Starší komentáře ke článku: auto4u.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Karel Černý

Datum vložení: 9.5.2003 7:34:38

Mám neodbytný pocit, že jsem tyto stránky již někde viděl! Aha už vím! Portál Seznam v dřevních dobách. Fuj. Mimochodem sice máte uvedeno <B>Copyright © 2001-2003 BSAA, všechna práva vyhrazena </B>, ale kdo je BSAA. Z portálu přímý odkaz neexistuje a narazil jsem na něj náhodou při rotaci reklamy <a href='http://www.bsaa.cz/' target='_blank'>http://www.bsaa.cz/</a>. A proč máte přímo v horní třetině odkaz na <a href='http://auto.seznam.cz/' target='_blank'>http://auto.seznam.cz/</a>, která se po každém reloadu mění právě z reklamou na BSAA? To je trapně průhledné.

Karel
<a href='http://blog.tutorialy.cz' target='_blank'>http://blog.tutorialy.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 9.5.2003 11:12:07

Dobry den, co se tyce primeho odkazu na provozovatele servere je uveden Ihned v zahlavy serveru a to pod ikonou BSAA Praha. Co se tyce banneru v horni tretine obrazovky ty se meni v zavislosti na poctu banneru v systemu bannerove reklamy kde se objevuje i banner provozovatele reklamni agentury BSAA Praha. Server prosel od roku 2001 mnoha grafickymi zmenami az by ustalen na soucasnem designu bez primeho zameru se jakoliv podobat grafice portalu seznam i kdyz si uvedomujeme ze horni polovina obrazovky muze k temto zaverum svadet, ale verte ze to neni nasim zamerem. Dekuji za vase pripominky.

Vojtech Usela
AUTO4U.CZ

Avatar

Autor komentáře: Karel Černý

Datum vložení: 9.5.2003 13:39:38

<I>primeho odkazu na provozovatele servere je uveden Ihned v zahlavy serveru a to pod ikonou BSAA Praha</I>
<B>Fajn, ale není to standarní, byl jsem zmatený a hledal jsem odkaz na BSAA, jak je vidět v záhlaví jsem nehledal</B>

<I>tyce banneru v horni tretine obrazovky ty se meni v zavislosti na poctu banneru v systemu bannerove reklamy </I>
<B> Taky fajn, smím vědět co je to za systém, že se Vám rotují 2 bannery? 2 </B>

Karel
<a href='http://blog.tutorialy.cz' target='_blank'>http://blog.tutorialy.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 9.5.2003 14:00:20

Co takhle mit treba vlastni system? Kdyz jste reklamni agentura neni to nic nepochopitelneho...

Koneckoncu na tom kde delam ja to funguje taky.

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Ušela

Datum vložení: 9.5.2003 15:42:19

V bannerovem systemu se toci tolik banneru kolik jich tam je momentalne zadano jedna se o system pouze v ramci serveru ne vymenny s jinymi servery. Jestlize tam jsou pouze dva bannery znamena to ze ostatnim dosli kredity na pocet zobrazeni. Jamile se system popet naplni novymi bude jich tam urcite vice nez jen dva:-)

Vojtech Usela
AUTO4U.CZ

Avatar

Autor komentáře: Marek Fišer

Datum vložení: 9.5.2003 11:39:14

Dovolil bych si podotknout, že ikony na začátku stránky, které jsou tak nápadné, kopíroval už seznam z <a href='http://yahoo.com' target='_blank'>http://yahoo.com</a>. To ostatně kopíroval seznam celé, bylo tu dřív. Na druhou stranu velmi těžko lze znázornit a zpřístupnit yahoovsko-seznamovou strukturu dat, takže nedá se nic dělat v této části budou všechny podobně zaměřené stránky podobné, až stejné. Dále vytýkaná převaha reklamy je pochopitelná, když web provozuje reklamní agentura a těžko jí jde o něco jiného než prodávat reklamní prostor. A selfpromotion. Na to je ovšem design stránek hodně ubohý. Ale když se podíváte na stránky mateřské agentury, není se čemu divit (dá se ovšem divit odkazům v tamním menu na stránky na auto4u.cz jako na obsah bsaa.cz). auto4u.cz je podle mého další zbytečný a ještě ke všemu nehezký web.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 9.5.2003 16:09:18

<a href='http://web.archive.org/web/*/http://yahoo.com' target='_blank'>http://web.archive.org/web/*/http://yahoo.com</a>
<a href='http://web.archive.org/web/*/http://seznam.cz' target='_blank'>http://web.archive.org/web/*/http://seznam.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Rengen

Datum vložení: 9.5.2003 9:05:45

Já strašně nerad píšu kritiku, ale v tomto případě musím, vaší stránce dávám <B>4 -</B>.

1.) Na stránce je plno reklam, dokonce tolik, že zabýrá přes <B>25 %</B> celé stránky. Jeden banner a pár ikonek ještě snesu, ale tohle je moc. Navíc tam máte 2 reklamy na tu a samou stránku (<I>auto.seznam.cz</I>). Navíc proč tam máte reklamu na svou stránku - to dost nechápu (a ještě k tomu obřího formátu).

2.) V kódu máte na začátku řádek :
<I> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"></I>
To je sice pěkné, patří to tam, je to správně, ale jen pokud ty stránky máte správně napsané v tom daném jazyku (HTML 4.0 Transitional). Jenže podle validatoru tam máte <B>126</B> chyb. Takže u mě ste fakt borec, protože tolik chyb sem ještě u žádné stránky neviděl a to si přes validator projíždím skoro každou.

3.) CSS je celkem přehledné, ale našel sem také nějaké chyby, mrkněte se přes CSS-validator.

Abych to shrnul...nekoukal sem na design, který je (jak bylo uvedeno v příspěvku nahoře) až nápadně podobný Seznamu v době kamenné (asi před dvěma roky) a dnes je také stále podobný. Je tedy vidět, že vám slovo standarty NIC neříká, a buďte rád, že jsem se na stránku nekoukal přes jiný prohlížeč než IE 6.0

No, teď sem se na to ještě podíval a koukám na anketu...celé stránky jsou červené a anketa modrá :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 9.5.2003 9:32:06

Jo, jenze zase se na ty chyby podivejte - 80% z toho jsou klasicka chyba kdy mate linky zapsane pomoci ampersandu a nikoli ampersandovych entit... coz mnozstvi znacne redukuje.

Mimochodem nejvic jsem videl tusim 1321...

Avatar

Autor komentáře: Michal Lasy Laško

Datum vložení: 9.5.2003 11:54:15

pomoci ampersandu a nikoli ampersandovych entit - a tohle znamena cesky co?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 9.5.2003 13:00:13

To znamena ze v tomhle pripade je valna vetsina chyb zpusobena chybnym nastavenim php kdy je za oddelovac parametru rpedanych get metodou pouzit & misto &amp;

Jde totiz o to ze napisete-li link ve formatu
<a href='http://www.stranka.cz/?parametr1=hodnota1&parametr2=hodnota2' target='_blank'>http://www.stranka.cz/?parametr1=hodnota1&parametr2=hodnota2</a> je to z hlediska html kodu chybne neb & uvozuje zacatek entity - cili prelozeno v tomhle pripade se bude prohlizec snazit zobrazit entitu &parametr2 ktera neexistuje.
Spravny zapis je
<a href='http://www.stranka.cz/?parametr1=hodnota1&amp;parametr2=hodnota2' target='_blank'>http://www.stranka.cz/?parametr1=hodnota1&amp;parametr2=hodnota2</a>

V kritickem pripade se to muze dostat do situace kdy napisete napriklad v html kodu
<a href='http://www.stranka.cz/?param1=hodnota1&copy=2&reg=3' target='_blank'>http://www.stranka.cz/?param1=hodnota1&copy=2&reg=3</a>
Strednik je 'relativne' volitelny takze v tomhle pripade muze prohlizec entity 'prelozit' a ziskate skvely vysledek
<a href='http://www.stranka.cz/?param1=hodnota1©=2®=3' target='_blank'>http://www.stranka.cz/?param1=hodnota1©=2®=3</a>

Avatar

Autor komentáře: Tomas

Datum vložení: 10.5.2003 0:25:55

Jenom pro upresneni. Neni to zas az tak lehke jak to pisete. Timto dostanete validni stranku, ale problemy budou s vyhledavaci.
Odkazal bych proto na clanek, ktery vysel nedavno na Sove v siti:
<a href='http://sovavsiti.cz/weblog/2003/04/17.html#bp20030417_php_session' target='_blank'>http://sovavsiti.cz/weblog/2003/04/17.html#bp20030417_php_session</a>

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.5.2003 0:49:21

Jenze jestli to napisete dobre nebo spatne je uplne jedno. Ten problem mit budete v obou pripadech - jen kdyz to napisete blbe muze se stat ze se tam ten robot ani nedostane. Uvedomte si ze neni-li test na session tak to robotu vubec nevadi - mne je to uprimne jedno, ja z databaze generuju rovnou staticke stranky tak jako tak - aspon pokud je to jen trochu mozne.

Avatar

Autor komentáře: M

Datum vložení: 10.5.2003 1:03:16

Desne se mi libi jaxe tu kazdej ohani validatorama a doctypem, kdyz uz strance nejde vytknout design nebo obsah, taxe kazdej chytne na tomhle :-7
Jo, kdyz uz to prochazite validatorem, taxe laskave podivejte, ze obcas se najde chyba, se kterou si validator neporadi a pak uz hlasi chyby i na spravnem radku, takze to nemusi byt tolik chyb (ne ze by to byl prave tento pripad).
Lidi proberte se! Copak v dnesni dobe stoji web na validnim kodovani? Dneska stejne kazdej bastli a na normy drtiva vetsina "pisalku" kasle, hlavne kdyz to zobrazi spravne prevazna cast nejpouzivanejsich browseru (stejne ma kazdej jistou toleranci a nezobrazuje presne podle norem).
Tim, ze nekdo nepise podle rfc ztraci pouze prizen Vas intervalovych kritiku a rating ve vyhledavacich, nic vic.
btw. sem se stranky na ohodnoceni davaji stejne jen pro to, ze to na cas zvedne navstevnost a da se pak draz prodat reklama :D

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.5.2003 1:09:05

"stejne ma kazdej jistou toleranci a nezobrazuje presne podle norem" - jo, tyhle nazory zeru. Jenze tady jde o to zda se zobrazi aspon neco. A zvlast ten duvod zeru proto ze jeho autor zrejme nezkusil predlozit prohlizeci nevalidni xml - tam si zacnete uvedomovat ze na tom validnim kodu neco bude ;)

Vemte si takovy eurotel.cz - tam proste uzivatel bez ie nema sanci. A nerad bych vam bral iluze ale stranky muze zkritizovat i bezny uzivatel, na to to neni potreba davat sem. Sem se opravdu stranky davaji kvuli necemu jinemu nez obsahu...

p.s. na validnim kodovani stoji kazdy web ;) Kodovani je to jestli budete mit hacky a carky, kod je neco jineho :P

Avatar

Autor komentáře: M

Datum vložení: 10.5.2003 2:43:07

Tak dobrou chut, nabizim vam hutnou stravu :D
A uz je to tu zase...
Ted mi tu hodlate podsouvat, ze jsem neco nezkusil a ze jsem desnej nouma, ze pletu kodovani a kodovani (jak lepe jednim slovem napsat "psat kod"???).
S tim xml mate pravdu, ale to sem prosim netahejte. Pochybuju, ze se tu kdy takto psana stranka objevi (pokud byla, tak me opravte, nechodim sem casto).

Neresime tu moji zdatnost jako xml kodera nebo lingvisty, jadro bylo v zalibeni zdejsich kritiku ve validatorech a podobnych "nesmyslech" - chapano z hlediska amateru. Profici sem jiste sve stranky nedavaji. Nemaji cas reagovat na casto zvrhlou diskuzi a ani nepotrebuji pozvedavat sebevedomi nejakym hodnocenim.
Proto by bylo jiste vhodnejsi, aby i kritici vytahli zbrane mensiho kalibru, nebo alespon primo umerne kvalitam dila a z neho vyplyvajicim predpokladanym znalostem autora.
Proc nekoho kritizovat, ze ma 126 chyb ve validatoru, kdyz treba dosud netusil nic o jeho existenci. Pro takoveho cloveka neni kritika bez vysvetleni prinosem (necht se autori stranek zde uverejnovanych neurazi, stojim na jejich trane :D).

Taaak, a co ted? Napadnete me za co? Ze neumim cesky nebo ze placam nesmysly? No vsaxi jiste neco najdete, SPOLEHAM NA VAS :D

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 10.5.2003 10:28:25

uff, uff

a) k tem profikum snad jen to, ze bychom asi zabredli do toho, kdo je profik a kdo ne, co je zakladnim kriteriem pro rozliseni profika a tech ostatnich apod.
b) jsme na strankach, ktere se specializuji na tvorbu webu - jednim ze _zakladnich_ kriterii je kvalita kodu, tu ukaze v samotne nahote prave validator (ten nesmysl, jak pisete).
Az budete chtit zkritizovat jen design, tak si hodte stranky treba na grafiku. Proc by tady mel nekdo napsat jak skvelej je to web, kdyz to proste neni pravda. To ze je tak malo lidi, kteri to umeji udelat poradne, to je proste skoda - nic vic, nic min.

ke ktritice samotne:
1) krome toho, co jiz bylo receno, tak bych asi vyzdvihl moznost zmeny velikosti pisma, zaroven bych jaksi nevyzdvihl, ze je to takove trosku schizofrenni (ne vsechno pismo zareaguje - dojde ke zmene), takze tady by to asi chtelo dopilovat.
2) trosku bych ozivil ty ikonky nahore, preci jen by trocha plasticnosti (krome stinu) neuskodila
3) cervene pismo na te sede se mi trosku rozpiji (subjektivne)
4) ramecky na myslenkove oddelene celky by mozna (mozna) neskodily - nemusi to byt zrovna kontrastni barva ...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.5.2003 10:47:43

Podivej 'M'. Staci si projit par kritik webu dozadu a dozajista najdes vysvetleni ke vsemu co se kde rekne - proc nemit stejne title, proc jsou blbe linky atd. Jsou to neustale omilana temata a protoze tady neni zadny faq, vetsina lidi to holt jen podotkne.

Tezko muzes ocekavat ze na webu zabyvajicim se tvorbou stranek a programovanim nekdo bude procitat text stranek - nicmene je logicke ze co lide zkusi je podivat se do kodu (kde pravdepodobne hned narazi na typicke chybejici doctype a kodovani) a pokud je nekde nejaky formular tak ozkousi cross-site scripting nebo sql script injection.

Zbran mensiho kalibru?
<a href='http://www.auto4u.cz/new2/search/c.php?cat=115&PHPSESSID=ee8af5d4bfac4f9a78fe8376ec70f5fa' target='_blank'>http://www.auto4u.cz/new2/search/c.php?cat=115&PHPSESSID=ee8af5d4bfac4f9a78fe8376ec70f5fa</a>

Myslis jako treba zabezpeceni?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.5.2003 10:54:09

Jo, sorry za to zpraseni, me to nedalo nezkusit, najdete to podle <style> v databazi
<a href='http://interval.cz/clanek.asp?id=1318' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?id=1318</a>
<a href='http://interval.cz/clanek.asp?id=1408' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?id=1408</a>

p.s. vysvetleni jsem tam jasne napsal - proc je to spatne a jak je to spravne :)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 10.5.2003 10:27:40

Ano - je pravda, ze na validni kod ted vetsina lidi kasle, tak tomu bylo i pred mesicem, rokem, dvemi lety, tremi atd. Nicmene, uz ted se zacinaji objevovat velke projekty, ktere maji validni kod. A brzdy nastane doba, kdy stranky s nevalidnim kodem budou hodnoceny stejne jako stranky s tocicimi se ikonkami, rolujicim textem, obrazkovym pozadim, diky kteremu nelze precist text atd.

Vytvorit validni web neni nic sloziteho.

Avatar

Autor komentáře: pnn

Datum vložení: 28.8.2003 17:32:57

Co je to za straslivy cinty o validaci stranek. Zadnej portal prece neni o tom, kolik bugu nasel nejakej validator, ale o tom, co obsahuje, na jake stranky odkazuje, zkratka co za informace se v nem da najit. Druhou jasnou ulohu hraje graficke zpracovani a uzivatelska pritulnost, tedy jak snadne je v portalu orientovat a prochazet jednotlivymi odkazy. av neposledni rade jestli vse funguje tak jak ma v bezne pouzivanych prohlizecich.
Co je mi do toho, ze portal ma nulovy pocet bugu ve validatoru, kdyz je o nicem a naopak, jestlize najdu portal, ktery je plny zajimavych odkazu a ty odkazy funguji (a ony funguji) tak jemi skutecne uprimne jedno, kolik prohresku se vyskytuje v kodu stranek, ktere stejne nejspis vytvoril nektery HTML editor.
Ale to je nakonec Achillova pata vsech diskusnich for, ze do nich muze psat kdokoliv cokoliv a to toho na auto4u. (<a href='http://www.auto4u.cz/new2/diskuse/diskuse.php)' target='_blank'>http://www.auto4u.cz/new2/diskuse/diskuse.php)</a>.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 28.8.2003 18:05:39

Njn, dalsi slecna, ... holt tady se kritizuje web ze vsech stran, kod je jednim z klicovych kriterii, no a pokud to nekdo neumi, tak je holt z tohodle hlediska lama a pak se obcas objevi slabsi jedinec, ktery kritiku nezvladne (vetsinou z rad lamoznich vyrostku) a ma tendenci projevovat srdceryvne vyroky na tema nesmylnosti pozadavku validnosti ... btw: az Vam nekdo misto benzinu nacepuje u pumpy naftu, s tim, ze je to taky palivo, tak mu muzete vysvetlovat, ze neni jedno, ze je kazdy vyrobeny dle jinych norem ...

Avatar

Autor komentáře: pnn

Datum vložení: 28.8.2003 18:39:51

Rozdil je ale v tom, ze benzinovy motor na naftu tezko pojede, kdezto web o kterem je tu rec funguje i s pochybnymi validacnimi bugy. jakub nejspis nepochopil, kam muj prispevek smeroval, totiz tam, ze i-portal se hodnoti zejmena z vyse zminenych kriterii a ne stylem, nechal jsem projet zdrojak nejakym automatem, ten mi vypliv, ze je tam 180 nepresnosti vuci norme, kterou nedodrzuji ani prohlizece a z toho vyplyva, ze web je spatny, at uz je jeho obsah jakykoliv.
Mel bys mily jakube take nekdy zvednout oci od bilych pismenek na cernem pozadi a porozhlednout se okolo sebe, nebot nic neni tak cernobile, ani zdrojove kody :-))
PS: Co je to lamoznich vyrostku?

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 28.8.2003 22:48:25

kazdy, kdo tady kritizuje prida kritiku toho, cemu rozumi (vyjma nekolika talentu, ale budiz), tzn. ze nekdo je grafik a napise
- kodu moc nerozumim, ale vzhled ujde,
nekdo zase koder
- grafiku nehodnotim, ale kod je na prd

oboji je legitimni, ale tahnete do haje s nazory "vzhled je dobry, tak na kod se vyprdnem ..."

a zatimco grafika je do znacne miry subjektivni zalezitost, tak u kodu uz existuji objektivni kriteria hodnoceni, souhlasim, ze 180 nepresnosti je nicnerikajici cislo (validator muze vyhodit 500 chyb, kvuli tomu, ze autor udelal jednu faktickou chybu - zapis ampersandu jako & nikoli jako entity).

Nicmene vztazeno k tomuto webu, je to vcelku jedno, jestli vezmete cislo, nebo budete jmenovat ...

Web bude plnit svou funkci pouze v ohledu pro ktery byl takto zbastlen, nicmene preji hodne stesti budoucimu webmasterovi, ktery by eventuelne delal redesign ...

Avatar

Autor komentáře: pnn

Datum vložení: 30.8.2003 20:37:11

Diky, uz se na tom pracuje...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz