Starší komentáře ke článku: cds

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 6.8.2003 8:09:04

Osmá hodina ranní mě zastihla v rozpoložení, kterému se vědecky říká předpenzijní averze k pracovní činnosti. Tu chňápnu po svém oblíbeném prohlížečí a jako každý den navštívím stránky Intervalu. Hup do sekce Kritika webu a jukneme, čím nás pan Vilém Málek protentokráte obdařil. A je to tu - první dojem bylo leknutí, že se bezdůvodně spustil jakýsi pozapomenutý spořič obrazovky. Tu i onde cosi bliká, tamo se otáčí miniaturní kolotoč, myška rejdí jako zběsilá po hlavní nabídce, kliká a kliká a výsledek se nedostavuje. Jdu si pro kafe...

Vrhám se znovu do díla. Po třetím doušku zaostřím na stavový řádek a ejhle, co se dozvím - optimalizováno pro IE - nejlepší rozlišení 1600x1200. Jsem zmaten a poněkud znechucen. Můj monitor světoznámé značky zvíci velikosti přenosného televizoru takové rozlišení nezvládá ani omylem. Tak nevím - vstoupit či nevstoupit, napadá mě parafráze hamletovského dramatu. Budiž, říkám si, co horšího mě ještě může potkat. Rukou roztřesenou tisknu ENTER a jsem zvědav, čím budu obdařen, protože z úvodní animované koláže moc moudrý nejsem.

Paráda, je to skvělé, do konce roku zbývá už jenom 147 dní, což je informace, kterou jsem po ránu nutně potřeboval. Svěřím se své milované družce, že je čas pomýšlet na nákup vánočních dárků. Tu mé unavené oči spatří název ostřílených rockových veteránu ACDC, tož vzhůru do boje, barde. Ano, mé temné obavy se potvrdily, ihned se mi objevuje vodorovné táhlo delší než má pravá ruka. A hele, tohle je pěkné - že by se daly vyhledávat a stahovat empétrojky? Nesmysl - a co autorská práva, ha? Přesto zaškrtnu políčko Hledej MP3 soubory v... a teď zrada! Pokud jsem si vědom, já žádné MP3 soubory v adresáři C:\MP3 prostě nemám. Upřímně řečeno, nevlastním ani takový adresář, takže co a kde mám vlastně hledat? Jsem z toho všeho jelen, ale nesmím to říct své přitelkyni. Vysloužil bych si jedovaté poznámky o vlivu velikosti paroží na výši mužského sebevědomí.

Zmatek nad zmatek, já se v tomhle webovém sídle prostě nevyznám, a to už mám blíž k důchodu než k maturitě. Se stářím asi moudrost nepřichází. Co je to za podivné mršky mrňavé v levém horním rohu? Balance, volume..., reproduktory mlčí jako zařezané.

Odvahu podívat se do zdrojového kódu jsem ztratil cestou, ale tipnu si - tabulky, tabulky, tabulky. Grafika školácká, navigace zmatená a nefunkční, účel webu na první pohled nejasný. Na druhý pohled taky. Třetí pohled už jsem neunesl. Odcházím rozčarován, zklamám a odzbrojen. Vím, co udělám. Vše, co jsem se až do této doby naučil o tvorbě webu, zapomenu, zahodím nebo prodám a stanu se sladce nevědomým a předsudky nezatíženým ÚOŽ (úplně obyčejným uživatelem). Ach, ta úleva...

Je mi velmi líto, že nemohu nic pochválit a omlouvám se tudíž autorovi webu za tuto netradiční kritiku. Pokud má zájem o realistické a kritické zhodnocení svého díla, postačí si přečíst zpětně posledních dvacet hodnocených webů. A zároveň mu gratuluju, protože se mu podařilo v míře nevídané a originálním a nesobeckým způsobem všechny chyby (v této sekci milionkrát propírané) použít.

Jdu opět na kafe.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 6.8.2003 9:36:28

Plavacku, ty perlis. Nejen ze webdesigner, on snad bude i literat :)

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 6.8.2003 10:49:30

plavacku, opravdu jsi me pobavil ..... :) napsal jsi to krasne, to neni kritika, to je recenze :)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 6.8.2003 23:48:52

hele to je snad maly epos ;), kazdpadne mam k tomu jen dva poznatky
1) se vsim souhlasim
2) kdyz te to nahodou s tim webdesignem zacne jednou sr*t, tak jako spisovatel mas uspech zarucen

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 6.8.2003 9:06:14

...totéž ráno, tentýž den.

Tak nejprve jsem se podivil, proč můj chudák MSIE 6 tak nějak velmi pomalu stránku roluje.

Stačilo deset vteřin, abych byl pravděpodobné pravdě blíž:

1) Na 551 řádcích zdrojáku 1048 nevalidních chyb, tedy opět náběh na cenu - světový rekord v bastlení kódu

2) Neskutečně hlubokým způsobem vnořené tabulky

3) Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice...

(Ale to už jinam jdu, jsou to jiné stránky)

P.S. Ale ještě jednu perličku, když nepoužiju MSIE, jako nadpis stránek se mi objeví nádherná věta říkající vše:
"Zvolíte-li jako prohlížeč MS Internet Explorer, získáte tím výběr většího množství funkcí!".
Ale je zase pravda, že podobná věta je asi rarita a ještě jsem jí nikdy neviděl :-)

Avatar

Autor komentáře: tomas

Datum vložení: 6.8.2003 9:10:00

jojo, "Zvolíte-li jako prohlížeč MS Internet Explorer, získáte tím výběr většího množství funkcí!", dobra hlaska :o))

Ja chci vice funkciiiiiiiiiiiiiiiii, ehm jake ze to vlastne jsou? A proc je se svoji mozillou nemuzu mit? Takova diskriminace, jsem znechucen :o)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.8.2003 9:18:58

To me vcelku moc nevadi ze muj "ohnivy ptak" je takhle moc diskriminovan Jak se rika "uz nikdy vic", "Dvakrat nevstoupis do teze reky", ...
Jinak <citace>co nadelas malyma detma nezatopis</citace>

Avatar

Autor komentáře: BooVeeTer

Datum vložení: 7.8.2003 21:29:45

Hm... neco kecas, ale aby sis to nejdrif overil, to ne.
Rekni mi, kolikrat si to uz skousel?!

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.8.2003 9:10:02

Tak nevim cim to je, ale pripada mi, ze nam zacala okurkova sezona Cim to, ze malokdy (zcela zridka) vidime nadprumerne stranky jinak sama sed a podprumer?
Tak pri kouknuti do zdrojaku se nestaim divit vlastnim ocim dokonce i validator musel temer zkolabovat Jen tak letmo nasel 1048 chyb Plavackovi potvrzuju ze zdrojak je sama tabulka :(
Co vic dodat Zpetne 20-30 kritik
Jeste jedna vec co me zaujala, ale na "osobnich strankach" (jsou taky moc prima), a to krasna veta
"Mám nápad, jak zabránit uložení obsahu WEBové stránky zabráněním označení textu myší a "zneviditelnit" požadovaný text v základním zdrojovém kódu pouze za pomoci skriptovacích jazyků, nastavením serveru a bez vytvářní dalších obrázků "
Co to je za chujovinu? K cemu takovy nesmysl? Pripada mi to jako pohadka

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 6.8.2003 9:35:55

To bude spis spatne definovane DTD, takovy pocet chyb se snad v dokumentu nasekat neda.

Ja uz ani nemam odvahu ty stranky hodnotit ;)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 6.8.2003 10:17:42

DTD je definované správně :-)

Ale pravda, světový rekord to přece jenom nebude, znám O HODNĚ více chyb vzhledem k počtu řádku ve zdrojáku, třeba i 5:1 :-)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.8.2003 10:30:41

nechce se mi vracet zpetna tak uchvatny web, ale co se tak probiram z toho ranniho soku, tak bych rek ze DTD bylo definovano bohuzel spravne :)
To odvahu ma uz malokdo, vzdyt neni projevena ani snaha neco dodrzet (probuh, co je tak slozityho na html 4 trans) :(, ale co, alespon vidim co bych snad nikdy nevidel
Dodatek pro redakci: nebylo by vhodne zverejnovat vek autoru? To by dle me mohlo castecne odrazit miru zkusenosti (cas po kdy se mohli samovzdelavat, atak podobne)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 6.8.2003 10:52:04

no spíš ty zkušenosti, jelikož věk až tak nerozhoduje. Co jsem viděl na autorovejch strankach tak mu je nebo bude tedle rok 24. Spíš je to ale o zkušenostech a o tom jestli se tomu člověk věnuje profesionálně nebo jen tak ve volnym čase, ja jsem nedávno nastoupil do firmy a to pak člověka donutí více dbát na pravidla a sledovat trendy než když to děla ve volnym čase, ikdyž je pravda že ja jsem se snažil to zjišťovat ikdyž jsem ve firmě ještě nebyl. Samovzdelavani neni spatny ale je to prece jenom zdlouhavejsi nez kdyz mas jeste nekoho po ruce coz proces uceni daleko vic urychli. Sakra to jsem se ale dostal uplne do jine sféry než hodnocení webu takže už radši končim :o)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.8.2003 11:01:15

Dovolím si nesouhlasit. Věk autora nebo jeho předešlá zkušenost z jiných oborů většinou nemá žádný efektivní vliv, jde pouze o jisté předpoklady. Zaměstnání v nějaké firmě je, při současné praxi, dokonce spíš na škodu, zaměstnavatelé kašlou na standardy, chtějí blikavé hejbací stránky a chtějí je hned ;-)

Jediné, co má podstatný vliv na kvalitu tvorby, je zainteresovanost tvůrce. Pokud je člověk do webu blázen, bude se o něj zajímat a bude se snažit o kvalitu. Cokoli jiného je nanic ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 6.8.2003 19:44:58

Souhlas s p. Malkem....

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 6.8.2003 11:14:27

"vek az tak nerozhoduje"
Dovolim si nesouhlasit urcite bude rozdil mezi 14letym a treba 24 letym
- starsi by mel mit vice zkusenosti a znalosti nez 14 a to proto ze ma 10 let naskok ve vyvoji (pr. jazyk /nezbytna soucast/, sledovani vyvoje, ...)
- dejme tomu ze ten 24 neni profik dela to jen tak ze zabavy a travi 30 min dene samostudiem dejme tomu uz od 18 tak mi tak nak vyjde spousta casu na ziskani znalosti
Jinak mas pravdu ze praxe je katalizatorem vedeni, ale zde je spis prehlidka amatersky tvorby, a i ta by mela mit svoji uroven a hodnotu Takze ja predpokladam, ze si autor alespon nekdy neco precet o standardech, pristupnosti, technologiich, ...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.8.2003 11:15:35

Sorry zapomel jsem se podepsat

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 6.8.2003 11:46:09

No spíš bych souhlasil s panem Málkem že záleží na zapálenosti a schopnosti člověka. Někdo může být v oboru těch deset let a stejně to může být horší než u 14 letýho kluka kterej u toho sedí od rána do večera.
Já se třeba pohybuju kolem webu asi tak 2roky a teprv poslední 1/2 rok by řek byl k něčemu. Ve škole mě naučily houby, zbytek jsem si nacházel sám a nejvíc jsem toho pochopil díky praxi v tý firmě. Jde o to asi kam se člověk dostane. Tam kde jsem já se snažíme prostě dělat weby na základě standartů, optimalizovat je pro co nejvíc browserů a hlavně layout jedině díky pomocí css, čehož jsem se dříve moc nedržel.
Jinak si ale myslim že je dobře že jsou tady v kritikách právě takovýdle weby, pokud tedy ovšem si jejich autor ty recenze přečte a poaučí se s z nich, pro některé to prostě může být jediná možnost jak se zdokonalit když prostě nad sebou nikoho nemají kdo by jim řek co je dobře a co špatně.
Já jsem zde třeba také objevil nějaké chyby co jsem měl i na svých webech takže jsem za tudle rubriku moc vděčen.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.8.2003 13:03:31

Vzdyt o tom byla moje myslenka "zapalenost", proc by nekdo mel travit cas delanim neceho do ceho neni "blazen" a vstrebavat nejaky informace pokud to nemysli vazne? Nemusi to byt profik muze to byt nejaky stryc co cely den hazi lopatou, k veceru sedne k PC aby se odreagoval (zastreli par oblud a nacistu, vyhraje word cup, ...) a jen tak mimochodem stvori nejaky stranky.
Ja si osobne nemyslim ze je dobry podobny weby prezentovat Mnohem lepsi je kdyz se objevy web s kvalitnim kodem (alespon snaha by stacila) pak je mnohem snazsi pro samouky projet kod a neco se priucit
Jinak urcite je pravda ze se zde v rubrice objevy cas od casu dobra rada, ale spis je to opakovani starych (neustale omylanych) chyb, tak se neustale divim proc jsem nekdo dava neco ke kritice kdyz to nema ani zakladni myslenky tvorby webu

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 6.8.2003 13:15:40

No máš pravdu že když se chyby neustále opakujou dokola tak je to o ničem a tak se nedivim že nikoho nebaví neustále upozornovat na to same. Navic to se potom fakt tezko dozvim neco uzitecneho. To uz je pak ale na zvazeni lidí z intervalu jestli proste davat porad ty samy stranky se stejnejma chybama a nebo je taky trochu filtorvat a nekdy dat i neco k pouceni. Zalezi ale i na tom kolik lidi se jim ozve o kritiku webu, kdyz neni z ceho vybirat tak to tezko muzou filtorvat. ale to mozna jen placam, nevim kolik lidi se jim hlasi. No az udelat tedka nejakej web tak ho sem hodim aby byla sranda a abych zjistil co delam spatne. Sice jsem tedka jeden akorat dodelal ale to nema cenu sem ani davat jelikoz to ma celkove 3strany a tam fakt neni co hodnotit.

Avatar

Autor komentáře: Rengen

Datum vložení: 6.8.2003 13:17:00

Myslím si, že na věku také nezáleží. Je mi už zmiňovaných 14 let a takovej paskvil jako je kritizovaná stránka bych snad udělal před čtyřmi lety, když jsem začínal.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 6.8.2003 9:41:41

No hlavní chybu bych viděl ve zmatečnosti celého webu, nějak jsem vpodstatě ani nepochopil čím by se web měl zabívat.
Vidím seznam všech možných kapel, nejdříve mě tedy napadlo že jde o mp3 a nebo spíše že jde o někoho kdo vypaluje CD a todle je prostě jeho seznam co má, zkouším co udělá tlačítko koupit, a ejhle, otevře mi to okno s nějakým obchodem. Docela překvapení protože z toho webu bych moc nepoznal že má sloužit jako přesměrování na obchod, a hlavně když už jsem si tedy vybral dané album tak bych čekal že když mě to přesměruje do obchodu tak dostanu rovnou nabídku na dané album. To bych toho chtěl ale moc, prostě jsem dostal nějakou úvodní stránku a album abych si našel znova tentokrát v tomto obchodě.
Ted něco k úvodní straně, nevejde se mi ani do 1024x768, nevím proč je tam tolik způsobů vstupu když to vede stejně jedním směrem. Dále vzhled by měl být stejný jako ostatní stránky.
Fakt mě dostala ta hláška o více funkcích v MSIE :o))) by mě fakt zajímalo co bych získal přechodem na tedle .......
Ty jo tedka jsem tam objevil ze bych si moch dát na své stránky jejich ikonku, no asi to hned pujdu udelat :o)
dobrej je FAQ, to s tim přehráváním, pokud to mám u sebe na disku.
Celkově by chtěl grafika upravit, vyhodit tabulky ale hlavně to trochu zpřehlednit a zdůraznit cíl tohoto webu, co je jeho cílem a co nabízí !!!
to je asi tak vše co mě ted během letmého pohledu napadlo

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 6.8.2003 11:07:38

No, mam za to, ze kdyz nekdo pouzije FLASH jako intro, tak ze ty stranecky budou aspon za neco stat. Vzhledem k tomu, ze tu ostatni uz vyjadrili sve emoce a ja s nima souhlasim, tak nemam skoro co dodat.
Ale mohu rict, ze to jsou prvni stranky, ktere se mi "sekaji"...
Mrknete se na
<a href='http://www.sing365.com/index.html' target='_blank'>http://www.sing365.com/index.html</a>
snad Vam to pomuze pri predelavani...
Obecne : Co rikate na clanek od Pixyho na Lupe ? Vysvetlovat, ze tabulky nejsou na design, ale na data, je jak hazet hrach proti zdi....

Avatar

Autor komentáře: Zvědavec

Datum vložení: 6.8.2003 13:12:27

No mě by zajímal Váš názor na podíl tabulkovýho "DYZAJNU" u nás a taky proč ho lidi tak rádi používají.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 6.8.2003 13:14:56

No, to je fajn, že máš zájem, ale osobně si myslím, že diskuse na téma tabulky versus CSS by spíše patřila do diskusního fóra, než do sekce kritika webu. Asi tak.

Avatar

Autor komentáře: Zvědavec

Datum vložení: 6.8.2003 13:46:38

Hmmmm jsi si jist, ze Tvuj uvodni prispevek sem patri ? Jinak jsem videl na webu dost literarnich serveru. :o) Asi tak.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 6.8.2003 15:35:06

Ano, já si myslím, že můj příspěvek sem patří a že trochu oživil jinak celkem fádní až nudnou sekci. Zjistil jsem, že navzdory starému, ale přesto českému rčení "opakování je matka moudrosti", je všechno úplně jinak. Nebaví už mě neustále popisovat <B>STEJNÉ a TYTÉŽ</B> chyby, ostatně to bych nedělal celé dny nic jiného.

Spoléhám se totiž na přirozenou inteligenci lidí, kteří svá díla <B>DOBROVOLNĚ</B> a s vědomím všeho, co je tu může potkat, dají ke kritice. Zde kritizovaný web je evidentně tvořen mužem, kterému je úplně šumafuk, o čem se zde dnes a denně hovoří.

Zvolil jsem protě jiný přístup, přístup úplně obyčejného uživatele, jehož klasickým příkladem je můj bratr. Jinak šikovný člověk vlastnící řidičský průkaz na všechno kromě bojového vozidla pěchoty totálně selhal při hledání registrace do soutěže firmy Nestlé, tak halasně propagovanou na všech jejích výrobcích. Hodinu a půl jsem ho nechal trápit a pak jsem v duchu vynadal webmasterovi jinak celkem úhledného webu. Porušil totiž základní pravidlo, které tu do omrzení opakuji: "Nenuťte uživatele přemýšlet". Veďte ho krok za krokem svým webem, to nejdůležitější (a tím bezesporu soutěž o hodnotné ceny je) <B>MUSÍ</B> být viditelné na první pohled. Schválně, zkuste si to, kolik z vás stránku se soutěží na <a href='http://www.nestle.cz' target='_blank'>http://www.nestle.cz</a> najde na první pokus. Mě se to podařilo až na třetí a to jsem téměř profík.

Tudíž, pokud vás pobouřil odlehčený tón mé minirecenze, pak se vraťte o dvacet webů dál a čtěte a čtěte a čtěte... Sám zjistíte, že v kritikách se opakují stále stejné věty. Dokola, jako kafeflýmek. A tvůrci, kteří sem dávají své weby doposud nepochopili, že účelem sekce Kritika webu není pochvala, ale pravý opak.

Tolik od Plaváčka.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 6.8.2003 15:38:26

Uletěl mi KAFEMLÝNEK, pochopitelně :) Jo.. a jedná se o soutěž s napůl ocucanými bonbóny BON PARI.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 6.8.2003 15:45:53

Treti pokus a to jsem proti Plavackovi amater.

Avatar

Autor komentáře: Smartlooper

Datum vložení: 6.8.2003 16:39:29

Plaváčku soutěž jsem našel napoprvé - problém je že o takhle debilní auťák bych nesoutěžil ani zadarmo, natož si kuli tomu kupovat výrobky od zdegenerovné firmy Nestlé...

PS: v čem jsou amatéři lepší než porfesionálové, že se na webech orientují lépe než oni?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.8.2003 17:36:37

Amatéři netrpí předsudky a profesionální deformací, nezatěžují se přemýšlením jak by to být mělo, prostě přijmou to, co je ;-)

Avatar

Autor komentáře: Zvědavec

Datum vložení: 7.8.2003 11:31:28

Ale no tak ja jsem si jenom rypnul ...... taky jsem se prispevkem pobavil, ALE .... souhlasim, ze umisteni sveho dila je dobrovolne. Bohuzel pokud bych mel neco doporucit genialnim to kritikum, tak trochu mene "HEJ KLUCIIII ME TO UZ NEBAVIIIII PORAD TO PSAT TO SAME, ZASE TY BLBE TABULKY" A RADEJI PRUBNOUT POUZIVAT VICE NECO JAKO ODKAZY, KTERE DANY PROBLEM RESI. Nektere veci se hold nezmeni ze dne na den a mozna by nebylo spatne si zjistit proc a potom to resit ne ? Demotivaci jinych se toho jeste moc nedokazalo.....ale to je jina :o(

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.8.2003 13:39:14

Tady plati pravidlo zpetne procist 20 kritik To je taky furt ta stejna otazka :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 6.8.2003 15:48:45

Proto ze ve vetsine 'profesionalnich' firem jsou prasata co nic neumi. Proto ze zbastlit tabulkovy layout umi kazdy. Proto ze v knize z roku 2002 kterou mam na stole je propagovani tabulek jako nova vec proti framum. A proto ze vetsina lidi nejsou skutecni webmasteri ale 'jen' tvurci webu - tedy ze site po vytvoreni dal neudrzuji protoze to nikdo nechce.

Zkus se podivat na weby po netu, kolik najdes skutecne udrzovanych webu? Znam v brne tri reklamni agentury a vsechny maji na strankach spatny telefon a adresu protoze se mezitim stehovaly a na web 'dlabou'.

Avatar

Autor komentáře: Rengen

Datum vložení: 6.8.2003 13:32:16

Ještě ke vší hrůze je chyba v prohození alb u skupiny Chinaski :)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 6.8.2003 14:06:11

Škoda že tady není umožněno dávat web do Kritiky po nějakém čase znovu a je to jen jednorázová záležitost. Jeden jsem tu kdysi měl, krásně (a myslím to s radostí) mi ho většina proprala, a já jsem se konečně! odhodlal k tomu, co jsem měl v plánu už velice dlouhou dobu, neboť CSS jsem uměl (bez praxe v použití) dlouho - předělat kompletně kód z 95% validního Transitionalu HTML 4.01 na 100% validní XHTML 1.1 (celkem tedy asi 80 jednotlivých stránek), přešel jsem taky na PHP a databázi (kteréžto jsem taky jakž takž uměl dávno), nový design (z rámců na čistý CSS layout), a do budoucna jsem si ušetřil nejméně 80% námahy při předělávání :-)
A teď bych tu Kritiku docela rád podstoupil znovu (protože jsem si z ní vzal mj. i asi 30 globálních věcí, co jsem ještě na těch stránkách upravil).

Ale jinak chápu, že weby stále chodí a chodí nové a nové. Ale docela bych se také přimlouval za to, aby si lidé četli předchozí Kritiky (neboť i já jsem tak udělal před tou "mojí" Kritikou - a to že jsem přečetl úplně všechny předchozí), a i když jsem myslel, že to nebude tak "horké", ještě předtím, než jste mi Vy tam našli toliko chyb a nedostatků, jsem jich tam opravil takových dobrých 20 ne-li víc :-)

Jenže jak je vidět, v poslední době se ani o to nikdo nesnaží a ignorace předchozích Kritik je tu všem sobě vlastní - a abych byl upřímný, to naprosto nechápu. A nechápu ještě jednu věc: Sám jsem se snažil když jsem tu v Kritice byl, být přítomen, a alespoň "dočasu" odpovídat na Vaše reakce, ale i v tomto je tu jak vidím od nynějších tvůrců skoro dokonalá ignorance :-/

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 6.8.2003 14:28:25

tak hod odkaz do příspěvku a my se na to mrknem !

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 6.8.2003 14:52:40

Dobře. Ale pokud někdo bude chtít od této chvíle jakkoliv na uvedené reagovat nebo kritizovat, prosím o jednu laskavost a slušnost vůči všem tady (návštěvníkům i redakci). Příspěvky posílejte pouze tam kam patří, tedy:
<a href='http://interval.cz/clanek.asp?id=2288' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?id=2288</a>

Jinak by to zde bylo silně off topic, a to bych velice nerad.
Předem děkuji i za p. Málka :-)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 7.8.2003 7:44:17

Možná by stálo za to, dát někam na interval (kritika, atd.) seznam nejčastějších chyb a omylů - potom jen vypisovat (kritici si je brzy zapamatují) jejich identifikační čísla ať se nemusí psát celý komentář.

např.:
001 - chybí DOCTYPE
002 - zrušit tabulkový layout
003 - nevhodné baravné rozvržení
004 - odstranit JavaScript
005 - ...

999 - zkusit se zabývat jinou činností v pracovním čase i svém volnu :-)

No, pravda někomu psát čísla 001-100 je zbytečný, tak napíšet 999!

Co vy na to?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 7.8.2003 8:32:08

Vy jste jasnovidka? :-) Na podobném článku už se pracuje...

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 7.8.2003 8:42:53

Hmm, ještě zařadit skupiny: (rychlejší orientace při opravách)

01 - záhlaví
02 - body
03 - css
04 - meta
05 - js
06 - img
07 - barvy
08 - navigace
09 - užitečnost
10 - ...atd...


skupina-id_chyby - popis

01-001 - chybné doctype
02-002 - tab.layout
03-005 - opakující se vlastnost v css
08-023 - nepřehledné menu

a následovat může ještě číslo řádku, takže asi tak nějak:

01-045-123 znamená...

01 chyba v záhlaví
045 blbý title
123 pořadí řádku (no, title na řádku 123 je fakt blbý :-)

takže, ať už je seznam s chybami hotov! ;-))

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 7.8.2003 9:45:47

Ježiš, tak takhle jsem o tom neuvažoval. IMHO myslím že by se v tom nikdo nevyznal.
Zkusím to nejdříve tak jak jsem myslel původně a pak to nechám posoudit v diskuzi a může se to předělat, opravit či upravit jak je libo...

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 7.8.2003 9:55:29

Jasně.

Ale aspon aby tam byl u chyby zobrazen odkaz (nebo source_code) správné (nebo lepší varianty). No, už by to bylo jako Validátor :-) ale malá nápověda by byla fajn (pro začátečníky). HMm?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 7.8.2003 12:03:28

S tím že u každé chyby bude i její podrobnější popis včetně správného řešení počítám, a spíše než jednotlivé chyby to budou menší skupiny chyb, protože plno jich velmi úzce souvisí s některými ostatními.
Ale uvidíme, rozhodně tam bude plno věcí na diskuzi a můžete se pak připojit a navrhnout změny nebo dodělky :)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 7.8.2003 12:12:36

No a kdy to spatří pakety internetu (chcete-li světlo světa)?

Avatar

Autor komentáře: Jan Tichy

Datum vložení: 7.8.2003 10:09:02

A neslo by to udelat bitove jako:

1 - chybí DOCTYPE
2 - zrušit tabulkový layout
4 - nevhodné baravné rozvržení
8 - odstranit JavaScript
16 - ...

Pak by slo celou kritiku vyjadrit jednim cislem, ve kterem by byly jednotlive bity jako nastavene priznaky chyb. Napriklad cislem 5 by se reklo, ze chybi DOCTYPE a ze ma stranka nevhodne barevne rozvrzeni :-))

P.S.: Nejzbastlenejsi stranky by se poznaly velice jednoduse podle hodnocni (2^n)-1, kde n je celkovy pocet moznych chyb.

:-))

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 8.8.2003 0:04:15

Cimz muzem zrusit kritiku pac si to ten clovek odklika sam.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 8.8.2003 7:27:52

Není pravda. Ve článku chci použít jen opravdu nejčastější a nejdůležitější chyby, a tzn. také chyby komplexní a opakující se skoro na každém webu.

Přesně o tom je tato rubrika, myslím. Ne aby se opakovaly stále dokola ty samé chyby, ale aby se zdůraznily chyby specifické pro ten který web nebo pro menšinu těchto webů, v každém je jich i tak vždycky dost.

IMHO nechápu Váš postoj i z toho důvodu, že Vy jste zrovna jeden z těch, kteří si stěžovali na to, že tvůrci tyto předchozí Kritiky nečtou a tyto chyby GLOBÁLNÍ chyby jste už odmítal vypisovat.

BTW pokud ten článek (vůbec) vyjde, můžete se zapojit do diskuze, a můžete ho seprat jak se patří, klidně :)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 7.8.2003 8:00:38

Omlouvám se za následující příspěvek, ale jen chci upozornit na svůj web předělaný do php. Bylo to na základě <B>doporučení a kritik Vás na intervalu</B> - díky, moc jste mi (snad i ostatním) pomohly.

A pokud najde chvilku času, mrkněte se opět na web, jenž je na umístěn nové adrese <a href='http://olgastrakos.wz.cz' target='_blank'>http://olgastrakos.wz.cz</a>

Pro kritiku však použijte původní diskusi <a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=2421' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=2421</a>

Děkuji Vám, Olga.

Avatar

Autor komentáře: All...

Datum vložení: 8.8.2003 0:04:09

Hezká ukázka virtuálního exhibicionismu...

Avatar

Autor komentáře: Hugo Bojler

Datum vložení: 9.8.2003 10:04:58

Komu to cpeš?!

Avatar

Autor komentáře: Tarquinius Superbus

Datum vložení: 10.8.2003 13:40:31

Koukám, že se tady sešla partička pěknejch rozumbradů. A všichni všemu rozumí. Taky se docela dlouho věnuji tvorbě internetových prezentací a uznávám, že po technické stránce je to hrůza. Rozhodně bych ale netvrdil, že má stránka zmatenou navigaci. Nevím jak vy, ale já s ní neměl žádné problémy. A taky jsem na rozdíl od některých z vás hned pochopil, o čem stránka vůbec pojednává. Dle mého názoru jde o povedený soubor informací o převážně světové a převážně rockové scéně. A jako fandovi tohoto typu hudby se mi stránka již několikrát zavděčila, když jsem potřeboval informace o více kapelách na jednom místě. Ale na obsahovou stránku jste jaksi všichni ve svých "kritikách" pozapomněli. Myslím, že člověku, který ty stránky stvořil nešlo o nějakou technickou dokonalost, ale chtěl udělat obsahově kvalitní stránky. A to se mu, domnívám se, podařilo. A mně osobně stránky potěšily.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz