Starší komentáře ke článku: J2ME v kostce - kreslíme na displej
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 15.11.2002 10:35:52
Mozna by nebylo spatne ty obrazky zverejnit, ikdyz maji spatnou kvalitu, ale aspon pro predstavu jak velky (sirka x vyskla) obrazek je vhodny do telefonu.
Jinak je to super serial ... neuvazujete o nejake knizni podobe? ;-)
Datum vložení: 16.11.2002 11:44:19
Jeje, to se omlouvam. Nic neni dokonale (ani moje clanky :-). Pouzila jsem obrazky co nejvetsi, ale aby se vesly vsude, takze 54 x 54 pixelu.
Knizku urcite neplanuju, protoze mam sotva cas psat clanky, to by za me nekdo musel pracovat a dodelat skolu.
Datum vložení: 15.11.2002 11:12:32
jednoducho - vynikajuci serial. dakujem a dufam, ze sa dockam dalsich perfektnych pokracovani. myslim, ze je velmi dobre a vhodne porovnavat aj spravanie sa aplikacii na roznych znackach mobilov. knihu by som si taktiez kupil :-). peter.
Datum vložení: 15.11.2002 15:20:35
Dekuji za velice pekny serial:o)
Moznosti javy v mobilech me dost zaujaly a proto jsem hned musel vase priklady vyzkouset. Prvni fungoval okamzite :o))))))) U druheho mi chvili trvalo nez jsem zjistil podle ktereho souboru mam nazvat projekt (jsem JAVA zacatecnik) a kam umistit obrazky (k JAR suoboru to nebralo) ale zlomil jsem to a funguje to krasne!!
Uz se tesim na pokracovani a vybiram mobil s javou.
Pekny den
Datum vložení: 30.7.2003 10:27:29
Tak jsi to sem mohl napsat jak to má být, soudruhu. Já se tu s tím půl hodiny rubu a stále mi to nefunguje.
Datum vložení: 30.7.2003 16:30:36
To zalezi na tom, jake prostredi pouzivas. V j2mewtk se obrazky davaji do adresare J2MEWTK/apps/NAZEV_APLIKACE/res
Za J2MEWTK a NAZEV_APLIKACE si dosad konkretni adresare.
Datum vložení: 31.7.2003 8:44:10
To jsem už taky zkusil. Nemůže to být tím, že mám nějaké špatné ty obrázky? (jsou čb png, 54x54 pixelů jak bylo uvedeno) Stále mi to při spuštění píše:
java.io.IOException
at javax.microedition.lcdui.Image.createImage(+17)
at CoinCanvas.<init>(+43)
at CoinMIDlet.startApp(+27)
at javax.microedition.midlet.MIDletProxy.startApp(+7)
at com.sun.midp.midlet.Scheduler.schedule(+266)
at com.sun.midp.main.Main.runLocalClass(+28)
at com.sun.midp.main.Main.main(+116)
Datum vložení: 2.1.2004 19:01:11
Z toho si nic nedelej. Mne nefungoval ani prvni priklad. Tohle mi to psalo :((
Unable to create MIDlet null
java.lang.NullPointerException
at com.sun.midp.midlet.MIDletState.createMIDlet(+14)
at com.sun.midp.midlet.Selector.run(+22)
Nevim v cem je chyba.
Datum vložení: 4.1.2004 12:18:02
To vypada na spatne nastaveny parametr MIDlet-1 v jad souboru. V J2MEWTK zkontrolujte, zda mate dobre nastavenou hlavni tridu projektu.
(Project -> Settings -> MIDlets)
Datum vložení: 24.8.2005 12:10:09
Prvni midlet funguje paradně ;) Ale druhy už ne ... Ja se docela vyznam v kodu ... programuji už pár let v C++ ... Když skompiluji kod , překopíruji ho do mobilu Nokia 3510i Tak hlásí chybu java/lang/NullPointerException .. Víc nic, prosím poraďte mi . Předem děkuji , Díval jsem se do *.JAD souboru ale nic podivného jsem tam nenašel :(
Datum vložení: 22.1.2005 20:37:19
Ahoj.
Kde mam sehnat CLDC 1.0.2. Pry obsahuje i KVM. A staci mi toto pro programovani pro nokiu 3100. (kresleni na display atd.)
Datum vložení: 16.11.2002 9:23:05
No klobouk dolů... Tenhle seriál je vážně skvělý. Na českém internetu nemá obdoby a jeho kvalita je skvělá. Díky.
p.s. Knihou bych též nepohrdnul ;)
Datum vložení: 16.11.2002 11:49:42
Dekuji vam vsem za pozitivni reakce, vypada to, ze si budu muset najit cas na napsani dalsiho pokracovani :-)
Datum vložení: 2.12.2002 15:10:23
Také se moc přimlouvám za pokračování kvalitního seriálu
Datum vložení: 2.10.2003 23:16:40
ahoj.
mozete mi niekto poradit. pri buildovani mi to hlasi:
c:\WTK104\apps\CoinMIDlet\src\CoinMIDlet.java:18: cannot resolve symbol
symbol : class CoinCanvas
location: class CoinMIDlet
display.setCurrent(new CoinCanvas(this));
^
kde mam chybu?
dakujem za pomoc.
MaTe
Datum vložení: 3.10.2003 9:26:42
Prekladac nemuze najit tridu CoinCanvas, proto je to pro nej neznamy symbol. Vypada to, ze ta trida neni v adresari c:\WTK104\apps\CoinMIDlet\src\
Datum vložení: 3.10.2003 12:56:59
Takze aby som to dobre pochopil:
triedu nazvem CoinCanvas.class a ulozim ju do CoinMIDlet\src.
midlet nazvem CoinMIDlet.java a ulozim ho do CoinMIDlet\src.
a obrazky ulozim do CoinMIDlet\res
je to tak spravne?
Datum vložení: 3.10.2003 13:01:55
Skoro :-)
Tridu nazves CoinCanvas.java jinak odpovida
Datum vložení: 28.11.2004 2:38:07
Muzete me prosim navest, jak zedituju obrazek vytvoreny Image.createImage(int w,int h)?
Potreboval bych si na zacatku vyrobit par "patternu" podle zadane velikosti a pak je jen skladat vedle sebe, takze mi nejde ani o rychlost a nechce se mi pouzivat specializovane knihovny jen pro Siemense nebo Nokie.
Datum vložení: 29.11.2004 23:38:39
Trida Image ma metodu getGraphics() na ziskani instance tridy Graphics, do ktere se da kreslit.
Datum vložení: 5.1.2006 21:31:36
tvorim aplikace na SonyEricsson k700i a nemohu roztahnout aplikaci na cely display aniz bych se mohl zbavit horniho pruhu (baterie,signal) a spodni potvrzovaci klavesy, poradte prosim.
Datum vložení: 21.1.2006 14:24:12
Jednoduše, tady je kód : // ******************** // *** MainCl.java *** // ******************** package example; import javax.microedition.midlet.*; import javax.microedition.lcdui.*; public class MainCl extends MIDlet { Display display; MyCanvas mc; Thread mcT; public void startApp () { display = Display.getDisplay(this); mc = new MyCanvas (this); mcT = new Thread (mc); display.setCurrent(mc); mcT.start(); } public void pauseApp (){} public void destroyApp (boolean unconditional) { mc.stop = true; } } // ******************* // ***MyCanvas.java*** // ******************* package example; import javax.microedition.midlet.*; import javax.microedition.lcdui.*; import java.io.IOException; public class MyCanvas extends Canvas implements Runnable { public boolean stop = false; pokus mid; Image one, two; int LastKey = 0; int i = 0; public MyCanvas (MainCl mid){ try { one = Image.createImage("/01.jpg"); two = Image.createImage("/02.jpg"); } catch (IOException e) {} setFullScreenMode(true); // pictures in Fullscreen } public void paint (Graphics g) { if (i==0){ g.drawImage(one,0,0,Graphics.LEFT|Graphics.TOP); } else { g.drawImage(two,0,0,Graphics.LEFT|Graphics.TOP); } } public void run(){ while (!stop){ if (LastKey == 53)i= i + 1; // if key pressed 5 - next picture if (i == 2) i = 0; repaint(); } } protected void keyPressed(int Code){ LastKey = Code; if (Code == 48){ // if keypressed 0 - end aplication mid.destroyApp(true); mid.notifyDestroyed(); } } protected void keyReleased(int Code){ LastKey = 0; } }
Datum vložení: 25.1.2006 12:31:28
Díky za skvělý seriál! Pokud někdo používá NetBeans, pak musí přidat adresář s obrázky v Project properities->Libraries and resources->Add folder.
Datum vložení: 1.8.2006 23:01:56
Umi j2me i pointy?
Datum vložení: 19.4.2008 11:57:26
Původní zdroják funguje i v NETBEANS 6.1 BETA (19.4.2008). Obrázky typu *.png je nutné dát do podsložky projektu ../SRC/