Starší komentáře ke článku: dsic

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 6.8.2004 6:39:22

Jednoduché jasné XHTML - dobrý. Graficky na mě až příliš jednoduché, ale to je spíš věc názoru. Jediné co mě dost překvapuje že autor jako mnoho dalších nepočítá s větším systémovým písmem. Menu se mi zobrazuje na dvou řádkách, přičemž spodní tu horní nějak divně částečně zakrývá. (W2k - IE)
PS: jak to píšu tak koukám, že i tenhle formulář na Intervalu, systémové písmo nastavené na 120 zaskočí.

Avatar

Autor komentáře: Josef Petrák -aka- dj Padák

Datum vložení: 6.8.2004 7:07:55

Není třeba problém v tom, že máte nastavené příliš velké písmo? Taktéž nechápu, jak můžete hodnotit web o standardech a prohlížet ho prohlížečem, který standardy ne zcela správně dodržuje.

ad Grafika: myslím, že v jednoduchosti je krása.

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 6.8.2004 7:31:11

Ve Win je prostě mimo nestandardních velikostí možno požívat malé (základní nastavení) a velké (120dpi). Je to naprosto standardní záležitost, až na to že jí málokdo používá. Teprve když děláte jako třeba já v CADu a potřebujete mít velké rozlišení zjistíte že výchozí velikost systémového písma (od kterého se ostatní odvozuje) je malá a prostě to přepnete na velké. To že někteří WEBmastři toto ignorují mě osobně připadá stejně nespravedlné jako když někdo píše WEB který neni pro hlasovou čtečku interpretovatelný. Moc lidí to nepotřebuje a tak to prostě téměř všichni ignorujou. No a ty co uměj to prostě přejdou protože Win nejsou IN, že?! :-))
Ad grafika: souhlas - míra jednoduchosti už je opravdu věcí individuálního vkusu

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 6.8.2004 19:28:03

120dpi?? ted tedy dost dobre nevim o cem mluvite, protoze dot-per-inch je ciste papirovo-typograficka zalezitost ...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 6.8.2004 22:20:30

Koukněte se do nastavení Windows 'Zobrazení/Nastavení/Upřesnit/Obecné - je tam popis a myslím že naprosto jasný.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 9.8.2004 16:06:53

120 >>>DPI<<< ???

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 6.8.2004 7:35:30

PS: mrknul jsem i přes Operu 7.53 a je to ještě horší. Tam text podnadpisu vylézá pod šedé pole nadpisu.

Avatar

Autor komentáře: Josef Petrák -aka- dj Padák

Datum vložení: 6.8.2004 11:15:07

Problém bude skutečně v tom nastavení "120dpi". Většina lidí, stejně jako já ho nepoužívá (nebo o něm ani neví - já osobně ne). Ladil jsem ve Firefoxu 0.9.1, Opera 7.23, Mozilla 1.6, IE 6 SP1 a u mě to vypadá dobře.

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 6.8.2004 11:22:30

Jo .. OK .. já jsem o tom 100% přesvědčenej taky. Jen se na to snažím upozornit (nejen Vás) protože je nás určitě minimálně tolik co slepých a taky chceme vstřícné stránky ;)

Avatar

Autor komentáře: Josef Petrák -aka- dj Padák

Datum vložení: 6.8.2004 14:00:14

Jasně, přístupnost nade vše. Beru to jako technickou připomínku. Podívám se na to a pokusím se s tím něco udělat. Musí se přece najít řešení ...

Avatar

Autor komentáře: LeBuzna

Datum vložení: 8.8.2004 17:37:36

Problém taky je, že nastavení většího systémového písma dokáže rozhodit každou aplikaci pod Windows. Taky jsem toto nastavení používal a někdy to rozhodilo tak, že se ta aplikace nedala používat.

Avatar

Autor komentáře: komentator

Datum vložení: 8.8.2004 10:14:55

... o com to rozpravas ? ... nezalezi na prehliadaci ... vacsina ludi na svete pouziva prave ten prehliadac ktory naozaj tie standardy nepodporuje ... a preto kazda stranka musi byt optimalizovana na tento nemenovany prehliadac !!! je to smutne ale je to tak ... ked stranka nefunguje v tomto prehliadaci tak je zbytocna ... !!! 60% navstevnikov vidi to co si vytvorit nechcel .. vsetci tu mate plne usta standardov a w3c ale realita je niekde inde !!! ... viac nez polovica uzivatelov internetu sa ti moze na standardy vykaslat !!! a 99.9% ani len netusi co to validita je ... web je pre ludi a nie pre webdizajnerov!! .. prejdi validatorom <a href='http://www.yahoo.com' target='_blank'>http://www.yahoo.com</a> ... to ta este nenapadlo co?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.8.2004 19:53:08

Prosím, mohl byste mi poslat screenshoty?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 6.8.2004 22:23:30

Bohužel tohle jsem našel, až teď a příslušné nastavení používám v práci. V noci odjíždím na dovolenou. Zkusím si po ní vzpomenout.

Avatar

Autor komentáře: Kajman

Datum vložení: 6.8.2004 10:08:48

Ja osobne tu validitu tak nehlidam, ale kdyz uz tu je web, ktery ji chce naucit v ceskych zemich a tri ze ctyr clanku validni nejsou (i kdyz naprava bude velice jednoducha), tak mi to prijde trosku usmevne. Ani ten okaz na AAA mi nejak nefunguje.

K vzhledu - jeste vic subjektivni pohled: pri roztahovani radku a malemu poctu slov jsou na muj vkus az moc velke mezeri mezi jednotlivymi slovy a hur se mi to cte.

Preji webu, aby mel vic prekladu, protoze takovyto pocet zatim asi neni prilis velkym lakadlem.

Avatar

Autor komentáře: Josef Petrák -aka- dj Padák

Datum vložení: 6.8.2004 11:10:57

Více překladů, to je náš hlavní cíl, ale problémem je, že máme dva stále autory, kteří jsou kromě toho zaměstatnání spoustou dalších úkolů a povinností. I to byl jeden z důvodů, proč jsme přihlásili projekt do této kritiky. Nutně potřebujeme další autory jako překladatatele a editory (kontrola překladů, gramtika, formátování.

Všechny zde nalezené chyby se samozřejmě pokusíme odstranit. Třeba o tom 120dpi jsem já konkrétně neměl ani ponětí.

Avatar

Autor komentáře: Kajman

Datum vložení: 7.8.2004 21:59:21

Tak uz si tech par chybek, co hlasi validator, opravte. Je to tak na 5 minut.

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 6.8.2004 18:47:58

Hodnocení webu je zbytečné. Je to takové pididílko, že tam není co hodnotit.

Co se týká myšlenky, tak klobouk dolů a ať vám to vydrží. To nám tady opravdu chybí !!!

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 6.8.2004 20:57:29

Dobrý den,
ku grafické stránce bych měl výtky akorát k písmu, zdá se mi, že je písmo u napisů moc velké, ale to je otázka vkusu. Jinak vzhled je jednoduchý a pěkný.
Zdrojový kód je psán v XHTML a CSS, což je plus. Stránky jsou validní, jak XHTML tak i CSS. Stránky fungují stejně v IE, Opeře a Mozille.
Design hodnotím na 7/10 a kód na 8/10.

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 7.8.2004 16:25:24

Ehm, pane Swarca, už vám někdy někdo řekl, že tahle kritika má smysl asi jako stěrače u ponorky?

Zdrojový kód je psán v XHTML a CSS, což je plus. // autor to asi ví, jinak by to nedělal
Stránky jsou validní, jak XHTML tak i CSS. Stránky fungují stejně v IE, Opeře a Mozille. // O tom nejspíše autor také ví, když píše o webových standardech
Design hodnotím na 7/10 a kód na 8/10. // Ehm, ehm... Jak můžete hodnotit kód na 8/10, když jste neřekl ani jednu chybu?
Tím neříkám, že stránky jsou bezchybné, ale že Vaše kritika je pro tvůrce webu absolutně bezcenná. Proč?
Třeba už jen kvůli tomu, že se sice dozvěděl, že dostal 8/10 za kód, ale přitom mu kód chválíte a tím pádem to pro něj nedává žádný smysl.
Pokud tedy něco kritizujete, tak si dejte aspoň tu práci napsat něco pořádného, děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 7.8.2004 17:21:59

víte pane Raven, dalo by se to udělat mnohem lépe než takto, vám se ty stránky líbí na 10/10?? Mně osobně ne ;-)

Avatar

Autor komentáře: pALI G

Datum vložení: 7.8.2004 18:34:26

Tak teda uveďte kde kritizovaný web stratil tie 2 bodíky. Autor (a aj napríklad ja) sa iste veľmi rád poteší keď mu to oznámite. Potom tie nedostatky bude môcť opraviť a bude mať u vás 10/10. Ale tým že mu poviete (a to nie je vaša prvá kritika kde hodnotíte týmto systémom) kód 8/10, tak tým mu asi moc nepomôžete. Nemyslíte?!

Aj keď ja osobne si myslím že systém akým hodnotíte stránky je asi nasledovný:
"hmmm dobrý kód, hmmm 10/10 to je moc, hmmm a 7/10 to bude asi málo, hmmm tak čo ja viem hmmm dám 8/10 a mám to, fúúúh to som zas napísal dobrú kritku".

Viem že takéto "keci" sem asi nepatria a že by som mal radšej napísať niečo rozumné, ale už mi to dlhší čas liezlo na nervi.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 7.8.2004 19:00:08

Úplne s tebou súhlasím tiež mi to leze na nervi.

A čo sa týka tej stránky tak kód je fakt super pri zbežnom prezrení som tam nenašiel večšiu chybu.
Akurát by som zrušil to spodné menu, alebo by som ho urobil inak ako to vrchné.

Trochu som nepochopil toto <div class="hr"><hr /></div>

Pri CSS - margin: 0 0.5em 0.5em 0.5em; je to kratsie takto - margin: 0 0.5em 0.5em;

Peter Masarik

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 8.8.2004 4:24:55

Ano, stejna vec tu leze na nervy asi leckomu, me nevyjimaje.

Ad "Trochu som nepochopil toto <div class="hr"><hr /></div>":

Vzhledem k CSS definicim:

.hr {PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-TOP: 0px}
.hr HR {DISPLAY: none},

predpokladam, ze melo jit o zprehledeneni dokumentu horizontalni carou pri vypnutych stylech, nic vic, nic min.

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 8.8.2004 3:14:05

Mno jo no - super odpověď. Naposledy když jsem kódoval, tak jsem neměl ten pocit, že by se kód měl líbit, ale nejspíše se od té doby něco změnilo, no. Já jen narážím, že jste mu neřekl ani jednu chybu, ale dal jste 8/10 a jak je zde dále uvedeno, vypadá to na takové to přibližné typování. "Moc mu nedám, málo taky nejde, tak to šoupnu někam mezi, ať to vypadá jako profesionální kritika!" ale takto to bohužel nefunguje.

Avatar

Autor komentáře: nefir

Datum vložení: 8.8.2004 7:27:55

Nejprve k webu:
Mel bych malou vytku k velikosti fontu v menu. Vzhledem k velikosti nadpisu a textu je font hodne malinky. Nemam uz nejlepsi zrak a tak mi vzdycky chvilku trva nez z velkych pismen clanku preostrim na "blechy" v menu. IMHO by mozna bylo lepsi nepouzivat pevnou px sirku, ale sirku v em. Menu ve dvou radach, pretekani textu, atd. je zpusobeno prave pevnou px sirkou.

A ted ke "kritikovi" swarcovi:
Samozrejme by se dala spousta veci udelat mnohem lepe (ze by jako webstyle-doctors.tk?). Ono totiz nic neni dokonale. I kdyz abych pravdu rekl, tomuto webu (nemyslim ten Vas paskvil, ale dsic.zapisky.info) nejde poradne nic vytknout. Je tady par veci ktere by nekdo resil trochu jinym zpusobem, ale nikdo nemuze tvrdit ze jenom ten jeho zpusob je spravny. Co me ale zveda ze zidle jsou Vase kritiky kodu a standardu. Kritiku kodu a standardu by mel delat clovek ktery do veci vidi. Ne jako Vy ktery absolutne nerozumi standardum, nedokaze poradne napsat jedinou stranku ale neprimo vsude krici "ja jsem profik a vy na me nemate". Pravy profik dokaze kritiku prijmout a neco si z te kritiky vzit (coz se o Vas rict neda). Neni to tak davno co bylo Vasemu webu vytykano spousta veci jak tady na Intervalu, tak na Grafice.cz (a kdovikdejeste). Vzal jste si z toho neco? Ne. Ukazujete akorat ze jste presvedceny o dokonalosti Vaseho dilka a zadnou kritiku absolutne neprijimate. Jakym zpusobem teda chcete hodnotit? Jaky web splnuje Vase naroky a je hoden Vaseho hodnoceni 10/10?
Ze by <a href='http://www.webstyle-doctors.tk/' target='_blank'>http://www.webstyle-doctors.tk/</a> ?

swarcou znechuceny a otraveny nefir

Avatar

Autor komentáře: Jano Gašpar

Datum vložení: 6.8.2004 22:55:56

to pismo v menu je fakt miniaturne (podla faveletu od pixyho je to cca 7,1 px) a celkovo su tam dost male velkosti textov nastavene, napriklad vo firefoxe je mozna obrana proti tomu nastavenim minimalnej velkosti pisma (pouzivam 12), to vsak ma casto za nasledok rozsypanie stranky. nie je na skodu pri tvorbe stranky stlacit ctrl a zatocit si kolieskom na mysi (zmena velkosti pisma), hlavne pri zvacsovani sa deju veci ... :) no a ak sa s takym niecim nepocita na stranke propagujucej standardy, tak je to trochu divne

Avatar

Autor komentáře: komentator

Datum vložení: 8.8.2004 7:58:02

... pre boha, prezentujete najnovsie technologie v pisani webu a pritom stranka vyzera ako z dob prveho exploreru ... este ze vymysleli Linx ... aspon sa na to vsetko stale nemusim pozerat ... je to zvlastne ze je pre ludi dolezitejsie to nepodstatne ... point webdizajnerstva je vytvarat uzivatelsky priatelske stranky a prijemnym prostredim ... a bohuzial vacsinou je to pre komercne ucely ... tato stranka by nepredala ani keby to davali zadarmo ...
... a dalsia vec .. prekladat veci ako su rozne faqy do cestiny je prinajmensom strata casu ... programator ktory nevie anglicky je looser ..
... radsej by ste sa mali zaoberat prekladanim priruciek pre windowsacke aplikacie .... to je looserina ale pre looserov ... to by malo zmysel

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.8.2004 12:59:32

Ako to tu tak prechadzam všimol som si že sa tu objavil nový komentátor ktorý nevie ako sa má správať. Možno som ťa prehliadol a už tu prispievaš dlhší čas, ale to čo som si mal možnosť prečítať je bohužial na zamyslenie.
Problém je ale v tom že zamysleť by si sa mal ty nad sebou, dosť by ti to pomohlo.

Najviac ma zarazila táto tvoja hláška:
<B>.. programator ktory nevie anglicky je looser ..</B>

Tým si ma vrcholne urazil, pretože nie každý sa mal možnosť učiť po anglicky.
Niektorý z nás sa narodily trochu skôr a proste nestihly éru učiť sa anglinu už od základnej školy.
Ja som sa ju dokonca neučil nikdy a zato programujem, začal som už na Didaktiku s Basicom a teraz, keď už nieje toľko času sa len zaujímam o XHTML + CSS.
Tak isto by som mohol ja napísať že kto nevie po rusky je ...

Som zvedavý či budeš mať toľko odvahy a pošleš mi e-mailom nejaký link na tvoju osobnú prácu. Veľmi rád by som sa na to pozrel.

Peter Masarik

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.8.2004 16:40:27

Môj e-mail je pmasarik@pobox.sk

Načo sa vypisuje e-mail do formulára keď sa nikde nezobrazuje?

Avatar

Autor komentáře: nefir

Datum vložení: 8.8.2004 17:28:09

Staci jenom cist. Mas to napsane hned pod formem pro vkladani prispevku :o)
<cite>
* Vložený e-mail slouží pro automatické zasílání reakcí na váš příspěvek. Tento e-mail nebude nikde zveřejněn a bude chráněn před vyhledávači.
</cite>

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.8.2004 19:09:54

Ok dík to som si fakt nevšimol...

Avatar

Autor komentáře: komentator

Datum vložení: 9.8.2004 0:08:21

1. tak ta hlaska mala byt ta posledna co ta mala zarazat ... to je proste fakt ... ja som sa tiez neucil anglictinu ani na zakladnej skole ani na strednej ale zaplatil som si samostatny kurz a potom odisiel to zdokonalovat vonku ...
... TO JE VSEOBECNE ZNAMY FAKT, ZE KOMUNIKACNYM JAZYKOM PROGRAMATOROV JE ANGLICTINA .... na tom nieje nic zarazajuce .. rustina s tym celym nema nic spolocneho ....
samozrejme ak si spravca windowsackej siete tak si vystacis aj s rustinou ... ale ak si profesional tak ten jazyk je prinajmensom velke ulahcenie tvojej prace ..

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 9.8.2004 23:23:23

Jenom dodatek: jak typicke pro tento typ lidi - vlastni jazyk neumi, ale chrli kolem sebe (navic mnohdy gramaticky nespravne) anglicke vyrazy a anglismy ("point webdizajnerstva je vytvarat... priruciek pre windowsacke aplikacie .... to je looserina ale pre looserov ..."). Vazeny "komentatore", pokud si tu nechcete uriznout podobnou obri ostudu jako jiz jmenovany Swarca, zmirnete prosim ton sveho vyjadrovani.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 9.8.2004 23:17:31

Aaaa, mame tu zrejme "noveho swarcu". Uz jsem si take racil vsimnout noveho machyrka, pro ktereho jsou standardy jen zbytecna snuska nesmyslu, uznava heslo "ucel sveti prostredky" a vsechno zna sam nejlepe.

Hlaska "programator ktory nevie anglicky je looser" me take zarazila, a to hned ze dvou duvodu. Jednak ji, podobne jako pmasarik, vnimam jako zbytecne urazejici vuci tem, co tento jazyk neovladaji (a presto jsou treba schopnymi programatory nebo webdesignery), a jednak tim vypovida autor o sve vlastni ubohosti. Citovana veta je dokladem, ze jeji pisatel neovlada prilis dokonale ani anglictinu, ani svuj rodny (?) jazyk. Zdalipak, mily "komentatore", prijdes na to proc? Predpokladam, ze se nakonec hloupe vymluvis na preklepy...

Avatar

Autor komentáře: SuE

Datum vložení: 8.8.2004 13:12:34

hm, tak tohle mě dostalo.
Lidi jako je tohle mě neskutečně štvou. Takže, pánové z dsic, kdybyste chtěli pomoct s překladama, napište mi na mail.

Avatar

Autor komentáře: SuE

Datum vložení: 8.8.2004 13:14:12

ehm, on se nezobrazil, takže sue na centrum.cz

Avatar

Autor komentáře: Josef Petrák -aka- dj Padák

Datum vložení: 10.8.2004 9:58:43

Protože se tady množily stížnosti na chyby v kódu, dovolil jsem si po víkendu, který jsem trávil mimo dosah zařízení zvaného počítač, tyto chyby napravit a nahrát již validní dokumenty.

Avatar

Autor komentáře: Kajman

Datum vložení: 11.8.2004 15:20:28

V dokumentu
<a href='http://dsic.zapisky.info/archive/RDF-vCard-20031130/' target='_blank'>http://dsic.zapisky.info/archive/RDF-vCard-20031130/</a>
jste pozapomnel opravit i <h2 id="4">.

A v dokument
<a href='http://dsic.zapisky.info/archive/XML-stylesheets-20040208/' target='_blank'>http://dsic.zapisky.info/archive/XML-stylesheets-20040208/</a>
take w3c validatorem neprojde bez poskvrny.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz