Starší komentáře ke článku: Co si vlastně myslíte? Jaký je váš názor?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 30.9.2002 11:25:34

Marku, v článku píšeš, že denní počet UIP reprezentuje počet čtenářů. IMHO má však toto číslo význam jen pro časové srovnání v relativně krátkém období, ve kterém nedochází k podstatnějším "technologickým změnám" v připojení. Myslím, že by bylo zajímavé, udělat na základě dat návštěvnosti Intervalu studii, která by podchytila korelace mezi počtem uživatelů, počtem UIP, PV a dalšími ukazateli trochu přesněji.

Mimochodem, před časem se na toto téma diskutovalo v konferenci Reklama na webu a značná míra rozdílů mezi UIP a skutečným počtem návštěvníků podle různých typů webů byla velmi překvapivá.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 30.9.2002 12:11:58

Marku, ano, právě proto si myslím, že mu neodpovídá, ale jen ho reprezentuje. Stejně ho mohou reprezentovat i jiné statistiky. Dříve se na jedno UIP uvádělo 2,5 lidí atp., ale nesouhlasím s tím, že by se to dalo a mělo unifikovat. Na druhé straně si myslím, že devět měsíců není taková doba, aby se technologický poměr připojení měnil o desítky procent, svoji roli budou hrát jednotky, navíc, pokud se jedná o denní statistiku... U měsíční předpokládám výraznější zkreslení v rámci UIP.

Existuje sice měření počtu návštěvníků - např. NETprojekt (NETmeter), ale jeho metodika není bohužel určena relativně malým serverům s měsíčním počtem UIP do 50 tisíc (možná i více). Pokud víš (nebo samozřejmě někdo jiný) o jiném měření, které by dokázalo identifikovat přesný počet návštěvníků u serverů jako je Interval.cz, budu velmi vděčný za tip. Obávám se ale, že neexistuje, což se také promítá do hodnocení míry přesnosti statistik/měření, kterými se internet identifikuje.

Add článek o návštěvnících Intervalu – díky, když jsem připravoval tento přehled, napadlo mne přesně to samé a přesně na stejném místě :o) Počítám s tím, jakmile mi zbude opět trochu času. Interval je sledován na několika místech, tedy bude potřeba nějaký čas na interpretaci.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 30.9.2002 13:48:27

Ano, např. porovnáním iDotu a iAuditu u velkých serverů (Seznam.cz) vycházejí i tři lidé na jednu UIP. Jenže jsou weby, kde to je přesně naopak a UIP je víc než lidí.

Já jsem si poslední dobou v logových souborech všiml toho, že přibývá návštěvníků, kteří nějak mění svou IP adresu při každém novém požadavku. Během jedné návštěvy tak jeden člověk zhlédne třeba 10 stránek a do logu se zapíše 10 různých IP adres. Jak je to technicky uděláno, nevím.

Nějaký lepší systém na sběr dat o návštěvnosti neznám, ale při dobré znalosti konkrétního webu IMHO stačí logy a trochu logyckého (;-)) myšlení. Např. poměr počtu zhlédnutí jednoho článku a počtu jeho čtenářů bude asi dlouhodobě konstantní (při stejném designu a navigaci). Těchto statistických konstant lze většinou určit několik a z nich pak vyvozovat další závěry. Interval navíc využívá cookies a z těch lze také hodně zjistit, včetně toho, jaká část čtenářů je nepřijímá (což je opět asi relativně dlouhodobá konstanta).

To jsem měl na mysli tím námětem na článek/studii. Nejde ani tak o konkrétní výsledky Intervalu, ale spíš o různé pokročilejší metody analýzy návštěvnosti obecně. Myslím, že by to čtenáře mohlo zajímat.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 30.9.2002 14:23:51

Ano, takové chování mohu potvrdit také.

K analýzám návštěvnosti – zabývám se nyní touhle problematikou všeobecně, tedy u všech typů médií (tedy i rozhlas, TV, tisk), a právě internet ji má vyřešenu nejhůře. Nemohu tedy bohužel říci, kdy a zda vůbec povedou analýzy k nějakým výsledkům, natož zda budou publikovatelné.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 30.9.2002 19:13:36

test

Avatar

Autor komentáře: admix

Datum vložení: 30.9.2002 21:00:33

Pani, rad vidim, ze Interval se ridi i nazory ctenaru :-) Za to u me mate veelkou hvezdu ;) (Podobny pristup by byl potreba i na zive.cz a podobnych mistech...)
Jen tak dal, Intervale! ;o)

--admix

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 1.10.2002 21:50:22

Flash jako myslite ty reklamni hruzy co jsou uz i na Intervalu? Opravdu si myslite ze cim bude reklama vetsi a lidi vic otravovat tim bude ucinnejsi? Leo

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 2.10.2002 13:08:54

Interval ale nabizi svuj obsah zdarma. Ano, odpadaji sice naklady na tisk a distribuci, stale vsak musime resit naklady na lidske zdroje a technologie. Predpokladam, ze rozumny ctenar pak omluvi nejakou tu inzerci a pokud ho zaujme, ze na ni teba i klikne. Sam to delam pomerne casto - pokud mi inzerce nese nejakou konkretni informaci, vim, co se za ni skryva, a soucasne mne to zajima.

Pokud v tistenem casopise otocite stranku a narazite na inzertni dvojstranu, znamena to, ze casopis "kasle" na sve ctenare? Kdepak, znamena to, ze je casopis pro sve ctenare zajimavy a tim padem je zajimavy i pro inzerenty. A zdrava inzerce znamena i zdrave medium, bez ni bychom treba ani nevychazeli...

Avatar

Autor komentáře: Marty

Datum vložení: 5.10.2002 13:08:14

Kolik z nás by bez reklamy prislo o práci?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz