Starší komentáře ke článku: everquest

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 23.1.2004 8:04:45

Musím se přiznat, že se mi tento web moc líbí, i když tam ještě není všechno. Nechci autorovi moc lichotit, ale úplně jsem dostal chuť si Everquest zahrát... Zklamáním pro mě byla akorát stránka s požadavky na minimální konfiguraci počítače, která mi prozradila, že v nejbližší době nemám šanci... Chjo...
Jediné, co mě malinko zarazilo je ikonka "ufouna" vpravo nahoře směřující na kontakt s autorem. Je v tom nějaká spojitost??? :-)

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 23.1.2004 8:39:44

Tak, konečně je tu důkaz toho, že to jde - pěkný vzhled, přehledný a validní kód, strukturovaný obsah... Prostě pohoda. Níže uvedené nechť autor bere pouze jako doporučení k vylepšení již výborného dílka, nikoliv jako kritiku:

Především by neškodilo více obrázků. Vím, je tu galerie, ale třeba u popisu ras či povolání by určitě bylo pěkné, kdyby vedle textu byla ta která postava také vyobrazena.
V případě vyplého JS by nebylo od věci uvést alternativní url pro nápovědu. Také šipky zmenšit/zvětšit ženskou na začátku by měly zmizet. To jde v praxi udělat tak, že daný kousek kódu vypíšete pomocí js - když je js zapnut, tak se to vypíše, jinak tam šipky nebudou a ani ten největší rejpal Vám nebude moci něco vyčítat.

Jinak perfektní práce a ani mě víc připomínek nenapadá, takže <B>95</B>.

P.S.: A přece něco - jde čistě o můj názor a už jsme se tu o tom bavili dříve, ale přesto - zajímá návštěvníka jestli jsou tyto stránky XHTML, CSS nebo BFLMPSVZ validní? Já osobně bych to do té patičky nedával a když tak maximálně jako seznam (Vytvořil Pepa z Depa (c)2004. XHTML, CSS, BFLMPSVZ validní. Tečka.) Takové dlouhé vyprávění bych si odpustil. Ale to je čistě můj soukromý názor a vím že existují celkem obhajitelné postoje opačné.

Avatar

Autor komentáře: helena

Datum vložení: 23.1.2004 12:08:46

nejlepsi by bylo v paticce dat odkaz na nejakou stranku typu disklaimer, kde by mohlo byt dopodrobna vypsane cim kdo zac delal, validita a ze behem psani nebyl zabit zadny trpaslik ani hobit :) jinak jsou stranky pekne vcetne kodu

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 23.1.2004 14:28:54

pěkný..., akorát bych se připojil k tomu, co říkal Michal...

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 23.1.2004 14:54:02

So vsetkym, co tu bolo napisane suhlasim, ale na niektorych strankach su nejake drobne chyby. Napr. hned na uvodnej stranke vypise validator 6 chyb. Asi su to len nejake drobnosti, ale nebolo by od veci sa na to pozriet.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 23.1.2004 15:56:06

stvořit bez tabulek pěkný a uživatelský přístupný webík s nápaditou grafikou. Jde to. Někdy. Občas. Nemám větší výtky, jedná se skutečně o pěknou práci a chválím. Ačkoliv i zde bych asi zvolil pro hlavní texty o něco větší výchozí písmo (viz můj příspěvek u předchozí kritiky). Ale za to se dnes již za krk nevěší.

Avatar

Autor komentáře: Masters

Datum vložení: 23.1.2004 16:29:12

Nemam, co bych vytknul. Az na par dramatickych gramatickych chyb a preklepu v textu. :)

Avatar

Autor komentáře: Autor webu: Lukáš Oborský

Datum vložení: 23.1.2004 16:53:15

Děkuji všem, kteří si udělali čas, podívali se na můj web a napsali svůj názor sem do diskuze.

Co se týká chybek v kódu z hlediska validity - ty vznikají průběžně během vkládání nových textů, samotnou šablonu jsem dlouho odlaďoval. Například onich zmiňovaných 6 chyb na titulní stránkce, které hlásil validátor, pramenily z jednoho jediného opomenutí - zapomněl jsem znak & zapsat v atributu title pomocí entity. Nyní by titulní stránka měla být OK. Podobné chybky se mohou objevovat různě na stránkách webu, ale věřím, že se postupně jejich počet bude snižovat.

K velikosti písma bych dodal, že momentálně je velikost spíše malá (tak se mi to líbí), ale návštěvník si může velikost jednoduše měnit pomocí funkcí browseru. Kromě toho plánuji přidat JS přepínač dvou přednastavených velikostí, toto nastavení se pak bude ukládát k uživateli do cookies.

Text v patičce je opravdu trochu výřečný, ale zatím jej ponechám beze změny. Díky své pozici až na konci stránky nebude snad čtenářům až tolik na obtíž. S názorem, že čtenáře ani zbla nezajímají nějaké normy CSS a HTML, souhlasím, nicméně zmínku o něm v zápatí beru jako drobnou propagaci těchto standardů. Zmínky o dalších použitých aplikacích pak považuji za revanš jejich autorům. PS: Víte, že onen skvělý český HTML editor Easypad je od včerejška freeware?

Naprosto legitimní šťournutí ohledně skrývání JS funkcí při jeho vypnutí beru a zapracuji na tom. I ty doprovodné obrázky v textu budou, s tím zase čekám na vydání hry, protože ze současně dostupných zdrojů prozatím nemohu uspokojivě čerpat.

PS: Ten ufounek jsem já. Díky, že jsem byl poznán :-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.1.2004 18:31:40

Orientacne se da pouzit <a href='http://www.htmlhelp.com/tools/validator/' target='_blank'>http://www.htmlhelp.com/tools/validator/</a> - narozdil od w3c tenhle umi i prolezat cely web.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu: Lukáš Oborský

Datum vložení: 24.1.2004 2:55:12

Prima nástroj - a je to dobrý, celý web bez chyby: <a href='http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Feverquest.oborsky.cz&warnings=yes&spider=yes' target='_blank'>http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Feverquest.oborsky.cz&warnings=yes&spider=yes</a>

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 23.1.2004 20:38:26

sice se o hry nezajimam, ale web je celkem dobry. jen bych mozna byt vami prehodnotil cerveny hover efekt. pusobi to moc agresivne a je to mimo revnou kombinaci. je sice i v menu, ale se zlutym rameckem vypada jinak. plovouci layout je dobre zvladnuty.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu: Lukáš Oborský

Datum vložení: 24.1.2004 2:42:41

Osobně si myslí, že naopak se ta oranžová k žluté a tmavě šedému pozadí docela hodí. Tohle je ale věc osobních preferencí, takže těžko říct, kdo z nás má pravdu.

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 24.1.2004 1:08:39

v ziadnom pripade neodosielal prazny FORM ;-)
Doslednejsie by som vyuzival nedelitelnu medzeru a ked mozem poradit, intenzivne omielanie emailu nevedie k nicomu dobremu (spam).
Inak velmi podarene...

Avatar

Autor komentáře: Autor webu: Lukáš Oborský

Datum vložení: 24.1.2004 2:39:58

Naštěstí i když moje emailová adresa je pravděpodobně již dobré dva roky v každém spam listu, mě do schránky dorazí maximálně 3 spamy za týden - díky kvalitním antispamovým filtrům na mail serveru. Osobně preferuji tuto metodu obrany před skrýváním emailové adresy.

Avatar

Autor komentáře: Clone

Datum vložení: 25.1.2004 8:36:08

Kod vypada pekne a vzhled je treba v Exploreru taky fajn, ale videli jste, jak vypadaji stranky v Netscapu 4.7x? To teda moc prima neni, za to by me klient nakopal...

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 25.1.2004 14:04:04

vidíš, já bych zase nakopal ty lidičky s Netscape 4.7x, protože člověk, kterej má tenhle browser, pravděpodobně ví, co to browser je (narozdíl od uživatelů IE) a vzhledem k tomu, že Netscape, příp. Mozilla jsou free, tak si myslim, že ta lenost stáhnout novou verzi rozhodně není na místě.

Avatar

Autor komentáře: Clone

Datum vložení: 26.1.2004 11:34:28

Nejsem obhajce pouzivani N4.7, protoze je to skutecne asi ten nejvetsi shit browser, co spatril svetlo sveta.
Stale vsak pouzivany je a vzhledem k tomu, ze je nejhorsi z novodobych browseru (IE 3 za nej nepovazuji, to je jina liga...) hodi se jako prubirsky kamen. Kdyz to jede dobre v N4.7, zpravidla nebudou mit problmy ani jine starsi nebo netypicke prohlizece (nebo platformy).

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.1.2004 14:56:17

A co teprv jak to vypada v IE 3.0, ze?

Jiste, stranky se daji odriznout od skriptu pomoci import - kvuli tem par desetinam promile co maji stale NN (i kdyz tady bych o tom vazne pochyboval, uvedomte si ze hraci her obvykle maji slusny HW se slusnym SW - ono to bez toho ani jinak nejde). Jenze to zas prinasi jiny problem - totiz to ze styl pomoci import se neuklada do cache takze kvuli tem par promile uzivatelu budou muset vsichni ostatni s kazdou navstevou KAZDE stranky znova a znova stahovat stylesheet. Na uspokojivy vzhled je zase nutne vratit se k html 3.2 coz jaksi... jaksi znamena ze je otazka zda kvuli stylesheetu nechate vsechny stahovat porad dokola styl nebo se na NN 4.x vykaslete. Prece jen zpomalovat prohlizeni kvuli uzivatelum pouzivajicim prohlizec z roku '98 je trosku silene. Pak totiz nastava presne taz otazka jez jsem napsal na zacatku - kdyz upravovat stranky kvuli NN 4.7, proc je neupravit rovnou i pro 4.0 nebo 3.x...

Avatar

Autor komentáře: Autor webu: Lukáš Oborský

Datum vložení: 26.1.2004 3:24:10

S tímto názorem souhlasím. Plně podporuji platformovou nezávislost a hledím na to, aby stránky vypadaly rozumně ve všech obvyklých browserech. Dřív jsem styly rovněž odřezával, ale z výše uvedených důvodů jsem si jednou řekl dost - kdo má archaický browser, asi také ví, co od něj může čekat. Mimochodem NN 4.7 je zrovna nejtragičtější browser všech dob. A vzhledem k cílové skupině není co řešit. Apropo pokud by například vývojáři desktopových aplikací postupovali podle striktní doktríny zpětné kompatibility, museli by vytvářet programy, které by měly fungovat i pod DOSem. Zpětná kompatibilita je hezká věc, ale jen do rozumné míry.

Avatar

Autor komentáře: Clone

Datum vložení: 26.1.2004 11:43:30

Vytvaret funkci verze (treba text-only) pro shit browsery se mi nezda jako silenost. Nehlede na to, ze takova verze stranek (bez grafiky atd.) muze najit i dalsi pouziti, treba jen pro navstevniky pripojene pres modem, ktere graficky vzhled nezajima...
Tady nejde o to, aby stranky vypadaly v starych prohlizecich stejne jako v modernich. To pri pouziti XHTML a narocnejsim grafickem navrhu ani nejde. Ale jde o to, aby navstevnik mel sanci videt alespon textovou verzi - tedy informace bez grafiky. Nemusi se mu ani tato verze nacist automaticky, ale bylo by dobre, aby do ni slo prepnout. To se mi zda jako slusne reseni, pokud se chce tvurce drzet ponekud limitujicich nejnovejsich norem pro tvorbu webu.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.1.2004 12:36:44

Dobre Clone, napisu to jeste jednou. To co popisujes je celkem bezna vec - jenze v tomhle pripade to proste kulha. Ty stranky jsou prohlizitelne prakticky ve vsem krom NN 4.x ktery je takovym CSS bastardem. Prohlidnes je v pohode lynxem, prohlidnes je v opere s vyplym CSS, prohlidnes je v IE 5.0. Je to proste problem ciste se tykajici NN 4.7 a jedine co se s tim da udelat je pouzit import v CSS - nebo delat fungl novou stranku JEN pro NN 4.x - a pro cely sajt - protoze tisk mas osetren print verzi. Klasicky javascript na vypinani stylu totiz v NN 4.7... pochopitelne nefunguje.

A jiste uznas ze kvuli NN 4.7 s nimz na tenhle web stejne nikdy nikdo nepoleze pouzit import ktery znamena ze na kazdou prohlizenou stranku posles znova 10tikilovy CSS soubor je blbost. Duvod proc nepoleze jsem uz zminil - lidi co hraji MMORPG hry opravdu NN 4.7 nepouzivaji.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz