Dostal jsem radu, abych do knihovny "midapi.zip" přidal "com.nokia......." a pak to funguje. Určitě to není zcela správný postup, ale problém tím byl vyřešen. Děkuji Zíka.
Datum vložení: 10.6.2003 13:13:08
Mne osobne to takto funguje, nechyta se jen obfuskator pri vyrobe obfuskovane aplikace, ale necitila jsem zatim potrebu jej nejak presvecovat.
Pri pridani specialnich trid nokie k ostatnim tridam prijdete o moznost spoustet aplikaci v emulatoru konkretniho telefonu od nokie.
Datum vložení: 10.6.2003 16:16:46
Já taky používám knihovny Nokia přidané do balíčku midpapi.zip. Obfuskátor RetroGuard to pravda neskousne, ale doma používám ProGuard a ten si s tím hravě poradí. Testování aplikací v emulátorech od Nokie jsem vyřešil jednoduše : prostě jsem emulátory (N 3510i, N7210 a N6310) nainstaloval do adresáře Wtk104(Wtk20)\wtklib\devices\ a Wireless Toolkit mi sám nabídne tyto emulátory ke spuštění. Další prima věc je že když v takto spuštěné aplikaci na MT Nokia použiju System.out.println ( tzv. debugger pro chudé) tak výstup vidím přímo ve WTK ;o) Tím se pro mě ladění aplikací pro Nokie stalo hračkou.
Datum vložení: 14.5.2003 8:47:12
Skontroluj, či máš správne nastavené JDK na J2ME Wireless toolkit.
Robí sa to cez Project / Project properties / Paths - JDK.
Ak máš korektne nainštalované rozšírenie MicroEdition,
malo by uvedené JDK pribudnúť v zozname prístupných JDK.