Starší komentáře ke článku: cybertec.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: f13

Datum vložení: 15.8.2005 5:34:00

- Chtělo by to trochu popřemýšlet nad tím textem, místy to vypadá, že o moc víc než těch 12 Vám není: zabývám se web-designem a [b]všeho[/b], co se týká internetu ... [b]V této době jsem nasbíral zkušenosti[/b], které využívám při tvorbě. ... kaskádové styly CSS pro vizuální [b]vjem[/b] ... [b]autorské[/b] práva ... atd. - hodně poznámek v závorkách - je to jak přehled linků pro někoho, kdo se chce naučit psát webové stránky - špatně se zobrazují některé znaky: firefox nejlepąí webový prohlíľeč! ... prohláąení o přístupnosti ... dle mého názoru, uľ trochu starý

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.8.2005 6:12:51

Web se dopouští takřka klasické chyby - soubory posílá s "Content-Type: text/html" a přitom zároveň v dokumentech používá "DTD XHTML 1.1", což je v rozporu se standardem...

Avatar

Autor komentáře: chupas

Datum vložení: 16.8.2005 15:17:04

takze kdyz mam zacatek stranky [i] <?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="cs" lang="cs"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250" /> [/i] mam taky spatne content type? jaky je tedy spravny? diky

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 16.8.2005 15:55:26

Ty pouzivas XHTML 1.0, ve kterem se text/html pouzivat muze (vlastne je paradoxne pro uzivatele lepsi posilat to takhle a ne xml+html)

Avatar

Autor komentáře: Muf

Datum vložení: 17.8.2005 7:48:45

ja si nemuzu pomoct... ale kdyz se podivam na uvodni stranku do zdroje vidim tam toto <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> a pro ten by se melo pouzivat xml+xhtml ne e?

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 17.8.2005 19:02:40

Ano, ale v tomto ohledu je diametralni rozdil mezi XHTML 1.0 a 1.1. V prispevku, na ktery jsem reagoval je uvedena verze 1.0.

Avatar

Autor komentáře: von Banhoff

Datum vložení: 15.8.2005 7:11:27

jeden větší a pár menších prohřešků: větší je "statický" title menší jsou: různé pravopisné a stylistické např. texas otvírání zvětšeného obrázku do nového okna nevím jestli se hodí pro profi stránky linky vpravo dole (stop IE...) co se týče vzhledu, tak se mi líbí, hlavně "záložkové" menu ale "oranžové" záhlaví bych udělal menší

Avatar

Autor komentáře: Muf

Datum vložení: 15.8.2005 7:58:08

mimo jiné určitě souhlasím s tím pravopisem. V sekci o Secure Adminovi (více informací) --> Rychlí,chybějící čárky ... atd. Zkusit opravit

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 15.8.2005 8:22:31

Informace pro vyhledavace: <meta name="robots" content="all, follow" /> by mela vypadat spis takhle: <meta name="robots" content="index,follow" />

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 15.8.2005 9:24:43

ojojoj hodně sebechvály a přitom prázdná slova ... a) zakázané obrázky - nepoužitelné = nepřístupné stránky - menu pomocí obrázků ???? b) při vypnutém CSS - jiný text - tam kde je pro mne ukrutné a odpudivé slovo "develop" se ve verzi bez CSS objeví vvoj c) proč neni menu pomoci ul/li - takhle se z něj stane špatně použitelná řádka při vypnutí CSS d) při zakázaném js nefunkční galerie - to je přístupnost jak má být ... e) prapodivné texty - již bylo zmíněno v příspěvcích - ještě dodám, že bych ocenil kdyby si autor dal tu námahu a našel vhodná česká slova do menu - takhle to na mne působí amatérsky až odpudivě ... pak je tam věta: "Dynamicky zpracované prezentace jsou .... vývojové" a spousta dalších tvrzení - o všech lze s úspěchem pochybovat ... nebo mi taky nesedí věta: ..navigace pomoci mačkání klávesy ... f) možná se mýlím, ale asi to běží na prapodivném rewritu skrze 404 page, což?? protože hlavičky co mi chodí jsou zajímavé a svádějí k myšlence totálně skrze tyto stránky shodit server na kterém to běží ... ale možná se opravdu pletu ....

Avatar

Autor komentáře: Libor Chaloupka a.k.a. Vrata

Datum vložení: 15.8.2005 12:45:01

o pravopisnymch chybach v textech uz taby bylo psano (napsat "rychli nastroj" je s prominutim gramaticka prasarna), ale u "sveho" admin modulu (cybertec Admin Secure) by mohl autor webu alespon uvadet link na GNU license nastroj, ktery pouziva - tedy na FCKeditor (http://www.fckeditor.net), alespon me to pripada jako slusnost ...

Avatar

Autor komentáře: Libor Chaloupka a.k.a. Vrata

Datum vložení: 15.8.2005 13:54:01

.. mam i ja ve svem prispevku .. alespon MNE to tak pripada ... omlouvam se tudiz za nepripadnou kritiku :)

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 15.8.2005 14:39:29

Nejdříve musím pochválit slušné až výborné grafické zpracování jak Vašich stránek, tak stránek v sekci reference. Přehlednost, jednoduchost a styl odpovídá současnému trendu. Hádám, že asi často chodíte na cssbeauty.com a podobné a nezůstáváte pouze u okukování :-). Největší slabinou jsou, jak tady již bylo několikrát zmíněno, texty. S asi všemi připomínkami v této kritice veskrze souhlasím, přidal bych jen, že mít adresu na stránkách ve tvaru admin(zavinac)cybertec.cz není zrovna nejlepší nápad, zvláště když ji ani uživateli do jeho poštovního klienta nepřevedete na funkční tvar.

Avatar

Autor komentáře: Petr Voráč

Datum vložení: 15.8.2005 20:18:39

Dle mého názoru má váš web velice kvalitní grafické stvárnění. Působí na mne velice optimisticky. Jsem si jist, že vaším hlavním cílem je zaujmout. to se Vám jistě povede, blahopřeji.

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 15.8.2005 21:06:52

Grafika a architektura je velice povedená. Texty jsem nečetl a kritiku technické stránky věci nechám povolanějším.

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 15.8.2005 23:35:52

1) Ze začátku bych chtěl říct, že máme asi stejný problém. Ta vaše grafika je pěkná, ale když odříznete celkový layout stránky, grafiku v pozadí a soustředíte se jen na text, zbyde Vám v podstatě neformátovaný text. To samé jsem vypozoroval na svém posledním projektu a všiml jsem si toho i u vás. Navíc ta "okrovo-hnědá", kterou místy používáte jako barvu textu, mi tam vůbec nesedne. To jest subjektivní názor a asi jediná věc, kterou máme společnou. 2) Čeho si návštěvník všimne, jsou ty texty. Z marketingového hlediska mi přijdou totálně odpudivé. Já hledat někoho, kdo mi udělá stránky, váš web hned zavřu. 3) Čeho si ne každý návštěvník hned všimne, je totální nepřístupnost vašich stránek. A omluvte mě, jestli se pletu, ale neměli by webdesigneři, kteří komerčně poskytují své služby, být těmi, co stav Internetu zlepšují a ne zhoršují? Lidově řečeno, jste sto let za opicemi. Kupte si knížku od Davida Špinara nebo se alespoň poučte ze skriptů na http://wellstyled.com (mám na mysli to vaše obrázkové menu). A když neuděláte ani jedno, tak neprohlašujte, co NENÍ pravda! A tohle: "Při tvorbě jsem kladl důraz na českou metodiku Pravidla pro tvorbu přístupného webu 1.0" je výsměch. 4) Jak již pravil pan Málek, XHTML 1.1 není v době IE6 možné skutečně využít. Za XHTML 1.0 Strict se stydět nemusíte, spíše naopak. To samé CSS 2.1, jen šálíte chudáka zákazníka. To je asi tak z mé strany vše. Pokud opravdu chcete oslovit zákazníky a obstát v dnešní hojné konkurenci, měl byste na stránkách ještě zapracovat. Přeju hodně zdarů v další práci!

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.8.2005 2:47:39

[i]...XHTML 1.1 není v době IE6 možné skutečně využít...[/i] Zde bych si dovolil oponovat. XHTML 1.1 je použitelné i v době MSIE6, jenom člověk musí vědět [i]proč[/i] ho chce používat a [i]jak[/i] ho používat správně ;-)

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 16.8.2005 13:08:56

Uplne nahodou jsem si vsiml povedeneho vtipku - title u zalozky home mate "vodni stranka" :-) Jinak souhlasim s vetsinou zdejsich prispevku...

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 16.8.2005 16:00:33

Je asi jasne, ze z pohledu grafiky je to tvrdy nadprumer, co se tyce zdejsi rubriky. Dost se mi to libi. Popup okna by se mela otevirat takhto [a href="uri" onclick="return popupFunkce(this.href)"] Autora bych se jen chtel zeptat, co to je za WYSIWYG editor na: http://cybertec.cz/img/admin-secure/04-big.jpg

Avatar

Autor komentáře: elixon

Datum vložení: 16.8.2005 18:57:16

Velmi mi to připomíná FCK Editor.

Avatar

Autor komentáře: xXx

Datum vložení: 16.8.2005 19:18:24

Ono to je FCKEditor. Jen si to pan autor privlastnil za svuj a ohani se tim. Proste takovy normalni podvudek.

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 16.8.2005 19:59:28

To vubec nechapu, FCK je vydane pod verejnou licenci. Na svych strankach to nemusi nikde prezentovat, ten CMS systemu vklidu muze komercne prodavat. Je pouze povinen SVYM KLIENTUM (ano, jen a pouze jim) dat k dispozici zdrojaky - pokud o to pozadaji. A mozna dat nekam jeste poznamku o copyleftu a jmeno autora FCK. Mimochodemm - FCK je pekne pomaly v Mozille, ne? Proc nepouzit TinyMCE? Nejake zkusenosti? Nemate nekdo tip na PHP skript, ktery by to po WYSIWYG editor prolitnul a kod upravil do opravdu validni podoby?

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 16.8.2005 21:17:09

zkoušel - subjektivně - TinyMCE je lepší a podle popisu v manuálu má i funkce pro "čištění" HTML, ale to jsem nezkoušel, přešel jsem na český TEXY a napsal si k němu miniaturní CMS, přidal odvšivovač pro HTML výstupy MS produktů a je po všech problémech ...

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 17.8.2005 2:27:21

diky

Avatar

Autor komentáře: xXx

Datum vložení: 16.8.2005 22:07:37

Pokud se nepletu, kdzy pouzivam nejakou opensource komponentu,tak je povinnost uvadet u produktu o jakou jde a kdo je autorem. Narazim hlavne na informace u produktu: Postaveno na: * PHP 5 (modulově) * MySQL * xHTML 1.0 * CSS 2.1 * wysiwyg Napsal bych WYSIWYG editor zalozeny na FCKEditor. Proste zakaznik kupuje zajice v pytli a autor toho CMS systemu mu nemusi vubec sdelit, co ze to pouziva za open source produkty, ale velmi sikovne si je uctuje. Zakaznik si mozna precte zdrojaky, ale kolik % zakazniku to udela? Ja treba jako majitel e-shopu na prodej osvetleni, preci nerozumim programovanim a neminim se prohrabovat zdrojaky. Je to proste takovy maly podvudek. Ja vidim vzdy v nejakem programu, ktery vyuziva nejakou opensource komponentu, informace o autoru dane komponenty atd.. Ja tady nic nevidim, krom chvastani. To je muj nazor. Ja az tak nerozumim licencim, ale mam dojem, ze musi clovek uvadet autora dane komponenty, co pouzil, a sam ji pouziva ve svem produktu.

Avatar

Autor komentáře: Elixon

Datum vložení: 16.8.2005 23:15:42

Myslím si, že není nutno, aby všude hlásal, že používá FCK Editor. Takže nápis WYSIWYG ve vlastnostech je naprosto v pořádku. FCK je pod LGPL licencí: http://www.opensource.org/licenses/lgpl-license.php Teoretický problém může nastat v případě, že administrace nemůže bez FCKEditoru fungovat. Pak se nejedná o administraci, která "používá" FCK Editor, ale o administraci, která je "založena" (derivována) na FCK Editoru a pak MUSÍ mít LGPL nebo GPL licenci. Ale toto je těžké dokazovat. Pro svého zaměstnavatele jsme implementovali FCK Editor jako jeden ze zásuvných modulu do CMS systému, který podporuje libovolný počet různých editorů a v takovém případě je to v pořádku. Doufám, že Cybertec má podobný systém, pokud ne, doporučuji "modularizovat" nebo implementovat alternativní textový editor své výroby. Sporný je copyright na spodku administrace: http://cybertec.cz/img/admin-secure/04-big.jpg LGPL: "Give prominent notice with the combined library of the fact that part of it is a work based on the Library" > pouziva za open source produkty, ale velmi > sikovne si je uctuje LGPL: "You may charge a fee for the physical act of transferring a copy, and you may at your option offer warranty protection in exchange for a fee."

Avatar

Autor komentáře: xXx

Datum vložení: 16.8.2005 23:42:30

Tady nikdo nerikal, ze to ma vsude hlasat. To mi berete slova z ust. Stacilo to ve vyctu pouzitych komponent napsat. Kdyz pise a odkazuje na ruzne standarty a chlubi se jimi, tak proc ne neuvest, coze to pouziva za WYSIWYG editor. Treba muj oblibeny WinSCP ma v Aboutu uvedene pouzite komponenty open source. Jsou toho mraky prikladu. Ja jen narazel, ze casto zakaznik nema potuchy, co je to LGPL nebo ten produkt pouziva za open source komponenty. Nekdo to prodava a chce za ty komponenty penize, coz je s rozporem licenci. Jiste, muze pouzit v komercnim programu open source komponenty atd.. Nikdo nezjisti, zda-li si vyslednou cenu neobohatil prave o ty komponenty. To se velmi tezko dokazuje. Ale ferove je, nekde zminit, coze to pouziva za komponenty treti strany. Takhle si normalni zakaznik muze myslet, ze si to autor sam udelal, a ze je to nejake profesionalni reseni, kdyz to treba bude v konecnem dusledku slepenec veci, co on sam neudelal. Je to slusnost a etika dobreho obchodnika ci programatora uvest. Na tom se snad shodneme ne? Ale jak pozoruji, tak autor toho webu jinak nereagoval. Spise se chyta za hlavu, coze to ma na webu za nesmysly. Myslim, kdyz na tom zapracuje, vylepsi texty a informace, tak to bude OK.

Avatar

Autor komentáře: Elixon

Datum vložení: 17.8.2005 0:04:50

V jádru věci se, myslím, asi shodneme. Problém je to, co je minimálně nutné udělat, abychom vyhověli právním formulacím LGPL (která povoluje i prodej) a co je "správné" nebo vhodné udělat, aby klient měl pocit, že je s ním jednáno narovinu. Souhlasím také s bodem, že web je nadějný, ale autor se asi unáhlil se zveřejněním, protože některé chyby, které nasekal jsou z nedostatku času - jsou to chyby, které i nepozorný čtenář běžně odhalí. Pan autor se mi zdá jako velmi schopný obchodník a dobrý designer. Mám pocit, že umí prodat lépe než vyrobit a nevyrábí věru zas tak špatně. :-) Doufám, že neklesá na mysli, protože Interval deptá vždy všechny :-))

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 17.8.2005 2:21:01

> Nekdo to prodava a chce za > ty komponenty penize, coz > je s rozporem licenci. To teda neni a ani to neni nemoralni. Klidne si muzu prodavat jakoukoliv opensourcovou komponentu. Mimochodem mi vazne pripada divne psat tam nejake ujete nazvy jako FCK - u standardu je jeste nejaka minimalni sance, ze se o to bude zakaznik zajimat, ale typ WYSIWYG editoru ho jen zmate. Ja pouzivam ve svem CMSku TinyMCE a taky to nikomu nerikam. Klientum rikam, ze tam je "takove to okenko, ve kterem muzete psat jako ve Wordu... vite, co je Word, ze? to je takove to, do ceho pisete firemni dopisy." Nejake TinyMCE nebo FCK by je zmatlo az na pokraj smrti.

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 16.8.2005 18:47:26

Hned pod vetou "Tvořím webové stránky už od svých 12 let." by si mal uviest, kolko rokov mas teraz.. Ono totizto mozes mat teraz 13 rokov a t.j. ze sa tomu venujes rok :) chapes.. treba uviest kolko rokov mas teraz

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 16.8.2005 20:03:02

No ta grafika vypada opravdu profesionalne. Takze jestli to neni od nekoho opalene, tak je tak jako tak dobrej. Kazdopadne tu vetu bych vyhodil uplne. Neni dulezita, zni trapne a klienta to nezajima. A jako autor vlastniho CMS systemu bych autorovi doporucil naucit se pouzit jeden z jiz existujicich CMSek (hlavne NEEEE ten od Hulana!!!) a nestracet cas s delanim vlastniho - je to jen hrani.

Avatar

Autor komentáře: Elixon

Datum vložení: 16.8.2005 21:33:24

> MS systemu bych autorovi doporucil naucit se > pouzit jeden z jiz existujicich CMSek (hlavne > NEEEE ten od Hulana!!!) a nestracet cas s > delanim vlastniho - je to jen hrani. Jsem opačného názoru. Linus si ze začátku taky hrál a přitom mohl hackovat existujici OS. ;-) Ostatně já byl stejného názoru a přestože existují spousty CMS, vyvíjím si vlastní ELIXON CMS a spousta lidí je jím nadšenější než kdejakým existujícím "běžným CMS". Přestože je to pro mně hraní, má to význam. Třeba se budete divit a za pár let budou lidi na Intervalu psát: "Nevyvíjej svůj CMS, je to takové hraní, raději se nauč Admin Secure CMS od Cybertecku". ;-) (V skrytu samozřejmě doufám, že to budou říkat také o mém systému, ale kolegovi to rozhodně přeji také.)

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 17.8.2005 2:25:28

No ok, ja jen, ze kdyby mi za praci na tom CMS neplatili (neprimo), tak bych se na to davno vykaslal. Sjel jste si nejake demo opravdoveho heavy CMS systemu? Uvidite, ze to ma vychytane takove veci, ktere byste programoval jeste 5000 hodin. Kdyz bych chtel dostat svuj CMS system do pouzitelne podoby pro kolaborativni vyvoj, tak bych na nem musel stravit jeste kolem 200 hodin a to se mi fakt nechce.

Avatar

Autor komentáře: Elixon

Datum vložení: 17.8.2005 10:54:52

Děkuji za poučení. S tím, čemu vy říkáte "heavy CMS" systém, jsem měl již tu čest. Vlastně již pár let neprogramuji s našim týmem pro svého zaměstnavatele nic jiného a proto vím, že můj vlastní experimentální Elixon CMS (na kterém jsem již minimálně 2.000 hodin strávil) nemusí mít vychytané super věci. Ba naopak. Na trhu je spousta "vychytaných" CMS, ale chybí CMS pro "small & very small businesses". A zde vidím prostor pro Cybertecky a nové nápady a přístupy (ale rapidně se ten prostor zmenšuje).

Avatar

Autor komentáře: elixon

Datum vložení: 16.8.2005 19:42:47

Design je velmi osvěžující, líbí se mi zejména netradiční umístění menu. Velmi mne potěšilo, že vidím pokus o jednoduchý CMS. Dobrá cesta. Chtělo by to ale více. Připojuji se k některým výtkám, zejména: - Czeshtina. Jsem spíše mírně podprůměrný Čech, co do jazykových znalostí, ale některé věci uhodí do oka i mne. http://cybertec.cz/develop/admin-secure Jsou tam samé "perli". - odkazy do popup oken by rozhodně měli obsahovat v atributu HREF validni URL. Rád ve svém Firefoxu otevírám náhledy a další okna do záložek prostředním tlačítkem myši, což zde není možné. - "screen shots" a podobně na českém webu... - "PHP 5 (modulově)" - nerozumím. Modulová instalace PHP5 nebo modulární aplikace Admin Secure? Nebo? - "xHTML", "wysiwyg" - volil bych asi velká písmena. - "Proč si mít na stránkách chyby?" Nepřeceňoval bych schopnosti FCK Editoru. Umí hodně, ale slibovat něco, co neumí... (Pokud ovšem v PHP nečistíte po odeslání XHTML kód - což by pak ale zase nebyl WYSIWYG) Celkově je to velmi pěkný web. Na první pohled velmi poutavý včetně sdělení v textech. Bohužel jako člověk, kterému za věci, o kterých se autor zmiňuje, platí, vím, že na mnoha místech jde trochu o klamání potencionálních zákazníků. Což se mi nelíbí.

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 16.8.2005 20:05:02

> (Pokud ovšem v PHP nečistíte > po odeslání XHTML kód - což > by pak ale zase nebyl WYSIWYG) Ne nutne, je spousta veci na cisteni, ktere vzhled stranky neovlivni. Minimalne v kodu, ktery vyprodukuje Mozilla.

Avatar

Autor komentáře: Descartes

Datum vložení: 17.8.2005 18:20:33

Design se mi zda uplne perfektni. Volba barev a vubec se mi strefila do vkusu. Jedina chyba jsou ty texty a ten CMS... No, elixone, tohle bych zatim jako CMS nebral - je to jen OS editor spatlany dohromady s par radkovym skriptem opentleny krasnymi slovicky jak je to super a bezchybne, ale vpodstate si na tom autor moc zalezet nedal. Spravit texty, ubrat na sebeglorifikaci, odebrat informace, ktere zakaznika nezajimaji (vek apod) a bude to moc dobre. PS: 4-elixon: Vygoogloval jsem si ten tvuj Elixon CMS projekt a *DOST*DOBRY*! Pochybuji, ze tenhle Admin Secure ma stejne ambice/predpoklady jako ty! :-) To by musel cybertec jo poradne zamakat, aby si tam mohl dat nalepku CMS jako ty! :-)

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 18.8.2005 21:40:10

Jo, souhlasim, ten Elixon CMS vypada fakt moc vychytane. Jen jestli tu existuje i odpovidajici cilova skupina...

Avatar

Autor komentáře: pejay

Datum vložení: 19.8.2005 23:04:26

zdravim, bola tu rec o WYSIWYG editoroch apod. Nevie mi niekto prosim poradit free RTE editor, ktory by bezal aj pod Safari ? Za info dakujem.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.8.2005 23:56:33

Před vložením příspěvku si přečtěte pravidla diskuse pod články. MAjí jen tři body, ten první se týká přímo vás ;-)

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 20.8.2005 8:07:33

tak, tak ... využiji tohoto vlákna k připomenutí, že v bodě tři, chybí písmenko "o" v slově "nesouvisející"

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.8.2005 12:23:04

Děkuji za upozornění ;-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz