Starší komentáře ke článku: florbal-shop.cz
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 19.7.2006 10:37:24
Dobrý den, prosím o Vaše konstruktivní názory a návrhy pro zlepšení. Předem Vám za ně děkuji.
Datum vložení: 19.7.2006 11:33:22
rad bych nejakej nazor pridal ale stranka nefunguje
Datum vložení: 19.7.2006 11:38:57
Velmi se omlouvam, ale problem je na strane poskytovatele naseho hostingu (cesky-hosting.cz) - pry vypadek serveru. Verim, ze vse bude vyreseno co nejdrive.
Datum vložení: 19.7.2006 11:46:01
Z přehledu výpadků Českého hostingu: [19.7.2006] Výpadek serveru Dibbley Přibližně v 10:45 došlo k problémům na serveru Dibbley, situaci řešíme. Bylo potřeba zásahu v serverovně, stroj byl vrácen do provozu v 11:40.
Datum vložení: 19.7.2006 13:06:58
[b]Kód[/b] Překvapila mne komplikovanost zdrojového kódu, v němž se mísí tabulkový a beztabulkový layout. Jsem přesvědčen, že ke stejnému výsledku se lze dobrat i s mnohem jednodušším kódem. Pokud se bude provádět nějaký redesign, bylo by možná dobré začít od sémantického diagramu stránky a nikoli od grafického návrhu ve Photoshopu. Nevidím v textu dokonce ani jeden jediný element pro nadpis... [b]Použitelnost a přístupnost[/b] Výborně zpracovaní jsou průvodci pro zákazníka a orientační schémata. Pochválit musím také velmi jednoduchou registraci zákazníka, která nevyžaduje nadbytečné údaje, i možnost nakupovat bez registrace. Také objednávkový formulář je pěkně koncipovaný a ošetřuje řadu potenciálních chyb zákazníka. Potěšilo mě alespoň částečné zachování funkčnosti v textovém prohlížeči, ale překvapuje mě závislost na JavaScriptu. Například vysunovací menu lze vytvořit čistě v CSS. V menu jsou také některé položky "neklikatelné" - díky JavaScriptu se nic nestane, když na ně klepnu. To je matoucí, něco by se stát mělo. Když je to odkaz, měl bych se třeba dostat na nějakou substránku s rozcestníkem. Do položky "O nakupování" bych přidal i ten odkaz "Jsi tady poprvé?". Zmátlo mě "Vyhledávání". Opticky je součástí menu a chvilku trvalo, než jsem zjistil, že je to vlastně nadpis vertikálního bloku. Ten blok bych ovšem neoznačoval jako "vyhledávání", protože umožňuje jen výběr z předdefinovaných položek. Vyhledávání ve skutečnosti na tomto webu není, což je chyba. Blok "Proč nakupovat právě u nás?" je velmi neefektivní. Texty, které se střídají, by měly být zobrazeny všechny stále, aby mohli "vstoupit" do podvědomí zuákazníka i při letmém pohledu. Takhle se zákazník možná podívá, co to tam bliká, ale číst to nebude, takže zaznamená maximálně jeden či dva argumenty. Na titulní stránce jsou "Články o florbale" velmi hluboko "potopené", takže je prakticky nikdy nikdo neuvidí. Asi by nebylo od věci popřemýšlet o změně kompozice tak, aby se články dostaly do stejné výšky jako blok "Doporučujeme". Stránka "Doporučit kamarádovi" je dobrý marketingový tah, ale ve formuláři není vidět celý text dopisu, což mě odrazuje a snižuje důvěryhodnost obchodu. Po klepnutí na odkaz "ochrana osobních údajů" se dostanu na neexistující stránku, což na důvěře rozhodně nepřidá. Negativně také působí reklamní odkazy na Prsten.cz volně ložené v patičce, bez vysvětlení, jaksi pokoutně... [b]Design stránek[/b] Stránky na mne působí příjemným dojmem, zejména co se týče zvolené barevné kombinace. Ovšem jen v případě vnější části stránky. Vnitřní část, která používá odlišnou sadu barev, mě naopak odpuzuje. Podstatná část stránky se mi tak opticky propadá do monitoru, než aby spíše vystupovala, jak by bylo vhodné při propagaci zboží. A když už je pro vnitřek stránek použita jiná sada barev, která s tou vnější nemá nic společného (dokonce nejde ani o nějaký harmonický kontrast), mělo by to být dodrženo na všech stránkách. Pokud jsou některé stránky do modra, většina do šeda a v některých do obsahu prosakuje i oranžová z vnějšího schématu, vzniká pěkný zmatek. Na závěr bych ještě připojil poznámku k patičce. Zkontrolujte si ji, máte ji na několika stránkách odlišnou a v některých případech ani nelze poznat, zda náhodou nejde o chybu při načítání stránky ;-)
Datum vložení: 19.7.2006 13:34:32
Očekával bych více vlastních nápadů. Některé části mi až příliš připomínají www.obchod.cz - Stejné menu (šipky, barva pozadí #f2ecde). Stejně vyřešený zákazník (pravý sloupec). Dokonce ukradené tlačítko "Přihlásit". Stejná barva pozadí prostředního sloupce #f5f6fa. Pro jistotu screenshot: http://www.obchod.cz/img/obchod.jpg (cca 400KB)
Datum vložení: 20.7.2006 20:34:33
hehe Bud robil tie stranky ten isty clovek alebo je tu dalsi pripad kopirovania :( A ak to nerobil rovnaky autor tak potom je to riadna drzost dat stranku este do tejto kritiky.
Datum vložení: 21.7.2006 9:00:24
Jedná se samozřejmě o sprosté kopírování. Nyní přemýšlíme, jak celou věc vyřešit. Nechci zde hned vyhrožovat právníkem, ale i tato varianta se zvažuje.
Datum vložení: 21.7.2006 9:18:37
Ze zkušenosti bych si dovolil radit větší opatrnost při používání takových slov, jako je "samozřejmě" a "sprosté kopírování". Než člověk něco takového řekne nebo napíše, měl by mít v ruce nezpochybnitelné důkazy, jinak se mu může snadno stát, že se ocitne sám na lavici obžalovaných. Částečná podobnost vzhledu dvou stránek není dostačujícím podkladem pro obvinění z plagiátorství...
Datum vložení: 21.7.2006 10:03:32
Celková podobnost je samozřejmě věc subjektivního názoru, ale do puntíku (pixelu) stejná tlačítka a menu jsou myslím dostatečným důkazem o plagiátorství. Viz screenshot zde: http://www.obchod.cz/img/nezpochybnitelne_dukazy.gif
Datum vložení: 21.7.2006 10:05:51
Já se nehádám o tom, zda ten či onen web je či není plagiátem, jen říkám, že takovou věc není radno jen tak prohlašovat v kdejaké diskusi... Nebo alespoň ne předtím, než člověk podnikne patřičné legální kroky ;-)
Datum vložení: 21.7.2006 10:13:28
Mimochodem, tohle může být důkaz ve váš prospěch stejně tak jako ve váš neprospěch. U soudu byste jen s takovým podkladem neuspěl...
Datum vložení: 24.7.2006 3:52:45
Tito lide se oznacuji za profesionaly, ve skutecnosti jsou to zlodeji, kteri vykoristuji ostatni webdesignery a take sve zakazniky. Pokud budou vsichni webdesigneri takovy, pak bude vykoristovan uz pouze zakaznik, to by byl pro nektere z nas idealni stav. Musim se tomu smat, je to tak amaterska a odflaknuta prace, ze se ted valim smichy po podlaze. (ROFL)
Datum vložení: 20.7.2006 16:51:29
Vadí mi tykání na stránce jako zákazníkovi. Výrazy jako "Cena pro tebe" nebo "Máš nějaký dotaz ohledně tohoto zboží?" mě u internetového obchodu spíše odrazují. Vyvolává to u mě dojem, že se ke mně nebudete chovat jako k zákazníkovi, co si objednává zboží, ale jako ke kamarádovi ve stylu "neboj, to se nějak udělá". Hned pod formulářem na dotaz mě kolonka "Vlož prosím tvůj e-mail" také příliš nerozveselila.
Datum vložení: 20.7.2006 17:53:54
Jde o oslovení cílové skupiny, jenž je primárně odhadována na mladé lidi mezi 15 - 25 lety. Za krátkou dobu fungování shopu mám již několik velmi pozitivních ohlasů na toto oslovení a zákazníci při dalších příležitostech sami navrhují tykání i v dalších formách komunikace. Je to otázka subjetivního pocitu.
Datum vložení: 20.7.2006 21:02:23
Protože je tykání důsledně všude v shopu, pochopil jsem ho jako formu marketingové komunikace. Nicméně by asi bylo vhodné nechat texty projít korekturou. I kratičká sentence "Vlož prosím tvůj e-mail" obsahuje jednu nezpochybnitelnou a jednu diskutovatelnou pravopisnou chybu ;-)
Datum vložení: 22.7.2006 20:11:15
Můžete to jen tak pro zajímavost specifikovat? Za nezpochybnitelnou chybu imho pokládáte "tvůj" místo "svůj". S tím bych souhlasil. Co je však ta druhá, diskutovatelná?
Datum vložení: 22.7.2006 20:23:28
Diskutovatelnou chybou je v tomto případě umístění čárek a případné tečky, či raději dvojtečky. Sentence "Vlož prosím tvůj e-mail" začíná velkým písmenem, jako by šlo o větu (a rozhodně nejde o nadpis nebo popisek obrázku a podobné výjimky), ale není nijak uzavřena. Podle mého názoru by tato sentence měla být "Vlož, prosím, svůj e-mail:" - alespoň takto bych to já osobně považoval za správné ;-)
Datum vložení: 22.7.2006 21:58:20
Zde je chyba na mé straně, omylem jsem to zkopíroval bez té dvojtečky, ve skutečnosti tam je :)