Starší komentáře ke článku: adaptic.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: DP

Datum vložení: 8.12.2006 12:07:58

Další SYMBIO.cz .... jen jako firemní symbol mají ptáka místo ryby "co stále v něčem plave"....Citace ze stránek Adaptic: "Jak řekl známý marketingový konzultant Steve Rivkin, jádrem dnešního úspěšného marketingu je diferenciace, umění odlišit se." když vidím asi desátý web ala SYMBIO.cz a čtu tyhle kydy, jen se usmívám :-) Jinak samozřejmě zpracované velmi pěkně po obsahové i technické stránce...

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 8.12.2006 12:36:24

Ano, ve snaze firmu polidštit jsme také využili 3D postavičku v CI (a v tomto směru ani Symbio nebylo první, stačí chvíli hledat na Google Images). Možná bylo chybou použít zvíře, ale máme ve znaku kolibříka a připadalo nám to symbolické. Předpokládáme, že si zeleného kolibříka s oranžovou rybou nikdo nesplete a nepovažujeme to za velký problém, podobně se používají maskoti i v jiných oborech – např. ČSOB pojišťovna, Českomoravská stavební spořitelna nebo Poštovní spořitelna používají ilustrované postavičky (bobra, lišku a poštovního panáčka) a nikomu to vrásky na čele nedělá. Odmyslíte-li si 3D maskota, v čem vám ještě stránky připadají podobné? Jiný logotyp, jiné barvy, jiný celkový vzhled, jiný layout, o kódu a programátorském základu ani nemluvě, odlišný rozsah, liší se i samotné texty, ilustrační obrázky a obsah celkově, oba weby používají odlišné způsoby navigace (DHTML menu), pravděpodobně se liší i cílovou skupinou (neznám cílení Symbia) a dalšími marketingovými cíli a prostředky...

Avatar

Autor komentáře: los

Datum vložení: 8.12.2006 21:09:51

prave ten 3D maskot posobi ala SYMBIO, ale inak je web pekny, prijemny jak po technickej tak po estetickej stranke. ale nikdy by som sem nedal hodnotit web webdesignerskeho studia

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 8.12.2006 22:40:42

Proč nedat jakýkoliv svůj výtvor ke kritice? Konfrontace názorů je často nejlepší způsob, jak se něco nového naučit. Snažíme se také tímto způsobem vychytat mouchy a chyby, které jsme pravděpodobně přehlédli. Jistě to znáte sám, když člověk často používá nějaký web, zvykne i na jeho problémy a ani je pak často nedokáže identifikovat. Ještě víc to fuguje, pokud se na celém projektu přímo podílíte - ztrácí se zkrátka potřebný odstup.

Avatar

Autor komentáře: DFly

Datum vložení: 8.12.2006 12:40:08

na titulce 18x...

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 8.12.2006 13:16:14

to je CSS hack

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 8.12.2006 14:22:46

http://www.wellstyled.com/css-replace-text-by-image.html

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 8.12.2006 16:00:46

- pismo sa sice zvacsit da, ale menu bohuzial nie (paradoxne je najmensie) - do sekcie "Kontaktní informace" by som pridal odkaz na mapu - upozornenie na povinne policka vo formulari by som umiestnil (logicky) pred formular (mam skusenost, ze vsetko, co sa nachadza za SUBMIT button-om ludi nezaujima :)) - vo verzii pre tlac by som pridal oramovanie tabuliek Inak pekne, az na ten Arial... :)

Avatar

Autor komentáře: kahi

Datum vložení: 8.12.2006 17:30:27

Ano, zajímavý webík... Jako jeho největší problém shledávám, že mi nabízí najednou až moc informací, ať už rozcestníkem vespod úvodní stránky, anebo dvouúrovňovým menu... A také se mi nelíbí ten renderovanej pták. Viděli jste někdy kolibříka? Pak víte, že se neleskne. Spíš je chlupatej. Chlupatej a opeřenej. Prostě tohle není pták ale nějakej plastelíňák.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 8.12.2006 18:42:25

Myslím, že slogan na titulce je nevhodně formulován. Špatně se artikuluje, vzhledem k otazníku v první části a tečce v druhé působí nekonzistentně, nevyzývá k akci (či vyzývá k úplně jiné akci, než asi bylo účelem), navozuje dojem "hloupý uživatel neví jak si vybrat spojence" a vůbec na mně má neblahý dojmem (racionální zdůvodnění by bylo zdlouhavé ;-) Navrhoval bych malou změnu: "Vyberte si dobrého spojence!" (případně "Vyberte si správného spojence!" ;-)

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 8.12.2006 22:50:19

Ještě doplňuji k odpovědi pro losa, přesně o podobné příspěvky nám šlo především, domníval jsem se, že je to zřejmé z úvodu ke kritice (Předmět kritiky: www-projekt, především však textový obsah), ale pro jistotu ještě opakuji - budeme rádi za každou konstruktivní připomínku, zejména týkající se copywritingu, textového obsahu a jeho formy a potěší nás i pokud najdete nějaký překlep, typografickou chybu apod. AD slogan: Vlastně to neměl být tak úplně slogan jako spíš komentář k obrázku (proto také ty slogany nejsou v HTML verzi bez obrázků). Ale máte pravdu, je na důležitém místě, poutá pozornost a chápu emoce, které popisujete (je zajímavé, že jsem ho četl už mnohokrát a nikdy mě to nenapadlo...). Ještě se nad tím zamyslíme.

Avatar

Autor komentáře: kapčus

Datum vložení: 11.12.2006 15:24:31

nebo Dobře si vyberte spojence.... ale souhlas s tim, že takhle jak to je se mi to blbe čte když udělám průlet očima :-)

Avatar

Autor komentáře: Kritik

Datum vložení: 8.12.2006 21:29:27

INFORMACE Příliš velké množství informací. Já Vás chápu, že se honíte po co největším počtu stránek a na nich po co největším počtu klíčových slov.. ale... MÉNĚ JE NĚKDY VÍCE. Je tam tolik informací, že minimálně polovinu z nich nikdy neuvidím. Zamyslete se nad tím, jaký to má pak efekt :) Např na úvodní stránce jsou Vaše služby rozděleny do 32 odkazů !! REFERENCE Spoilercentrum - Barevné schéma: 9 barev.... Tomu už se pak sna d ani neříká schéma ne? Otevřel jsem si ten web, a rozhodně na mně barevně vyváženě.

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 8.12.2006 22:37:53

AD rozsah: Popravdě řečeno nepočítáme s tím, že některý klient pročte všechny texty na webu. Ani to není účelem, každý má jiný problém, zajímá ho jiná služba nebo jiný produkt a máme za to, že je správné, když se k ní dozví související informace (a pak nás kontaktuje). Texty také mohou být užitečné současným zákazníkům, kterým umožňují rozšiřovat si obzory a stejně tak i náhodným návštěvníkům - zejména slovníček chápeme jako náš příspěvěk ke zvyšování všeobecného povědomí o možnostech internetu jako (reklamního) média. AD barevné schéma: napadá vás výstižnější název? Barevná paleta?

Avatar

Autor komentáře: Kritik

Datum vložení: 10.12.2006 1:11:45

Add "barevné schéma" Mám tím na mysli, že pokud už se snažíme minimalizovat počet použitých barev a zařadit je do barevného schématu, pak bychom měli těchto barev použít méně. Myslím si, že 9 barev už nevypovídá nic o minimalizaci (zpřehlednění) barevné kompozice designu. Add "Rozsah služeb a produktů" Možná jsem natvrdlejší :), ale když chci najít seznam nabízených služeb, tak jako zákazník hledám něco jako "služby" nebo "seznam služeb" a nikoli v podsekcích různých částech webu. Struktura mi prostě připadá napřehledná.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 8.12.2006 22:05:25

ve slovníku nemáte SQL :) vcelku pěkné klíčové slovo ... a také CEO (i když to ma patentovane RN), ASP ...

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 8.12.2006 22:31:28

Ve slovníčku toho ještě chybí více - jak píšeme na příslušném místě stránek, ještě ho stále rozšiřujeme.

Avatar

Autor komentáře: Name

Datum vložení: 9.12.2006 10:24:14

Vsechno je to pekny proti tomuhle. Nechapu ze v dnesni dobe je jeste mozne neco takoveho vytvorit www.ceskysvazcyklistiky.cz

Avatar

Autor komentáře: Hamster

Datum vložení: 11.12.2006 7:38:12

:) Snadno a rychle - Microsoft FrontPage 5.0

Avatar

Autor komentáře: SkatEs

Datum vložení: 14.8.2007 11:37:15

pokud nechápeš jak je možné vytvořit url co jsi napsal tak jsi toho ještě moc neviděl, pracuji webdesignu už několik let a zarážejí mě jiné věci ... :c)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 13.12.2006 1:19:41

Ahoj, ciste subjektivni pocit z webu mam takovy, ze vlastne nevim co je jeho ucelem (prvni pocit). Dost mi vadi neustale prolinkovavani do slovniku, v textu mi to prijde velmi rusive. Dale prilis dlouhe vysvetlovani jednotlivych terminu = moc omacky okolo. Kdyz uz jsem v referencich, tak by me spis jako zakaznika zajimalo jestli se vase firma nejak vyviji, takze bych reference tridil podle data a datum bych ukazoval uz pri vypisu (/nase-reseni/). Nebo bych to radil alespon podle abecedy mozna podle segmentu, takhle mi to prijde spis jako chaos. No a co se tyce textu, tak mi prijde zakladni velikost prilis mala (kdyz hodne textu, mam radsi vetsi pismo). Kontrast: Nejak mi prijde strasne nevyrazna az rusiva zelena vs. bila, uplne jsem se pristih, ze co mate zelene, tak uplne ignoruji. Jinak co me zarazilo, ze mi utika submenu /kontakty/ mimo viewport. Rozliseni mam sice dost velke, ale bezne mam vedle sebe 2 okna

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 13.12.2006 12:15:59

Ahoj, díky za kritiku. Zkusím na některé věci odpovědět: AD moc vysvětlování: z vlastní zkušenosti se bojíme spíš opaku, jestli to i přesto není příliš složité, většina klientů má opravdu špatné znalosti oboru. Právě proto i tak často linkujeme ten slovníček. AD reference: jakmile bude referencí tolik, že se nevejdou na jednu stránku, máme v úmyslu je rozdělit (teď by to asi nemělo smysl). Jinak o změnách ve firmě snad dostatečně vypovídají novinky. AD text: původně byl text ještě o pixel menší :-) Teď je stejný jako tady na intervalu a mnoha dalších webech a bojím se, že při větším textu by to už moc tlouklo do očí... AD submenu kontakty: ano, o tom víme, malinko to přelézá obvyklých 800px, ale připadalo nám to jako lepší řešení než to zarovnat zprava. Navíc se to týká jen malého množství uživatelů a ani ty to snad nijak neznevýhodňuje.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 13.12.2006 12:39:13

ad vysvetlovani: zkuste udelat nake testovani, me to vychazi trosku jinak, ale testovani bylo na jine cilove skupine a jinych webech. Ty lidi to nemeli radi. Stejne to je delane kvuli SEO :o) ad rfc: myslim si opak, ale web je vas, a urcite sledujete statistiky, tak to vite lip nez ja ;) ad text: cim to ze me to neprekvapuje, pavluv oblibeny arial v pidi velikosti :-D, no ale stejne to je nejcitelnejsi v nastavei ala Links ... jinak mas stale stejnou hlasku uz druhym rokem o tom, ze "muj" prohlizece je nemoderni

Avatar

Autor komentáře: Catch

Datum vložení: 13.12.2006 7:37:11

Musim tedy rici, ze vubec nemuzu souhlasit s tim co je napsano vyse. Samozrejme velikost pismenek a td. je vec nazoru ale ale rozhodne nemuzu souhlasit s ostatnim. Po dlouhe dobe se tu ukazal web na spickove urovni. A ted to myslim jak po strance zpracovani tak po strance designu. Vubec nechapu srovnavani se Simbiem. To ze maji plastickou rybicku v hlavicce znamena, ze uz nikdo nikdy nesmi prijit s vlastnim maskotem v hlavicce? Toto mysleni me osobne prijde naprosto omezujici. Maskot ptacek je naprosto luxusni a to v kazde polozce menu. Uprimne Shamane nevim, zda to nebyl omyl davat tento nadprumerny web ke kritice prave na Interval. Jelikoz na takto kvalitni prace zde nejsou zvykli.

Avatar

Autor komentáře: ...and Go

Datum vložení: 13.12.2006 17:20:22

No jistě, Radovane, šak mi víme, že tvůj Banán je nejlepší - na takové to domácí žvýkání :)

Avatar

Autor komentáře: Catch

Datum vložení: 13.12.2006 17:56:18

Celkem zbytecne dementni reakce. Nazivat me Radovanem beru jako urazku. Bud tak laskav a pokud nemas co rici ke kritice webu Adaptic, tak do teto diskuse neprispivej. Rekl jsem pouze svuj nazor a na tve hloupe reci zde jiste neni nikdo zvedavi.

Avatar

Autor komentáře: --==[FReeZ]==--

Datum vložení: 14.12.2006 2:31:47

Z pohledu BFU museji byt stranky nadherne vypadajici. Z meho pohledu (kod) jsou otresne, co delaji ty 4 vynechane radky na zacatku souboru? Koho to prosim napadlo? Deklarace xml je pri kodovani utf-8 *nepovinna*, proto tam byt nemusi a DOCTYPE by mel byt umisten na 1. radku tak, jak to doporucuje W3C ve standardu XHTML 1.0 Strict, ktery byl zvolen pro tyto stranky. Doporuceni neni jen tak pro nic za nic, nybrz proto, aby se dodrzovalo (v opacnem pripade mohou nastat potize se spravnym zobrazenim stranek v nekterem z enginu. Dale je predivovano, pouzito nekolikrat za pod sebou class="main" (casty znak amaterismu, ovsem v tomto pripade znak vygenerovanych stranek). Zkratka je toho opravdu dost, cim se kod stava nesemantickym a nedokonalym. Ve vyslednem efektu stranky zbytecne zabiraji vice Kb a daji parseru v browseru trochu vice zabrat. Co se tyce vzhledu, je to klasicky sablonovity vzhled, ktery vidim asi tak 100x denne (samozrejme v jinych barvach a s jinym logem/nadpisem). Ale jak uvadim vyse, stranky perfektne splni svuj obchodni cil, protoze budou navstevony predevsim dnesni majoritou (BFU), cili adaptic.cz = velice dobra prace, logo se Vam skutecne povedlo, maskot take =)

Avatar

Autor komentáře: Shaman (autor)

Datum vložení: 15.12.2006 1:52:15

Ty vynechané řádky na začátku souboru jsme opravili, také ty třídy main, které tam zůstaly jako pozůstatek pokusů s hover.htc pro MSIE (ale nyní už tam skutečně nebyly potřeba). Díky za tipy. Ta deklarace XML je tam pochopitelně kvůli MSIE, který tím shazuje do quirk režimu. Stejně tak mnohé zdánlivě zbytečné divy slouží pro obcházení chyb v prohlížečích.

Avatar

Autor komentáře: Laik

Datum vložení: 21.12.2006 22:00:05

Adaptic – váš partner pro webdesign a internet marketing Adaptic, s.r.o., je společnost, mezi jejíž hlavní činnosti patří... bla bla bla pre mna su to nepodstatne bezobsazne texty a naopak razcestnik v dolnej casti stranky povazujem za velmi uzitocnu vec... zmenil by som poradie, to je vsetko, vid. http://www.dobryweb.cz/

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz