Starší komentáře ke článku: extremnisporty.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 26.7.2004 8:15:11

ahoj, iba zbezny 5 sek. pohlad:
1. tie pruzky pod pismom by mohli byt vyrazne svetlejsie - zle sa ten text cita
2. ma to cez <B>50 chyb</B>, prerob si kod
Martin :-D

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 26.7.2004 9:23:58

-prouzky urcite zmenim - uz me to rikalo vice lidi (jen si na to najit cas)
-pokud vim tak chyby snad validator hlasil jen za pouzitej TARGET - zrovna ted me ale stranka s validatorem nak nebeha tak to nemuzu overit..

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 3.8.2004 15:52:21

ty chyby nejsou v targetu jako takovym - dal jsem si tam zkusmo hlavicku:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//PetesGuide//DTD XHTML 1.1 plus Target//EN" "<a href='http://www.stk.cz/XHTML11target.dtd">' target='_blank'>http://www.stk.cz/XHTML11target.dtd"></a> - a je jich tam stejne 54 - vetsinu tech chyb odstranite nahrazenim & za & - asi to bude jenom v odkazech ven....

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 3.8.2004 16:02:20

jo ono to samo zkodovalo:-) takze: za &_a_m_p_; - bez tech podtrzitek

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hájek

Datum vložení: 26.7.2004 9:01:34

Protože na amatérské úrovni tvořím stránky, chodím se na Interval pravidelně poučit. Obvykle nepřispívám, ale tyto stránky by mi měli být obsahově blízké, tak zde zanechám svůj názor: nijak mě nezaujaly, myslím si, že neobsahují žádné atraktivní informace. Jezdím nějakých sedm let na skateboardu a o ostatní ex. sporty se zajímám, ale tyto stránky mají podle mého k tématu jen adresu! Vzhled taktéž nijak nezaujme. Šedá, šedá a pro změnu šedá. Víc grafiky by taky neuškodilo, navíc wakeboarding je mezi ex. sporty "malá ryba", lepší by bylo použít skate, agresive in-line, kola a podobně... No budu radějhi končit, kód nechám hlavám pomazanějším...

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 26.7.2004 9:21:52

njn mas pravdu - sem puvedne predpokladal ze se strankam budu dost venovat, ale neni nak cas tazke clanky apod jsou ponekud nic moc - snad se to zlepsi...

Avatar

Autor komentáře: Pepa

Datum vložení: 26.7.2004 19:28:16

Vlevo ten sloupek "Pridano' by mel byt z odkazama na to co bylo pridano.

Co se tyce grafiky, je to celkem pouzitelny, ale trosku ozivit by to chtelo.
pak ty odkazy, "jen texty", "jen fotky" - chtelo by to, aby ten odkaz zmizel, pokud tam ty fotky nebo text nejsou.

v galerii je celkem povedene otevirani obrazku v novem okne, ale lepe by bylo, kdyby obrazky byly v odkazu, ktery by mel onen parametr onclick a jeste adresu v href - zpusobi to to, ze se to pri normalnim kliknuti otevre v okne a pri tukniti prostrednim v novem tabu (mozilla)

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 26.7.2004 19:38:41

Pridano : souhlas - dodelam
Jen text - jen fotky : dodelam taky (jsem byl nejak linej kdyz jsem to delal)
Na tu galerii mrknu - mozillu normalne nepouzivam tak me to nenapadlo

Avatar

Autor komentáře: MR Rejpal

Datum vložení: 26.7.2004 21:03:13

Začal by jsem plochou nahoře vlevo - dnes je dobrým zvykem umístit tam logo, které odkazuje na úvodní stránku.

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 27.7.2004 9:08:59

Myslm si, že odkaz na úvodní stránku je vázaný hlavně na logo a ne na levou stranu. Mimo to mam v menu odkaz HOME, takze předpokládám že zrovna zde to neni nutné

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 27.7.2004 10:57:59

Mám pouze mlhavou představu o tom, jaký obsah se skrývá za názvem extremní sporty. A to i díky tomu, že celý web se nijak extrémně netváří, spíše naopak.

V této souvislosti mě ještě napadá, že asi největší extrémní sportovec je můj výjimečný bratr, který jakýmsi záhadným způsobem obdržel řidičské oprávnění na autobus a nyní vozí lidi po vlastech českých i evropských. Řidič je sice excelentní, ovšem k jeho zásadním slabostem patří absolutní nedostatek orientačního smyslu. Což je u řidiče autobusu, který veze bandu rusky hovořících sportovců z Karlových Varů do Prahy poměrně závažný nedostatek. Dodnes nevysvětleným způsobem se i s celým živým nákladem místo u odbavovací haly ocitl na příjezdové dráze číslo dvacet sedm ruzyňského letitště. Myslím, že i tuto událost, pohotově zaznamenanou reportéry televize Nova, lze považovat za jistou formu extrémního sportu. Od té doby mému sourozenci neřekne nikdo jinak než Johny Ranvej. Ale zpět k tématu kritiky.

Ať jsem hleděl, jak jsem hleděl, stále mi nebylo jasné, proč autor k propagaci extrémních a adrenalinových sportů zvolil tak nešťastnou sestavu fádních šedých barev. Pro web pohřebního ústavu skvostná kombinace, pro stránky zabývající se sporty, o kterých většina z nás, sedálků za klávesnící, ani neslyšela, totální propadák (ostatně nějaký přehled alespoň těch nejpopulárnějších sportů jsem zde velmi postrádal nebo nenašel). Zvolené čárkované pozadí hlavního textu mě nutilo šmidrat na monitor z několika různých úhlů a stejně jsem si nepomohl. Zmatek v odkazech, jednou podtržených, jindy se decentně ukrývajících v textu mě nepotěšil a brzy jsem webem bloudil.

Kód je rádobybeztabulkový a opatřený takovým množstvím elementů DIV, až mi oči přecházely. Tvůrce si evidentně zatím s beztabulkovým kódem rady neví a elementy určené k jeho stavbě úspěšně ignoroval. Jinak řečeno - div class=nadpis_clanku je nesmysl, když uvážíme, že pro nadpis je k dispozici extra element H1 nebo H2. Těchto pěkných elementíků a to jenom pro nadpisy je celkem šest, což by mělo být dostatečné množství i pro extrémní dílo. Je ale fakt, že semotamo se osamocený nadpis H1 potuluje. Pro navigaci se vcelku rozumně vžilo použití nečíslovaných seznamů UL, LI, to jen pro pořádek. Pro odstavce zase pánové z W3C vymysleli vcelku jednoduchý znak P a není tak nutné každý odstavec odřádkovávat několikerým BR. Hm.

Chybějící diakritika u Novinek či u některých článků je svatokrádež a pomsta nádhernému českému jazyku. Nedostupná tisková verze zamrzí, chce-li si sportovec vytisknout propozice k akci, které by se rád zúčastnil. A tak by se dalo pokračovat.

Nicméně, abych na závěr autora potěšil, sám se přiznal, že se jedná o web nekomerční, čili nevydělávající, což mu sice není omluvou za trochu zhudlařenou práci, ale aspoň si netroufá vrhnout se do světa webdesignového byznysu.

Abych svůj (ach jo, zase příliš dlouhý) příspěvek uzavřel, myslím si, že myšlenka webu je sympatická, ale pohřbená naprosto nevhodným zpracováním. Vážně škoda. Možná bych si i nějaký ten extrémistický sport vyzkoušel, tedy za předpokladu, že bych se o něm na tomto webu něco dozvědel. Což se nestalo, tudíž zůstávám u svého oblíbeného mariáše. Sto a sedm červených, pánové!


Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 27.7.2004 12:11:54

heh
Predem se omlouvam za diakritiku, ale psal bych to jinak strasne dlouho.

no kde zacit :)
Kazdopadne jsem rad, ze jste nam nacrtl vykony vaseho bratra - velmi poucne. Neco o jinych pribuznych by nebylo ?

K veci :
Prouzkovane pozadi tedy jeste odprouzkuji - me takhle texty prisly citelne.

Seda se me zda pekna a naopak nemam rad barevne weby s mnoha obrazky - fotky, ktere me pripadne zajimaji, vetsinou hledam v galerii.

Popis jednotlivych sportu jsem na stranky nedaval, nebot web nemel byt zamereny na uvod do sportu pro laiky a nesportovce.

O podtrhani vsech odkazu jsem premyslel, ale prislo me, ze takhle je to vcelku prehledne. Napriklad v menu clovek odkazy celkem ocekava, takze jsem je nechal nepodtrzene. Muzete pripadne popsat kde jste se ztratil ? ( mozna mate neco spolecneho s Vasim bratrem :) No ne, vazne by me zajimalo kde, se tam ztracite.

O beztabulkovy kod jsem se pravda snazil poprve a trochu jsem se do toho zamotal :( nevim vsak proc je zrovna tak spatne pouzit konstrukci div class=nadpis_clanku. Zpomaluje to treba nacitani stranky ? Myslel jsem ze je jedno zda nastyluji element H (pokud me nevyhovuje v normalni podobe), nebo to udelam jak jsem to udelal.

Dale nechapu proc pouzivat navigaci zrovna pres necislovane seznamy. Obzvlast pokud je tak malo rozsahla jako ta moje. Ma to nejaky duvod, nebo to mate jen zazite ?

Tiskovou verzi web bohuzel zatim postrada - budu se ji snazit vytvorit co nejdrive.

Jeste jednou k diakritice - uz me to nekdo otloukal o hlavu, takze to postupne napravim (proste me to dost zpomaluje)

Jinak klidne dal zustante u sveho mariase - popravde receno jsem neocekaval, ze by web lakal zrovna mariasniky ke sportu. Tim nechci nijak urazet ani vas ani mariasniky ( pro me je zrovna marias extremni sport - snazil jsem se ho hrat jiz dvakrat )

Jeste bych rad podekoval za vasi kritiku. Pokusim se z ni ponaucit.

JonDebil

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 27.7.2004 12:43:29

ad H nebo div class:
Jde o sémantiku. Jak bude ten nadpis vypadat v textovém prohlížeči? nebo bez použití stylů? Jako obyčejný text v DIVu.
A navíc vyhledávače přikládají větší význam klíčovým slovům uvedeným v nadpisech, protože nadpis vystihuje (měl by vystihovat) téma článku. A z div class=nadpis vyhledávač prostě nepozná, že jde o nadpis. Ale hlavně to nepozná uživatel, což je horší.

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 27.7.2004 12:56:23

hmm
chjo :(
ja se tenhle tyden asi upredelavam

Dik

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 29.7.2004 12:18:29

Tož vezmu to popořadě. Za prvé - grafický dojem je většinou více či méně subjektivní, to rád a ochotně uznám. Na druhou stranu neustále razím myšlenku, že grafické zpracování má v návštěvníkovi vzbudit pocit, že ví, kde se ocitl. Kupříkladu u webu zemědělškého družstva bych očekával nějaký ten klásek dozrálé pšenice či ke konzumaci lákající kukuřici. Přijde mi to logické a pochopitelné a návštěvník netápe. U vašeho webu bych očekával když už nic jiného, tak alespoň v hlavičce nějakou pěknou grafickou koláž, znázorňující téma webu.

Podtrhávání, respektive nepodtrhávání odkazů je nešvar, který se objevuje napříč internetem a už mě to trochu štve. Co je proboha špatného na tom, když v textu ponechám odkazy podtržené? Je to skvělá pomůcka, vím, co je odkaz hned na první pohled. Zatímco na vašem webu panuje anarchie - některé odkazy podtržené máte, jiné už ne (název článku je odlišen jenom barvou), v pravém sloupci ano, v levém už ne, kliknu-li na článek, neobjeví se mi záchytná (říká se tomu drobečková) navigace, která mi ukazuje, kde ve struktuře webu se právě potuluju, takže mi nezbýva než použít tlačítko Zpět v prohlížeči. A to používám velmi, velmi nerad.

Co je špatného na konstrukci div class=nadpis_clanku vám ochotně vysvětlil kolega, takže já jenom doplním, že pomocí CSS můžete formátovat dle libosti kterýkoliv (téměř) element. Tak proč dělat věci složitě, když máte k dispozici velmi silný prostředek, jak jednoduše dojít k cíli?

Navigace jako seznam se používá z jednoho prostého důvodu - jedná se totiž o seznam. To jest používáte element, který je pro něco takového extra stvořen. Připomínám opět, že si ho můžete pomocí CSS naformátovat, jak se vám zachce.

U mariáše pochopitelně zůstanu, protože do vcelku útulné hospůdky se dostávám poměrně divokým lesem na horském kole, přezdívaném Lojza Druhý, takže se nepovažuji za úplného začátečníka v extrémních sportech. Přesto mi prostě nějaký krátký pokec na vašem webu chybí.

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 29.7.2004 15:27:24

tam mam misto klasku ikonku nejakeho sportovce...

to podtrhavani sjednotim- ale napriklad v textu clanku snad zadne aktivni odkazy zatim nemam - nejsou proto podtrzene - radeji na to ale mrknu - podtrhavani jsem cilene chtel vynechat v menu , protoze me prijde , ze je pak (nepodtrzene) lepe citelne a hlavne je jasne ze jde o odkazy

"drobeckova navigace" neni u me zavedena nebot me prisel web svou strukturou velmi jednoduchy a tudiz pochopitelny - zavedu ji tam vsak taky, aby se tam opravdu nikdo neztratil

seznamy zkusim pouzivat jen co budu web trochu menit - zatim to takhle funguje a kdyz uz je to tak udelane tak to necham

no a pokec o jednotlivych sportech zvazim - pocitam vsak ze se mi nic psat nebude chtit - nakonec taky psat neco obecne oxtremnich sportech by bylo podle me ponekud fadni - a rozepisovat jednotlive zase moc pracne :( - uznavam vsak , ze by to mozna leckomu stalo za precteni


Kazdopadne mockrat dekuji ze jste si nasel cas a reagoval na mou prvni odpoved - konkretni pripominky a obzvlast vysvetleni me asi nakopne nejvice

Avatar

Autor komentáře: AUTOR

Datum vložení: 27.7.2004 12:18:14

Jo jeste abych na oplatku potesil ja vas, tak do sveta webdesignového byznysu se hodlam vrhnou s jasnyma nohama a rovnou hlavou. Nebo tak nejak.

Avatar

Autor komentáře: radovan

Datum vložení: 27.7.2004 16:37:10

design neurazí ani nenadchne, ale asi se zde jedná o obsah,

škoda jen že většina webů se nedostane do této kritiky, proto to řeším na grafika.cz nebo owebu.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz