Starší komentáře ke článku: fotbal.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Tomas Muller

Datum vložení: 30.7.2003 0:44:54

Tak tedy moje kritika

1) nevalidni kod
2) nevyrazna a zmatena navigace (menu)
3) dle meho zbytecny java applet na datum a cas...ten ma kazdy BFU na monitoru dole vpravo
4) nevkusne barvy, zmateny mix fontu, celkove neprehledne a oku nelahodici
5) proboha, proc se mi to samo refreshuje????
6) zbytecne prejavascriptovano
7) v textovych browserech necitelne, zmatene, nepouzitelne.
8) tabulkovy layout, inline styly, vzhled vpasovany do dokumentu...tak uz se to nedela...
9) prisernych 200 kB velikost
10) nesmyslny mix anglictiny a cestiny (fotbal.cz vs. official football server)
11) podstranky "odtrzene" od titulky
12) v mozille na podstrankach spatne vertikalne zarovnany obsah.

jeste bych urcite neco vyrejpal...ale neberte me zas tak vazne, cilovku BFUcek s windows machinama a IE zasahnou jen body 2,4 a modemisty jeste 9.

Takovyto web bych si netroufl nikomu udelat a to jsem dvacetilety studentik, ktery se webum venuje tak posledni dva roky.

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 30.7.2003 8:42:57

Naprosty souhlas. Dival jsem se na okolni stranky (fotbalovahospoda, Uhrinova fotbalova akademie) s nadeji, ze tyto stranky jsou cernou ovci, ale smula...Nebudu zacinat s zadnou pristupnosti...to je proste zbytecne..ach jo

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hájek

Datum vložení: 30.7.2003 6:27:12

Normalne si kritiku webu pouze procitam, ale tohle donutilo reagovat i me. Prisel jsem a vidim "fotbal.cz", tak si rikam: "Dnes ke kritice kvalitni web?" Opak je pravdou. Vsechny klasicky zminovane chyby (velikost pisma v pt, tabulky, zbytecne javascripty, naprosta zmatenost a neupravenost webu, validita kodu... ), jako kdyby autor sel presne podle seznamu a odskrtaval si, ktere chyby uz ma a ktere jeste musi udelat. Ze si nekdo udela osobni web podobne kvality pochopim, ale fotbal.cz? Podle nazvu domeny jsem ocekaval kvalitu... Autorovy se omlouvam, ale ja bych se tim rozhodne nechlubil...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 30.7.2003 9:12:09

Tak a je to tady zase Neustale se opakujici chyby.
Tak jen tak vseobecne:
a) kdo si necha kitizovat web zde, ten vi o Intervalu
b) pravdepodobne umi cist
c) mel by si procist zpetne kritiky a nektere clanky
d) mel by vedet neco o standardech, potazmo pristupnosti
...
z) mel by predkladat stranky alespon se snahou dodrzovat standardy a podobny "vylomeniny"

Jinak co dodat
- kod prisernej - skoda psat chyby (viz. cca 50 clanku zpetne)
- zluty pismo na svele zeleny temer necitelny
- nezvyrazneny co je odkaz (jen v IE se to zvyrazni)
- mysleno pouze na IE
Pokud je tohle oficialni server, tak je mi lito zadavatele, ktery v dobre vire, ze bude mit web dobre kvality ziskal neco tak "prapodivnyho"

Avatar

Autor komentáře: Jana

Datum vložení: 30.7.2003 9:55:39

Patkové - bezpatkové písmo - vše smíchané na HomePage - dál ani nejdu

Avatar

Autor komentáře: Jirka Lahvička

Datum vložení: 30.7.2003 12:22:23

Když na mě poprvé flák plochy uprostřed homepage červeně a modře bliknul, tak jsem myslel, že už mám unavené oči, ale po několikerém opakování jsem zjistil, že je to asi úmysl. Co tím autor sleduje (kromě snahy o vyvolání epileptického záchvatu), to netuším...
Jinak ten web mi přijde na pohled hnusný a nepřehledný (zejména zvolené kombinace barva písma/podklad jsou opravdu bizarní) - no co, aspoň zbude návětěvníkům internetu více času na něco kvalitnějšího :-)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 30.7.2003 13:32:30

tak pod tohle se podepisu ;)

jinak autorovi gratuluju k uchvatne schopnosti ucinit web nepristupny, nevalidni a perlickou na dortu to blikani, co dodat ;)

Avatar

Autor komentáře: Floyd

Datum vložení: 30.7.2003 17:51:36

Ja si taky rýpnu.
Zákon 138/2002 sb. kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy §2 odst. 5. Cituji: "Reklama šířená společně s jiným sdělením musí být zřetelně rozlišitelná a vhodným způsobem oddělena od ostatního sdělení."
Což na daném webu není ani omylem. Doporučuji ten zákon přečíst. Je např. na <a href='http://www.sagit.cz/_texty/sb02138.htm' target='_blank'>http://www.sagit.cz/_texty/sb02138.htm</a>

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 30.7.2003 18:11:50

No, jeste jsem se jednou dival na ty stranky a opravdu nechapu (krome vseho ostatniho) proc nekteri autori cpou na stranky datum, cas a takovy prkotiny, coz se rovna zbytecna zatez. Opravdu to nechapu. Muze mi to nekdo zduvodnit nebo snad obhajit ??

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 30.7.2003 21:25:05

zbytecna zatez?? datumem a casem - ehm to nevim, zbytecna informace, nicmene tohle je informacni nikoliv prezentacni web, kde tyto informace az tak zbytecne nejsou ... Muzem se bavit o smysluplnem umisteni, velikosti atd.

Avatar

Autor komentáře: Eubie

Datum vložení: 30.7.2003 22:17:03

Ja mam za to, ze kdyz si clovek chce zjistit datum a cas, tam si sjede mysi ve voknech dolu doprava a ma to ne?

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 30.7.2003 23:03:05

tak tenhle argument jsem cekal, nicmene jsme opet u schopnosti BFU, ktery dole uvidi pouze cas a nevi, ze pri najeti mu to datum zobrazi. Taky nekdo muze bejt linej a pri cteni nechce odbihat mysi (znate to, pohyb ruky, troska zamerovani, ...) atd. atp.

Avatar

Autor komentáře: Sienna

Datum vložení: 31.7.2003 10:51:46

prosim, co znamena presne ta skratka BFU, tusim, ze to bude uzivatel, ale co presne znamena, uz som ju v tychto diskusiach videla a neda mi to spat :-) dik

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 31.7.2003 11:00:32

Je to zkratka mimořádně sprostého označení pro jakéhokoli uživatele, který je pod (domnělou) technologickou úrovní pisatele zprávy. Většinou svědčí soíše o úrovni toho, kdo takový termín používá, než toho, kdo je jím označován (podobně jako slovo "lama" a další ;-)

Avatar

Autor komentáře: Sienna

Datum vložení: 31.7.2003 11:35:10

asi mi je jasne co znamena to FU , ale co to B ?

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 31.7.2003 11:38:22

Bez smyslu pro humor by to na Netu bylo hodně nudné (nám zase říkají: zarostlý brejlatý individua co pořád vejraj do bedny a o nic jinýho se nestaraj, nic jinýho neuměj a ničemu jinýmu než jedničkám a nulám a podivným slovům jako HTML a software nerozuměj)... Mimoto český překlad tak sprostý rozhodně není, a spíše přesně vystihuje stav věci.

Milá Sienno,
BFU znamená v češtině "Běžný Franta Uživatel", tedy něco jako: běžný uživatel, neboli neodborník (není to Webmaster, neumí HTML, Internet používá výlučně uživatelsky...) a když se mu třeba nějaká stránka zobrazí špatně, vinu si dává sám (nikoliv prohlížeči nebo daleko spravedlivěji: tvůrci takových stránek neboli webmasterovi).

Avatar

Autor komentáře: Sienna

Datum vložení: 31.7.2003 11:46:41

dik za vysvetlenie, myslela som, ze to je skratka z takych neslusnych anglickych slov, cestina mi nenapadla, este raz dakujem

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 31.7.2003 12:02:10

Doporučuji <a href='http://sorry.vse.cz/~xkall03/zkratky.php' target='_blank'>http://sorry.vse.cz/~xkall03/zkratky.php</a> - široký přehled, byť český výklad je více než zavádějící. Ale kdo umí anglicky, pochopí ;-)

Avatar

Autor komentáře: Sienna

Datum vložení: 31.7.2003 12:08:06

dik, za link, takze predsa je to z anglictiny...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 31.7.2003 13:59:05

No BFU v originale je zatracene tvrdsi nez bezny franta uzivatel, co si budem vykladat.

Jde o to ze dnes uz je to spis 'rozmaznute' do slusnosti protoze dnes uz spousta firem radsi prijme mene kvalifikovaneho cloveka ktery ale umi komunikovat nez brejlate zarostle individuum ktere cloveka ktery se na neco zepta posle do haj(e|zlu).

Takze dnes se to spise bere v ohledu na mene zkuseneho uzivatele. Takovi ti lide kteri na odkazy nebo tlacitka na internetu zasadne klikaji dvakrat, v horsich pripadech pak pri pohledu na 6 odkazu mezi nimiz je "kontakt" a dole telefonni cislo zavolaji na tu adresu a zeptaji se na co maji kliknout nebo pri vyplnovani formulare si na polozky jako PSC zavolaji technickou podporu atd.

Avatar

Autor komentáře: Sienna

Datum vložení: 31.7.2003 15:04:00

ono tie potvory uzivatelia si o programatoroch tiez rozpravaju svoje vtipky, nadavaju, ze vraj "kockate hlavy" -mam to odpozorovane z podnikoveho autobusu, netusia, ze som z IT a pekne nas ohovaraju :-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 31.7.2003 12:01:20

Pokus o mystifikaci dobrý, přesto nesouhlasím. Nevidím jediný důvod, kromě vlastního ega, proč takové věci používat. Je minimum lidí, kteří mohou o černochovi říct, že je to negr, aniž by mu to kdokoli vyčítal, protože se ví, že to myslí v dobrém ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 31.7.2003 15:11:01

No výborně, tahejte sem rasismus a xenofobii, tedy naprosto a jednoznačně nenávistné projevy některých ubožáků s IQ houpacího koně (nikdo jinej Vámi použité slovo nepoužije)...

O jakou mystifikaci? To jako že neexistuje (nebo nemá existovat) označení pro běžného uživatele (a vyhnul jsem se anglickému překladu proč asi? protože ho mám rád?), nebo vůbec běžný uživatel? Tak potom teda nevím, proč existuje něco jako použitelnost a přístupnost, a proč jí teda tak hájím a všude používám, to teda taky fakt nevím.
A už vůbec nechápu, proč si myslíte, že to označení je apriori nějaká urážka nebo co?! Je to úplně to samé jako já např. běžný uživatel kompaktního foťáku. A rozhodně mě něco jako "fotograf amatér" neuráží, naopak, přesně to vystihuje stav věci.
Ale dobře, pokud jste na to alergický a stejně si tam musíte dosazovat nějaké sprosťárny, budu tady klidně používat "běžný uživatel", je mi to jedno...
A místo webmaster (pán webu) budu raději používat "skromný tvůrce webu", abych náhodou neurazil návštěvníky, že jsou to třeba méněcenní sluhové když já jsem pán...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 31.7.2003 15:25:44

Tou "mystifikací" jsem narážel na Váš výklad té zkratky, který zastíral její pravý IMHO (anglický) původ a význam. To by například mohlo vést k tomu, že inkriminovanou zkratku někdo použije a dostane za to přes držku, lidově řečeno, aniž by věděl proč ;-) A ano, byť nevyznávám americkou politiku hyperkorektnosti, myslím si, že bez BFU i lam se obejdeme ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 31.7.2003 15:50:43

Tak nevím, ale v tom příspěvku jsem všude naznačil, že ten český překlad je právě proto, že anglický jsem nechtěl použít, ale zárověň že tedy ten cizojazyčný a sprostý existuje a vychází se z něho:

<citace>Mimoto český překlad tak sprostý rozhodně není, a spíše přesně vystihuje stav věci.</citace>

<citace>BFU znamená <duraz>v češtině</duraz> "Běžný Franta Uživatel"...</citace>

BTW Myslíte si, že by tento (a takovýto) český překlad vznikl, kdybychom chtěli někoho urážet nebo ho ponižovat nebo co? A nebo by existovaly a používaly se "hacky" kvůli "hloupějším" (tady je to snad na místě) prohlížečům, vznikla by použitelnost, přístupnost, testovali bychom stránky i v MSIE 5.0? Proč to asi dělám(e)? Pro odborníky v tomto oboru, kteří by si to vše uměli většinou opravit a upravit už jen v rámci prohlížeče - třeba že by vypnuli styly, nebo pro jiné webmastery? Já myslím že právě pro běžné uživatele, které něco takového vůbec nezajímá (mě zase nezajímá clona, ohnisko nebo expozice). A kdybychom to mysleli urážlivě, asi bychom to pro ně nedělali a taky by nás nezajímali (alespoň ty co dělají web nekomerčně), ne?

IMHO Když jsem označen za "lamu", vyvolá to ve mě veselí, než cokoliv jiného. A koho to urazí, spíš by se měl nad sebou zamyslet a nebrat všechno tak vážně...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 31.7.2003 16:09:12

Jak už jsem řekl, neštvou mně samy ty termíny, ale spíš lidé, kteří je používají. Kupříkladu slovo "lama" z 90 % v nejrůznějších diskusí používají lidé, kteří tomu nejméně rozumí. To je to, co mně žere ;-(

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 31.7.2003 17:02:42

To je pravda. Ale právě proto to beru s humorem :-)
A když sám použiju BFU, myslím tím běžný uživatel a beru to jako zkratku, stejně jako BTW, IMHO apod., rozhodně tím nemyslím nic pejorativního...

Howgh

Avatar

Autor komentáře: Tomas Muller

Datum vložení: 1.8.2003 1:06:29

Ja taky zkratku BFU neuzivam nijak pejorativne. Je to pro me terminus technicus pro oznaceni bezneho cloveka, jehoz pocitacova gramotnost je sice daleko mensi nez moje, ovsem nemam mu to za zle.

<ironie>Dneska se vsechno dela "pro blbce"</ironie> :)))

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 1.8.2003 11:47:49

Pani, vy sa viete erudovane bavit aj o uplnych hlupostiach... jednoducho profesionali :-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 1.8.2003 12:56:47

;-)))

Já jsem ale "profesionál amatér", neboli myslím si že tvořím profesionálně, ale jako amatér :-))) Tedy zadarmo, ale rád :-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 30.7.2003 23:16:40

Když si chce člověk zjistit datum a čas, má spoustu možností, to je nepochybné. Nepředpokládal bych ale automaticky, že pracuje v prostředí MS Windows a že tam ty hodiny vpravo dole má. Když nic jiného, může je mít třeba vlevo nahoře (což nemá nic společného s tím, zda jde či nejde o zbytečnou zátěž portálu ;-)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 30.7.2003 23:31:02

ad zatez: ;) no dobre, udelejme tedy benchmarky, pak ti mikrosekundy porovnejme a zjistime, ze na zminovanych 200kB dat nam tech par B muze byt ukradenejch, ale budiz setrit se musi, ja bych ale zacal na optimalizaci kodu, optimalizaci aplikacni logiky a databaze (indexovani, spravne rozlozeni a relace, ...), pak dloooouho, dlouho nic a pak se dostanu k

echo(date('H:i:s d.m.Y', time(void))); // a usetrim tak 0.003 s k dobru - minimalne budu mit dobry pocit

ad uzitecnost - je to relativni, na prezentacnim webu je to k smichu, na idnes.cz je to (z meho pohledu) pochopitelna zalezitost

Avatar

Autor komentáře: SpejS

Datum vložení: 30.7.2003 23:24:24

Když někdo jde na fotbal.cz tak pochybuju, že by ho zajímala nějaká kravina jako je datum a čas ...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 30.7.2003 23:26:36

kdyz ja pujdu na fotbal.cz tak tohle bude jedina smysluplna a uzitecna vec, kterou tam najdu ...

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 31.7.2003 1:05:44

S tou zatezi to beru zpet :-) Asi to zpusobila nejaka nervova porucha vyvolana petivterinovym pohledem na fotbal.cz (nechci v zadnem pripade autora urazet, ale mel by s temi strankami neco delat)...
A jak jsem byl tak rozcarovan, tak jsem si vzpomnel na tisice blikajicich banneru, hejbatek a podobnych hovadin, ktery cloveka akorat tak namichnou a nemuze se ani poradne soustredit na cetbu....O to me asi tak nejak slo. Proc to pouzivat, kdyz to akorat rusi ? Bohuzel datum padl za nevinou obet :-) Omlouvam se, ze jsem si neuvedomil, ze na nekterych strankach je opodstatneny

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 31.7.2003 1:28:55

<I>Bohuzel datum padl za nevinou obet :-) </I>

jj, tak uz to v bitve chodi, vzdejme mu minutu ticha ;)

Avatar

Autor komentáře: P

Datum vložení: 31.7.2003 9:40:17

Zdravim,
nemate nahodout nekde v bookmarcich odkazy na nake veby majici "slozitejsi grafiku" a pritom "beztabulkovy" layout pomoci css?
Snazim se do nej prehodit jeden webik, ale bud je korektni jen v ie nebo mozille ci opere... ...asi zustanu u tech podelanych tabulek... :-((

Avatar

Autor komentáře: Radim Köhler

Datum vložení: 31.7.2003 10:48:36

Nejlepší cesta je, předělat ten svůj do beztabulkovýho a přitom koukat do specifikací CSS2. Vobšlehnout to vod jinýho stejně nepomůže!
Ve výsledku Ti ale příjde dělat grafiku BEZ TABULKOVĚ 100% snazší než cokoli jinýho (tabulkovýho). na svejch stránkách to mám taky tak a složitější grafiku to jen usnadňuje!
Radim Köhler
PS: chceš-li, napiš, a já Ti odkaz na mé stránky pošlu

Avatar

Autor komentáře: P

Datum vložení: 31.7.2003 12:01:37

diky, muzes mï prosim poslat ten odkaz?

Avatar

Autor komentáře: Radim Köhler

Datum vložení: 31.7.2003 12:12:59

Předně bych Ti dopručil podívat se na několik posledních kritik. Najdou se mezi nima i beztabulkáři!!!! (<a href='http://www.nemecka-doga.cz)' target='_blank'>http://www.nemecka-doga.cz)</a>
Na adrese dim@atlas.cz Ti je pošlu. Je to dle mýho názoru to, po čem pídíš. (upřímně řečeno, nechci psát odkaz přímo sem, antož jsem je dal do zdejší čekárny na kritiku:) tak s tím nechci prudit:)
Radim Köhler

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 31.7.2003 14:01:50

<a href='http://seznam.cz' target='_blank'>http://seznam.cz</a>, tusim ze vsecky obchody z <a href='http://mall.cz' target='_blank'>http://mall.cz</a>, <a href='http://knihy.idnes.cz' target='_blank'>http://knihy.idnes.cz</a> atd.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Kubásek

Datum vložení: 31.7.2003 21:21:54

Jestli chces bezednou studnici inspirace jak skloubit beztabulkovy layout s grafickymi prvky, tak se mrkni na <a href='http://www.csszengarden.com' target='_blank'>http://www.csszengarden.com</a> - je to unikatni projekt, ktery si muzes zobrazit v mnoha podobach diky aplikaci mnoha ruznych CSS stylu stale na tu samou XHTML stranku. Clovek by ani neuveril, ze se jedna stale o tutez stranku a vse se meni pouze nactenim jineho CSS. To fakt stoji za to!

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 31.7.2003 21:55:28

tak za tuhle adresu mockrat dekuji ; cely ten projekt Zen Garden je neuveritelna ukazka zkloubeni CSS i designu, jeste jednou diky, uz se tesim az to ukazu nejakemu zatvrzelemu 'tabulkari' :?) wow

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.8.2003 1:12:41

Bohužel to nezabírá. Používám už nějaký čas ve všech debatách tuhle stránku jako těžkou artilerii, ale ti tabulkáři to za svým pancířem ani nezaregistrují - a když, tak prohlásí, že jde o demonstračku a ne reálný projekt ;-(

Avatar

Autor komentáře: Jan Tichý

Datum vložení: 1.8.2003 10:05:29

Tak tohle je fakt úžasný...

Díky za odkaz.

Avatar

Autor komentáře: tom

Datum vložení: 3.8.2003 20:33:11

Takže já bych to vzal z trošku jiné strany. Nemám moc toho grafického cítění a vzhled by mi ani tolik nevadil. Vadí mi ale naprosto několik věcí po obsahové stránce a nepřehledná navigace.

Je problém udělat přehlednou navigaci pro tak rozsáhlý web, ale tady najít konkrétní věc je horror. To, že někdy po vyťukání <a href='http://www.fotbal.cz' target='_blank'>http://www.fotbal.cz</a> jste přesměrováni na <a href='http://www.portal.fotbal.cz' target='_blank'>http://www.portal.fotbal.cz</a> a někdy ne, také nechápu. V žebříčcích Navrcholu a TOPLISTU jsou obě adresy zvlášť (??). Ale to jen tak na okraj.

Podle mého je to horší po obsahové stránce. Výsledky Gambrinus ligy - je neděle 20,15 a sobotní výsledky nikde... nižší soutěže - to je zoufalství. Je vidět, že správcové webu pracují pouze ve všední den a ještě v přesně stanovený čas. Prostě chybí 24 hodinová aktuálnost. Marně jsem hledal podrobnosti o ČFL, vylosování divizí tam sice je - rafinovaně ukryté - (vloženo z textového dokumentu a označkováno <pre>), ale chybí hrací dny a časy. Správcové serveru - jsou přece i jiné soutěže než 1.liga a <B>řídí je také ČMFS!!!</B>.

Dopuručil bych přijmout několik spolupracovníků, kteří by se o web starali. Je vidět, že tak rozsáhlý web spravuje nedostatečný počet lidí a nestěžejní informace jsou přidávány bez ladu a skladu. Namátkou bych vybral Zprávy z Komise fotbalu žen. To je jedna perlička za druhou. Již nejméně 6 měsíců se v zápise z jednání VV skví na webu takové hrubice jako<U> "...Komise vzala na vjedomí zprávy..." , "...musí být dohrány všechna odložená utkání..", "...Komise rozhodla o vidání doplňku..." </U>atd. To je na reprezentativním webu českého fotbalu opravdu paráda. Navíc je na této stránce vynikající kombinace žlutého písma na bílém podkladě, takže není nic vidět. Musíte si myší text přejet a jako kouzelník vám vyjede text, který je navíc i odkazem na další stránky!!! Ve výsledcích je poslední aktuální výsledek 31.7 - je 3.8. večer...

Dále musím pomluvit i pomalost načítání a vzhledem k tomu, že stránky probírám dost často, tak se mi stalo, že server nebyl mnohokrát dostupný. Je vidět, že pracují na platformě Windows, nikoliv na obvyklém Unixu.

Připojuji se k dalším. Server FOTBAL.CZ prezentuje náš fotbal velice špatně .

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 4.8.2003 19:10:08

Ono to bohužel s těmi aktuálními informacemi ze soutěží není tak jednoduché a v prostředí českého sportu je to organizačně poměrně náročná záležitost. Mohu mluvit z vlastní zkušenosti, protože mám (po technické stránce) na starosti obdobný projekt pro basket; za těch šest let jsem si s ním prožil své. Samozřejmě jsou možnosti (zejména finanční) ČMFS podstatně vyšší než v případě ČBF, ale mentalita lidí je, obávám se, úplně stejná.

Realita je taková, že i když by teoreticky měly mít kluby samy zájem na prezentaci informací, takový zájem je vidět tak u deseti procent z nich. Jediný způsob, jak zajisit informace, je striktně vyžadovat jejich dodávání a nedostatky penalizovat. A to platí v plné míře i na úrovni profesionálních klubů první ligy. U menších klubů a nižších soutěží už si to raději ani nepředstavuji. To, že se (v případě basketu) podařilo docílit toho, že do 60 minut po skončení zápasu jsou na webu kompletní statistiky včetně komentářů trenérů, je malý zázrak a stálo to obrovské úsilí všech zúčastněných.

Možná je na tom fotbal o něco hůře v tom, že se mu média sama podbízejí a perou se o to, aby o něm mohla informovat; takže pak nejsou fotbalisté nuceni poskytovat médiím a divákům natolik kvalitní servis. Tím nechci omlouvat (obsahovou) kvalitu hodnoceného webu, jen naznačit, že tvůrci webu na tom sami mohou změnit jen velmi málo a že černý Petr je pravděpodobně někde úplně jinde.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz