Starší komentáře ke článku: DivadloSchod.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 19.7.2002 1:18:25

Rámce jsou podle mě zde úplně samoúčelné, nic nepřinášejí, jen kradou prostor zobrazitelné plochy.
Jsem alergický na modré weby, který mají tak laciný design s naprosto přehnanou kombinací odstínů a navíc ušmudlanou grafikou připomínající kresbu v Malování posléze optimalizovanou v něčem jako je MS Photoeditor.
HTML kód také nijak extra, aspon to není přeplácané šílenými JavaScripty. Co se týká využití zmiňovaného MySQL - zřejmě jde jen o vytahání pár článků z databáze (předávané parametry se zdá jsou ošetřeny), jinak jsou vše čisté statické stránky (snad krom knihy návštěv, která je evidentně od nás z Intervalu - to je třeba pochválit :) ).
Stránky se mi zdají přehledné a až na uvedené výhrady dobře sloužící svému účelu, design je však fádní a nepoutavý.
Proč si proboha tak schopný programátor nesežene někoho na grafiku, aby jeho dílo náležitě oblékl?!

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 19.7.2002 2:06:14

Tak nejdriv kritika - graficky dobre (vyborne ve srovnani s nekolika poslednimi weby), priklanim se k neucelnosti a zbytecnosti tolika framu, osobne bych je nepouzil vubec. Je to jednoduche, rychle, nacetlo se mi to za chvilku.


To Pavel Ruzicka: Vas prispevek se mi takhle po ranu zda trochu rozpolceny:
Na jednu stranu kritizujete neucelne framy, html nic moc, ... na druhou
stranu mluvite o schopnem programatorovi?? Vzhled je dle meho uchazejici a divim se, ze jste stejnym zpusobem nereagoval napr. na "graficke" stvarneni tech parfemu.cz nebo co to bylo.

Jeste k te modre: osobne predkladam navrhu vzdy nekolik, casto v odlisnych barevnych kombinacich. Zakaznikovi sdelim prednosti a zapory jednotlivych. V drtive vetsine dojde na modrou.

Btw:<B>Navic interval je take modry</B>, takze musite v praci zrejme hodne trpet, pokud si tedy administracni cast nemuzete naskinovat dle sveho :-)))))

Avatar

Autor komentáře: Jirka Lahvička

Datum vložení: 19.7.2002 8:37:21

Modrá je dobrá, viz <a href='http://zabava.atlas.cz/ankety.asp?a=209' target='_blank'>http://zabava.atlas.cz/ankety.asp?a=209</a> :-)
... ale IMHO jí neuškodí kombinace například s tmavočervenou

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 19.7.2002 10:51:20

::: Moje nejvetsi vyhrada, kterou tady (pokud jsem dobre cetl) nikdo nezminil je ta image mapa v horni casti stranky ... co takhle pouzit treba tabulky.

:: Co se designu tyce - chybi tam nejaka vyrazna barva, ktera by to trochu ozivila. Ja mam modrou taky rad, ale nemusi byt vsude.

:: Design stranky me vubec nesedi k ucelu vytvoreni - myslim si, ze v dnesni dobe uz neni problem vytvorit profesionalne designersky vypadajici stranky take informacniho charakteru.

:: Take me mrzi tak male vyuziti stylu CSS, kterymi muzete docilit daleko efektivnejsiho zpracovani textu.

<I>
Hodne zdaru ...

Martin
</I>

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 19.7.2002 7:01:26

Mě se modrá líbí, takže proti designu velkých výhrad nemám. Souhlasím s ostatními, že použití rámců je možná zbytečné. Úvodní stránka má téměř 200 kb, což je možná pro modemisty trochu moc. Na druhou stranu, po obsahové stránce není webu co vytknout. A jedna drobnost na závěr - v Opeře a Mozille se trochu rozhází levé menu, takže tvůrce pravděpodobně testoval svůj web pouze pod Internet Explorerem.

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 19.7.2002 7:20:26

Řekl bych, že WEB vypadá dobře a narozdíl od ostatních mi tam ty framy nevadí. Jinak souhlasím s tím, že je rozházené to menu v Mozille. Možná by bylo lepší použít position: absolute, než tabulku a když tak je lepší definovat šířky přes pixely a ne procenta. Jinak je vidět snaha optimalizovat pro IE i v pokusech nastavovat barvu scrollbaru.

Celkové hodnocení: Stránky jsou dobré, jen drobné nepřesnosti v kódu, které způsobují chybné zobrazení v jiných prohlížečích to kazí.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Pojer

Datum vložení: 19.7.2002 18:36:57

Osobně bych se přiklonil k tomu, že je tam minimlně jeden naprosto zbytečný frame a to ten vpravo. Díky němu tam na mě při rozlišení 800x600 a výš trčí odporné šoupátko odněkud, kde podle mě nemá vůbec co dělat... Není mi taky tak docela jasné, proč je menu nalevo vyvedené jako tabulka, a to nahoře jaqo image map. Je mi celkem jedno, pro který způsob by se autor rozhodl, ale uvítal bych, kdyby to bylo stejně v obou případech. Jako velké plus této stránky bych naopak viděl skutečnost, že není psaná v asp a že chodí svižně. Vítám taky fakt, že se autor pokusil alespoň trochu narušit klišé "menu nahoře, menu vlevo", i když to provedl grafickým prvkem, u nějž mi není jasné, co vlastně představuje.

Avatar

Autor komentáře: Luděk Roleček

Datum vložení: 20.7.2002 12:36:58

Můj příspěvek nesouvisí přímo s kritikou stránek, spíše reaguji na jednu část vašeho příspěvku, která mě opravdu zarazila.

Opravdu za <B>přednost</B> stránek považujete to, že <B>nejsou napsané v ASP</B>? V čem přesně ta přednost podle Vás spočívá? Nezlobte se na mě, ale takové prohlášení je podle mě pouze čistá demagogie.

Avatar

Autor komentáře: Vlado Smolik

Datum vložení: 21.7.2002 13:40:00

Samozrejme, ze to je prednost. ASP je zavisla technologia na Microsoft platforme a ak niekto odstrani lubovolnu zavisost je to vzdy prednost. Alebo si myslite, ze
ak si budu chciet umiestnit toto web sidlo na nejaky freehosting server tak budu administratori kupovat drahu technologiu, len aby jeden mohol pisat v asp. Asp je technologia pre solventne spolocnosti .... a tak isto aspx alias asp.net

Avatar

Autor komentáře: Luděk Roleček

Datum vložení: 21.7.2002 14:21:07

Nezlobte se na mě, prosím, ale pletete dvě různé věci dohromady. Určitě je možné řici, že <I>předností technologie PHP je, že není (více méně) závislá na platformě</I>, což přeloženo pro Vás zřejmě znamená, že ho můžete míc v podstatě zadarmo. S tím v hádru souhlasím. Jenže o tomhle řeč vůbec nebyla. V příspěvku výše stálo, že <I>předností stránek je, že nejsou napsány v ASP</I>. Rozumíme si? Co je podle vás tou předností stránek (NE použité technologie), která vyplývá z absence ASP?

Argumentovat tím, že takto je stránky možné přesunout na nějaký freehosting, kde se nemusí platit moc nebo žádné peníze, je trochu zcestné. Předmětem kritiky jsou stránky, které jsou někde hotové, někde umístěné a někde už běží. Čtenářům webu je naprosto jedno, jestli ekvivalentní obsah dostanou za pomoci ASP, PHP, JSP, ColdFusion, WebSphere nebo čehokoliv jiného. Drtivá většina z nich ani netuší, že něco takového existuje, a i kdyby to tušili, bylo by jim to upřímně jedno. Proto se znovu ptám, kde je ta <B>skutečná výhoda</B> nepoužití technologie ASP?

Tak, jak byla původní věta předložena, mi to připadá jako pouhé zmatené vyjádření názoru "nemám rád Microsoft ať se děje cokoliv".

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 21.7.2002 14:31:26

Díky Luďku vyjádřil jsi to celkem jasně, ale stejně mám pocit, že dostaneme odpověď typu : ... nemám rád Microsoft. Paradoxem ovšem je, že většinou ti co nejvíce na Microsoft nadávají ho používají a na mojí otázku proč ho používají když na něj tak nadávají tak odpoví, protože na to co potřebuju dělat nic lepšího není k dispozici (s tímto se se setkal v jednom státním podniku)

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 25.7.2002 15:37:41

Nezlobte se na me, ale jiz nekolikrat to zde bylo zmineno. <B>Skutecna vyhoda nepouziti ASP</B> spociva v tom ze jde o stranky nezavisle na Platforme. Microsoft mi osobne prilis nevadi (az na ty wokna co stale padaj :o)) ), nicmene to, ze pri zmene hostingu je nemusim prepisovat z jednoho skriptovaciho jazyka do druheho mi prijde jako <B>skutecna vyhoda</B>. Neberte to ve zlem, ASP mi k srdci prave kvuli tomuto neprirostly. PHP si pustim klidne i doma na W98, stejne jako na serveru s Unixem.

Avatar

Autor komentáře: Jirka Lahvička

Datum vložení: 25.7.2002 15:42:54

Tomu moc nerozumím - všechny významné webhostinogvé spoečnosti přece nabízejí varianty jak pro Win/ASP, tak Linux/PHP, tj. pokud budu měnit hosting, tak si prostě vyberu tu platformu, pro kterou jsou stránky napsané, ne?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 21.7.2002 14:21:50

Nechápu proč by tohle měla být přednost a navíc taky nechápu proč by komerční prezentace měla být na freehostingu.

Je zcela jedno v čem je jakýkoliv web udělán... Důležité je, že není totálně statický a není nutné při přidání jednoho dokumentu editovat padesát dalších.

Stejně tak by mohl přijít někdo další a říkat o jiném webu, že jeho předností je to, že není napsán v PHP. Osobně se žádným tvrzením nemohu souhlasit. Každý tvoří v tom co je mu blízké a v čem se cítí "pevný v kramflecích".

Váš argument, že je to přednost protože ASP je zavislá na MS platformě <B>NEBERU</B>. Nedávno jsem dělal web, který používá ASP, ale přitom běží na platformě Novell. Dokonce i pro Linux existuje podpora ASP.

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 25.7.2002 15:39:51

A v tom prave spociva ta zavislost. Za ASP si poplatite, za PHP nikoliv.

Avatar

Autor komentáře: Marian Kotleba

Datum vložení: 19.7.2002 23:10:07

1.) Frames su dnes uz prezitok, su absolutne nevhodne, neprakticke a obmedzujuce

2.) Zdrojak je neprehladny a dokatovany nejakym pseudoeditorom (tipujem FP) Stranka ktora sa tvari profesionalne by sa nemala obsahovat niektore texty prisposobujuce sa zmene velkosti fontu v browseri a ine nie

3.) Kvalita grafiky je tiez viac ako otazna

Avatar

Autor komentáře: Humppa

Datum vložení: 20.7.2002 10:59:36

ad1: Frames a prezitek? Tezko rici. V novych standartech jiz nejsou, ale - stale ma hodne lidi (jako treba ja) pomale pripojeni k internetu. A pri kazdem nacteni stranky nacitat objemnou navigaci je nehoraznost.

Pokud je navigace hodne rozlehla a obsahla, vyuzije se ramu a DHTML, tak vas uzivatele budou mit radi.

Avatar

Autor komentáře: Marian Kotleba

Datum vložení: 21.7.2002 9:28:15

Preco by sa mala zakazdym nacitavat navigacia odznova? Idealnym riesenim je generovanie meniaceho sa obsahu scriptom alebo jednoducho spolocna hlava a pata dokumentov ;-)

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 22.7.2002 10:34:42

Jenze spolecnou patou a hlavou dokumentu neresite problem kdyz ma "krasne namakane" menu 10 kilo a s kazdym dokumentem ho musite znovu prenest. Zkuste naprogramovat chat s framy a bez nich (tedy bez prezitku). Pak ho zkuste modelove zatizit napr 30-40 uzivateli a uvidite co to zacne predvadet. Ono posilat 3kb dokumentu a 20kb je celkem rozdil a pro modemistu zatracene velky, kdyz mate prenos tak 4-5 kil za vterinu coz ve spickach neni problem, zvlast kdyz refreshujete napr. po 5 vterinach v "lidnatejsich" mistnostech. To ho totiz pri trose smuly ani nenactete ;)

Frames jsou sice z hlediska normy prezitek, jen tu chybi neco co by je zastoupilo. Samozrejme, muzete to udelat tabulkou (nevhodne) ci pomoci divu a poziciovani (z hlediska struktury dokumentu logictejsi). Jenze chat se bez famu neobejde - ne do doby pokud nebudou vsichni sedet na kabelech. A i potom je to stale reseni zbytecnych prenosu jez nemaji opodstatneni (ja nepotrebuju menu refreshovat ani jednou, nabidku lidi kterejm chci septat tak jednou za minutu, ale chat porad).

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 20.7.2002 0:35:47

Souhlasim s tim co tady kdosi psal. Bud mam hodne spinavy monitor, nebo jsou ty obrazky ukladane dost podezrele. Nojo jasne ze je to jpg, proto je to takove roz*****. Pismo v gifu prosim, v GIFU. Nebo aspon kvalitnim jpegu, takhle je to cele takove smourovate a rozmazane...

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 20.7.2002 18:02:46

Takže framy bych zrusil je to zbytecne a hrozne, grafiku odhaduji na adobe photoshop (takto to dela), hodne dlouho mi nacita menu,... Frame uplne vpravo (nemuzete jej zrusit?) Je to hrozny, neumite cele pole textu urovnat doleva? To jste asi ten frame delal jen k vuli tomu, aby to bylo odsazene ne? (toto by tak udelal clovek co HTML dela ve FP a jeste u toho sedel tak jeden rok !) Leve menu mi tak pripomina stare menu paegasu (take to meli podobne), jak se tak dívám do ZK (zdrojový kód) tak jsem tam nasel par veci, ktere by sli zrusit .. Proc resite ptevirani okna v javascriptu tak, ze udelate funkci napr. otevri_okno1 - 3 ? (zbytecne 3 funkce v jave) neumite to jinak? , trosku si take zabezpecete <a href='http://www.divadloschod.cz/divadlo' target='_blank'>http://www.divadloschod.cz/divadlo</a>
Jinak jsou to fajn stránky i když jsem z prahy tak nejak mne neberou :-) Ale valassko je valassko :-)

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 22.7.2002 10:26:08

Muzu se zeptat co dela adobe photoshop? Jestli myslite ty rozmazane obrazky, tak to neni photoshopem ale nevhodne zvolenym formatem (jpg) a totalni ignoranci optimalizace - vzdyt naopak photoshop ma jeden z nejlepsich nastroju pro webdesign - save for web a muzete testovat jak co vypada v ruznych nastavenich. To ze tam placnete od oka 60% kompresi jpegu prece neni chyba software - ten to uklada dle vasi specifikace (tedy 60%).

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 22.7.2002 10:10:40

Tedy, pánové, já vám do vaší diskuse nechci zasahovat, ale mám takový pocit, že to, o čem zde vedete polemiku, jde nad rámec toho, co by měla tato diskuse obsahovat. Já si myslím, že tyto stránky byly určeny <B>PŘEDEVŠÍM</B> pro tvůrce webů a mají mu pomoci odstranit případné chybičky na svých stránkách. Takže diskuse o tom, zda ASP ano či ne, yda je lepší Linux, Unix nebo Microsoft, podle mého názoru, tvůrci těchto stránek ve zkvalitnění jeho webu moc nepomůže. To jen tak na okraj :)

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 22.7.2002 10:20:30

Jak jsem rekl. Menu je rozmazane vlivem nevhodneho formatu (jpg). Zmenit na gif s vhodnym poctem barev...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz