Starší komentáře ke článku: J2ME v kostce - jak na zvuk 1.
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 6.4.2004 9:08:53
Jak detekovat pritomnost MMAPI? Ja pouzivam tento radek:
Class.forName("javax.microedition.media.Player");
Pokud neskonci volanim vyjimky, je MMAPI pritomne.
Problem je vsak s telefony Nokia, protoze tento radek zpusobi preruseni aplikace s chybou "Cannot create class in system package".
Nema nekdo napad, jak u Nokii elegantne MMAPI detekovat? Zjistovani podle modelu telefonu (System.GetProperty("microedition.platform")) se mi moc nelibi.
A jeste pripominecka, resp. prakticka zkusenost. U Siemensu (a mych programku :-) nejak nefunguje prehravani pomoci
InputStream is = getClass().getResourceAsStream(fname);
Player p = Manager.createPlayer(is, "audio/midi");
ale je potreba pouzit
p = Manager.createPlayer(fname);
(a navic je potreba dat pozor na formaty, Siemensy pouzivaji napr. verzi wav formatu, ktery snad zadny jiny telefon neumi a naopak...)
Datum vložení: 7.4.2004 13:19:53
Ako sa da nahravat zvuk ? Vsetko je to tu len o prehravani zvuku, ale telefon ma aj mikrofon ?! Da sa to ?
Datum vložení: 8.4.2004 17:15:14
Ahoj lidi, mate nekdo zkusenosti s j2me vyvojem na Linuxu? Osobne pouzivam NetBeans a to jak na win tak na Linuxu, problem ovsem zaznamenavam u emulatoru, od Nokia existuji jedine 2 emulatory - series 4 ve verzi tusim Beta 0.3 a series 6 ve verzi 0.3.1, series 6 mi chodi vcelku fpoho u series 4 mam problem u aplikaci, prekreslujicich radove kolem 20-25 fps, problikava to tak, ze neni skoro nic videt, u emulatoru na Winech jede vsechno fpoho stejne jako primo fyzicky na HW Nokia. Bohuzel Nokia moc nespecha s vydavanim novych verzi emulatoru na Linux, nemate nekdo typ na open source emulator series 4 nebo nejakou fintu? Diky
Datum vložení: 19.4.2004 11:47:48
Problem bych videl spis v grafice, Graphics2D tusim umoznuje pouzit buffer, kdy nevykreslujete primo na obrazovku, ale do bufferu a z nej se vykresluje plynule na obrazovku, coz by melo vyresit vas problem s blikanim. Ale uz nevim jestli je neco takoveho i pro display mobilu. Snad jsem vas aspon nasmeroval, i kdyz jsem neporadil.
Datum vložení: 20.4.2004 11:59:36
Double Buffering pouzivam u buildu, pro jvm telefonu, ktere double buffering nemaji defaultne implementovany, Nokia pouziva pri vykreslovani Canvasu double buffering defaultne, prosim opravte me, zda se mylim. Vzhledem k tomu, ze jaxem jiz psal to v emulatoru na Windows a na samotne Nokii 6610 chodi fpohode, myslim, ze problem bude spis v emulatoru na Linuxu.
Datum vložení: 6.5.2004 11:18:43
Prave resim problem pri psani aplikace pouzivajici http komunikaci. na internetu mam php skript, kteremu potrebuji skrze get predat promenne.. rekneme ze potrebuji poslat pozadavek v takovemto tvaru <a href='http://neco/skript.php?promenna=obsah%20promenne' target='_blank'>http://neco/skript.php?promenna=obsah%20promenne</a> . Potrebuji abych primo v mobilu prevedl promennou typu String do formatu url adresy(misto mezer %20 apod.). Existuje na to nejaka funkce? Dekuji za jakoukoliv pomoc.
Datum vložení: 6.5.2004 11:28:49
Neexistuje na to funkce, ale neni problem si ji napsat treba takto:
private String encodeURL(String s) {
if (s == null) {
return null;
}
StringBuffer buf = new StringBuffer();
for (int i = 0; i < s.length(); i++) {
char ch = s.charAt(i);
if (ch < 48 || (ch > 57 && ch < 65) || ch > 122) {
buf.append("%");
buf.append(Integer.toHexString(ch));
} else {
buf.append(ch);
}
}
return buf.toString();
}
Datum vložení: 6.5.2004 12:56:09
mnohokrat dekuji:) Co se tyce javy jsem docela zacatecnik a takoveto veci mi hodne pomuzou uz z toho duvodu, ze priste uz budu vedet jak resit podobne problemy. Vas serial je uzasny a J2ME se mi zacina libit cim dal vice. Treba se ze me jednou stane take takovy java guru jako z vas ;)
Datum vložení: 27.5.2004 11:30:02
Prosím poraďte, jak si mám do canvasu vložit hodnotu z textových polí, když jsou v jiném souboru než v Canvasu. zkoušel jsem to přes public static string L1 = "jo70fd", ale v ty textové to nezná, protože se to definuje v záhlaví aplikace. děkuji
Datum vložení: 31.5.2004 22:01:53
Je to trochu mimo téma, ale nemohu na toto přijít. Nějak nemůžu v J2ME pracovat s reálnými čísly. Při práci s proměnnou typu double mi to hlásí nějaké chyby.
Chci udělat jednoduchou aplikaci na vypočítání průměru se zadaných čísel. Jak funguje v J2ME dělení? Je tam aspoň celočíselné? Kde najdu fce na zaokrouhlování?
Prosím poraďte
Datum vložení: 1.6.2004 11:33:10
Balik java.lang patri do specifikace CLDC. Ve verzi CLDC 1.0 neni zahrnuta prace s realnymi cisly (je az v CLDC 1.1). Tato verze CLDC 1.0 je asi na vsech telefonech s MIDP 1.0 a asi zatim i na vetsine telefonu s MIDP 2.0
Existuji knihovny na praci s realnymi cisly, treba tady:
<a href='http://home.rochester.rr.com/ohommes/MathFP/' target='_blank'>http://home.rochester.rr.com/ohommes/MathFP/</a>
Celociselne deleni samozrejme v J2ME funguje stejne jako ve standardni Jave (napr. 27 / 7 = 3 )
Datum vložení: 14.8.2006 13:18:59
Chtěl bych se zeptat, v tomto članku je napsán tento kód na spuštění zvuku => "try { // otevření zvukového souboru v JARu InputStream is = getClass() .getResourceAsStream("music.wav"); // vytvoření instance třídy Player, // která umí přehrát onen zvukový soubor Player p = Manager.createPlayer(is, "audio/x-wav"); // nastavení počtu opakování záznamu p.setLoopCount(13); // spuštění přehrávání p.start(); } catch (IOException ioe) { // nastal problém se čtením proudu } catch (MediaException me) { // Player požadovaného typu nelze vytvořit } " ,jaký kód musí být vložen, aby se zvuk vypnul? Asi je to nějak pomocí close(), nebo nějak tak, ale nevím přesně jak to použít. Děkuji...