Starší komentáře ke článku: carpe-diem.sk

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Maňas

Datum vložení: 22.12.2005 14:33:48

* zkusil bych použít jiné kódování (utf8, latin2) * design se mi barevně příliš nelíbí * fotografii pod menu bych udělal jako pozadi neutralniho elementu aby pri vypnutych stylech zbytecne nezavazelo * nelibi se mi pozadi obsahu * ctvereckovane pozadi neni prilis vhodne myslim * v ie5 neodstatky, tlacitka menu kratsi nez normalne, formular "Odkazovač" v sekci kontakty má bílé písmo * ie5: nekdy mizi spodni pruh s copyrighty * ie5: je toho vic, nema cenu vsechno vypisovat * jinak fajn

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Šmíd

Datum vložení: 25.12.2005 1:00:04

1) IE5? Si děláte srandu? To už dnes snad nikdo nepoužívá a někteří, co mají neM$ OS mají lepší prohlížeče než je IE. IE jenom brání přidávání nových technologií na web. Např. SVG, které bude mít IE až ve verzi 7 v polovině r. 2006, kdežto normélní prohlížeče už ho mají nejméně čtvrt roku. Dále např PNG s alfakanálem. Tu si IE škrtne jen u 100% průhlednosti, ... Nebýt IE, web by vipadal jinak. 2) Kódování určitě utf8. Latin2 (ISO-8859-2) už má svá léta dávno za sebou. Určitě nevolit CP1250. 3) Se zbytkem souhlasím.

Avatar

Autor komentáře: bta

Datum vložení: 25.12.2005 18:49:41

Chtěl bych jen dodat, že ve FF1.0.7 se na "Hlavná stránka" zobrazí iniciály webmastera vlevo(vedle obrázku - pohledu do restaurace) a ikonka "naj.sk/..." až ve druhém řádku vpravo, zatímco na všech ostatních odkazech jsou tyto iniciály zarovnány vpravo s ikonkou v jednom řádku...je to jen detail ale...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 26.12.2005 16:45:27

FireFox 1.0.7 je efektivní mrtvola. V případě prohlížečů na bázi Gecko nemá smysl testovat jinou než poslední verzi, protože ta je stejně nejpoužívanější. Starší verze mají řadu chyb a odlišností, které v některých případech jednoduše nejde vyřešit tak, aby byly stránky vždy perfektní...

Avatar

Autor komentáře: Josef Kotva - Hoween

Datum vložení: 2.1.2006 0:41:22

Pane Málku, to jste nemyslel vážně, že ne? FF 1.0.7 že je mrtvola? Však její nástupce má něco málo přes měsíc a Firefox 1.0.x tady ještě nějaký ten pátek bude. A poslední verze že je nejpoužívanější? FF 1.0.x zatím pořád válcuje 1.5, což je sice pouze dočasné, ale v tuto chvíli to je prostě fakt, takže nemáte pravdu. Navíc, Gecko co do běžného používání CSS a JS už nějaký ten pátek nemá žádné problémy (ano, existuje Acid2, ale to je extrém). Gecko 1.7, tedy Firefox 1.0.x mělo za celou dobu své existence opravu jedné minoritní chyby v CSS a od verze 1.6 (Firefox 0.8) se opravoval pouze jeden zásadní bug v CSS (něco kolem floatů). A to je Gecko 1.6 staré bratru dva roky. Takže tady prosím nešiřte takovéto bludy o testování pod Geckem. Jestliže chcete testovat v poslední verzi, tak si stáhněte trunk Firefoxu nebo SeaMonkey, kde je Gecko 1.9. Ale co do zobrazování stránky je úplně jedno, jestli testujete ve FF 1.0.1, 1.0.7 nebo 1.5 (99.9% layoutů nikdy žádnou extrémní konstrukci ze kterých je postaven Acid2 nepoužije).

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.1.2006 0:55:50

Jediný podstatný fakt, který jste ovšem opomněl, je ten, že Gecko v každé své verze, včetně "setinkových", generuje některé konstrukce jinak. Sem tam se objeví bílá čára, občas někde něco odskočí. Jistě, dá se to doladit - ale proč to dělat pro každou minoritní verzi? Pokud už člověk ladí "do detailů", nemá smysl ladit pro starší verze něž je poslední a předposlední oficiální.

Avatar

Autor komentáře: Josef Kotva - Hoween

Datum vložení: 2.1.2006 1:07:53

[i]Jediný podstatný fakt, který jste ovšem opomněl, je ten, že Gecko v každé své verze, včetně "setinkových", generuje některé konstrukce jinak. Sem tam se objeví bílá čára, občas někde něco odskočí.[/i] Konkrétně prosím... Nějaký testcase, verze, kterých se to týká, apod. Používám FF od verze 0.8, tedy Gecka 1.6 a vždy mám nejaktuálnější verze - prošel jsem tedy všemi setinkovými Gecky. Za tu dobu jsem viděl tisíce webů, na řadu z nich chodím pravidelně. A nikdy mi tam žádná čára nepřebývala.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.1.2006 3:47:31

Jako testcase by mohl posloužit sám Interval.cz, kdyby nebyl soustavně ošetřován. Jiný "testcase" nemám a nehodlám se s vámi o ničem dohadovat - s vámi přeci vždy každý souhlasí, že, pane Kotvo? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Josef Kotva - Hoween

Datum vložení: 2.1.2006 10:12:36

Aha. Takže jste obvinil Gecko z toho, že špatně vykresluje, ale jako důkaz dáváte tvrzení, že se to někdy projevovalo na Intervalu, ale už nejste schopný říci kdy, co a ve které verzi. A nic jiného nemáte. To je pane Málku hodně ubohá argumentace.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.1.2006 18:20:12

Pane Kotvo, já neargumentuji, nedokazuji, netvrdím. Prezentoval jsem zde svou "historickou" zkušenost, která je poněkud delší než vaše, a svůj názor. Pakliže má zkušenost není v souladu s vaší zkušeností, nikdo vás nenutí respektovat ani můj názor. Já vám nevnucuji svou pravdu - vy však evidentně vždy a všude tuto touhu nejen pociťujete, ale také velmi nevybíravě prosazujete. S člověkem vašeho ražení já nechci mít nic společného, ani nezávaznou diskusi.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz