Starší komentáře ke článku: hcslatina.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jany

Datum vložení: 14.3.2003 8:28:02

Proc se porad tak trese je to akorat rusivej elemental. Bohuzel jsem nemohl najit vysledkovou tabulku a AMHL mne nejak nezaujalo, cekal jsem pod tim neco o lize... Jinak supr.

Avatar

Autor komentáře: GOOONERE

Datum vložení: 14.3.2003 10:16:38

co to meles vole si snad blbej, nebo co ? nesnasim takovy hovada jako ses ty :-))))

Avatar

Autor komentáře: gutta nino

Datum vložení: 14.3.2003 10:21:39

sam ses epileptik - to by fakt mohlo napadnout jen magora

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 14.3.2003 15:58:03

proč ti, co přispívají do této sekce webu nehodnotí web ale pronáší nesmyslné věty. Myslím, že to autorům příliš nepomůže. Možná by stačilo formu kritiky trošku uhladit: ten poskakující golmam je skutečně rušivým prkvem jinak střízlivých a elegantních stránek, přimlouval bych se za zrušení té animace, nebo ji nechte proběhnout jenom jednou a dost.

Proč ta úvodní obrazovka? Jenom zbytečné kliknutí navíc a uživateli to nic nepřinese. Pokud ji vynecháte, nic hrozného se nestane.

Tabulkový layout, budiž, ale proč nelze zvětšit to mrňavé písmo? Takové blešky se blbě čtou i mě a to mám zdravý kukadla. Pořád mám takový pocit, že tvůrci stránek myslí především na sebe, jinými slovy, snaží se OBSAH vtěsnat do DESIGNU, což je evidentně chybný postup. Při 800x600 už se navíc objevuje vodorovný posuvník a to je velice nepříjemné.

V Opeře nezbyde po vymakaném designu ani památky. Přimlouvám se také za PODTRHÁVÁNÍ odkazů, když už nadpisy i odkazy jsou ve stejném barevném odstínu.

Takže moje hodnocení: obsah a design: velmi dobré, přístupnost: špatná.

Avatar

Autor komentáře: marwin - autor

Datum vložení: 14.3.2003 18:21:42

No uvodni obrazovka tam je proto ze se na ni budou dole pod pruhem zobrazovat pohary co jsme vyhraly - zatim je jen jeden a ceka se do zitra 15.3.2003, protoze to jedem vyhrat dalsi - a za 2 mesice po play-off tam bude treti. Proto mame tuto vstupni obrazovku kde se budem chlubit, aby vsichni vedeli kam to vstupuji.

Omluvame se za ten posuvnik v 800x600 ale pokud se vam posuvnik zobrazuje i ve vodorovnem smeru - je to asi jen v te opere v ktere se vam to rozsypalo - vim jak je to s prohlizeci - web delame ve volnych chvilich a v soucasne dobe ho velice intenzivne vyvyjime proto se nenasel cas horni pruh a cely leyout doladit na vsechny prohlizece. Verte ze vim jak to udelat, <B>drtiva vetsina uzivatelu podle nasich statistik pouziva jiny browser nez vy</B> a proto jsme zatim venovali cas plneni webu, nez jeho 100 optimalizaci - i tak jste si jsite zaklikal a zjistil potrebne informace. Jinak posuvnik napriklad v NN ci Mozile neni - stranka je samozrejme optimalizovana pro predpotopnich 800*600.

Proc blika ten hokejista, protoze nejste na webu pro hrace sachu, ale na strankach hokejoveho tymu - takovy je hokej rychly a porad se v nem neco deje, od te doby co nam tam takhle blika jsme jeste neprohrali ;o) Zatim jste druhy clovek co se na to stezuje (prvni si stezoval asi 5hodin pred vami a web mame uz nekolik mesici) - jeste 98lidi a dame ho pryc.

A jeste jedna poznamka - pokud mate opravdu zdrave oci a blbe se vam u nas cetlo - pak si asi prepnete vas 17'' monitor z 1600x1200 zpet nekam do "lidskych" rozmeru. Rozmer pisma je velice podobny tomu tady na intervalu a stejny jako na tisici dalsich webech.

Avatar

Autor komentáře: Jmeno netreba

Datum vložení: 14.3.2003 22:49:14

vazeny autore byt vami respektuji zcela pravdivy prispevek pana lesetickeho. zkuste byt mene arogantni. s vasim pristupem sem ani nedavejte weby na posudek, protoze nechcete-li jej vylepsovat je tu zbytecne. pred nami jej obhajovat vasim zpusobem nemusite ;)

Avatar

Autor komentáře: marwin - autor

Datum vložení: 15.3.2003 5:49:01

lidi odvazte se a nechte brankare blikat - me to prijde jako by vsichni chteli aby vsechny weby byly stejne - stejne se chovali a aby nikdo na nazory jinych radsi nereagoval - at napisu kamkoliv jiny nazor nez je ten druhych tak se vsichni muzou zblaznit...

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 15.3.2003 7:22:38

Nejsem si docela jist, jestli autoři webu dobře odhadli zaměření této rubriky, která nese název <B>KRITIKA WEBU</B>.

Domnívám se, že není určená k tomu, aby autoři obhajovali jak web udělali a proč se zobrazuje tak, jak se zobrazuje a aby doporučovali návštěvníkům webu přepnout si do jiného rozlišení. Proč, proboha? Mám 19-ti palcový monitor s docela lidským rozlišením 1024x768, ale to přece není podstatné. Není přece důvod používat absolutní velikost písma, lepší je definovat text relativně vzhledem k výchozí velikosti písma (nejlépe v %). To, že llidé preferují malá nebo velká písma, jaké mají monitory a rozlišení, záleží na mnoha faktorech, které autor webu nemůže dopředu odhadnout ani ovlivnit. Je ale strašně mrzuté (a stává se mi to docela často) navštívit web, které mají tak malý text, že se téměř nedá přečíst. Co ale naštve nejvíc, když už se člověk rozhodne, že si písmo zvětší, protože by si rád informace přečetl a nic se nestane (typicky v IE, které, jak píšete používá drtivá většina návštěvníků).

V této souvislosti ještě jedna drobnost, existuje poměrně velký počet lidí, kteří si stránky vytisknou a až v klidu studují, zkusili jste si vytisknout stránku z vašeho webu? Přece dnes není problém nastylovat pro tiskárnu jiný formát.

Na tomto místě získává autor zpětnou vazbu od lidí, kteří nemají s jeho produktem nic společného, jsou nezaujatí návštěvníci a pokud jsou ochotni upozornit na chyby, které stěžují přístupnost hodnoceného webu, měli by autoři přímo jásat a brát takové hlasy v úvahu. Pokud ovšem netvoří webové stránky výhradně pro svou vlastní potěchu.

Věřím, že nemáte moc času, kdo z nás má, že? Ale to přece není omluva, pokud něco vytvořím a hodlám to představit veřejnosti, je přece v mém zájmu, aby výsledek stál za to a byl pokud možno koukatelný na alespoň nejpoužívanějších prohlížečích. Tolik k vaší reakci. A čistě mezi námi, nenuťte uživatele, aby si někde něco přepínali jenom proto, aby si mohli přečíst váš web. Nikdo to dělat nebude, prostě se k vám už nikdy nevrátí. :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.3.2003 14:53:03

Mozna mate pravdu s procenty, ovsem zakladni problem pri zvetseni/zmenseni pisma s procenty je ze ruzne prohlizece maji ruzne dedeni. Nastavite-li pak body { font: 100% arial } a nasledne div { font-size: 80% } nacez text mate ve trech divech (coz se klidne muze pri designu stat, nektere veci se totiz v jednom divu interpretuji podivne), pak se muze stat ze v jednom prohlizeci je koncova velikost pisma 80%, zatimco v jinem cca 50%. Coz je celkem potiz :(

Ma to trosku souvislost s tim, ze napr. IE nezna max-width na divu (zatimco nesmyslne na tabulce ano) - takze obcas to musite obalit divem navic. To same napr. se slozitejsi strukturou odstavcu atd.

Avatar

Autor komentáře: Karlos

Datum vložení: 16.3.2003 21:33:29

Hmm tak ja nechapu absolutne vasi poznamku s tim tiskem. Ja si tyto stranky vytisk, konkretne tu se soupsikou, vytiskne se mi presne to co je na obrazovce, tisk zacina u loga a konci u brankare, informace pod tim pruhem jsou vsechny a cele se na A4 vejdou, nevim nejsem zadny prebornik, ale v cem je tydy problem? ze se vytiskne to co je na obrazovce? to je preci dobre ne?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.3.2003 22:07:18

Jedna se o to ze by tam pri tisku nemusel byt ten zelenej pruh atd. - proste to co je zbytecne plytvani inkoustu.

Avatar

Autor komentáře: Karlos

Datum vložení: 16.3.2003 22:21:14

Ale kdo se boji nesmi do lesa!!! Me se to s tim pruhem libi, netisknu si to denne, a tech informaci tam nepribiva zas tolik, aby si to nekdo denne musel tisknout, kdyz uz si to jednou za cas vytisknu tak jsem rad ze kdyz mi to lezi na stole v halde ostatnich papiru, tak to podle te hlavicky rychle najdu, zas na druhou stranu to plni svuj ucel ne?

A o tom to cele je - kdyz uz nekdo kdo kritizuje a nechce aby mu nekdo hazel jeho nazor na hlavu tak by mel zvazit co to vlastne kritizuje. Chapejte preci vsichni ze nemuzete hodnotit stejne tendle web a web intervalu nebo treba nakeho kadernickeho studia - kazde chce sve, ale z vasich odpovedi mi prijde jako by sem psali naky roboti -> 11px na pismo je malo dejte to na 80% at kdyz si nekdo da nejvetsi pismo tak jedno pismenko bude vetsi nez celej ten blikajici hokejista, ale nechci bejt taky arogantni, tak zatim cus na netu tak mozna zas za tejden a to si zas vytisknu web co tu budete kritizovat ;o)))

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.3.2003 8:03:18

No podivej, on neni takovy problem stranku udelat tisk-friendly - muzes treba udelat druhe css. Pokud mas ten sloupec delany pomoci CSS (coz ovsem zrejme nemas), muzes tomu nastavit uplne jiny vzhled. A to je celkem vyhodne, protoze abych se priznal, ja kdybych si to tiskl tak me ten zeleny pruh asi hodne zamrzi - inkoust je drahy a potisknout 2x16 cm zelene barvy kvuli pruhu... nic ti nebrani v tom tam to logo nechat, ale ten pruh vyhodit nebo nahradit treba necim co ma jen border (takze to bude vypadat hodne podobne, lec bez te zabijacke barvy).

A mas pravdu, nekdy to vypada ze sem pisou roboti. Ale faktem je ze je to 'kritika webu' a tudiz tezko muzes ocekavat nejake mega-ohlasy na kvalitu. Ucelem je upozornit na chyby - a pokud je tam mas, nektere dost zavazne (napr. to kodovani zpusobi ze kdkoli mimo windows+ie bude mit pasgrivce - pritom staci dodefinovat meta tag kodovani a je po problemu - a je to jeden blby radek, nedefinovany doctype...), jine mene - a je jen na tobe jak s tim nalozis.

Avatar

Autor komentáře: marwin

Datum vložení: 17.3.2003 10:15:45

Ne necekal jsem ze se tu z toho vsichni zblanite jake to je psal jsem opravdu kvuli kritice, uz sem za to dekoval ne? Jen k tomu kodovani - na kazde!!! strance mam tento radek...

<B>meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"</B>

tim se neurcuje kodovani? ja sem az do dnes myslel ze prave timto radkem se urcuje v jake znakove sade bude ten text zobrazen - jestli ne tak mi proboha nekdo poradte jak to mam udelat aby to bylo spravne!!!

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.3.2003 20:03:47

Nechci te ranit Marwe, mozna ze te jen pichaji ty elektronky v pravem boku, ale ... ono to tam nebylo.

Avatar

Autor komentáře: marwin

Datum vložení: 18.3.2003 8:41:03

Jasne jen bud v klidu me neranis - ale ver ze to tam to kododvani bylo - je to tam udelany includem, takze je to opravdu ve vsech strankach - a taky ver ze takovy prase abych nekam nedal kodovani zase nejsem - fakt nejsem...

Avatar

Autor komentáře: Kamil

Datum vložení: 15.3.2003 5:58:35

Jeeee proc si tu nekdo stezuje ze to blika? Ja myslim ze sou to pekne stranky, maj svoje chyby, to je jsany ale podle me jim vytykate fakt samy blbosti - spis si myslim ze by jim nechybelo poradny intro s hokejistama a s rockovou muzikou - asi hodnotite web bez prihlednuti na to komu je ten web urceny ne?

<B>It's ROCK&ROLL!!!!!</B>

Kamil

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Soldat

Datum vložení: 15.3.2003 13:19:04

Mne se to libi. Na prvni pohled je to prijemny a prehledny web a celkovy dojem z webu je velmi dobry az vyborny. Porovnejte si to s jinejma strankama amaterskych klubu. Blikani golmana se mi nelibi, ale nevadi mi to.

Ahoj marwine!!!

Avatar

Autor komentáře: milan pohořelský

Datum vložení: 15.3.2003 15:56:47

Připadá mi, že autor čekal jen samou chválu, aby byl ještě spokojenější.
Můj pohled:
Kdyby se tam netřepal brankář, bylo by to určitě lepší - nevím jestli zrovna tohle je kreativní nápad.
Podtržené odkazy by nebyly od věci.
Tisk je celkem důležitý a pokud používáte váš 100% browser - tak pro něj je třeba tisk odladit.
Barevně se mi to líbí - pokud Vás to neurazí.
No nic, samochvála s...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.3.2003 15:10:17

Souhlasim s predchozimi komentari. To podivne blikani golmana je celkem rusive. Graficky slusne, uvodni stranka zbytecna (aspon dokud bude prazdna), odkazy jsou ponekud nevyrazne (ta tmava zelena neni moc vyrazna, podtrhnuti ma svuj vyznam! - zvlaste kdyz na hover mate zmenu barvy na cernou coz je temer nepostrehnutelne).

Jinak vam chybi definovany doctype stejne jako i kodovani a mozna je i trochu skoda ze se drzite tabulkoveho designu. V mozille trosku ujede horni menu, ale nic spatneho, porad je to prohlizitelne bez potizi. V opere se rozpadne levy pruh a stranky 'uleti' doprava, lec porad nic krizoveho.

Kladne hodnotim velikost stranek (22 kb uvodni), zaporne pak nektere drobnustky jez by staly za povsimnuti:
- jak uz bylo receno, doctype a kodovani
- stejny titulek pro vsechny stranky
- chybne uvedene al na menu (zamena s title)
- nevyrazne linky - nekdy mate text jako link, jindy stejnou barvou text jako nelink ;) - napr. na soupisce vs zapasy. Mimochodem to 'zde' bych tam oddelal (vice informaci... zde)
- horni logo v menu haze na uvodni stranku misto na info - zbytecne
- drobne typograficke chyby (pred carkou se mezera nedela), v AMHL 'scóre'
- dejte si pozor na tagy, atributy se maji psat malymi pismeny i u udalosti (nikoli onMouseOver ale onmouseover)
- casto zbytecne mnoho tabulek a spatne dedeni prvku (amhl), navic zbytecna kombinace veci jako bgcolor a class

Vetsina z uvedenych jsou veci ktere se daji opravit celkem snadno - odkazy zajiste.

Hodne stesti :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.3.2003 15:12:14

p.s. udelejte si test na vracena data z DB, vasi hraci Jarin a Jarda jsou mi se svymi 0 cm a datem narozeni 0.0.0000 trochu podezreli ;)

Avatar

Autor komentáře: marwin

Datum vložení: 16.3.2003 22:55:42

Hmmm konecne nekdo pise neco jineho, nez aby tu hustil, ze mu vadi blikajici brankar (kterej stejne pri scrolovani odjede tam kde neni videt), ale ze si vsim toho ze vstupni stranka ma 22kB - a ke vsemu ta grafika co je tam pouzita je pouzita na dalsich strankach, takze to mimo jine funguje jako takovej preloader...

Avatar

Autor komentáře: winhater

Datum vložení: 16.3.2003 23:40:09

Mohu se zeptat proc "- dejte si pozor na tagy, atributy se maji psat malymi pismeny i u udalosti (nikoli onMouseOver ale onmouseover)"??? Ma to nejaky pratkicky vyznam? Slysim to poprvee. Dekuji

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.3.2003 7:57:01

Kvuli XHTML, lepsi si zvykat ted nez pozdeji :)

Avatar

Autor komentáře: marwin

Datum vložení: 17.3.2003 18:25:41

Aha takze az to budu prevadet na XHTML tak to budu mit blbe, ale ted to mam dobre, to jsem rad ze je to ted dobre ;o))) Takze jsme se shodli ze blbe je jen to ze jsem tam misto CSS layoutu pouzil tabulkovy... to staci zmenit a budem vsichni spokojeni - pac text jsem uvetsil a podtrh odkazy a kodovani jak se ukazalo tam je, ikdyz nekteri roboti napsali ze neni ... ok dem na to!

Avatar

Autor komentáře: marwin - arogantni autor

Datum vložení: 16.3.2003 21:15:17

Jsem rad ze jste mi to zkritizovali a poradili kde mam co opravit - urcite si vsechny rady vezmu k srdci - je mi ale lito ze jste me tu nazvali arogantnim autorem - kdo napise svuj nazor na to s cim nesouhlasi musi byt hned arogantni? No nevim - ale urcite zvetsime pismo, pohrajem si v CSS s odkazy a udelame web tisknutelnym. Plan dalsi petimesicnovky ;o)

Diky vsem za pomoc, pokud jsem vas nejak rozcilil tim co jsem napsal nebo ze sem to sem vubec zaregistroval tak me prosim omluvte! Me jste ale pomohli...

Avatar

Autor komentáře: winhater

Datum vložení: 16.3.2003 23:33:51

Marwine, kasli na ne... Odvedl jsi opravdu vynikajici praci, plne souhlasim s tim hodnocenim v Internetu, tedy az na blikajiciho golmana. Ten mi tam prijde jako prijemne oziveni. Skvela prace, hned bych te bral do tymu...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz