Starší komentáře ke článku: Interval.cz otevírá knihovnu kaskádových stylů

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr Steinbauer

Datum vložení: 13.10.2005 15:02:29

Viléme, nezapomeň přidat odkaz nahoru do lišty - na místo kde bych knihovnu css logicky hledal. konkrétně: http://interval.cz/?idcategory=14&idsubcategory=168

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 15:07:09

Po pravdě řečeno, Interval.cz se už tak rozrostl, že současný design přestal vyhovovat. Nový design měl přijít s novým železem, ale jedno s druhým se sešlo tak, že celá akce byla odložena o dobrého půl roku. Takže někdy počátkem příštího roku bude nový design, kde konečně budou k nalezení i další projekty Intervalu, stávající, i ty, doufám, nastávající ;-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Picek

Datum vložení: 13.10.2005 23:01:52

Bude nějaká "soutěž" s designováním Intervalu? (Jen ne něco zavazujícího jako například na Lupě, jestli tušíte, kam tím mířím. (Čtenáři, prosím, žádný flame!))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 23:36:02

Ne, nepovažuji takovou věc v případě webu, jakým je Interval.cz, za rozumnou ;-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Picek

Datum vložení: 14.10.2005 19:03:43

Já vím, viz můj druhý odstavec v předchozím příspěvku. Myslel jsem spíše něco jako: "Posílejte nám návrhy (designu, ovšem :-)), a pokud se nám nějaký bude líbit, použijeme ho (možná)."

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.10.2005 19:50:34

No ale to děláme neustále. Tvář magazínu se stále mění, jak vymýšlíme nové funkce nebo jak si nové funkce vymýšlí naši čtenáři. Jenom kolem toho neděláme žádný humbuk ;-) Plánovaný nový design bude po dvou letech opět kvalitativním skokem. Jde nám především o podstatnou změnu funkčnosti, o použitelnost a tak podobně, proto si myslím, že nemá cenu něco vyhlašovat. Veřejnost by nemohla navrhovat nový design, když neví, jaké funkce zůstávají skryty, co chceme změnit a proč...

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Havrlant

Datum vložení: 13.10.2005 15:57:43

Je tam několik překlepů: - Změna barvy ostavce - .pospatku sice je to název třídy, ale přesto bych použil pozpatku - Úvod (3) - jsou tam jenom dvě položky Jinak osobně bych uvítal, kdyby u příkladů byly i nějaké popisy, jak celý zápis funguje, obzvláště, když odkazujete na zahraniční web, ne každý si to umí přeložit a pochopit.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 16:24:14

Děkuji za upozornění na překlepy. Co se týče popisů řešení, budou časem doplněny, jak se bude knihovna rozrůstat ;-)

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 16.10.2005 16:05:47

Jeden malý překlep: když najedu v pravém sloupci na Další kategorie, zobrazí se popisek s "kateOgorie"

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.10.2005 16:22:53

Děkuji ;-)

Avatar

Autor komentáře: krkafon

Datum vložení: 13.10.2005 17:05:05

no tak nevim ... na http://css.e-sign.cz/ se to nijak nerozrustalo uz dlouhooou dobu, vy to jen prekopirovali ... sazim boty ze to bude opet velice dloouho trvat nez pridate neco zajimavyho ... navic ste to mohli trochu zprehlednit aspon jako to bylo ve stary verzi .... jen nazor ..

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 18:22:12

Důvodem, proč se původní verze nerozrůstala, byly především technické problémy. Naším cílem je počet řešení v knihovně do roka přinejmenším ztrojnásobit. Dnes jsou přístupné sice pouze převedené články, další už jsou ale připraveny a začnou být zpřístupňovány od příštího týdne.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 14.10.2005 0:56:56

Nějaké další podněty pro Knihovnu bys Viléme mohl najít v přišpendleném příspěvku na http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=23737

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.10.2005 1:20:56

Děkuji za upozornění. Po pravdě řečeno máme díky klubu o CSS na Hofylandu podnětů víc, než asi vůbec dokážeme zpracovat. Ale budeme se snažit ;-)

Avatar

Autor komentáře: SufuS MaximuS

Datum vložení: 13.10.2005 17:40:22

Dobrý počin. Uvítal bych, až bude čas, také popis bugů jednotlivých prohlížečů (resp. jednoho prohlížeče). Prozatím čerpám převážně z následující stránky - http://positioniseverything.net/explorer.html - a z toho, co na mě vybafne z googlu, nicméně by určitě nebylo na škodu mít to na jedné stránce a česky.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 18:26:42

Dá se říci, že celá knihovna vlastně je o popisu bugů jednoho prohlížeče, MSIE. Popisovat bugy ostatních prohlížečů nemá význam, protože se většinou mění příliš rychle - nemyslete si ale, že Opera nebo Firefox chyby neobsahují (stačí se podívat do buglistů ;-) Co se týče popisu chyb MSIE a jejich řešení v češtině, viz série článků "Individualizace stylopisů k eliminaci chyb prohlížečů" (http://interval.cz/serial.asp?serial=137 ;-)

Avatar

Autor komentáře: kozleek

Datum vložení: 31.10.2005 15:40:27

tento odkaz jsem nasel na yuhuuv weblog o webu http://ie-brouci.dero.name/ nevypada to spatne.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 31.10.2005 19:55:55

Viz http://interval.cz/serial.asp?serial=17 a http://interval.cz/serial.asp?serial=137 ;-)

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 13.10.2005 18:09:24

Tohle je myslím si super, musím pochválit.

Avatar

Autor komentáře: zipper

Datum vložení: 13.10.2005 19:27:43

Trochu mě mrzí, že na mou nabídku o poskytnutí vysouvacího menu (jednoduššího než jsou všechna na tom webu) jsem byl odmítnut se slovy, že mé řešení používá JS a ostatní ne. Což mi ovšem nedává smysl, protože behaviors mi s vypnutým JS také nejedou a přitom řešení využívajících behaviors je na tomto webu dost... Když jsem na toto upozornil autora, ani se nenámáhal mi odpovědět :o(

Avatar

Autor komentáře: jj

Datum vložení: 13.10.2005 19:43:31

Behaviors totiž je JS :-) V MSIE7 má být konečně možnost vysouvacího menu s CSS. Ale než bude Win2k+ a MSIE7+ "všude" (tj. řekněme v 95% případů s Widlema), takže tak 5 let min. je to stejně k ničemu. Ostatně řešením je odjakživa JS (bez document.all samozřejmě) a funkčnost i bez něho. Jednoduchý, čistý, přístupný.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 20:28:44

Neviděl bych to tak černě, každá nová verze MSIE vždy poměrně rychle vytlačila ty předchozí. Navíc od MSIE6 se situace podstatně změnila a především systém Windows Update rozšíření MSIE7 velmi urychlí. No a pokud člověk navrhuje weby s ohledem na zpětnou kompatibilitu (degradací uživatelského komfortu bez vlivu na funkčnost), není se čeho bát ;-) V souvislosti s uvedeným bych ale rád upozornil na "The demise of CSS hacks and broken pages" (http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/10/12/480242.aspx), to už by s webdesignem mohlo pořádně zamávat...

Avatar

Autor komentáře: Petr Václavek

Datum vložení: 14.10.2005 17:07:07

No nevim, jestli to s temi hacky zamava... Zalezi na tom, jak velke rozdily budou mezi MSIE 7 a treba Operou nebo Firefoxem. Viz http://petr.vaclavek.com/article/298/IE7-a-problemy-s-CSS-hacky

Avatar

Autor komentáře: Martin Kupec

Datum vložení: 14.10.2005 18:54:25

Vysouvací menu s použitím behaviors jede i s vypnutým Java Scriptem. http://www.becvoman.cz

Avatar

Autor komentáře: brouzda

Datum vložení: 19.10.2005 11:36:21

nejede

Avatar

Autor komentáře: lll

Datum vložení: 14.10.2005 7:18:07

tak to bude problém, co jsem četl, tak MSIE 7, nepůjde na W2K nainstalovat, je sice možnost MSIE7 jen nakopírovat do nějakého adresáře, ale pak sice s ním jde browsit (v mezích MSIE nepohodlí) ale nejde některý věci nastavovat,hlavně nefungují favorites, jde sice zatím o betu, ale podle MS bude MSIE7 jen v Omalovánkách (XP) a nových Widlích

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2005 20:21:01

Pokud je mi známo, behaviors fungují v MSIE bez nadstaveb i při vypnutém JavaScriptu, v tom je jejich výhoda. Podstatné ale je, zda web zůstává přístupný i pro klienty bez JavaScriptu. Splňuje-li vaše řešení tuto podmínku, pošlete nám jej ;-)

Avatar

Autor komentáře: zipper

Datum vložení: 13.10.2005 20:40:20

Jde o úhel pohledu. Základní odkaz vždy zůstává viditelný a proto pokládám za vhodné kombinaci např. s PHP, která při kliknutí na tento základní odkaz (místo aby vyjelo menu) odkáže na stránku s odkazy (nebo třeba na první ze seznamu a nad nimi vypsané další odkazy, jako tomu bylo např. u CSS knihovny na starém webu). V každém případě, menu si můžete prohlédnout na http://www.rswebdesign.net/klient/menu.html K behavios s vypnutým JS - co jsem já měl možnost vyzkoušet, behaviors mi nejedou pokud je vypnutý JS. Vypnutí sem zkoušel jak přes Ie vypnutím skriptování, tak přes toolbar vpynutím čistě JS. V obou případech se nic nezobrazilo.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.10.2005 16:28:33

Ad vypnutý JavaScript a behaviors - asi záleží na tom, jak je behaviors udělané a jak konkrétně je počítač nakonfigurován, viz http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=4039#story40988 ;-)

Avatar

Autor komentáře: dgx

Datum vložení: 19.10.2005 23:47:44

Behaviors s vypnutým scriptováním samozřejmě NEfungují. Je to přeci logické: pokud skriptování vypnu, tak by bylo divné, kdyby fungovalo, ne?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.10.2005 23:51:59

Jenže behaviors nejsou totéž co JavaScript. V nastavení MSIE lze vypnout klasické skriptování, ale behaviors se to netýká. Alespoň podle zdrojů, které jsem měl dosud za důvěryhodné.

Avatar

Autor komentáře: dgx

Datum vložení: 20.10.2005 3:07:37

>> Alespoň podle zdrojů, které jsem měl dosud za důvěryhodné. A není to prostě jednodušší vyzkoušet a během minuty víte, jak moc ty zdroje důveryhodné jsou :-)))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2005 7:20:23

Jenže když jsem to zkoušel (na příkladech dvou článků, které se behaviors zde na Intervalu zabývaly), tak mi to fungovalo i s vypnutým JavaScriptem a soudě podle některých ohlasů i pod tímto článkem, nejsem sám. Stejně tak mnoha jiným lidem, podle ohlasů pod různými zahraničními články, behaviors fungují i při vypnutém JS. Evidentně celý problém není tak jednoduchý, jak vypadá, a zřejmě záleží i na dalších nastaveních (typoval bych ActiveX), případně i na verzi MSIE a Windows, nebo na instalovaných záplatách...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2005 7:32:05

A, jak se zdá, liší se chování MSIE i podle toho, zda používáte vlastní behaviors přes HTC soubor nebo vestavěná behaviors, viz http://msdn.microsoft.com/workshop/browser/behaviors/sec_binbehaviors.asp

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 20.10.2005 14:20:38

A mozna i vlhkosti vzduchu a krevnim tlaku velkeho Billa. O duvod vic misto toho pouzivat standardni JS/DOM. Leo

Avatar

Autor komentáře: Adam

Datum vložení: 13.10.2005 21:24:03

pekny, az na to ze mezi layoutama stale neni to co bych chtel ciste uz leta , paticka vzdy dole (pokud je stranka delsi tak dole po odskrolovani) i kdyz neni obsah stranky naplnen

Avatar

Autor komentáře: zipper

Datum vložení: 13.10.2005 21:40:57

Nevím zda o tomto plaváčkově řešení víš, pokud ano, tak se omlouvám za zahlcování ;o) http://weblog.plavacek.net/2005-02.html#1108716997

Avatar

Autor komentáře: bugs

Datum vložení: 16.10.2005 10:12:36

uz aby to bylo... a neporad filtrovat to same o css co jiz je na internetu (trisloupcovy layout treba) - vsechno je uplne stejny, jen je trosicku upraveny text a jinak naformatovany neco malo vynechano. hruza !

Avatar

Autor komentáře: David Bures

Datum vložení: 17.10.2005 10:03:45

nejak tomu chybi ucelena navigace, ale to bude asi s novym designem vyreseny, ze? :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 17.10.2005 10:57:11

Ano, nový design by se měl postarat mimo jiné i o tento problém. Jak už jsem řekl, nejde ani tak o změnu vzhledu, jako spíše funkčnosti. Interval.cz v posledních dvou letech několikrát přerostl sám sebe, takže se musí řešit řada problémů, které dříve nikoho nenapadly ;-)

Avatar

Autor komentáře: JokeM

Datum vložení: 18.10.2005 2:11:08

Prijde mi ze se tip na obtekani obrazku ( http://css.interval.cz/clanky/obtekani-obrazku/ ) odkazuje na spatnou ukazku (vysledek). Vidim jenom oramovany odstavec textu, ale obrazek nikde. V Opere i IE stejne.

Avatar

Autor komentáře: Martin Jakeš

Datum vložení: 18.10.2005 3:08:39

Děkujeme za upozornění, teď by to již mělo být správně...

Avatar

Autor komentáře: ph-neal

Datum vložení: 18.10.2005 13:26:28

Zajimalo by me, zda se bere v potaz take validita uvedenych prikladu. Nemam na mysli preklepy, ale napriklad podtrzitkovy hack, jak kazdy vi, validni neni...

Avatar

Autor komentáře: MacInek

Datum vložení: 18.10.2005 14:59:37

Validace je uzitecna vec, ale zase se to nesmi moc prehanet (predevsim u CSS). CSS validator vyhodi chybu i u napr. margin: 0; Muj nazor je, ze kdyz css kod neni validni, tak se vubec nic nedeje. Mozna se nejaky puntickar kvuli nevalidnimu CSS kodu spatne vyspi.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.10.2005 17:03:22

Nepleťte si nevalidní kód a kód validátorem za nevalidní chybně označený, to je velký rozdíl, který může třeba způsobit nepřístupnost stránky na některých zařízeních (například mobily Siemens ;-)

Avatar

Autor komentáře: MacInek

Datum vložení: 18.10.2005 21:54:25

Děkuji za upozornění na rozdíly. Já osobně proti validnímu kódu nic nemám. Dělám větší projekty a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by CSS kód validátorem označený jako nevalidní, zapříčinil nepřístupnost stránky (špatně napsaný kód způsobí nepřístupnost stránky, toho jsem si vědom). A co se týče mobilních telefonů, tak tam by se měly stránky zobrazit bez CSS, ale to už je záležitost validního XHTML kódu.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.10.2005 17:01:11

Invalidita některých řešení je samozřejmě problém, a to hned z několika hledisek, které zde nechci rozebírat. Všude tam, kde to bude možné, budeme se v budoucnu snažit nabídnout také validní variantu ;-)

Avatar

Autor komentáře: ph-neal

Datum vložení: 18.10.2005 17:17:50

validita neni jen tak placnuti do vetru. Ja se mozna kvuli spatne validite spatne vyspim, kdyz se resi projekty, kde se vyzaduje korektni kod. Konkretne ten podtrzitkovy hack lze obejit. (pravidlo margin: 0; validni je) ... jeste mala poznamka, neshledavam na tomto projektu bohuzel uz nic tak uzitecneho, pac takovychto stranek s resenim v CSS hezky na jednom miste uz je hafo a tahle je jen ta dalsi... a navic slepe opisovana z prikladu z jinych webu, proste nic noveho...

Avatar

Autor komentáře: Bronislav Klucka

Datum vložení: 20.10.2005 14:29:43

Pravda, ze takovych je spousta, ale kdo je ma vsechny prohledavat, aby nasel reseni sveho problemu.... Podle me, pokud byde tato knihovna rozsirovano o problem za 2 dva mesice, jehoz reseni uz bude siroce rozsirene, je to skutecne zbytecne, pokud tam bude hodne reseni (40 a vyse), ktere se budou rozsirovat, atd. bude to mit smysl.

Avatar

Autor komentáře: lzap

Datum vložení: 25.10.2005 23:16:10

DD, uvítal bych pár stylů, které by pouze nahradily nepěkný vzhled značek h1, h2, hr, základní písmo a podobně. Mohly by také přidat pár tříd (výpis kódu, rámeček, poznámka pod čarou). Ale nic komplikovaného.

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 1.11.2005 19:06:14

Docela bych uvítal diskusi u každého řešení, kde by se mohly probírat chyby, výhody, úpravy,...

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 16.11.2005 18:36:34

S tím mohu jedině souhlasit, viz příspěvek o 3px bugu u vychytaného layoutu.

Avatar

Autor komentáře: jsem louix a nestydím se za to

Datum vložení: 3.11.2005 20:55:26

[i]Posláním Intervalu je napomáhat rozvoji webdesignu a webdevelopmentu v Čechách a na Slovensku.[/i] Škoda, a já jsem zrovna ze Slezka, takže mně a mým moravským přátelům Interval napomáhat nemůže :-/

Avatar

Autor komentáře: Chadas

Datum vložení: 6.11.2005 21:07:43

Zkoušel jsem příklad Hover menu a nějak mi to nefunguje. Z příkladu jsem si zkopíroval celý zdrojový kód. Vložil jsem to do nového souboru a spustil. Nefunguje mi to a nevím proč. Ve Firefoxu to jde ale v IE 6.0 to nefunguje. Nechápu proč protože když si to zobrazím v IE přímo z webu interval, tak to funguje v pohodě. Poradí mi někdo co je špatně? Ještě pro upřesnění. Při pokusu o otevření v IE se zobrazí hláška "Z důvodu ochrany zabezpečení bylo souboru ..." I když to povolím, tak to nefunguje :(

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 7.11.2005 16:46:54

Vizte článek: Pro správnou funkci v MSIE je třeba do kořenového adresáře stránky umístit tento <a href="http://css.interval.cz/priklady/hover.htc">soubor</a>:)

Avatar

Autor komentáře: tester

Datum vložení: 14.11.2005 15:20:46

ten layout je tak "vychytaný", že obsahuje 3px bug :_)) aspon by to mohl "autor" po sobe zkontrolovat osvedcene reseni je nechat vse plavat, pak to bezi perfektne!

Avatar

Autor komentáře: SamHoov

Datum vložení: 14.11.2005 19:39:03

Mohly by jste pridat nejaky styl nebo skrypt ktery by resil jak mit v jednom samostatnem souboru menu a to by se dedilo linkem do ostatnich stranek.

Avatar

Autor komentáře: Daniel Kulhánek

Datum vložení: 15.11.2005 17:44:57

[i]script[/i] ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 17.11.2005 0:09:49

Tento problém se řeší skriptováním na straně serveru (PHP, ASP, CGI), v nejhorším případě pomocí JavaScriptu - do CSS nepatří. (Snad by bylo možno použít generovaný obsah, ale ten dnešní prohlížeče stejně nezvládají ;-)

Avatar

Autor komentáře: emil

Datum vložení: 17.11.2005 5:22:23

Netusil jsem, ze Interval tak fandi IE. Uvedeny priklad v Opere vubec nefunguje, resp. funguje zcela jinak nez v IE. Pridejte diskuse pod kazdy navod, at muzu nadavat rovnou tam.

Avatar

Autor komentáře: GŘC

Datum vložení: 17.11.2005 10:17:34

Existuje jeste šefredaktor, nebo skončil někde na dně orlíku ?

Avatar

Autor komentáře: RadejiAnonym

Datum vložení: 17.11.2005 22:17:56

Nechci nikoho prudit, bez urážky, ale na Intervalu chcíp pes. Takže možná na tom Orlíku něco je...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz