Starší komentáře ke článku: demo
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 6.12.2004 0:24:47
Škoda, že tu není více info, homepage projektu je na:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/' target='_blank'>http://blogcms.com/</a>
Včetně odkazu pro stažení tohoto systému v GNU GPL licenci.
Datum vložení: 9.12.2004 16:19:36
Možná proto, že se zde nehodnotí Blog:CMS, ale jeden konkrétní web, který je shodou okolností na blog:cms vybudovaný.
Datum vložení: 6.12.2004 8:59:58
Blog je super; pohledný, uživatelský praktický.
1/Grafika - snad jen (-), ty barvy odstíny modré a zelené, no nevím...Levý sloupec vymakaný, velmi decentní!! Rovněž odkazové stránky v sekci "My Links". Vše přes CSS, např. použití BORDER-LEFT-STYLE: groove; dává image stránky šmrnc atd.
2/Kód - Čistý, podle mého názoru dá se pokládat za učebnicový! ;-) Zajímavé např: <SPAN class=u>g</SPAN>allery, prostě dobrá práce.
3/Prohlížeče: Jedlý v IE 6, Firefox 1, Mozilla 1.5
Datum vložení: 6.12.2004 13:12:36
kromě zelené je tam i více stylů, třeba "Jaromír Jágr", stačí si v pravém menu, sekce "Style It!" zvolit jiný CSS soubor.. ;)
Datum vložení: 6.12.2004 14:46:47
Joj, ... ten styl Jaromír Jágr je opravdu vyveden ;-) ! Bezva impress.
Datum vložení: 6.12.2004 11:26:35
"<meta name='generator' content='BLOG:CMS v3.5.2' />"
Ano, ucebnicovy kod. Jakpak by ne? Ze se autorovi vubec chce nechat si to tady zhodnotit.
Datum vložení: 6.12.2004 13:01:44
Ale já ten weblog *programuji* a kdokoliv si jej na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://demo.blogcms.com' target='_blank'>http://demo.blogcms.com</a> může stáhnout ;) <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://demo.blogcms.com' target='_blank'>http://demo.blogcms.com</a> je ukázka, jak vypadá jeho defaultní instalace!
Nevím, zda to bylo tebou správně pochopeno, proto je tam i <meta generator />
A tady je "pár" webů, které na něm běží: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/sites.php' target='_blank'>http://blogcms.com/sites.php</a>
Datum vložení: 6.12.2004 13:02:18
eh, oprava, kdokoliv si jej na* <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/' target='_blank'>http://blogcms.com/</a> může stáhnout
Datum vložení: 7.12.2004 9:08:41
ok, beru :-) Jen to bylo prvni, co mi bliklo do oci, tak jsem se rozesmal (jeste ze tam neni neco jako frontpage :-)))). Kod je jinak uplne v poradku. Sice neni odsazovany podle struktury, ale ja to taky nedelam :-]
Datum vložení: 7.12.2004 12:02:06
on ten "generator" pro GNU GPL systémy má značný smysl, stačí potom jeden google search, a vidím, kolik lidí používá kterou verzi...
Datum vložení: 9.12.2004 15:19:17
To je dobrej postreh. To by me nenapadlo, protoze kdyz delam takovejhle rozsahlejsi system, vetsinou jen pro jeden konkretni projekt a ne pro rozsireni mezi ruzny uzivatele. Tak ted jsem zase o neco chytrejsi :-)
Datum vložení: 6.12.2004 11:46:16
To si snad děláte srandu.
Z Intervalu jsem se za poslední půl rok nedozvěděl skoro nic zajímavého. Toto je poslední kapka. Kde jsou ty časy, kdy tu byly špičkové články a tutorialy.
Mažu Interval z oblíbených.
Datum vložení: 6.12.2004 13:16:48
Vcelku je to pekné aj extrémne rýchle (čo sa loadovania týka), ale login sa mi zdá byť trochu nízko!
Datum vložení: 6.12.2004 14:27:38
Login je dole zcela záměrně, člověk se jednou přihlásí, pak to má v cookies, a již ten formulář nepotřebuje vidět nahoře..
Datum vložení: 6.12.2004 15:56:07
Co se týče technických věcí, skutečně tomu není co vytknout, je to udělané přesně podle všech zásad prosazovaných tady na Intervalu.
Není to však úplně původní projekt, jádro je z GNU Nucleus CMS.
Grafika a barvy se objektivně hodnotit nedají, mně osobně se nelíbí ani jeden styl. Chtělo by to prostě zásah grafika.
BTW nedávno jsem se pokoušel rozjet na tomto systému osobní blog, ale přišlo mi, že pro tento účel je BLOG:CMS zbytečně složitý a "přeplácaný". Nepopírám však, že někomu to může vyhovovat.
Datum vložení: 6.12.2004 16:07:28
Ano, asi 15-20% kodu je upravený NucleusCMS, viz <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/wiki/start' target='_blank'>http://blogcms.com/wiki/start</a> (Several BLOG:CMS libs are based on nucleuscms.org code, by karma .)
Datum vložení: 6.12.2004 16:23:52
PS: design je schválně nudný, ale účelný, grafika ten není a nebude, přece nebude mít X tisíc webů stejnou grafiku..
U člověka, co používá BLOG:CMS, se předpokládá, že to není lama, a je schopen si nějakou grafiku do CSS doplnit..
Datum vložení: 7.12.2004 21:09:49
Lama (doufám) nejsem, přesto jsem se pokusil předělat pouze CSS kód a grafiku a výsledek mě neuspokojil, nepřišel mi dostatečně originální. Není to prostě Zen Garden :).
Možná je to tím, že jsem zvyklý udělat návrh prostředí a říct programátorovi "poper se s tím". To, co popisujete, předpokládá přesně opačný postup :).
PS: za lamu nepovažuji ani Patricka Zandla a podívejte se jak vypadá <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://marigold.cz/' target='_blank'>http://marigold.cz/</a>
Datum vložení: 6.12.2004 16:42:27
Stačí si za B:CMS sadnúť na víkend, poprepisovať šablóny, upraviť CSS a už všetko fičí.
Aj keď mávam dosť často problémy s cookies a prihlasovaním.
Datum vložení: 7.12.2004 16:26:02
Shodou okolností jsem ho také zkoušel nedávno rozchodit (v3.4.7), ale:
1) počeštit se mi podařilo jen administraci, vlastní blog zůstal anglicky
2) nepřišel jsem na to, jak přidat nový článek (v Mozille 1.7 chybělo tlačítko na odeslání formuláře)
3) po nějaké době přestala fungovat administrace, každý požadavek na jakoukoli stránku skončil chybou IS_NOT_LOGGED
Takže zatím nic moc. Ať se na mě autor nezlobí, ale novou verzi už zkoušet nebudu.
Datum vložení: 6.12.2004 18:28:41
je to zbytečně složité a přeplácané jak tu již bylo zmíněno! Je to dobrý systém ale já si vněm připadám jako slepý s hůlkou v kýbly :-)
Datum vložení: 6.12.2004 18:32:12
není to systém pro lamy (nic ve zlém, každý známe něco jiného)
Třeba se ti bude více líbit česká verze: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info/blog/' target='_blank'>http://hulan.info/blog/</a>
Datum vložení: 6.12.2004 18:38:01
však to znám denně to čtu :-) potírám konkurenci :-) nic méně opravdu se mi to zdá složité né z mého pohledu ale s pohledu uživatele. Lidi se kterými se dostávám do kontaktu by to asi nezvládly zrovna zítra jdu školit takové lidi na podobný systém
Datum vložení: 7.12.2004 2:49:09
S tim souhlasim... taky mi to prijde takove chaoticke (jakozto uzivatel webu). Nejsem schopny definovat proc, z kazdeho pohledu je to ok... ale kdyz navstivim ten web (demo nebo hulan.info), mam pocit klaustrofobie ci co.
Datum vložení: 6.12.2004 19:32:11
Kód je opravdu pěkně napsaný. Nedávno jsem našel na disku uloženou jednu starší stránku z blogu autora, a zarazila mě přítomnost hned 3(!) nadpisů první úrvovně. Teď už tam vidím pouze jeden, takže asi i autor dospěl k názoru, že z hlediska sémantiky je to tak lepší, gratuluji! Myslím však, že kvůli poučení lidí v tomto směru méně znalých, je dobré sem faragment toho kódu vložit, ať vidí, jakých základních chyb proti "well formed" způsobu tvorby webu, se i špičkový profesionál může dopustit:
...
<h1 class='skip'><a href='h**p://hulan.info/flames/t****-h******-je-curak.html'>T***** H****** je dementní čurák</a></h1>
<h1 class='skip'><a href='h**p://hulan.info/flames/m*******-n*******-je-curak.html'>M******* N******* je dementní čurák</a></h1>
<!-- start menu -->
<div id='menu'>
<h1 class='skip'>hulan.info/blog</h1>
...
Datum vložení: 6.12.2004 20:49:26
Narážíš na "válku" s teenagerem Hodboděm? Hehe, to ale nemělo nic do činění s webdesignem ;) Jen nejsem ve svých letech zvyklý na teenagery kolem sebe, v reálu, na internetu jsem se je prvně musel naučit ignorovat :))
Datum vložení: 7.12.2004 22:06:47
Zvláštní, že člověk, který není zvyklý na -náctileté, používá slovník, s nímž by mezi dnešní puberťáky (řekněme "horší cenové skupiny") hladce zapadl ;-)
Datum vložení: 6.12.2004 20:30:34
Nemůžu hodnotit jako profík, nejsem jím, ale moc se mi to líbí a nepochybuji že si to každý uživatel může příspůsobit jak se mu zlíbí. Opravdu mě to zajímá a bodla by česká dokumentace :) polopatická :)
Datum vložení: 6.12.2004 21:31:45
...koukám že asi ne. Naštěstí je na sourceforge spousta sdílnějších... **** big head ;)
Datum vložení: 6.12.2004 21:36:12
česká dokumantace není a nebude.. tedy, já ji dělat nebudu, ale přeložit anglickou může kdokoliv ;)
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/wiki/start' target='_blank'>http://blogcms.com/wiki/start</a>
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/admin/documentation/' target='_blank'>http://blogcms.com/admin/documentation/</a>
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/admin/documentation/devdocs/plugins.html' target='_blank'>http://blogcms.com/admin/documentation/devdocs/plugins.html</a>
Datum vložení: 6.12.2004 22:14:31
tak díky :) my english wery poor :) někde se mi to povaluje eurotran translator a ten to přeloží tak, že to bude vypadat jako budhistická literatura :) Na těch lincích už jsem byl, přesto děkuji. V nejhorším případě to tam nacpu, budu se s tím 14 dnů trápit a pak to vypakuju :)
Datum vložení: 7.12.2004 19:20:41
Volám tu samozřejmě na Viléma Málka, takzvaného šéfredaktora magazínu Interval.cz (provozovaného mnou poměrně velice neoblíbenou společností Zoner). V kritice webu na Interval.cz se často objevují díla a dílka nehodná kritiky, která jejich autor spáchal během 3 hodin ve Frontpage, popřípadě tvrdě komerční věci. Na komplexní GNU GPL systém, používaný na 1000 světových webech, Vilémovi již 5x nezůstala volná kapacita. Proč?
Proto se ptám: “Kolik mám Viléme zaplatit za GNU GPL web? A kolik za komerční web, aby se dostal do pořadí? Nebo se je prostě jen nutno takzvanému šéfredaktorovi zalíbit?” ;-)
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info/blog/?item=vileme-co-to-ma-znamenat-interval-cz' target='_blank'>http://hulan.info/blog/?item=vileme-co-to-ma-znamenat-interval-cz</a>
---
tak uz je mi jasne proc to tu je ...
Datum vložení: 7.12.2004 19:36:54
ale jdu to vyzkouset ;)
Datum vložení: 8.12.2004 0:55:26
hmm, preplacane, nejednotne, uzivatelsky neprijemne
Datum vložení: 9.12.2004 10:12:54
co sem tlacis ty grcaninu ked si si ta taky isty