Starší komentáře ke článku: CSS3 - formátování textových informací

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 30.6.2005 4:17:14

Upřímně - modul Fonts se mi moc nezamlouvá. Asi by některé veci měly být řešeny nikoliv vlivem kaskádových stylů...

Avatar

Autor komentáře: Shippy

Datum vložení: 30.6.2005 22:09:38

Souhlasím. Dle mě se CSS3 snaží ovlivnit všechno, i to, do čeho nemá co říkat - a s podporou to dle mě nebude nejsilnější. Jen si to přestavte: až IE8 nebude podporovat text-underline-color, pokud je zároveň uvedeno text-decoration: underline (teď si vymýšlím)... Jen počkejte, až přijde CSS 3.1 a data přesáhnou veškerou únosnost. To bude teprve rozprsk všeobecné inkompatibility, chaosu a kritiky všeho W3Covského, která bude možná i oprávněná.

Avatar

Autor komentáře: Michalek

Datum vložení: 2.7.2005 18:11:09

Zda se mi to, nebo se "jednoduchost" css pomalu ale jiste vytraci? Abych si pro vsechny moznosti uprav (od prvniho pismene odstavce az po posledni radek odstavce zarovnanyho do bloku) pamatoval tri vlastnosti... dekuju ale asi nechci

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.7.2005 18:53:19

Nechápu, na co si stěžujete. Princip CSS je velmi jednoduchý a celá technologie je postavena tak, aby se nikdo nemusel učit kompletní CSS, když chce jenom změnit podtržení. Já zvýšení komplexnosti tohoto nástroje vítám - ti, kteří to potřebují, budou mít v rukou silný pracovní nástroj, kterým mohou realizovat libovolnou myšlenku nebo umělecký záměr, a ostatní mohou zůstat třeba při množině vlastností CSS1 ;-)

Avatar

Autor komentáře: Michalek

Datum vložení: 3.7.2005 8:57:56

Mno to je taky fakt :-) Kdyz si moje babicka bude chtit zmenit na strankach barvu pisma, najde si ze se to dela pomoci color; kdyz ja budu chtit zmenit to, kolik prvni pismenko v odstavci bude zabirat radku, jakou bude mit barvu a jakym bude fontem, tak si to taky najdu. Jen ta stale diskutovana podpora v prohlizecich... Nebudu chodit daleko - dejme tomu prvni pismenko v odstavci :-) V css urcim, ze bude zasahovat do tri radku. IE bude tohle cislo pocitat tak, ze vezme 3 a pricte k tomu jednicku (prvni radek se prece dle specifikace M$ nepocita :-)); mozilla to zobrazi dobre a opera bude neco mezi ;-) Ale to je na jinou diskuzi, takze prosim no-flame.

Avatar

Autor komentáře: Jaacob

Datum vložení: 13.1.2009 23:28:19

Nesouhlasím s Vámi v tom ohledu, že si každý zvolí svoji cestu (resp. verzi CSS). V práci jsem teprve přes rok, ale i za tuto krátkou dobu jsem se už s kaskádovými styly několikrát slušně potrápil. Primárně dělám kodéra a design přebíráme od partnerské firmy. Dostáváme už hotové a nastylované HTML layouty, což je v první fázi výborné. Člověk tomu jen "vdechne duši" a o vizuální stránku se nemusí starat. Problém ovšem nastává v okamžiku, kdy se na stránce objeví jev, se kterým původní návrh nepočítal. Například nadpis, který se nevejde do původní šířky, v optimálním případě s nějakým piktogramem na začátku a plovoucími objekty okolo. Najednou původní design padá, prvky se na stránce začínají rozlévat na všechny strany. Samosebou je chyba v původním návrhu, ale zalepit to v rychlosti musíme my. Pak nezbývá, než nastartovat web-developera nebo podobnou utilitu a lovit všechny zákonitosti, které na daný prvek propadnou z celé množiny stylů. Nakonec mi tyto opravy nejvíce připomínají alchymii. Abych svůj názor shrnul: je krásné mít k dispozici nové nástroje, ale čím více pravidel bude existovat, tím více se mohou rozcházet jednotlivé browsery v jejich zpracování a hlavně bude vznikat ještě větší guláš ve výsledném ovlivňování pravidel mezi sebou. Mám obavu, že nakonec člověk nebude muset kontrolovat pouze výšku, šířku, display a float, ale k tomu ještě 'zarovnání předposledního slova druhé věty v pátem odstavci, které bude střídavě nastaveno na přichytávání k baseline a doprostřed řádku v závislosti na velikosti prvního písmena a to ještě pouze v případě rozlišných velikostí fontů v jednom bloku, pokud tento blok' ... atd. atd. atd. Samozřejmě by každý developer měl ručit za své výtvory a být schopen vytvářet čistý a udržitelný kód. Bohužel ne vždy člověk pracuje pouze se svým výtvorem a i kdyby, né vždy zcela odpovědně. Mám prostě obavy z ještě většího chaosu, než jaký lze vytvořit již dnes ve stávajících a podporovaných kaskádových stylech.

Avatar

Autor komentáře: Dušan

Datum vložení: 13.7.2005 12:23:47

Po rokoch práce s CSS som presvedčený, že CSS sú od počiatku zle navrhnuté a ešte horšie implementované. Nová funkcionalita je na kočku, pokiaľ sa CSS principiálne nezmení (len ako malý priklad uvediem, že blokové elementy nie je možné ukladať VEDĽA SEBA; obchádzanie tohto problému plávajucimi boxami je škrabanie ľaveho ucha pravou rukou...)

Avatar

Autor komentáře: lukas

Datum vložení: 8.8.2005 1:04:09

A inline-block je podle tebe k cemu?

Avatar

Autor komentáře: Honzík

Datum vložení: 18.7.2005 12:41:26

Pánové, potřebuji radu od profesionálů: Řeším dilema mezi chybným formátováním určitého modulu na webu při nastavení velkých písem v prohlížeči a validitou webu. Když si uživatel nastaví velká písma, téměř nepřečte informace v modulu obsažené (jde o rolovací sekci). Jediná možnost, která mě napadá, je zakázání změny písem v tomto modulu, ale v tom případě nebude web validní, což mě bolí. Znáte nějaké kompromisní řešení?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.7.2005 16:19:57

1. Nechápu, jak může nastavení velikosti písma poškodit validitu webu, pokud použijete správný zápis. 2. Velikost písma je volbou uživatele, on sám sobě je odpovědný za možné následky své volby ;-)

Avatar

Autor komentáře: Honzík

Datum vložení: 18.7.2005 16:47:44

ad 1) Nastavení velikosti písma validitu nepoškodí, ale poškodí ji, když zakážu změnu velikosti v závislosti na nastavení prohlížeče ad 2) To je sice hezké, ale pak to svědčí o neprofesionalitě dotyčného, který web vyvinul :-) Musí přece existovat řešení.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.7.2005 21:59:08

ad1) Evidentně nevíte, co znamená slovo "validita". Vězte, že "validita = shoda se vzorem, normou". Použijete-li definici velikosti písma odpovídající normě, bude dokument validní, ať už bude velikost písma v prohlížeči měnitelná nebo ne. Měnitelnost velikosti písma je závislá na schopnostech prohlížeče, s validitou nemá nic společného. Ad 2) Samozřejmě, že existuje řešení, nazývá se liquidní, flexibilní nebo fluidní layout, nebo také layout s proměnlivými rozměry. Vtip spočívá v definici všech rozměrů layoutu v nějakých relativních jednotkách velikosti písma (třeba v em). Pak se s velikostí písma mění i ostatní rozměry, což ale ne vždy je možné nebo dokonce žádoucí. Kromě toho nemáte pravdu, že "to svědčí o neprofesionalitě". Svědčí to jedině o primitivitě některých prohlížečů, které v minulosti umožnily uživateli měnit velikost písma, aniž by braly v úvahu ostatní prvky na stránkách. Správné řešení nabízí snad jedině Opera, která nemění jen velikost písma, ale zároveň s ním propočítá i zbytek stránky...

Avatar

Autor komentáře: Honzík

Datum vložení: 19.7.2005 12:39:58

ad 1) Měl jste nakonec pravdu ad 2) Nakonec není třeba ad 3) Kdyby měl každý webdesigner čekat na modernizaci vyhledávačů, tak se daleko nedostanem :-) Bohužel, stále kraluje IE, a my to tak zásadně ovlivnit nemůžeme. To je jako když je spousta lidí stále připojená přes dial-up, přestože existuje řada rozumnějších řešení, levnějších a výkonnějších :-)

Avatar

Autor komentáře: Zdenka

Datum vložení: 30.10.2005 14:34:13

No ako to tak vyzerá modul text effects je opäť v štádiu Working Draft, a zmizli odtiaľ podčiarkovania ... opäť nám ostane iba "underline" ...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz