Starší komentáře ke článku: Aby se o vašich stránkách vědělo

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 17.1.2002 12:01:43

Zdravim,

mam dve poznamky ke clanku:

- pokud je ve clanku adresa, mela by byt jako odkaz, at si ji nemusim kopirovat do schranky a pote vkladat do prohlizece. Internetove servery nejsou papirove noviny, vyuzivejme tu interaktivitu, kterou nam internet a odkazy davaji.

- na interval.cz jiz vysel podobny clanek, imho mnohem lepsi a podlozeny praktickymi zkusenostmi.

<a href='http://www.interval.cz/r-article.asp?id=727' target='_blank'>http://www.interval.cz/r-article.asp?id=727</a>

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 17.1.2002 12:35:02

Adresu jsem do clanku nedaval umyslne, aby nevznikl dojem, ze jde o skrytou reklamu (to se tyka hlavne produktu Na Druhou)

Vami zminovany clanek od p. Prokopa jsem samozrejme cetl a urcite je dobry - mohl byste mi vsak rici, v cem je konkretne lepsi? Opravdu si myslite, ze bohatsi prakticke zkusenosti p. Prokopa delaji jeho clanek apriori lepsim?

S pozdravem
Ondra Marek

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 17.1.2002 14:57:54

Zdravim,

no, to jsem nemel na mysli. Myslel jsem spise to, ze kdyz je ve clanku adresa ve stylu <a href='http://www.server.cz' target='_blank'>http://www.server.cz</a>, tak by mela byt jako odkaz a nikoli jako obycejny text. Nevim ovsem, zdali je to prace autora nebo editora...?

K tomu druhemu - myslim si, ze prakticke a overene informace podlozene vlastnimi zkusenostmi jsou vzdy lepsi nez teorie, ktera by mohla (ale nemusi) fungovat. Nemá třeba smysl psát zasvěceně o konkrétním autu, jak je dobré a co vše umí atd., pokud jste v něm sám nejel a nevyzkoušel si to, protože to, co umí, a jak je pohodlné se může lišit od skutečného stavu.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 17.1.2002 15:12:01

To jak je auto pohodlné je věc pouze subjektvivního pocitu. Auto, které je pohodlné pro tebe nemusí být pohodlné pro mně

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 17.1.2002 17:10:43

Vzdyt ale to je presne to, o cem mluvim :) Designer navrhne sedacky, o kterych teoreticky predpoklada, ze budou pohodlne. Nicmene, nekomu pohodlne jsou,nekomu ne, jak jsi sam napsal. Stejne je to i s teorii ve clanku. Je sice hezke teoreticky psat, ze to a to funguje, ale pritom praxe u konkrétních vyhledavacu může být uplně jina.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 17.1.2002 17:33:09

Ano je to přesně ono. Pro Tebe pohodlné sedačky jsou pro mně díky mým křivým zádům nepohodlné. Teorie vs. praxe je věc která platí obecně vždy a všude. V autoškole se taky naučíš je teoriticky jezdit, ale praxi získáš časem, stejné je to i oblasti IT. Tj. jako když porovnáme my dva svoji praxi v HTML(CCS) a v programování. V tom prvním vedeš jasně ty a v tom druhém nemáš šanci. Neboli opět jsme tam kde na začátku (praxe je praxe)

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 17.1.2002 15:52:01

Rovnez Vas zdravim,

v soucasne dobe vam nikdo neda prakticke a overene informace podlozene vlastnimi zkusenostmi, ktere umozni uspesnou indexaci stranky (v anglictine) ve vsech vyhledavacich serverech, ktere jsem v clanku vyjmenoval (a o to v tomto clanku slo). Pokud by nekdo takovy existoval, nesnazil by se psat clanky do intervalu, ale popijel by Cinzano na Costa Brava. Vzdyt optimalizaci stranek se v USA a Kanade zivi bezpocet firem a kazda nabizi sve "nejlepsi reseni". Smyslem clanku bylo predevsim inspirovat i dalsi clanky o teto problematice, ktera je na Intervalu zatim (dle meho nazoru) hodne opomijena.

S pozdravem
Ondra Marek

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 17.1.2002 12:05:00

Zdravim,

ve clanku mi nejak chybi zminka o nadpisech H1 az H6, ktere maji pro roboty mnohem vetsi dulezitost, nez nejake popisky v ALT obrazku ci v nazvu odkazu.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 17.1.2002 12:45:10

Ano, mate pravdu. Tato nepozornost me mrzi, protoze nadpisy (hlavne tag H1) jsou opravdu velmi dulezite. Podivate-li se na schematicky priklad zdrojoveho kodu doorpage uvedeneho na konci clanku, nadpis tam samozrejme uvedeny je.

S pozdravem
Ondra Marek

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 18.1.2002 10:36:23

Nejen že velmi podobný článek na Intervalu již vyšel, jak píše výše Míra Kučera, ale ještě zajímavější mi připadá to, že tento článek vychází ve stejnou dobu, jako můj <B>předem oznámený</B> článek na zcela stejné téma (byť o dost podrobnější) na Lupě:

<a href='http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=2035' target='_blank'>http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=2035</a>

Měl jsem za to, že se podobné náhody objevují jen v našich celoplošných televizích ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.1.2002 11:51:51

Neznam redakcni plan Lupy, jsme uplne jina redakce. Takze mi tohle obvineni pripada naprosto zcestne - rikate, ze clanek vysel ve stejny den. Pak je ale naprosto nemozne, aby slo o nejaky umysl. Kde jste svuj clanek PREDEM OZNAMOVAL? Me zadne takove oznameni neprislo.
Mel jsem za to, ze podobna obvineni se objevuji jen v tom nejbulvarnejsim tisku ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 18.1.2002 15:43:13

Ale pane Šalando, o žádném obviňování nemůže být řeč. Můj příspěvek musíte číst i se zlehčujícím smajlíkem na konci :-)

Souhlasím s autorem, že článků o SEO není nikdy dost a jsem rád, že se tento na Intervalu objevil.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.1.2002 15:59:11

Tak to jsme na tom podobne :-)

Ondra Marek to vlastne uz rekl, chceme se k tehle problematice jeste vratit v dalsim clanku, tentokrat z jineho uhlu pohledu.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 18.1.2002 11:56:40

Myslím si, že hlavní by nemělo být, čí článek vyšel dříve a kde, ale praktická hodnota těchto článků pro čtenáře. A tématika optimalizace stránek pro vyhledávače je dle mého názoru natolik důležitá a současně komplikovaná, že i ty dva články, co nyní vyšly, jsou zatím málo.

S pozdravem
Ondra Marek

Avatar

Autor komentáře: scorpi

Datum vložení: 20.1.2002 0:19:14

Zdravim :-)
otazka: poradi si nejaky klasicky velky vyhledavac s dokumentem v xml/xslt? Aneb umi si nejaky vyhledavac zrekonstruovat xml dokument do podoby html dle xslt stylu?

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 21.1.2002 11:15:26

Vyhledavace obecne pri indexovani stranek ctou zdrojovy kod stranky v podobe, v jake ho muzete zobrazit na klientskem pocitaci. V tomto zdrojovem kodu se potom orientuji standardne, jak je popsano v clanku - tj. co je nezajima (tech nekolik dulezitych tagu uvedenych v clanku), to ignoruji. Ohledne XHTML byly velke plany, ze se indexovani stranek bude provadet zcela nove, prave s vyuzitim moznosti znackovaciho jazyka XML, ale pokud vim, zatim vse funguje na bazi tradicniho HTML.

Ondra Marek

Avatar

Autor komentáře: Štěpán

Datum vložení: 18.8.2002 13:03:13

Zdravím,
předem musím podotknout, že tento článek mi ujasnil spoustu nevyjasněného. Doopravdy dost dobrej. Přesto bych chtěl znát i další informace, které pro mě jsou zatím jen nepoužitelné žblebty :o). Možná námět pro další článek.
Zajímali by mě i další meta-tagy, které jsou spojené s indexováním stránky, a které, jak jsem zmiňoval, jsou pro mě zatím jedna velká neznámá.
Jsou to především meta-tagy, které mají za úkol komunikaci s roboty vyhledávačů. Zaslechl jsem i něco o tagu Update, který by měl říkat robotu, jak často se má vracet a aktualizovat právě meta-tagy spojené s indexováním. Můžete mě alespoň odkázat, kde bych tyto info získal?

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 19.8.2002 10:52:13

Dobry den,

meta-tagům bych nepřikládal velký význam, hlavní je dobré prolinkování vašich stránek s externími weby a registrace vašich stránek do prestižních vyhledávačů - yahoo, overture & spol. - pohříchu poněkud nákladná finanční záležitost.
Tyto dvě věci nyní považuji za zcela zásadní pro jakýkoliv úspěch v anglicky mluvícím světě.
Odkazuji vás na další své články na intervalu věnované této problematice - zejména na
<a href='http://www.interval.cz/clanek.asp?id=1189' target='_blank'>http://www.interval.cz/clanek.asp?id=1189</a>

Ondra Marek

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz