Starší komentáře ke článku: Chrání e-shopy osobní údaje?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Suchý

Datum vložení: 15.11.2002 6:45:10

Je škoda, že legislativní pravidla jsou u nás v tomto směru velmi mlhavá, takže je těžko dodržuje i ten, kdo by chtěl. Odhlédnu-li od internetu, je dnes naprosto běžné, že když si např. dám do opravny foťák, opravna si do své knihy oprav napíše moje jméno, adresu a možná i telefon. Jsou to jistě osobní údaje ve smyslu onoho zákona, a tyto údaje budou součástí dokumentace opravny nejspíš mnoho let. Přesto si určitě 99.9% opraven foťáků současně s převzetím těchto údajů od zákazníka nevyžaduje souhlas s jejich zpracováním a s velkou pravděpodobností nejsou takové opravny u ÚOOÚ samy registrovány jako správci databáze s osobními údaji.
Kapitolou samou pro sebe je to, zda je email ve spojení se jménem konkrétní fyzické osoby už také osobním údajem - ÚOOÚ říká (při mých dřívějších dotazech), že nikoliv, mně jako laikovi připadá, že jednoznačně ano, protože je svým emailem ona osoba jednoznačně určitelná (bez ohledu na to, jestli je ta adresa ve tvaru josef.novak@neco.cz, nebo x4562jn@neco.cz). Dokonce bych řekl, že email osobu identifikuje ještě přesněji, než adresa, protože pokud budou dvě osoby (např. otec a syn) stejného jména bydlet na stejné adrese, není kombinace jméno+adresa jednoznačná, kdežto kombinace jméno+email jednoznačná pro určení osoby je.
A pokud jde o e-shopy, mám pro ty, kteří nechtějí mít kvůli ochraně osobních údajů problémy možné řešení: prodávejte pouze podnikatelům.

Avatar

Autor komentáře: Martin WP

Datum vložení: 15.11.2002 7:37:02

K ochrane osobnych udajov by mal zakon podla mna pristupovat prisnejsie co sa tyka internetu celkovo. Predsatavte si ze sa registrujete na mnohych strankach zanechate HESLO, ktore pouzivate na kazdej druhej stranke a nakoniec aj email a akysi zvedavy admin otvori pomocou Vami zanechaneho hesla Vas box. Uuuuf to by bolo ziskanych informacii z celej DATABAZY EMAILOV A HESIEL. No co my na to odpoviete? Nezamrazilo Vas kto kazdy sa Vam hrabal uz v boxe? Je na to vobec zakon, ktory by to patricne potrestal? Zeby postove tajomstvo a podobne nezmysli? :)))

Avatar

Autor komentáře: admin

Datum vložení: 15.11.2002 10:33:57

Kazdy rozumny user si nedava vsechny hesla stejne... To muze udelat jen TROTL!!! a MartinWP... :-)

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 15.11.2002 17:25:16

Tak ostra slova bych sice nepouzil, ale musim uznat, ze uzivatel, ktery vsude pouziva stejne heslo si o jeho odhaleni vylozene rika a skoro bych rekl ze by si to i zaslouzil.
Ja osobne pouzivam pro tvorbu hesel vzdy nektery z kvalitnejsich generatoru (napr. apg), ktery mi opravdu zaruci odhalitelnost jedine burtalni silou.

Avatar

Autor komentáře: Martin WP

Datum vložení: 15.11.2002 19:51:39

Dik za ocenenie :)) By som chcel spounaj statistiku tych "rozumnych users" je snad logicke ze clovek si nemoze resp. nechce pametat niekolko 10. hesiel. Ja osobne ich mam asi 5 a delim ich na bezpecne a "mamnahaku". Pritom bezpecne mam na meil atd. a tie druhe na menej dvoverne weby. ale ak sa vratim k tym "rozumnym users" tak ich s priemerne DB bude asi len 30% "rozumnych" :)) Thaks a +1 velky bod autorovy za clanok :)

Avatar

Autor komentáře: Jura

Datum vložení: 15.11.2002 21:16:41

:)))) ha ha ha ha ha, tak takový výraz jsem ještě nežral - "mamnahaku" je fuckt sila. Jsem malem spadl ze zidle jak jsem to cetl. :) - super

Avatar

Autor komentáře: Translator

Datum vložení: 16.11.2002 0:13:40

podle aktulaniho slovensko-ceskeho slovniku je "mamnahaku" mnozina hesel, ktere slouzi jako PIN u kreditni karty a ostatnich bankovnich uctu

Avatar

Autor komentáře: iKOOKi

Datum vložení: 16.11.2002 7:30:45

Myslim si ze kdyby whois serveru nic.cz neposkytoval verejne u kazde stranky jmeno, adresu a email majitele, tak by se urcite konalo mene spamu a jinych nekalosti...

Avatar

Autor komentáře: Tratos

Datum vložení: 19.11.2002 8:48:39

Zkoušel jsem na webu UOOU hledat v DB provozovatele pár největších i malých e-shopů. Ale nenašel jsem žádný záznam. Je možné že i velké e-shopy na registraci na UOOU slušně řečeno prdí?

Avatar

Autor komentáře: HCP

Datum vložení: 25.11.2002 22:04:06

Před několika týdny jsem si na své pages dal registraci, abych měl trochu přehled o stahování. Je tam i jméno a příjmení. Bohužel jsem hodil prdku na UOOU a věřte mi, vůbec mě to nesere.Jen jedna připomínka.........Když už se někam registrujete, nedávejte tam PROBOHA stejné heslo, jaké používáte u zadaného mailu. Myslel jsem, že to je každému jasné, ale divili byste se, kolik se na českém internetu pohybuje TUKANÚ!!! That's all.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Marek

Datum vložení: 17.12.2002 14:34:40

koukam, ze cz.nic to udelal velice jednoduse:

12 PRAVIDLA VEDENÍ REJSTŘÍKU DOMÉNOVÝCH JMEN


12.1 Rejstřík vede sdružení CZ.NIC nebo jím pověřená osoba. Rejstřík obsahuje informace o Držitelích a jimi registrovaných Doménových jménech, jakož i další související informace týkající se registrace Doménových jmen nebo zpracovávaných žádostí o registraci (speciálních žádostí o registraci).


12.2 Žadatel uděluje podáním žádosti o registraci (speciální žádosti o registraci) Doménového jména sdružení CZ.NIC souhlas se zpracováním osobních údajů Žadatele a s jejich vedením v Rejstříku a se zpřístupněním těchto údajů prostřednictvím sítě Internet počínaje okamžikem podání žádosti o registraci (speciální žádosti o registraci) Doménového jména. Okamžikem odvolání tohoto souhlasu zaniká Smlouva o registraci.


12.3 Žadatel nese odpovědnost za správnost všech údajů uváděných v žádosti o registraci (speciální žádosti o registraci), které se týkají Žadatele nebo subjektů uvedených v žádosti (administrativní, technický a platební) a prohlašuje, že získal souhlas všech osob, jejichž osobní údaje mají být na základě žádosti o registraci (speciální žádosti o registraci) vedeny v Rejstříku a zavazuje se takový souhlas získat i v případě změn takových osob nebo údajů o takových osobách.


12.4 Žadatel je povinen oznámit bez zbytečného odkladu jakékoli změny v údajích, které poskytl sdružení CZ.NIC

Tzn. nechci, aby moje udaje - a ze je jich tam hodne - jmeno, prijmeni, adresa, telefony, maily atd. - nekdo na netu videl - mam smulu - nemuzu si zaregistrovat domenu

Avatar

Autor komentáře: Jakub Marek

Datum vložení: 17.12.2002 14:47:56

no, zajimava bude otazka, co se tedka stane, myslim, ze fura obchodniku o tom nema poneti, nikdo to nedodrzuje, kazdy je urady a statem uz tak nemalo otravovan, nicmene se rozhodne, ze to oznami, napise zakaznikum, prida potrebne radky do registracniho formulare, udela to treba jako cz.nic a ma vystarano, ale co udela urad? da mu pokutu, ze to hlasi po dvou letech a ze si cele dva roky vedl databaze?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz