Starší komentáře ke článku: detipanireditelky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 11.6.2004 9:34:05

Klobouk dolů před tou vaší úrodou ;-)

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 11.6.2004 9:46:31

ááá máme patek tak je tu něco pro oddech že? :)
na žáky ZŠ pěkné, jen by jste to měli odladit třeba pro Operu 7.51, nějak vám to tam přetejká na pravý straně, a patička drobek ujíždí...

Avatar

Autor komentáře: shaag

Datum vložení: 11.6.2004 10:08:39

mnohem vice se mi libi jiny web z teto vyrobny <a href='http://sp.webzdarma.cz' target='_blank'>http://sp.webzdarma.cz</a>
V opere se zobrazuje vcelku dobre a i design je mi blizsi.
Jinak na primu v Gybu hezkej vykon :)))

Avatar

Autor komentáře: Raďula

Datum vložení: 11.6.2004 11:18:56

Stačilo mi pár minut na posouzení těchto chyb. V Opeře 7.23 ujíždí pravý okraj a zápatí, v Mozille je menu při změně stylu na "zmrzlinový" divně přes sebe a v Opeře pro jistotu raději ani není a to nemluvím o použitých barvách...

Avatar

Autor komentáře: sir prasatko

Datum vložení: 11.6.2004 11:30:11

okraj mi ujizdi i v Safari 1.2.1, ale tu bych chtel asi moc, aby takovyhle stranky byly lazeny i na meka.

Avatar

Autor komentáře: Petr Wolf

Datum vložení: 11.6.2004 12:42:23

Skvela prace! Nevim, jestli jsem nekdy videl lepe zpracovane tridni stranky, a to jak obsahove, tak graficky a predevsim tedy po strance technickeho zpracovani. Myslim, ze vetsina webu predstavovana v ramci teto akce na Intervalu.cz by mohla zavidet. Blahopreji a drzim palce do budoucna!

Avatar

Autor komentáře: george

Datum vložení: 11.6.2004 23:25:53

Kolik jste tady těch webů viděl, já si naopak myslím přesnej opak.

Avatar

Autor komentáře: Petr Wolf

Datum vložení: 12.6.2004 9:41:59

Troufám si tvrdit, že desítky. A přestože přiznávám, že ani tento web není dokonalý (vcelku samozřejmě), stále si myslím, že ve své "váhové kategorii", tedy mezi studentskými stránkami , patří k nejlepším.

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 11.6.2004 15:46:18

dekuji za vsechny dosavadni prispevky, i kdyz jsem se vpodstate dozvedela jen o pretekani praveho okraje a ujeti paticky v opere a v safari. jelikoz ani jeden prohlizec nevlastnim, rada bych byla podrobneji informovana, o kolik pixelu zhruba okraj preteka, kam a o kolik px se posunula hlavicka, popr. bych prosila o zaslani printscreenu na mail.

menu v zmrzlinovem stylu [myslim ze podobne bude vypadat i v nejpuvodnejsim modrem]:
- chyba vznikla tim, ze puvodne byly v menu jen tri polozky, postupne pribyvaly, diky posledni pridane retrospektive se tedy nevejde na jeden radek a vypada jak vypada, pokusim se co nejdrive opravit.
- proc se menu vubec nezobrazuje v opere nevim, chyba v stylesheetu? vite nekdo? poradte prosim, dekuji.

s pozdravem,

maruschka

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 11.6.2004 15:59:32

tak jsem si to po sobe precetla:

... o kolik px se posunula PATICKA ...

+ ten e-mail je: maruschka@inmail.cz

maruschka

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 11.6.2004 18:36:32

Lol, tak tenhle design je fakticky pěný :-D

Kecám :)))))))))))))))

Avatar

Autor komentáře: kyli

Datum vložení: 12.6.2004 0:04:16

Tak vezmeme to od začátku :
1. Proč má každá stránka jiný doctype (Úvodní : HTML 4.0 trans, potom něco o nahrávání, potom jsme konečně kde chceme být, tam máme (X)HTML 1.0 Trans, dále nástěnka: HTML 4.0 Trans a tak dále a tak dále)

Poznámka : Pokud už máme na webu, že jsme jej vytvořili v (X)HTML 1.0 Trans, tak to znamená, že je tímto tvořen web jako celek a ne jen jedna stránka.

2. Nadpisy - chaoticky řazeny
3. Menu - span class invisible a pořád dokola, menu je úplně špatně řešeno, dá se to líp a jednodušeji
4. CSS - dědění, velikost se dá zmenšit, nevalidní
Příklad: Proč nepoužijete : h1, h2, h3 {color: #FFC}, ale ve Vašem CSS máte pro každý atribut definou stejnou barvu a ještě takto > #FFFFCC, lze to zkrátit a podobné to je i u jiných atributů.
5. Písmo je špatně čitelné (šedá na tmavším podkladu)
6. Odkazy : sice podtržené a čitelné, ale při :hover nečitelné (doporučuji změnit barvu je tam nějaká okrová)
7. Grafika : nehodnotím, protože nejsem grafik, ale ten nápis "děti" červeně tam je jak pěst na oko.
8. Pokud si zvětšíte písmo, tak Vám celé menu ujede.

Toť jen můj subjektivní názor. Přeji hezký den

A na závěr : proč zakazujete pravé tlačítko myši, když svůj web dáváte ke kritice, vždyť tady se hlavně hodnotí kód. Potom se musí složitěji ten kód získat, aby bylo co hodnotit, přitom kdo bude ten kód chtít, tak ho stejně získá.

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 12.6.2004 7:14:50

1. jsem slepá?!? všechny stránky mají stejný doctype.
2. prosím blíže specifikovat - jako hlavní nadpis stránky používám h1, jako další nadpisy, méně významnější h2 a nakonec pro drobnosti h3 - má to být jinak?
3) je výborné říci: je to úplně špatně řešeno, dá se to řešit lépe a jednodušeji.. jak?
4) opravím
5) poohlédnu se po tmavší šedé
6) změním
7) má svůj význam - jako veškole, slovo 'děti' opravuje pod ním napsané 'dutohlávky' - když vám učitel čmárá červenou do písemky, je to také jako pěst na oko
8) zkusím opravit, nicméně jsem počítala s tím, že písmo je dostatečně velké na to, aby si jej lidé museli ještě zvětšovat..

zakazuji pravé tlačítko myši? jak se to dělá? i kdybych věděla jak se to dělá, tak bych jej nezakazovala.. místy mi připadá, že jste kritizoval jiný web.

děkuji za kritiku

maruschka

Avatar

Autor komentáře: kOzOn

Datum vložení: 12.6.2004 12:19:51

Osobne se mi stranky velmi libi a povazuji je za pekne nejenom v ramci sekce tridni stranky, ale obecne. Kod je pekny (pri prvnim shlednuti), snad jen ta roztahanost CSSka. Proste: moc libit se.

Ale ze jsme v te kritice (ne, ze by to nebylo "dost" dobre, ale vzdy je co zlepsovat):
- minimalizovat CSSko (to uz tu bylo), tedy v ramci pravidel dedeni. Osobne treba zapis barvy nechavam cely,
- absence tagu title u obrazku a linku,
- rozhozeni stranky pri zvetseni pisma (spatne pouziti em a px) - pro bezne navstevniky je pismo asi dostatecne velke, ale mimo navstevniku se slabsim zrakem napr. pro lidi co s kompem pracuji cely den moc ne - rano mi takove pismo celkem staci, vecer potrebuji alespon o stupen vetsi,
- prichod na stranky prihlasovacim formularem se mi moc nelibi, pokud jsou stranky pristupne neprihlasenym jen pro kritiku - pak ano, ale pokud je maji navstevovat neprihlaseni i pri bezne funkci, tak bych spise jako uvodni stranku dal home (v menu odkaz "prihlasit se" je),
- obcas chybi dostatecny kontrast pismo x pozadi [styl: slunicko] (coz mi osobne nevadi pri moznosti vybrat si jiny styl - a ta tu je),
- u stylu pomeranc je pozadi moc kriklave, prijde mi to jako imitace pixyho - jen s malym posunutim odstinu, ale spatnym smerem,
- napis "deti" se mi libi :-),

Mate muj hlas v soutezi o nejlepsi tridni web , :-). Jen houst a vetsi kapky.

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 12.6.2004 10:12:05

Vizuálně podle mně slušné, avšak :

1/ Ta zkratka vpravo - image špatné a hrůza - Mládkujeme? Opět a učíme děti VZP, DPMO atd... Takhle opravdu ne. To se tam vůbec nehodí. Rázem máte image webu o nějakou tu spirálu níž!
2/ Nápis "děti", proč zrovna červený?? Proti této barvě je všeobcená averze, nejen na inetu.
3/ Barevný tón celé titulní stránky a dalších trochu unulý. Je to o dětech a velmi šikovné paní ředitelce, tak vesele i v barvách. Určitě nemusíám radit, jak. Autor to dobře ví.

Web jako takový se mi přesto líbí a v této kategorii podle mého soudu určitě zajímavý a prospěšný.

P.S.: Ve zdrojáku, myslím, je kódování Windows v prvním řádku zbytečné.
Zaujalo mně řešení menu pomocí CSS tímto způsobem , tedy žádné tabulky!

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 12.6.2004 11:16:12

1) proč zkratka? protože 'děti paní ředitelky' je dlouhý název, my si jej mezi sebou zkracujeme takhle, tak proto.. asi by bylo lepší líp to barevně sladit, aby to nebylo tak výrazné
2) už jsem se zmiňovala o čmárání do písemek někde výše
3) souhlasím, tento nevýrazný styl je nastaven jako základní kvůli formuláři v přihlašovací stránce, který odladěn podobně. až se mi podaří formulář nějak slušně sladit s designem 'sluníčko', budou stránky na první pohled veselejší a 'vyšášenější'

děkuji za připomínky

maruschka

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 12.6.2004 12:49:53

Ad: ZKRATKA
Myslel jsem tím hlaně, že to není moc vhodné, ta zkratka, prostě - vymyslet nějaký poutavý název! jak už vlastně máte v podkresu titulku, tedy asi jako: "Dutohlávek ředitelky", nebo něco podobného.

Tak ať se Vám podaří ještě další "vyšášení"!

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 12.6.2004 13:20:15

už jsem to vyšášila, zkratku jsem úplně odstranila a myslím že to vypadá lépe.. asi to tam bylo zbytečné, barva navíc (oranžová), která rušila celkový dojem.. vždy mi připadalo, že to tam jaksi nesedí (vzhledově, na zkratku jako takovou jsem nemyslela), chtěla jsem to něčím nahradit, ale nanapadlo mně, že když to odstraním úplně, bude to nejlepší..

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 12.6.2004 17:03:09

Také mně se to teď více libí, ta zkratka tam byla opravdu zbytečná.
Jen tak dál, už toho moc neschází pro super vyšášení!
Dobrou "zábavu" o víkendu!

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 13.6.2004 9:02:07

"Ve zdrojáku, myslím, je kódování Windows v prvním řádku zbytečné."

Bohužel, pokud není použito UTF, tak ostatní kódování musí být na prvním řádku.

Avatar

Autor komentáře: Tomiq

Datum vložení: 12.6.2004 12:31:13

Web je sice pěkný - aspoň po stránce designu. Ale v Opeře je to nějaké nabourané.

Avatar

Autor komentáře: Tartyf

Datum vložení: 12.6.2004 19:49:19

Jak jeste nekdo muze pouzivat operu??

Avatar

Autor komentáře: elo

Datum vložení: 7.7.2004 13:35:45

?????????? to akoze co malo byt???? pozna niekto lepsi browser ako je opera?

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 12.6.2004 17:03:44

Takže nevím proč píšete že máte xhtml validní, když není, w3c píše chyby, stránke se nezobrazuje dobře v opeře, odlítává spodní obrázek, design nic moc, teda nic,a zkuste se přihlásit třeba za Martinu Pavlovou, zaprvé je heslo vyplněný a za druhý ta stránka vypadá ještě 10x hůř než to má být. Otázka na redakci, kdo vybírá stránky k hodnocení?? :-D

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 12.6.2004 17:28:10

můžete mi prosím sdělit, která stránka není validní? před zveřejněním do kritiky jsem stránky procházela a validní byly všechny, ráda bych to opravila, děkuji..
o špatném zobrazení v opeře vím, už to tu pár lidí psalo a já odpovídala, že operu nemám, takže to horko těžko odladím, taky jsem žádala o zasláni printscreenu nobo informace, o kolik px to ulítává, ale odpovědi se mi nedostalo
jak vypadá stránka když se přihlásíte za martinu pavlovou? jinak - zajímavé, zaprvé se jako martina pavlová přihlásit nemůžete(kromě toho že v současnosti blbne přihlašování, tak ani jindy ne), zadruhé vyplněné heslo není martiny pavlové - je to slovo heslo zašifrované v hvězdičkách, kolečkách, podle prohlížeče a naznačuje uživateli, kam má vyplnit heslo vtipná mi připadá věta, že stránka vypadá 10x hůř než to má být - jak to tedy, podle vás má být?

maruschka

Avatar

Autor komentáře: j0nny r3ap3r

Datum vložení: 12.6.2004 17:42:17

Neresit...Tady si nekteri lide zkratka mysli ze jsou nejlepsi. Je jasne ze pokud je web v kritice tak to sem patri. Ale nekdy co je moc to je moc nemyslite?
Zmena designu - dobra volba, ne kazdemu se muze libit dany skin ale takhle mam uzivatel alespon na vyber .)
Jak uz tady bylo psano nekde vyse na tuto vahovou kategorii velmi zdarile.
Vsichni jsme nejak zacinaly a pokud by nase zacatky byly takove jako tenhle vek tak by nam mnozi mohly zavidet.
Pismo je dostatecne velike a tak nevidim duvod ho menit. Chtel bych zduraznit ze tu mame i textovou verzi a ta je si myslim BLIND FRIENDLY takze na toto se prosim nevymlouvat.
Ale kdo chce psa byt hul si vzdycky najde ;o)
BTW: GL!!!

Avatar

Autor komentáře: j0nny r3ap3r

Datum vložení: 12.6.2004 17:42:42

bit .)

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 12.6.2004 22:10:40

A kolik jako myslíte že mi je?? 40?? že jsem starej programátor, ne ne, je mi 14, a takovýhle strašný stránky bych nedělal. Ukažte svoje stránky, aby jsme se koukli ;-), jinak dobrý pokus o třídní stránky to neříkám, ale design hodně pokulhává, no když jste zviklí dělat stránky na dobré úrovni, tak jste trochu tvrdší.
Pro marushku: Tu operu a mozillu si stáni zdarma na <a href='http://www.sluncnice.cz' target='_blank'>http://www.sluncnice.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 12.6.2004 23:06:09

ohoho - grafiku na dobré úrovni - chtěla bych jí vidět.. no nic.. nevidím důvod proč si stahovat prohlížeč, za který bych musela platit, za toho jednoho návštěvníka za měsíc mi to nestojí, je to ošklivé, vím, ale platit se mi fakt nechce a nebudu si stahovat 10MB starýho prohlížeče..
swarco - 40tí lidé se vyjadřují trošku jinak než čtrnáctiletí, říkáš mi tu věci jako že to je strašný, že to je 'pokus' o třídní stránky, že design pokulhává - dokuď mi svoje připomínky nespecifikuješ (je možné toto od tebe očekávat?!?) nemám důvod se jimi zabývat

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.6.2004 1:16:21

Za Operu se platit nemusí, verze bez Javy má jen 3MB (na testování stránek stačí) a co se týče toho "jednoho návštěvníka", doporučuji Vaší pozornosti Yuhůův spot o vylučovacím efektu ;-)

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 13.6.2004 8:34:18

děkuji za poučení, přečetla jsem si, zamyslím se nad tím

Avatar

Autor komentáře: FantomMax

Datum vložení: 13.6.2004 13:11:06

Předně není moc dobré, jak vím z vlastních zkušeností, říkat že mám x lidí, lepší je x% lidí z toho důvodu, že zatímco u nás je 1% lidí např. 1 člověk, tak až stránky uděláš v angličtině, tak to 1% bude třeba 1000 lidí. Takže každý člověk by měl stránky vidět v pořádku. To nemluvím o referencích, který ten jeden spokojený člověk může udělat.

Jinak tvé stránky jsou skutečně na 7. třídu slušné a až budeš na soutěž o nejlepší třídní stránky, dej to sem do fóra vědět a máš u mě jeden hlas jistý.

FantomMax

PS: na kritiku druhých typu "mé stránky jsou lepší" je zbytečné reagovat, zvláště když svoji práci ani neukážou.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 15.6.2004 2:23:54

Jestli vam muzu poradit, tak dokud onen Swarca neprijde s nejakymi konkretnejsimi a vecnejsimi namitkami, ignorujte ho. Docela mu verim ten vek - zpusob vyjadrovani, uroven cestiny a jeho arogance a namistrovana ramenatost tomu docela odpovida.
Vase stranky jsou opravdu pekne a, jak uz to nekdo podotknul, nejen ve vasi vekove kategorii, ale na ceskem webu (nebo alespon na kritice Intervalu) patri mezi ty lepsi.

Avatar

Autor komentáře: j0nny r3ap3r

Datum vložení: 13.6.2004 0:15:16

Lide jako ty je myslim si lepsi I G N O R O V A T. "Takové strašné stránky bych nedelal" toto mluví za vše. Prosim te az trochu dospejes a ziskan nejake ty EXP tak budes mluvit kamanek jinak...

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 14.6.2004 14:52:45

Lol, a ty s i myslíš že jsi king?? :-)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 15.6.2004 2:26:21

Prosim vas, ignorujte toho pubertaka. Zase si sem nekdo akorat prisel anonymne zvednout sebevedomi a vylit zluc...

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 13.6.2004 9:06:16

Poradím Vám velmi efektivní nástroj:
<a href='http://www.browsercam.com/default.aspx' target='_blank'>http://www.browsercam.com/default.aspx</a> ,
zde si můžete zaregistrovat tzv. trial verzi, která je zdarma a pro jednorázovou kontrolu stačí. všechny možné prohlížeče, OS a rozlišení, vřele doporučuji.

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 13.6.2004 17:07:48

K menu bych měl přeji jenom dvě výhrady: to že při zvětšování vyjede mimo blok zde bylo již řečeno a není to úplně pěkné a mylím si, že alespoň velikost "VELKÉ" (v IE) by to mělo ještě přežít bez úhony.
Druhá výhrada: to že je podtržený aktivní odkaz mi připadá úplně proti logice odkazů a přesně naopak. Pravidelně se zdůrazňuje podtrhávat odkazy, vy máte podtržen ten, který nic neudělá.

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 13.6.2004 17:36:54

přes týden se vrhnu na překopání - zmenšení css-souboru a v rámci toho zkusím vyřešit problém zvětšení písma;
podtržené/nepodtržené odkazy - v menu člověku dojde co je odkaz a co ne, asi máte pravdu s tím, že podtržení 'nefunkčního' odkazu je zmatečné, nicméně jsem takto chtěla ještě více zdůraznit, na které že to stránce se uživatel nachází. jakpak by to vypadalo, kdyby všechny odkazy (v menu) byly podtržené a ten 'nefunkční' nebyl?

Avatar

Autor komentáře: Zdenekold

Datum vložení: 14.6.2004 12:45:18

Právě nefunkční by neměl být podtržený, protože nikam nevede, nic neprovádí. Může být barevně jiný ap.

Avatar

Autor komentáře: Finwe

Datum vložení: 13.6.2004 22:05:18

Jo, sedmá třída, ale na gymplu, což znamená septima neboli třeťák.
To ale každopádně nic nemění na tom, že, dle mého názoru, patří detipanireditelky.wz.cz k nejlepším třídním webům vůbec - už jen tím, že používají CSS, beztabulkový layout, měnitelné skiny ap.
Co bych vytkl, je úvodní obrazovka - ten přihlašovací formulář by snad bylo lepší zakomponovat do hlavních stránek - někdo tady zmínil, že heslo je předvyplněno, ale i při odmáčknutí se uživatel projeví jako "nepřihlášen".

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 13.6.2004 22:36:26

souhlasím s nešikovností úvodní stránky pro neregistrované - zabíjím tím však dvě mouchy jednou ranou - registrovaní se mohou přihlásit ihned na první stránce a odpadá řešení problému banneru webzdarma, který by na'opravdové' úvodní stránce jaksi překážel. uvažujeme o zakoupení domény druhého řádu, kde by se jako úvodní stránka nastavila 01home.php a odpadlo by kliknutí navíc pro náhodné návštěvníky.

Avatar

Autor komentáře: FantomMax

Datum vložení: 14.6.2004 21:01:35

Přiznám se, že když jsem se dozvěděl, že jsi ze třeťáku z gymplu, byl jsem trochu zklamanej. Na základku by to byla výjimečná práce, na gymplu lepší průměr (díky CSS, beztabulkovýmu layoutu apod.).

FantomMax

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 15.6.2004 14:04:55

No, na základku by to bylo docela dobré to svámi souhlasím, ale na gymplu od nás už by ty stránky neměly nárok pomalu v kvartě. Ale teď jsem z toho fakticky zblblí jestli je marushka ze třeťáku nebo ze sedmí třídy.

Avatar

Autor komentáře: Finwe

Datum vložení: 15.6.2004 20:07:01

TY se to tu nestydíš zaplácávat kritikou, když ani neumíš gramatiku???

Avatar

Autor komentáře: dz

Datum vložení: 15.6.2004 15:17:22

Hm, ale tohle řešení poněkud porušuje podmínky webzdarma na umístění baneru - nebojíte se, že vám to smáznou?

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 15.6.2004 16:31:25

ihned si je jdu znovu pročíst. v paměti mám, že úvodní stránka a bannerem nesmí být přesměrována, musí mít obsah, ale že by nemohla obsahovat vstupní formulář na stránku, to nevím. doteď jsem se nebála, nyní mám brouka v hlavě.

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 15.6.2004 21:50:54

brouka nemějte .-)

Avatar

Autor komentáře: dz

Datum vložení: 16.6.2004 8:11:26

Hm, no já si nemůžu pomoci, ale vstupní formulář podle mě NENÍ obsah prezentace. Ale třeba si to na webzdarma vysvětují jinak.

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 15.6.2004 22:23:29

vetsina uz byla recena a priznam se i pres validitu s kodem xhtml, css nejsem dvakrat spokojen, ale budiz... jinak ta drobna vec je to ze validator vam sice proveri chyby ale je to jen robot a neopravi vse... takze moje rada vykaslete se na validator, naucte se pravidla a pak si muzete byt jisti ze ani jedna stranka kterou napisete nebude nevalidni... ;)
jinak dobry stranky pro tridni web... ;)

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 15.6.2004 22:42:55

nedostatků (zbytečná roztahanost, ..) css kódu jsem si vědoma a postupně se snažím odstraňovat, ráda bych ale věděla, co se vám nelíbí na xhtml kódu - snažím se jej psát přehledně a podle pravidel, dá se říci, že na něm mi záleží nejvíce (aby se stránka zobrazovala slušně při vypnutém css), tak bych se chtěla poučit co mám psát jinak, lépe a radostněji. děkuji

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 16.6.2004 8:46:01

Nejsem zrovna specialista na XHTML. Jsou zde mnohem povolanější, ale dovolím si připomenout, když se znovu na XHTML ptáte:

<B>Ad.: deklarace</B>
Deklarace v hlavičce (první řádek) XML není sice nutná, ale standard XHTML 1.0 ji doporučuje. Tedy psát ve všech dokumentech XHTML. U této deklarace je možné psát atribut kódování (viz. váš zápis) a pokud bude tento atribut odlišný od UTF-4 nebo UTF-8, pak použití tohoto zápisu je povinné. To jen k mé nepřesné odpovědi v této diskuzi. Více najdete na Intervalu, stačí zadat ve vyhledávači "DTD".

<B>Ad: HTML a XHTML</B>
Základem je, že XHTML je vlastně HTML upravený na XML, takže XHTML by měl mít povinně v horní části uvedeno, k jakému DTD je naše stránka validována. To tam máte podle mně dobře jen částečně.
Schází mi tam v hlavičce dokončení řádku DOCTYPE pokud používáte Transitional:
"<a href='http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"></a>

Nedivte se proto, že někteří vám to zde vytýkají. To jsou základy a nikdo se tím nebude moc zabývat. Opět opdkazuji zde např. na Snížka zde na Intervalu:
<a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=1520' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=1520</a>.
V XHTML píšeme prvky s tzv. prázdným (empty elements) obsahem takto: <br />! To znamená i zápis <img> ukončujeme ...../>. U vás to nevidím!

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 16.6.2004 16:38:21

tak nevím, kdo je tu větší slepoň, jestli já, nebo vy:

Ad: HTML a XHTML
doctype řádek je na všech stránkách dokončen (jinak by snad stránka neprošla validátorem, nebo ne?)

ukončení tagů <img /> - kde to nevidíte? tipuji si že neukončených tagů mám v kódu minimum, chyby vznikly mojí nepřesností, jdu ten kód pořádně prohlídnout, abych to mohla opravit.

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 17.6.2004 10:12:58

Doufám, že se dívám na správnou stránku, čili mluvíme o tomtéž:
<B>01home.php</P>

Ad. hlavička:
U Transitional by to mělo vypadat v hlavičce takto, což říká předpis a učení autoři, jen se mrkněte. Podotýkám, že mluvíme o - XHTML 1.0 Transitional:

<!DOCTYPE html
PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"<a href='http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"></a>

Opravdu ten poslední řádek tam nemáte :-)! Tak to říká předpis, ale samozřejmě, ež vám stránka pojede, včetně těch img, protože Transitional nezavrhuje starší verzi oproti strict.dtd. Ale s tím si nelámejte hlavu.


Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 17.6.2004 10:14:14

Doufám, že se dívám na správnou stránku, čili mluvíme o tomtéž:
<B>01home.php</B>

Ad. hlavička:
U Transitional by to mělo vypadat v hlavičce takto, což říká předpis a učení autoři, jen se mrkněte. Podotýkám, že mluvíme o - XHTML 1.0 Transitional:

<!DOCTYPE html
PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"<a href='http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"></a>

Opravdu ten poslední řádek tam nemáte :-)! Tak to říká předpis, ale samozřejmě, ež vám stránka pojede, včetně těch img, protože Transitional nezavrhuje starší verzi oproti strict.dtd. Ale s tím si nelámejte hlavu.


Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 17.6.2004 20:46:25

já si nemohu pomoci, dívám se do zdrojáku 01home.php a vidím toto:

<?xml version="1.0" encoding="windows-1250" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "<a href='http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"></a>
<html xmlns="<a href='http://www.w3.org/1999/xhtml"' target='_blank'>http://www.w3.org/1999/xhtml"</a> xml:lang="cs" lang="cs">
<head>

..řádek je dokončený, nebo ne?

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 17.6.2004 21:07:46

No!! Teď už ANO! Je to v pohodě,........ale teď je málem 22 hodin, ráno to tak nebylo. Teď jsou na stránce i < />. Někdo to pořádně opravil. Bezva. Takže jedeme přece dál. Nic se neděje. O čem bychom také diskutovali, že jo.

Vaše stránka je tedy nejen pěkná! Hodně dalšího umu.

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 17.6.2004 21:16:03

já to nechápu, nic jsem neopravovala, fakt ne - takhle to bylo od začátku, nevěřícně kroutím hlavou, no nic..

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 17.6.2004 23:02:29

Záleží také na nástroji, pomocí nějž člověk zkoumá zdrojový kód. Pokud si ho totiž "otevřete" z prohlížeče, ne vždy uvidíte totéž, co prohlížeč skutečně načítá. Například MSIE a Opera do kódu značně zasahují při ukládání, Netscape a Mozilla (některé verze) zase v interním prohlížeči zobrazují upravenou verzi... ;-)

Avatar

Autor komentáře: Hoppik

Datum vložení: 17.6.2004 15:18:28

Je malá rada pro změnu stylu (i když pouze pro některé "menšinové" prohlížeče :-( ).
Do hlavičky stačí uvést :
<link rel="alternate stylesheet" title="<I>jinystyl</I>" href="<I>jinystyl.css</I>" type="text/css" media="screen">
Moderní prohlížeče jako například Firefox/Mozilla a myslím, že i výše zmiňovaná Opera obsahují nástroj na přepnutí mezi takto definovanými styly.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 17.6.2004 17:03:37

...kompletní přehled naleznete v seriálu <a href='http://interval.cz/serial.asp?serial=54' target='_blank'>http://interval.cz/serial.asp?serial=54</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 17.6.2004 21:28:04

vím o tom, tento způsob používám na svých osobních stránkách, kde je návštěvnost velmi malá. u detipanireditelky.wz.cz mi toto řešení nepřipadá vhodné právě z důvodu podpory pouze (sice moderními, ale..) menšinovými prohlížeči - 75% (všímáte si, přešla jsem na procenta :) všech návštěvníků používá právě IE - asi by bylo škoda jim možnost vybrat si styl neposkytnout.

Avatar

Autor komentáře: ja

Datum vložení: 17.6.2004 15:23:14

stop the bold </B>

Avatar

Autor komentáře: ja

Datum vložení: 17.6.2004 15:24:02

???

Avatar

Autor komentáře: maruschka

Datum vložení: 17.6.2004 21:17:49

už sem toho asi moc nepřibyde, tak všem děkuji za připomínky - část chyb jsem už opravila (např. patička v opeře neodlítává, už to jen přetéká doprava.. :), do zbytku se pustím v nejbližší době,

ještě jednou děkuji, přeji dobrou noc a hezký brzký víkend

maruschka

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz