Starší komentáře ke článku: 10 špinavých triků internetových obchodníků
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 2.5.2007 12:15:55
-"Matení v číslování dokladů" Toto neni vzdy z duvodu mateni zakazniku. Prefix se casto pridava kvuli variabilnimu symbolu, aby se odlisily platby z internetoveho obchodu od beznych plateb. Jiste, velky obchodnik si zridi dalsi ucet a nepotrebuje to. Skutecneho zakaznika toto absolutne nezajima,dozvedel by se takovou informaci az po uskutecneni nakupu. -"Ikonka APEK" Sama ikonka APEK je podvodem, clenove APEK (ani ti nejvetsi) nedodrzuji vlastni pravidla. Konkretne bod 5.9 (potvrzujici email objednavky obsahuje konkretni dodaci lhuty) nesplnuje zadny z velkych clenu (Mall, Kasa, ...). Presto si certifikace vesele kazdy rok obnovuji. Jedinou informaci pro zakaznika tedy je, ze dany obchod ma dost penez na clensky prispevek. dalsi spinave triky obchodniku v prikladech: -Objednal jsem na lekarna.cz potravni doplnky. Objednavka byla provedena cca v rijnu, dosla baleni mela expiracni dobu v prosinci. Na feedback nikdo nereagoval. -Znama spolecnost Satron/Paega (mobilky.cz a jejich derivaty). Bud prodavaji bazarove zbozi jako nove a na webu o tom neinformuji, nebo (pravdepodobneji) prodavaji nove zbozi a vyhybaji se platbe DPH. Financni urad to nezajima. Spinave triky zakazniku: -Prestoze si zbozi vyzvednou osobne, pripadne zakoupi na prodejne, dovolavaji se zakonneho prava na vraceni zbozi behem 14 dnu.
Datum vložení: 2.5.2007 16:10:21
jj mobilky.cz ... z tech jsme mamil danovy doklad asi 4 mesice . .kdyz jsem nekolikrat pohrozil financakem . dockal jsme se .. ac jsem zaskrtnul pri nakupu, ze pozaduji fakturu, prisel doklad o tom, ze se jedna o zbozi ve zvlastnim rezimu .... proste nejakej podvudek se tam deje.
Datum vložení: 4.5.2007 19:51:07
> Prestoze si zbozi vyzvednou osobne, pripadne zakoupi na prodejne, dovolavaji se zakonneho prava na vraceni zbozi behem 14 dnu. To není špinavý trik. Jde o to, jak se uzavřela smlouva. Pokud má obchod ošetřené hotové platby a osobní odběr tak, že objednávka byla pouhou rezervací zboží, opravdu zákazník nemá na žádných 14 dní nárok. Ovšem pokud objednávám přes internet a platím převodem z účtu, je již zcela lhostejné, jak zboží přebírám. I po osobním odběru mám stále svých 14 dní na odstoupení od smlouvy, kterou jsem uzavřel za pomoci prostředků komunikace na dálku.
Datum vložení: 16.5.2007 15:32:26
Navíc neexistence prava na vraceni zbozi behem 14 dnu pri osobnim odberu ma jednu zasadni podminku - a to moznost zbozi vyzkouset (po funkcni i vzhledove strance).
Datum vložení: 2.5.2007 15:49:53
Tak nevím, autor článku tady míchá dohromady příklady podvodu (odeslání cihly místo mobilu), případy, kdy obchodník ubližuje sám sobě (zmatek v číslování faktur) a záležitosti, které snad ani při nejlepší vůli nelze považovat za související s tématem (změna hodnot v anketách). Takový guláš společně pod titulkem "špinavé triky internetových obchodníků"? Vážně mi to připadá spíš jako výlev zhrzeného zákazníka, tipl bych si i na jeho nižší věk, což je mimochodem fajn věc pro život, ale nikoliv pro psaní seriózních článků z tohoto oboru. > Co to udělá s vnímáním zákazníka, když si přečte, že většina uživatelů přikládá vyšší důraz na rychlé dodání zboží na úkor nižší ceny, je snadno předvídatelné. Asi nejsem dostatečně předvívavý, mohl by autor svou otázku zodpovědět?
Datum vložení: 3.5.2007 14:16:10
Myslim, ze clanok koresponduje so svojim nazvom a nemozem mu nic vytknut. Nemyslim si, ze autor miesa dohoromady nesuvisejuce priklady. Snazi sa aby clanok sa neobmedzoval na suche definicie. Mna zaujimaju ake prakty vyuzivaju obchodnici. >> Asi nejsem dostatečně předvívavý, mohl by autor svou otázku zodpovědět? Asi naozaj nie ste prdvidavy. Existuju rozne sposoby ovplyvnovania a tento je urcite jeden z nich.
Datum vložení: 3.5.2007 20:47:16
Tak mi to teda, nepředvídavci jednomu, vysvětlete. A co udělat třeba majitelům stránek, kteří si na ně umístí počítadlo, kde nastaví výchozí počet na jinou hodnotu než nula? Trest smrti? Ukamenování? Či snad proti nim poštvat pana Jandu, ať o těch podlých zločincích napíše článek na Interval.cz?
Datum vložení: 4.5.2007 18:33:27
Taktéž jsem to s tou anketou nepochopil a to jsem tu část četl několikrát. Takže nějaké polopatické vysvětlení by nebylo? Já si troufám tvrdit, že by mě ta anketa neovlivnila ani trošičku, nicméně nejsem psycholog, možná to opravdu nějak působí hluboce v podvědomí.
Datum vložení: 4.5.2007 18:59:16
Ankety jsou už celá desetiletí běžným marketingovým nástrojem, jehož vliv na zákazníky je prokazatelný a prokázaný, takže bych to nepodceňoval. Jestliže to funguje v "kamenném" obchodě, na internetu to může fungovat dokonce ještě lépe. Čím je zákazník v oboru větší laik, tím snáze se s ním manipuluje a pak může taková anketa sehrát klíčovou roli...
Datum vložení: 15.5.2007 15:52:18
pletete se... je třeba rozlišovat, dle posledních průzkumů je význam anket u eshopu sporná, až proti eshopu... odvádí totiž pozornost od účelu, tedy nákupu... jiná věc je, když se opravdu eshop snaží něco u svých zákzaníků zjistit, ale to pak s čísly nic nedělá... myslet si, že anketa někoho ovlivní k nákupu je naivita a hloupost... jeidné co pozitivníého může udělat, tak že je to prvek jajkésy intraktivity a tedy i aktuálnost webu, tedy že to navozjje pocit, že nejd eo "mrtvý" web, což se ale dá poznat dle nabídky zboží.. Autor tady dělá z komárů slony a o podstatě mnoho neví...
Datum vložení: 29.5.2007 10:52:07
No, polopaticky. Vetšina populace podléhá módním trendům a to nejen v oděvní oblasti. Jinými slovy, pokud uvidí, že 984 lidí chce zboží rychle a kašle na cenu, nechá se strhnout. Naznačujete, že na Vás to nepůsobí. To je samozřejmě vaše plus, jste individualita a webem se nejspíš i zabýváte (jinak by jste nechodil na interval, že :-). Zbytek populace ovšem přemýšlí jako stádo. Bohužel.
Datum vložení: 29.5.2007 10:53:05
Jinak z komárů se dělají velbloudi :-)
Datum vložení: 1.6.2007 16:59:37
ve Vší úctě naznačuji zcela něco jiného to co píšete jaksi nesouvisí s tím co píši já...
Datum vložení: 19.6.2007 9:04:47
No, taky asi nejsem dostatečně předvídavý, ale odhadnout maniplativní jednání už umím. Hádejte jak na to zareaguji já! Nejsou takové pokusy kontraproduktivní?
Datum vložení: 3.5.2007 14:31:06
Myslim ze to souhlasi a jsou tam vyjmenovane triky na ktere se da celkem snadno naletet... Jednou sem si v GME objednal zbozi (jsou velci tak sem mel za to ze jsou i seriozni) a bylo tam ze za postovne si uctuji 250kc. Objednaval sem si tenkrat tri SMD kondenzatory a 30 svetelnych led diod (taktez SMD). Uvedeno take bylo ze kdyz si objednate nad 250kc tak postovne neplatite.. ma objednavka byla asi 270kc takze to vychazelo v pohode.. Pak 4 tydny nic neprichazelo az konecne po 4 tydnech balicek na ktery jsem uz temer zapomel.. .cena? 274 kc (cca). Kdyz sem ho rozbalil nasel sem tam jen tri kondenzatory. A uvnitr fakturu a omluvny dopis. Omluvny ze diody nemaji skladem a ve fakture bylo 3*8kc za kondenzator + 250kc postovne... To me tenkrat tak rozcililo, jelokos sem byl pouze studentem zakladni skoly byly to pro me dost velke penize (navic uz ej to nejaky cas)... a navic pitomej kondenzator sem mohl sehnat i v nasem meste a levneji, cele sem to objednaval hlavne skrz ty diody ktere u nas nikdo nemel... takze sem tenrkat zaplatil 250kc zbytecne jen proto ze nekdo mel dobry napat jak nekoho obrat... dva dny na to totiz dorazil dalsi balicek na nejakych 480korun opet z GME. Bylo mi jasne ze tam je 230kc za diody a 250 za postovne... uz sem se ani neobtezoval si ho jit vyzvednout.
Datum vložení: 15.5.2007 16:29:32
obecně máte jistě pravdu,toto by se nemělo stát.. ale vidím v tom jistou nesrovnalost... už to, že Vbám někdo nabídne od 250,- Kč dopravu ZDARMA by mělo být snad varováním... Vážně myslíte že zisk eshopu na "kšeftu" za 250,- Kč dává tolik marže aby to eshopu zaplatilo dopravu??? :-) To si snad může myslet jen malé dítě, nezlobte se... tím spíš, když si daný eshop dle Vás za to u menších částek účtuje 250,- Kč z apoštovné, což je naopak v dnešní době velmi mnoho, standardní je tak cca polovina a méně... tedy to jsou hned dva faktory, které Vás měli varovat... tím neříkám, že je to osprvedlňuje, ale říkám, že prostě někteří lidé (i Vy) těmto rádoby obhcodníkům nahrávají na smeč...:-)) Přpipomíná mi to známou kauzu "Český zázrak" kdy desetitisíce lidí jelo přes celou republiku někd edoprostře dlouk ybez jakékoli cesty za vidinou televize za stovku apod. a pak byly naštvaní že si z nich někdo udělal srandu... Někd ystačí používat selský rozum a ne jen hledět na cenu...:-)
Datum vložení: 29.5.2007 8:22:33
No dost pochybuju ze ta obalka ve ktere ty soucastky prijdou stoji vic penez nez kolik firma vydela na diodach za 250kc... ;-) Obalka muze stat kolik 5kc? Jestli ten prodejce nema z 250korunove trzby ani 5 korun zjisku, pak se nedivim ze okrada lidi zpusobem jakym to dela...
Datum vložení: 1.6.2007 16:58:14
To asi nemyslite vazne proboha... vazne myslite za Vam posta obalku doruci za 5,- Kc???? Kde zijete??? zkuste si poslat obalku, ktera sama stoji 10 kc doporucene a pojistenou na tu hodnotu 250,- Kc a pak mluvte proboha... uvidte kolik si posta uctuje... takove chytraky mam nejradeji...:-)
Datum vložení: 23.5.2007 20:21:55
A nebyl to GES? Ja vim, ze GES ma postovne zdarma od 500 Kc. Takze jsem objednal nabijecku, kterou jsem chtel, za 480, pak prihodil tri pojisky á 10 Kč a postovne jsem neplatil.
Datum vložení: 24.5.2007 8:47:54
Ono taky hodně záleží co je to za zboží, pokud obchodník prodává el.šváby, pojistky, nebo CD, je logické že je neposílá balíkem ale například v bublinkové obálce jako dopis, a je pak jasné že může u objednávky nad 250 korun těch 25 dát "zdarma", naopak, pokud někdo prodává krmivo pro psy po 30kg baleních za 700Kč, je jasné že doprava musí stát minimálně třetinu ceny zboží, a nemůže být zdarma. Hodně záleží na smlouvě jakou má prodejce s dodavatelem přepravních služeb, například obchod zasílající 60 balíků denně pošle kus za 50, a prodejce, který pošle jeden týdně platí za stejný balík 120 Kč, což je logické. Rozhodně bych nebral tyto informace jako závazné k určení serióznosti obchodu. Nejlepší jistota je doporučení spokojeným zákazníkem.
Datum vložení: 3.5.2007 19:30:33
Autora neznám, nemohu tedy soudit jeho erudovanost v oblasti internetového obchodování, ale jeho článek je, slušně řečeno, odstartováním okurkové sezóny na Intervalu, a to nám léto podle kalendáře ještě ani nezačalo.
Datum vložení: 3.5.2007 21:22:22
Je to naprosto komický a matoucí článek. Ikonkou APEK se může honosit legálně každý, kdo si jí zaplatí, aniž by cokoliv dodržoval. E-mailový kontakt není zdaleka tak anonymní, jak si pan Janda zcestně myslí. Matení anketami - haha - posaďte malé dítě k počítači, ať si kliká :-)))) Jakákoliv anketa nevypovídá naprosto o ničem, což si uvědomí každý, kdo umí kliknout myší :-)))) Matení číslováním dokladů? Nejste blázen pane Janda? Proč? Když je zákazník už váš a je spokojený se službami, myslíte si, že ho zajímá, kolik dalších spokojených zákazníků je kolem něj...hahaha
Datum vložení: 15.5.2007 16:14:27
přesně tak, a dalo by se pokračovat.... Také moc nerozumím doměnce, že malý eshop = špatný eshop... Ti co nakupují v eshopech delší dobu by mi dozajista dali zpravdu, že mnohdy opak je pravdou... velký kolos na ně slušně rečeno kašle, kdežto menší eshop se snaží dát zákazníkovi první poslední... Kdyžzákazník dostane co chce a rychle a ještě s nebývalýnm servisem, je mi jedno zd aje firma o 3 ůidech nebo 30 proboha... Změn ypodmínek atd... No, to byste musel plivat na všechny firmy bankami počínaje a telekom firmami počínaje a ti Vám to ani neoznámí, ti Vám jen vpodmínkách napíšou, že si vyhrazují právo změn a hotovo, že mát emožnost si je vyžádat nebo někde na webu přečíst, nic víc... proti tomu jsou eshopy průzračné jak křišťál.... A také změny nemusí znamenat nějaké špatné úmysly, ale naopak, seriozní eshop neustále své služby i svlůj web zdokonaluje, tedy když zjistí, že dřívější formulace je třeba nešťastná či moc přísná, změní ji, učiní ji vlídnějíš apod... A hlavně, co myslíte, že případnou změnou podmínek asi tak může eshop dosáhnout??? Stejně platí zákon o vrácení zboží bez udání důvodů, platí také OZ a reklamacích atd... tedy eshop a to je silnější než něco co si eshop napíše.. tedy nějkaé podmínky jsou psíše formalita, která nemá až zas tak na nic moc vliv, protože zákon to staví tak, že zákzaník může vše a eshop nic... Přijde mi to jako pr článek pro povedenou asociaci (mimochodem tvořenou zástzupce velkých eshopů), která se snaží ze dělat (naěštěstí neúspěšně) jakéhosi arbitra kvality, ale přitom stačí jen kouknout na jejich stránky a zjistíte, že jejich podmínky splní každý rozumný eshop sám (slovo podmínky ani nejde moc použít), protože jsou tam věci jako že na webu musí být kontakt apod. to je snad jasné proboha...) a poznatek jednoho diskutujícího že sami velké eshopy toto nedodržují (termín v potvrzení objendávky) jen zančí že si z vlastních pravidel sami nic nedělají... Ono totiž tento "certifikát" je otázkou cca 20 tis. rok a to je vše, o nic jiného nejde. Prostě tato pseudoorganizace jen parazituje na naivitě některých eshopů, že si myslí, že bez jejich přihlouplého loga to nepůjde... mimochodem takových certifikačních rádoby organizací či spíše webů nelznete desítky. Znamená to snad, že eshop má platit ročně říádově stovky korun z ato, že si může umístiti na svůj web jejich odkazy a znehodnotit si tak váhu svých stránek z hledioska SEO? Tedy platit za něco čím si spíše ublíží? Každý okdaz mimo eshop je pro eshop špatný, odvádí pozornost od nákupu... Musím se smát, těm co jim skáčou na špek. Naše firma provozuje eshop i bez tohoto parazitního "výdobytku" a přitom poskytuje zákazníkům lepší servis než ty "orazítkované" Naštěstí již nachází dost eshopů i odvahu otevřeně na svých stránkách nebo vrůzných diskuzích vysvětlit zákazníkům nesmyslnost tohoto "puncu"... zákazníci si toptiž neuvědomují, že každý náklad eshopu, zaplatí nakonec zákazník...:-) Zajímalo by mne kolik stojí takový článek na Intervalu. Napíši podobný Intervalu z pohledu druhé strany a zdarma a vyvrátím téměř vše co autor píše. Autor totiž používá demagogii. To je jako by byl článek o tricích a lstech lidí a jako příklady by byli použiti vrazi, zloději apod... Jistě i takový lidé, přeneseno na článek eshopy se vyskytují, tak jako v každé lidské činnosti jsou špatní a dobří, ale stávět článek jako že styk s eshopem je navísost riskanntí a enbezepčné je opravdu hodně ustřelené...
Datum vložení: 15.5.2007 16:22:49
ješt ědoplňuji předchozí dlouhý příéspěvek... číselná řada faktru... proboha... opět doporučuji podívat s ena účet od telfonu... číselná řada dle zákon ao účetnictví, neznamená že to musí být od 0 do X proboha... dopporučuji aby se autor zeptal nějaké účetní... To že eshop nechce aby bylo poznat koikátý zákazník je to v pořadí je snad něco špatného???? Proč by měl své konkurenci nebo zákazníkovi ukzaovat kolik faktur vystavil??? CO je komu kromě berňáků do toho??? A věřte, že kdyby na tom bylo něco špatného, že by to berňáci nepustili... a vejhle, oni to pouští, FÚ to nevadí.. a proč by také mělo, když je to vsouladu se zákony o účto... Číselná řada může být jakákoli a jakkoli tvořena jenmusí být nějak zřejmé návzanost jendé na druhou a to jde splnit téměř nekonečným množstvím způsobů... když máte třeba střediska, každé středisko může používat svou číselnou řadu do které mají zaakompovnavaný každé jiný kod atd... Autor se svýmčlánkem může obstáít tak leda u nějakých Frantů z Horní Dolní ale ti asi články na intervalu nečtou. Člověk co má torhcu povědomí o eshopech a účtu a obecně právních předpiosech, kterími se podnikání řídí, se tomu může jen zasmát nebo rozčilit...:-) Tipuji, že autor nikda v pravém slova smyslu nepodnikal, nikd yneřídil firmu, maximálně tak píše podopbné články za úplatu na živnosťák a sám je malým pisálkem, aniž bo to chtěl zesměšňovat, ale píši to záměrně z důlvodu, že on sám mylými eshopy pohrdá a přitom je sámmylý pisálek, která si hraje na erudovaného problematikouzanlého odborníka....:-)
Datum vložení: 29.5.2007 11:00:08
Je pravda, že označovat faktury, můžete i libovolným random řetězcem. jediný požadavek finančního úřadu a zákona je aby byl pro každý doklad unikátní. jestli je to 1,2,3 nebo 2007/5,2007/6 nebo xy123,we456 je uplně jedno. Finančák neposuzuje posloupnost (to může nas**t jenom auditora) ale správnost a kompletnost účetnictví (jednoduše stačí, že někdo zaúčtoval výdaj obchodníkovi, ten proto musí zaúčtovat příjem).
Datum vložení: 1.6.2007 17:02:14
Přesně tak. Ale vysvětlovat někomu kdo v eshopu hned vidi zloducha pro svou neznalost je tezke az nemozne... :-)
Datum vložení: 4.5.2007 10:14:03
Se vším zmíněným souhlasím, prošel jsem několik takových i APEK kompatibilních obchodů a je to síla. Nedávno jsem i zahlédl článek s výsledky ČOI a rozdíl mezi dodržováním legilastivy APEK(79%) a neAPEk(74%) byl pouhá 4%, a obě hodnoty navíc slabé, takže internetové obchodování nic moc. Někdo tady zmínil i špinavý trik zákazníka, že si člověk obědné přes net, vyzvedne osobně a poté chce vrátit zboží do 14dnů, neb u internetového nákupu mu to legislativa umožňuje. Já bych to nebral vždy za špinavý trik, kolikrát když jdete nakoupit do obchodu takto objednané zboží, tak ho nejdříve musíte zaplatit a pak vám ho vrznou do ruky a nazdar. Není prostor a ani nemáte možnost si daný výrobek prohlédnout, vyzkoušet zda vám sedne. Mně takto nachytali na fotoaparátě. Než jsem zjistil, že je to šmejd kvalitativně a funkčně, bylo po limitu. Fotí mizerně, především však neuvěřitelně pomalu a neumí více jak 1GB kartu, byť na webových stránkách prodejce(šlo o Kasa.cz člena APEK) se píše, že zvládá i 2GB). Na můj dotaz, jak je možné, že mi tedy 2GB nebere mne odlifrovali s tím, že fotoaparáty umí obvykle do 512MB a dali mi kontakt na servisní středisko výrobce, který mi posléze potvrdil totéž udiven tím, že chci dávat do fotopřístroje větší kartu, v dnešní době, kdy několikaGB karty jsou naprosto běžné. No co mně to napadlo to chtít.. že. Zmíním i další běžný trik prodejců: přeškrtnutá vyšší cena, vedle uvedená nižší s odůvodněním, že jde o cenu jen a jen pro vás, protože jste tak hodný a nakoupíte u nás. Kouknete na web a i po slevě je ta cena jaksi vysoká, proti kvantu ostatních.
Datum vložení: 5.5.2007 12:32:03
Nezlobte se ale pokud je cena drahá i po slevě, nikdo Vás nenutí zboží kupovat, máte vlastní rozum, a pokud nakupujete na základě původní ceny oproti slevněné, je to Váš problém. Toto bych jako špinavý trik neviděl, je samozřejmé že některé obchody mají i po slevě vyšší cenu než jiné, je to snad dáno zejména jejich přístupem ke zboží, nebo se snad domníváte že je všichni dostávají zboží za stejnou cenu a kdo víc přirazí je větší zloděj? To samé s číslováním objednávek a dokladů, je snad samozřejmé že mám před číslem objednávky prefixy na svoje obchodní informace, podle čísla pak poznám kde je objednávka evidovaná a lépe ji dohledám, většina systému to ani jinak nedovolí, a pokud si nějaký zákazník myslí že obchodníci (ti normální a poctiví) píší čísla z hlavy tuškou na papír, tak by se komentářů raději měli zdržet. Pan janda patrně špatně nakoupil a potřebuje se vybrečet do klávesnice. Takovéto články na interval opravdu nepatří a je to po dlouhé době kdy vidím diskuzi pod článkem přínosnější než obsah článku samotného. S obsahem článku samotného naprosto nesouhlasím, o většině uvedených věcí nemá autor ani ponětí. Nejdříve bych doporučil zavolat si na APEK a zjistit co členství obnáší, zjistíte že mezi nimi a obchodníkem který jejich ikonku používá bez povolení není prakticky žádný rozdíl. Vytváření imaginárních emailových adres? Máte vůbec ponětí proč má spousta obchodů adresy tipu nakup@obchod, prodej@obchod, reklamace@obchod... je to především kvůli ochraně osobních údajů, do emailu se jménem se nesmí dívat nikdo jiný než osoba dotyčná, jinak je to porušení listovního tajemství i ve firmě s 10 zaměstnanci a vlastním serverem. Dokážete si představit jak by vypadala kvalita služeb kdyby se nikdo nikam nesměl podívat? Počet adres tedy nemá žádný vliv na počet zaměstnanců a pokud to označujete jako klamání tak se nejdříve informujte proč tomu tak je ... O tedrmínu dodání v objednávce se snad ani nebudeme bavit, pokoušel jste se někdy zeptat na poště nebo u přepravní firmy kdy zboží dojde pokud je dnes odešlete? Řeknou Vám do 5-10 dní, patrně zítra. Jak to zákazníkovi zaručíte? Můžete maximálně zaručit dobu kdy zboží odešlete. Příště prosím napište 10 000 špinavých triků kamenných obchodů a supermarketů, než se začnete vozit po českých živnostnících ...
Datum vložení: 15.5.2007 13:17:44
Ad doručování: Řekl bych, že záleží především na tom, jakou službu si objednáte. Většina eshopů zasílá zboží Obchodními a Profi balíky, kde je garantováno doručení do 24 hodin - tak mi netrvďte, že to trvá 10 dní (samozřejmě ne vždy se to musí povést, ale od toho jsou reklamace). S odesíláním soukromými přepravními společnostmi nemám zkušenosti ale doručování jednou z nich od dodavatele z Německa 90% do 24 h zbytek do 48 h
Datum vložení: 1.10.2007 22:53:28
Vážený pane, Česká pošta kdyby neměla službu ponechání 7 dnů zdarma na poště, kdy si zákazník může relativně svobodně vyzvednout zboží od 8do18 hodin, tak by jisto jistě s touto službou krachla z 10 podaných obchodních balíků jdou 2 na reklamaci. A jestli si myslíte že Vám česká pošta nějak kompenzuje vzniklou ztrátu za nevčasné dodání zákazníkovi, tak se hluboce mýlíte...dostane rozdíl částky mezi normálním balíkem a obchodním balíkem...to jen pro úplnost. S pozdravem provozovatel e-obchodu PS:jinak zásadně nesouhlasím s panem Jandou a jeho na ruku psaným žvástem...
Datum vložení: 15.5.2007 16:34:25
jako zástupce eshopu naprostý souhlas... viz mé příspěvky výše pod nickem Adam... Možná jd eo PR čláínek pro apek a velké eshopy... nebo jen snaha vyprovokovat ldii k diskuzi z akaždou cenu...tedy také špinavá praktika....:-)
Datum vložení: 29.5.2007 11:05:14
Ještě k přeškrtnuté ceně. Je to tak trochu špinavý trik. Uvedená přeškrtnutá cena je často udávána jako cena obvyklá (což se hodí tak leda pro pořizování majetku reprodukcí - ekonomové a účetním jistě znají), ale ve skutečnosti se jedná o doporučenou prodejní cenu od výrobce. Na celém internetu za takovou cenu výrobek neseženete, doporučená cena počítá s maximální marží, je spíše údajem pro obchodníka, za kolik maximálně může zboží prodat, aby se zákazník pri kontrole webu výrobce nenaštval.
Datum vložení: 13.6.2007 9:29:18
Maximálně mohu prodávat jak chci, samozřejmě že jde o srovnání ceny obviklé s cenou kterou nabízí eshop. Jak jinak by mělo toto porovnání znít? Otázkou druhou je že si někdo napíše informaci že jedině u něj je cena taková a taková, ale to je snad na inteligenci zákazníka aby tomu věřil. Kdybych tvrdil že pozadí stránky je modré a nějaký zákazník tuto informaci použil ikdyž je stránka viditelně bílá, je to špinavý trik, nebo zákazník imbecil?
Datum vložení: 28.7.2007 21:15:00
na slovensku plati: preskrtnuta cena uvedena ako "pred zlavou" musi byt povodnou cenou. tj ak obchodnik v uctovnictve v najblizsej minulosti nemal uvedenu tu preskrtnutu cenu, tak zakaznika uvadza do omylu tj klame a SOI -inspekcia napari taku pokutu ze sa pose?e. a to plati aj pre kamenne obxody. pokuty su radovo v staxtisic a po opakovani aj zakaz cinnosti. tes-co malo obr problemy a vela cvakalo urcite aj do kapsy aby sa z toho vyvliekli. co sa tyka tej ankety na webe tak anketa jednoznacne pomaha predaju tj ovplyvnuje predaj, otom niet poxyb. ten tzv AUTOR odflakol svoje autorstvo alebo mal tazky nie den ale dlhsie obdobie. /den??, mesiac??, detstvo??/
Datum vložení: 12.6.2007 21:08:43
Porušení listovního tajemství při čtení emailu s jiným jménem? Pokud si tedy (např. na seznamu) založím emailovou adresu "james.bond321@..." a budu si z ní číst emaily, tak porušuji listovní tajemství, protože se James Bond nejmenuji? Zajímalo by mě, odkud přesně toto tvrzení vychází. Opravdu by mě to zajímalo, nesnažím se pouze "prudit". (rád bych si to osobně ověřil)
Datum vložení: 13.6.2007 9:24:51
Dobrý den, špatně jste mne pochopil, pokud má zaměstnanec firmy přidělený email byť na serveru firmy nesoucí jeho osobní informace, pak zprávy zasílané touto poštou sou považovány určením pro jeho osobu, ikdyž jsou pracovnícho charakteru. Jejich čtení nepovolanou osobou je porušování ochrany osobních údajů a porušování listovního tajemství. Pokud si email založíte sám, je úplně jedno jaký má název, je stále Váš. Popisovaná situace byla pro zaměstnance který má přidělenou adresu firmou, tudíž mu email nepatří.
Datum vložení: 13.6.2007 17:10:07
Zřejmě by se ještě dalo diskutovat o tom, k čemu je tedy pracovní e-mail určen a kdo je to "povolaná osoba". Pokud mám od firmy přidělený e-mail, který sice nese moje jméno, ale je ve "firemním formátu" a který je určen k vyřizování výhradně pracovních záležitostí, pak by se asi můj šéf dal považovat za "povolanou osobu" k tomu, aby tento e-mail kontrolovala, protože šéf je (mimo jiné) od toho, aby kontroloval práci svých podřízených.
Datum vložení: 13.6.2007 21:04:24
Tak to právě není, pokud nese Vaše osobní informace, nesmí bez Vašeho prokazatelného souhlasu informace odebírat. Ale to je asi na delší téma a tohoto článku se to netýká, podrobnější informace jsou na webu UOOU.
Datum vložení: 4.5.2007 19:01:04
zajímalo by mne, s kolika popsanými triky se autor osobně setkal? Je to jen o lidech, jako se lze setkat s lichváři, lze se setkat s špatným obchodníkem, ale nemyslete si, že na internetu je "větší špína" než v "kamenném" světě obchodu. Nestrkejte však všechny do jednoho pytle - je mnoho obchodníků, kteří plní co slíbí a žádné takové triky nepoužívají ... a hlavně nemusí, nejlepší trik jak získat další zákazníky je spokojený zákazník!
Datum vložení: 4.5.2007 19:26:36
Tak jako při nákupu v "kamenném" obchodě je dobré vědět, nač si dát pozor, tak i na internetu je dobré znát běžné "podfuky". Nikdo v článku netvrdí, že e-shopy jsou rizikovější než jiný druh obchodů, stejně jako netvrdí, že všichni Kréťané lžou...
Datum vložení: 7.5.2007 1:41:09
Článek má zajímavé téma. Tím to ale končí. 1. Přečtěte si to po sobě a opravte teenagerské chyby typu "neféroví obchodník". 2. Nepochopil jsem odstavec "Špinavé triky pro programátory" - o čem pojednává naprosto nechápu. 3. "Matení v číslování dokladů" Běžně se používá číslování dokladů ve formátu rok_mesic_poradovecislovmesici 4. "Falešné reference" - u eshopů se s tím moc nesetkávám. Ale je to velice časté klamání u tzv. webdesignérů, kdy si dají do referencí několik nikdy nerealizovaných zakázek + své stránky.
Datum vložení: 7.5.2007 9:40:28
Každý článek prochází jazykovou korekturou, přesto není možné zaručit, že bude bez chyb. Stačí ale, aby čtenář na takovou chybu slušným způsobem upozornil v diskusi - u nás na Intervalu je zvykem články opravovat. A ještě bych dodal, že fakt, že vy sám se konkrétně s tím či oním nesetkáváte, neznamená, že se to opravdu nepoužívá tak, jak autor v článku naznačuje.
Datum vložení: 15.5.2007 16:38:30
ale právě to člověšk ankterého reagujete udělal, upozornil na chybu... ale Vás s ezjevně dotklo, že snad přiliš tvrdě či dle Vás neslušně?? To upozornění na chybu výše je jemností ve srovnání s matoucím článkem... NIkdo netvrdí, že se to nemůže stát, ale tvrdí se zde, že psát to v souvislpostešch tak jak se píše je matoucí a nerpavdivé a hlavně že aoutor nemá moc přehled o problému o kteíém píše... to se zd esnažíme tvrdit, tak prosím neodvádějte pzornosti, děkuji za vaše (zatím) ještě čtenáře...:-)
Datum vložení: 12.6.2007 20:09:27
To je hezké, že se zastáváte, ale myslím, že kritika pravopisu měla být namířena spíše proti Vašim příspěvkům. Tolik pravopisných chyb a překlepů se opravdu hned tak nevidí. Škoda, obsahově s příspěvky většinou souhlasím, ale opravdu špatně se to po Vás čte.
Datum vložení: 18.6.2007 12:23:31
Za pravopisné chyby a překlepy se omlouvám, čeština je holt těžký jazyk pro cizince... nicméně raději překlepy se správnou podstatou než naopak... :-)
Datum vložení: 7.5.2007 2:21:43
Mezi velice oblíbené triky patří zavádějící texty typu "našli jste někde nižší cenu?". Myslíte si, že když upozorníte na levnější konkurenci, že ji eshop zlevní? :) ne néé. To tam je jen tak pro srandu králíkům víte. Dělá to např. CYBEX.cz
Datum vložení: 7.5.2007 18:59:46
Já mám s cybexem dobré zkušenosti, dali mi opravdu nejlepší cenu.
Datum vložení: 7.5.2007 22:07:17
Abych byl konkrétní: Jedná se o produkt "CorelDRAW Graphics Suite 11 CZ Special Edition" kdy jsem zasla upozornění, že alza.cz má nižší cenu. Poděkovali mi, tím to ale skončilo :) Žádná změna ceny ani po 10 dnech.
Datum vložení: 8.5.2007 18:33:03
co já vím, tak oni nepíší, že svojí cenu na stránkách opraví... proč by to také dělali že?!? jen Vám udělají cenu právě pro Vás...
Datum vložení: 10.5.2007 19:05:38
Tak teď jsem se zasmál :-) "udělají cenu právě pro Vás..." Co to prosím znamená? A proč by to takhle dělali? Protože to dělá jejich konkurence a oni se sváří že to dělají také. Jen tváří. To je dle mého názoru trochu podlé.
Datum vložení: 15.5.2007 16:46:44
tak ač nemá zmíněný eshop rád a je v podstatě co na ně slyším je pštaníé, takže to pravda si bude, tak nemáte obecně pravdu a opravdu nechápete význam garance nejlepší ceny... SAMOZŘEJMĚ že tato garance NEznamená, že by se cena opravila po Vašem upozornění na eshopu, ale to, že když Vy to uvidíte někd elevněji, že Vám cenu sníží... jinak to ani nejde... jde o to že někdo se za každou korunou honí, jiný ne, tedy na jednom pak vydělají víc a na druhém šikovnějíšm méněm, prostě obchod. Proč by zlevňovali všem i těm kteří jim rádi dají vydělat více??? Jsme v tržní hospodářství to je od slova TRH, nikoli v socialistickém plánovaném či rádoby komunistikcém "všichni stejně"... Jeidné co by bylo špatně, je to, pokud Vám cenu individuálně nesnížili, ale to že na webu zůstala stejná je naprosto v pořádku a to i pro Vás osobně... alepsoň pak můžete mít pocit, že jste si "uhandloval" nižší cenu než druzí, tedy být spokojený... a o to jde přece jak Vám tak eshopu ne?.... Proč by eshop kvůli Franotvi z Horní dolní, který kvůli menší ceně o nějakou stovku strávil půl dne na webu měl dostat slevu člověk, jehož čas stojí několikanásobně více a je pro něj tedy levnější zapaltit víc a nakoupit hned a vůbec mu nevadí, že nechal někoho za sovu práci vydělat... vážně myslíte, že jeden takový Franta stojí za deset manažerů, kteří takto na eshopu nakoupí? NIc ve zlém proto Frantům ani pro této obcei, jen příklad....
Datum vložení: 17.5.2007 1:43:51
Nevím proč sem pletete politiku. Ta s tím naštěstí dnes už nesouvisí. Tento jejich postup prostě považuji za klamavý. Člověk nabývá dojmu, že mu sníží cenu, oni to však neudělají.
Datum vložení: 17.5.2007 11:37:21
OK, politiku nechma stranou, ikdyž i ta zde pořád má své místo a odvolte jen malou poznámku na vysvětlení v čem, pak se již k politice vracet nebudu. Místo má v otm, že socialisticky (teď to myslím bez urážky) uvažující člověk má pořád prostě dojem, že je snad správníé aby mu někdo zaručil, že on si správně vybere a snaží se přenéíst odpovědnost za své špatné rozhonutí na někoho třetího... tak to ale v životě nechodí... když Vám někdo řekne, prodám vám nového mercedesa za 50 tisíc, jen mi dejte na něj 10 tisíc zálohu a Vy mu tu zálohu dáte a mercedes se samozřejmě konat nebude a člověk ani neuvídte, tak je to samozřejmě podvod ze stranu toho co Vám to sliboval, ted yněco co se nemá, ale zároveň také Vaše hloupost, že jst eněčemu takovému mohl uvěřit... Ale teď k našemu tématu: Vaše nabytí dojmu, že Vám cenu eshop sníží, je ale správný přece. On Vám ji opravu sníží, ale Vám na základě toho, abyste nenakoupil u konkurence, ale nikoli všem, kteří by u konkurence nenakoupili ani tak... už chápete svůj omyl resp. rozdíl??? to že cena na webu zůstane stejná přece neznamená, že individuálně některému zákzaníku cenu nesníží... To mluvím obecně jak to funguje alespoň u nás a ani žádný takový formulář na to nepotřebujeme, zákzaník je o této možnosti informován již v ehlavičce našeho eshopu, takže stačí když napíše či zavolá "chjci koupit to a ot, ale tam a tam se to dá sehnat za cenu tu a tu, my o ověříme, apokud je top pravda nabídneme MU stejnou nebo nižší v případě jeho objednávky... Pokud Vám toto Vámi kritzuizovaný eshop neudělal, tak je to samozřejmě špatně, ale špatný je eshop anikoli tento druh garance... to je jako byste kvůli jendomu řidiči vozu s volantem v pravo,který by havaroval vyvovzoval, že autoa co mají volant vpravo jsou nebezpečná, protože havarují...:-) chápete??? :-) Ono také zuáleží jak jst ejim to napsal... POkud jste nezmiňoval zájem o koupi, tak co měli uděla jiného než Vám poděkovat za upozornněí na konkurenci? :-) Ikdyž myslím, že to poděkování byla spíše automatická odpověď jejich systému bez záshu člověka a prostě Vás přehlídli nebo nreagovali, což je smaozřejmě pak špatně, ale nemusí to být ješt úmysl...
Datum vložení: 29.5.2007 11:14:30
Cenu pro mne sníží, už se mi to párkrát stalo. Je to způsob jak udržet zákazníka, vy z toho máte dobrý pocit, že jste ušetřil. Navíc je to marketingový nástroj, sleduje se tak konkurence, u některých výrobků se poté sleduje vývoj ceny u konkurenčních prodejců a také se tak zjišťuje, zda dodavatel neprodává jiným obchodníkům levněji než Vám. Cena se většinou sníží, sice ne hned, ale nakonec se to stane.
Datum vložení: 1.6.2007 17:09:04
Přesně tak, ale to někomu kdo se pro vlastní hloupost cítí oklamán a doměnky vydává za fakta jen stěží vysvětlíte... sám jsem si to ověřil jako anonymní uživatel zde v diksuzi než jsem začal používat tento nick...
Datum vložení: 6.6.2007 22:20:45
Po odeslání konkurenční ceny se Vám objeví stránka s poděkováním a s následujícím textem: ------------------------------- Uvedené ceny prověříme a budeme Vás případně kotaktovat na uvedený e-mail. Pokud žádnou reakci na zaslané upozornění neobdržíte, nelze v současné době udělat odpovídající protinabídku. ------------------------------- Myslím, že je to napsáno dost jasně. A sám za sebe (jako bývalý produkťák softwaru a digitálních foťáků) Vám mohu říci, že jsem těchto protinabídek zaslal lidem nepočítaně, nejedná se o žádný trik. Martin Novotný, Cybex
Datum vložení: 9.5.2007 10:05:56
Zdar, k clanku se vyjadrovat nebudu, vse bylo receno. Dodaci lhuta se samozrejme dodrzet dat, pokud pouzivate Ceskou postu a posilate PROFI balik, posta garantuje doruceni nejpozdeji do druheho dne. Takze kdyz mate zbozi na sklade, muzete dodaci dobu urcit. Osobne eshopy hodnotim podle nasledujicich kriterii: kvalita prezentace (nemam rad shopy, ktery pouzivaji free eshop systemy, ktery maji nekvalitni, osklive prezentace, gramaticke chyby, nefunkcni nejake hlavni prvky - napr. formulare: tim duvodem je to, ze pokud si firma podnikajici na internetu nedokaze dostatecne osefovat zakladni kamen jejiho podnikani, ihned vim, ze nemuze dokazat ani dalsi veci - i kdyz to treba mysli dobre) domena (obchody typu neco.wz.cz ignoruji, nebot pokud firma nema 2 litry na domenu a webhosting rocne, tak je neco spatne) moznost diskuze (i kdyz tam muze byt cenzura nebo nepoctive prispevky, to tady nezaznelo) informace na internetu (zadam nazev shopu a koukam, co mi to najde...kdyz vidim mrte odkazu na jinych strankach, chvaly nebo naopak nadavky, mam dalsi predstavu) platce DPH ( kdyz je, vykazuje obrat vyssi jak mega rocne, to je dalsi informace...opravte me pokud se mylim) kamenny obchod (pokud ho ma, vim, ze to nebude jen preposilaci vykuk - jde jen o to zjistit, jestli opravdu stoji) reakcni doba na dotazy (opet souvisi s diskuzi) Tyhle sondaze se vyplati. Muzete mit namitat, ze pan Milan ma jedinecne vyrobky X a Y, sice nerozumi webu a proto ma pouze provizorni stranky, ale jinak je to perfektni....dobre, beru to, ale pak se ptam ja, zda mi tento dotycny dokaze delat servis typu - rychle doruceni, osetreni, pokud mi treba neprijde potvrzeni, jestli to pozna, jestli zareaguje, kdyz zmenim objednavku na posledni chvili, jestli mi zbozi vymeni do 14dnu, co reklamace, co poruchy, poradi mi, bude fungovat jeste na mesic ?, ma na webu vsechny informace, dokaze rozeznat, kdyz posta vyvadi neco nekaliho se zasilkou....tech veci je vice a zatim se mi vyplatilo vzdy zkoumat pred nakupem.... ale nektere postrehy tady sepsane mi prijdou prihlouple...
Datum vložení: 9.5.2007 15:20:21
Zdravím, se vším uvedeným v přizpěvku souhlasím až na vyjímku: Ceskou postu a posilate PROFI balik - pošta má občas vtipné obchodníky a oto vtipnější reklamy:-) Podminky ktere musite splnit aby tento balik skutecne garantovali jsou nastaveny tak ze to nemuze zadny obchodnik co neprodava 1 USB kabel denně dodržet, takže garance garantovaná není...některé soukromé služby toto plní, avšak to nezaručují. Pokud prodejce není plátcem DPH je buď hodně nový prodejce a ještě to nemá odklepnuto (na tom ale není nic špatného) ale pokud zboží distribuuje a nevyrábí nemůže prodávat bez DPH firmám které si je chtějí odečíst a přitom jim je do ceny musí zahrnout, protože s DPH nakupuje. To že (samozřejmě legálně) není pláce DPH ale NEZNAMENÁ že je podvodník nebo podezřelý, každý podniká v prostředí které mu nejvíce vyhovuje. Každopádně pokud obchod není na vlastní doméně je minimálně podezřelý a rozhodně bych v něm utrácet peníze nedporučoval. Doména s hostingem dnes stojí 300 měsíčně a pokud ji některý obchod nemá tak na to buď kašle (nenakupoval bych z principu) nebo nechce platit (to už je velice podezřelé, může mít takto nekolik podvodných adres a často je měnit - to už by se mu platba nevyplácela). Nicméně nakupuji pro firemní potřeby prakticky jenom po e-shopech a nikdy jsem zásadně negativní zkušenost neměl.
Datum vložení: 10.5.2007 19:12:44
Profi balík ? Tomu věří jen balík. Už 8. den čekám na doručení balíku od ČP. Pozn.: DHL, PPL i DPD fungují naprosto profesionálně, ČP nikoli. Takže dnes to šla firma, která mi zásilku posílá na ČP reklamovat. Balík jsem potřeboval do 3 dnů mít doma. Teď už je mi to fuk. Děkuji Česká pošto.
Datum vložení: 12.5.2007 12:05:16
Musim sa vyjadrit k profesionalite PPL - kamaratovi poskodili notebook pri preprave (zlomili mu displej) a kolegovi stratili nabijacku na notebook. Vskutku profi firma. CP na tom nie je lepsie, dve (!!!) doporucene zasielky kamaratovi na Strahov vobec nedosli.. Co ma fakt potesilo :-/ (jedna bola darcek).
Datum vložení: 21.5.2007 15:25:02
Hehe :) PPL, DHL, CP - je to jedno - videl jsem jak zachazeji s baliky - jeste ze jsou veci poctive baleny do ruznych polystyrenu - ackoliv je na baliku napsano "krehke" typicky se _proleti_ od zadnich dveri dlouhe dodavky az ke stene od ridice, o tu prasti a zapadne na hromadu. Dela se to tak uplne bezne. Jeste ze DELL rozvazi nejakou minoritni spolecnosti takze mi notebook prisel v celku
Datum vložení: 14.5.2007 13:14:30
My tuto službu využíváme (desítky balíku denně) a zatím žádný se neztratil, nepoškodil, či nebyl doručen načas (tím myslím to, že ho řidič zkusil doručit příjemci). Možnost celkem podrobného sledování je výborná věc. Naopak s obyčejnými balíky máme problémy velké, neboť často adresát vůbec nedostane oznámení, balíky putují dlouho. Věřím, že jiné společnosti jsou v tom lepší (to je logické), bohužel jsou buď dražší nebo neposkytují srovnatelné služby (co se převodů týká, vyzvedávání zásilek k odeslání) nebo aspoň naše sondáž to ukázala :-)
Datum vložení: 14.5.2007 16:34:24
My jsme s PPL ukončili spolupráci právě kvůli počtu balíků které po ceste roztřískají (to dolslova). Musím ale říct že vždy všechny škody proplatili (ikdyž třeba za 3 měsíce). Aktuálně požíváme GLS a musím říci že mají stejné služby, levněji cca o 20 kč na balík a za půl roku s jednou nehodou (to je zlepšení zhruba o 2000%). Druhá strana mince je, jestli jsou škodu ochotni proplatit.
Datum vložení: 15.5.2007 16:49:22
Milý pane, to že pošta nebo jiná firma něco garantuje ještě neznamená, že vždy dostojí svým závazkům... proboha... na 90% ano, ale co když budete mezi těmi 10%??? NIkdy nic nejd egarantovat na 100% vodpravě, zácpy, nehody, atd... Letadla b ytaké padat neměla, vždyť si kupujet eletenku na let, ne na pád a jde o lidksé životy, přesto padají a lidé mumírají... proberte se...
Datum vložení: 15.5.2007 18:48:01
Nevím, co jste mi chtěl tímto sdělit, já jsem konstatoval, že Česká pošta (a už ji dělám mám pocit až příliš velkou reklamu) pro nás pracuje velmi dobře, její služby jsou co se PROFI balíků pro nás zatím 100% (zatím ani jedno letadlo nespadlo a dokonce nikdo nebyl zraněn), takže z toho vyvozuji, že tato služba může dosahovat až takové kvality, že si můžete dovolit určit dodací termín na své stránky, pokud máte zboží na skladě. Naopak od obyčejné služby, viz výše, opět z mé zkušenosti.
Datum vložení: 15.5.2007 23:07:28
no tak nám to letadlo padá tak ve 4% procentech zásilek... Naštěstí na to každého zákazníka upozorňujem v emailu kterým potvrzujeme odeslání, takže to lidé chápou.... jde o to, že Vám padá třeba také jen ne všechny zásilky přesně kontorlujete... to že se zákazník nezove neznamená že došlo včas... a také už ty podmínky pošty jsou úsměvné... jsou totiž jazykem známým nyní z reklamy v TV tzv "reklamštinou", kdy pošta říká: "dodáme do tehdy a tehdy, ale musíte nám zásilku dát do tehdy a tehdy :-) a dpba je nastavena uprostřed, tedy když chcete podat v rámci dne později, tak byť mají přepážku otevřenu, o den se termín posunuje... nedivil bych se kdybyste o tom ani nevěděl... O běžném balíku nidko nemluvil proboha... O obchodních a profi balících...
Datum vložení: 16.5.2007 17:05:09
"proberte se", "nedivil bych se kdybyste o tom ani nevěděl", a podobná gesta si laskavě odpusťte, jestliže jednáte takto z každým, vůbec se nedivím, že vám někdo s něčím nevyhoví. Já jsem s poštou spokojen, naši zákazníci také, když máme nějaké dotazy nebo speciální přání, zatím nám vždy vyšly vstříc. Ještě čekám, jestli implementují sledování zásilek jako webovou službu, což by vše posunulo do další dimenze....pak by se možná ukázálo, kde jsou a nejsou chyby, každopádně to už je o nečem jiném, vše podstatné jsem se dozvěděl / řekl
Datum vložení: 16.5.2007 18:27:10
nic ve zlém, ale za vaší útočností není nic než hloupost a neznalost... no, chudák Vaši zákazníci :-) K té Vaší "vyšší dimenzi", mimochodem ten výraz mne velmi pobavil, Vy asi nejste moc nejste kovaný v těchto věcech, že? 1) sledování zásilek již dávno na webu pošty je, tudíž si ji můžete sledovat a tam právě zjistíte ty pozdní doručení 2) sám jste se chytil do pasti a sedl si na špek. Když jste dosud totiž o sledování zásilek nevěděl, tak by mne zajímalo, jak jste kontrolvali každou zásilku, zda došla včas, když jste tvrdil že ani 1 se vím nezpozdila... to by mne vážně zajímalo a jsem zvědav zda mi to odpovíte :-)) 3) pořád nechápe podstatu, totiž žě nikdo nikdy nemůže nic zaručit na 100% kde je tolik proměnných, které nemlůže ovlivnit (počasí, havárie, atd...) Je mi Vás upřímě líto, když zde za cenu "abyste měl pravdu v diskusi" děláte "útočného hloupého"... Jako potenicálnímu zákazníku, kdybyste mi za Váš eshop tvrdil, že se nikdy nemůže nic stát a že vždy mi pošta doručí tak jak má, tak už to by pro mne byl varovný signál k tomu, abych u Vás nenakoupil, protože slibujete něco jako "ovlivnění počasí", něco co nemůžete zaručit, tedy jste neseriozní (až lhář)... Hesla typu "poručíme větru dešti" jsou již naštěstí pryč... ikdyž je pár pánů v politice co si to nemyslí a sami sebe považují za vládce počasí...:-) Pak jsou lidé, kteří si myslí, že "posichrovat" jde vždycky a všechno... bohužel nejde... Počkám si s radostí na odpověď na bod 2)
Datum vložení: 16.5.2007 18:44:04
doplňuji odkaz na mnou uváděné sledování zásilek, pro pána, který čeká na tuto "vyšší dimenzi" o které dosud neměl ani potuchy...:-) a přesto zde ze sebe dělal odborníka... http://www.cpost.cz/jetspeed/portal/media-type/html/user/anon/page/default.psml/js_pane/sluzbyonline%2Csledovanibaliku
Datum vložení: 16.5.2007 18:55:32
:-) prosím, zjistěte si, co je to webová služba, pak vám třeba dojdou souvislosti. Odkaz, co mi posíláte, je pouhý výpis...ten samozřejmě používáme na našem webu, ale nemůžete na základě těchto získaných informací dále rozšiřovat náš systém. Například aby notifikoval uživatele, že již týden jeho zásilka leží na poště. Rychleji píšete než přemýšlíte pane kolego
Datum vložení: 17.5.2007 11:19:55
Nechci se Vás dotknout, ale souvislosti unikají především Vám...:-) Nikdo se nebavil o žádném používání na webu, to přece není důležité v tom o čem diskutujeme... Já se o odkazu na sledování zásilky nebavil ve smyslu sledováním zákazníkem, ale ve smyslu sledování eshopem, tedy odesílatelem ,zda jeho zásilka je doručena včas tak jak dopravce deklaruje a tak jak tvrídte Vy že ve 100% byla a vžd bude doručována a nepřipouštíte, že to v praxi těch 100% může být spíše jen teoreticky než prakticky... podstata sporu Vám nějak uniká nebo se jen snažíte odvést pozornost... vy prsotě říkáte, doručení dopravcem (poštou) je a vždy bude na 100% přesně v termínu a já říkám, že to tak není a nai být nemůže... nic není bez "poruchy" v životě proboha... Navíc jste jen ukázal, že si patrně ani neověřujute termíny doručení, protože jste nevěděl jak a přesto tvrdíte, že se vám nikdy nic ze strany pošty nezpozdilo. Ano stát se to mohlo, že dosud nezpozdilo, ale vyvozovat z otho že se to nikd ynemůže stát je úsměvné. Se vrlůstajícím počtem odeslaných zásilek pravděpodobnost pozdního doručení samozřejmě vzrůstá, čili jestli jste odeslal řekněme 100 zásilek, pak ano, pořád teoreticky můžete být na nule (ikdyž ani tomu nevěřím a myslím, že jen o tom nevíte), ale při počtu řádově v tisících či desetitisích až statisících odeslaných zásilek na nule nezůstatnete (respektive dopravce - pošta) ani omylem... Další podstatou toho co jsem chtěl říct, je to, že to že zákzaníku zaručujete na 100% něco co nemůžete ovlivnit, je neseriozní a pro uvažujícího zákazníka varovný signál, že ani jiná Vaše "tvrzení" třeba o vlastnostech daného výrobku apod. nemusí být tak zcela OK... Takže se loučím a Vaším zákazníkům přeji brzkou změnu Vašcih definitivních "záruk od pasu"...
Datum vložení: 16.5.2007 18:36:29
ještě doplňji předchozí příspěvek... k tomu že se nedivíte že nám každý nevyhoví... to snad nemůžete myslet vážně... jednak nám každý vyhoví, protože jim dáváme vydělat, ono za měsíc to hodí poště slušnou sumu a jednak se chovám(e) narozdíl od Vás slušně a hlavně seriozně - infomruje zákzaníky pravdivě narozdíl od Vás, ale slušně se chováme i poště... ale i kdyby hypoteticky ne, tak snad si nemyslíte, že balík vašemu zákazníkovi doručí ten samý člověk kterému balík předáte tedy, že se vám jao chce nějak pomstít??? Připomínáte mi opravdu malé dítě, která necápe, že Váš balík projde deseti rukama minimálně než je u zákzaníka... tedy to zd asi s někým případně nepadnete do oka, zvlášť když je to pokaždé někdo jiné, je úplně jendo... Zkuste zapřemýšlet kdo je horší, zda ten kdo lže nebo je hloupý a ani mu to nedojde nebo ten kdo na tuto skutečnost poukáže??? a jak už to tak bývá, k podstatné věci, jako jsou jejich podmínky doručení jste sč nevyjádřil, protože byste mi musel buď dát za pravdu nebo přiznat své pochybení, a na to nejste jak vidět patrně dostatečně vyzrálá osobnost...
Datum vložení: 16.5.2007 18:40:26
jinak ještě jsem snad zpoměl okomentovat to vaše "určit termín dodání a uvést jej na stránkách" To přece nesouvisí s tím o čem se bavíme, když jej tam máme buď s rezervou na případné zpoždění dopravce, nebo tam rezerva není, ale zákazníka v e-mailu předem informujeme, že byť se to stáívá ojediněle, tak že to vyloučit nelze,tak je to opět OK přece... bavili sjem se o zcela nečem jiném... a to o tom, zda mlůže či nemůže nastat nedoručení poštou nebo jakýmkoli jiným dopravcem... to byla podstata pane...:-) To snad pochopí i malé dítě, že kdyžauto uvázně vzácpě, tak se prostě v termín na místo neodstatne...
Datum vložení: 10.7.2007 9:50:46
Klobouk dolů před Vaším příspěvkem. To, co jste napsal Vy ve Vašem stručném příspěvku je 100x lepší než článek samotný. Jen bych si dovolil doplnit. Pro mne hraje podstatnou roli třeba i to, zda má eshop implementovány platby kartou. To také naznačuje něco o jeho profesionalitě, případně pak i jazykové verze eshopu. Dovolím si jen nesouhlasit s kamennou prodejnou. Nemyslím si, že eshopy, které mají i kamennou prodejnu jsou lepší. Můj názor je opačný, protože eshop s kamennou prodejnou vznikl většinou tak, že prvně byla prodejna a pak jako doplněk eshop. Proto i služby eshopu jsou pro obchodníka až na druhém místě a tudíž i horší. Pokud má někdo jen eshop bez prodejny, je pak jasné, že se na 100% věnuje eshopu a tedy i jeho služby by měly být lepší. Samozřejmě, že to neplatí všeobecně, ale moje zkušenost je prostě taková.
Datum vložení: 10.7.2007 13:42:52
Zdravím, jen kdyby bylo u nás možné používat platby kartou tak jak to je ve světě běžné, vzhledem k tomu že u nás kreditní karty prakticky neexistují, je platba s nimi dost ojedinělá. Debetní karty kteou tu má snad každý toto podporují jen velmi zřídka, většina eshopů má sice na obrázku vyfocenou kartu ale k platbě kartou tak jak si to představuji to má hodně daleko.
Datum vložení: 12.7.2007 15:33:41
Problém je hlavně v tom, že banky z mně neznámého důvodu nedělají platbám přes internet žádnou reklamu. Většina bank dokonce při vydání platební karty (ať už kreditní nebo debetní) má automaticky nastveno, že kartu nelze používat pro platby přes internet. Takže ačkoliv má zákazník embosovanou kartu, nemůže s ní platit přes internet, pokud si o to vyloženě nezažádá. Přitom dle mého názoru je platební karta na internetu mnohem méně zneužitelná než u obchodníka s kartovým terminálem (pokud se tedy bavíme o 3D secure systému). Problematika placení platebními kartami přes internet by vydala na samostatný článek, ale nevím, zda by se našel fundovaný odborník z řad Intervalu, který by tuto problematiku byl schopen podrobněji rozepsat. Jistě by to značně obohatilo tuto stagnující sekci intervalu.
Datum vložení: 29.7.2007 10:43:32
Bohužel nejde paušalizovat ani v případě plateb kartou ani v souvislosti s kamenou prodejnou v kombinaci s eshopem... 1) Platbu kartou vyžaduje nepatrné procento zákazníků a obchodník za to tvrdě platí bance 3-7% z ceny nákupu, tedy když nakoupíte za 20 tisíc, tak obchodník bance za odvede klidně 600 - 1.400,- Kč poplatek což je celkem síla... Spousta eshopů proto právě od tohoto modelu naopak ustupuje (do doby než banky pochopí, že zákazník se má hýčkat a ne oškubávat) Nehledě na to že třeba ČSOB si účtuje jednorázový poplatek cca 13 tisíc bez DPH za možnost platby kartou... My proto místo platby kartou dáváme zákazníkům jinou možnost, platbu předem, kde jim poskytujeme slevu ve výši poplatku co by dostala banka, tedy raději tento poplatek dáme zákazníkovi za to že u nás nakoupí než bance téměř za nic... a věřte, že když se to zákazníci do té doby tak strikně vyžadující karty dozví, náhle názorově otočí a platbu kartou nepotřebují, vše je o pěnězích... ono ušetřených 600 až 1400 z nákupu zákazníka potěší... 2) zda je či není kamenný obchod s eshopem je zcela nepodstatné pro daný eshop, v obou případech může být špatný i dobrý eshop, nemá to na to vliv, je to jen o organizaci a schopnosti vést danou firmu, dané segmenty... my třeba naopak kamennou prodejnu děláme až po eshopu, ne proto, že bychom ji potřebovali, ale abychom se dostali k některým dodavatelům (a je jich hodně), kteří stále nepochopili dnešní dobu a rozdílnost obou trhů, které se vzájemně doplňují a dosud odmítají eshopům dodávat z obav, že si tak poškodí své stávající kamenné odběratele... to že touto politikou škodí sami sobě zjistí až později, když zjistí, že eshop jim zajistí prodej daleko širšího sortimentu kolekce než kamenní zákazníci již ze své podstaty, protože kamenný obchod si nikd ynemůže dovolit nabízet celý sortiment narozdíl od eshopu... eshopy žijí nikoli z hromady pár nejprodávaněšjích položek jako kamenné obchody, ale v malém prodaném množství ale od obrovského počtu položek, které nikdy kamenný obchod do prodejny nenacpe a i kdyby tak v daném regionu neprodá (internet ale není daným regionem omezen).
Datum vložení: 1.10.2007 23:15:36
.k platebním kartám...do kaď bänky nezlevni zavadeci poplatky a marzi za prodej ...tak tu jeste dlouho platit kartama nebudem...to co nabízeji banky je lichva...
Datum vložení: 24.5.2007 7:53:38
Tam si můžete napsat co chcete. Klidně, že nic nereklamujete za žádnou cenu a je vám to k ničemu. U nás platí nějaké zákony a v tomto případě Obchodní zákoník upravuje povinnosti prodejce v případě reklamace.
Datum vložení: 27.5.2007 18:28:24
obchodní zákoník... hehe to abych se zasmál obchodní zákoník upravuje vztahy mezi firmou a firmou nikoliv mezi firmou a fyzickou osobou (nepodnikatelem) ;-) jedná-li se vám o ten druhý obchodní vztah, tak ten řídí občanský zákoník a ještě další
Datum vložení: 31.5.2007 13:37:04
Chudák co to psal , V mládí musel zažít něco hrozného.
Datum vložení: 1.6.2007 17:10:48
:-)))
Datum vložení: 5.6.2007 11:12:07
Tak ako som sa nasmial pri čítaní článku som sa už dávno nezabavil. Nakupujem cez net už asi 5-ty rok ale nejakú s týchto praktík som neobjavil. Ak raz niečo chcem tak si to vyhládám cez google, prečitam si recenzie na výrobok a hľadám cenu, ktorá mi vyhovuje. Potom pošlem otázku na tovar cez mail- čiže dostupnosť a doba dodania a až potom si tovar objednam. A myslím, že nie som sám.
Datum vložení: 21.10.2007 15:10:04
Přesně tak... :o)))
Datum vložení: 12.6.2007 16:23:02
Několik let provozuji několik E shopů, kdyby měla redakce zájem mohu napsat článek "100+1 špinavých triků zákazníků nakupujících v internetových obchodech."
Datum vložení: 18.6.2007 23:21:04
Ano, také bych uvítal tento typ článku, plus navíc doplněný Kodexem inteligentního a slušného zákazníka. (pokud to ovšem nezní příliš utopicky :-)
Datum vložení: 20.6.2007 17:11:35
no comment
Datum vložení: 28.8.2007 16:46:40
S článkem naprosto nemohu souhlasit. Způsob jakým je napsán svědčí o určité zaujatosti proti internetovým obchodníkům. Praktiky zde popsané mě spíš přijdou jako přehnané zastrašování lidí od nákupu přes internet. Naše firma vyvíjí e-shopy pro firmy, které musí do těchto řešení investovat. Je proto v rozporu, aby takto ztráceli pracně získané zákazníky. Chyby spíš souvisí se špatně nastavenými procesy nebo programovými chybami.
Datum vložení: 10.9.2007 13:42:18
3. v měsící jsem si objednal zboží s údajem "dodávka do 48 hod. Také jsem 3. poslal platbu. Dnes je 10. a o zboží ani vidu ani slechu. Po 1. tel. urgenci mi bylo sdělno, že zboží doveze kamion v pátek (7.). V pondělí 10. mi bylo sděleno, že zboží doveze kamion "tento týden" (t.j. dalších 7 dnů). Tak nevím, jest-li se nedá tento případ posat jako "jeden s 10 špinavých triků". První případ to není, ale přesné údaje u ostatních si už nepamatuji, proto to tu nemohu avádět. Z reakci na článek je vidět, že většina s článkem nesouhlasí. Musí se ovšem vzít v úvahu, kdo tento článek čte. Zda spokojení zákazníci, nespokejení zákazníci či provozovatelé internetových obchodů. A k tomu všemu ještě připočíst fakt, kolika čtenářům z jmenovaných skupin se zrovna chce psát s vnitřní úvahou: "A co s tím vyřeším". Obecně z mého pohledu úroveň eschopu trochu upadá, na druhou stranu, zavedené eshopy, které jsou na trhu dlouho se snaží služby zdokonalovat. V jakém poměru ovšem nedokáži odhadnout. I přes někoik negativních poznatků s nákupem přes internet u tohoto způsou zůstávám z důvodu vždy lepší ceny, než v kam. obchodě. A nemyslíte, že právě tento fakt si uvědomují rovněž provozovatelé a tak trochu s tím kalkulují? Jest-li by se to nedalo nazvat "11 špinavým ....". Kromě lepší ceny mnohdy vítězí i rychlost dodání (jako v mém případě). Ovšem co mi teď zbývá?! Zboži je zaplaceno, zboží potřebuji (resp. potřeboval jsem ho rychle), musel jsem najít náhradní řešení, mám chtít peníze zpět?, a ještě několik dalších úvah. Tak že raději počkám, stávám se rukojmím obchodníka, který ani nedokáže potvrdit platbu. Resume: "Zase bych se tak internetových obchodů nezastával".
Datum vložení: 21.10.2007 15:07:57
Se závěrem nesouhlasím. Na internetu nakupuji už pár let kromě potravin veškeré zboží a nemám pocit, že by e-shop byl horší, než kamenný obchod. Alespoň já nemám žádné špatné zkušenosti. Než někde něco objednám, tak si zjistím co nejvíc dostupných informací. Když jsem spokojená, další obchod nehledám a objednávám v obchodě, se kterým mám dobré zkušenosti...
Datum vložení: 24.10.2007 22:14:18
tak poradte jak sehnat solidní k800i ?
Datum vložení: 6.4.2008 0:46:13
A kolik vlastně stojí členství v APEK? Neni třeba problém v tom, že je to drahé a proto není moc certifikovaných obchodů? Já sem nedávno nakupoval rotoped na www.laubrsport.cz a vše proběhlo bez problémů a to i když nejsou certifikovaný a ni v seznamu APEK...
Datum vložení: 2.6.2008 22:10:24
Apek neuznávám a myslím, že to dělá i mnoho dalších lidí, kteří se zabývají internetovými obchody. Mám bohužel tolik negativních zkušeností s certifikovanými obchody, že placené členství v Apek je pro mne to poslední kritérium kvality e-shopu. Stačí si přečíst jen podmínky pro udělení certifikace. Na prvním místě je zplacení členství a pak jsou podmínky, které stejně z 90% pokrývají české zákony.
Datum vložení: 5.8.2008 13:18:26
C'asto se uvadi, z'e vihodou internetovix obxodu je vic nizka cena, ale ja mam zkus'enost, z'e to nemusi platit vz'di. Ja koupil set-top box Sencor s moz'nosti zaznamu na HDD v Tesku za 1 049 C'K a v internetovix obxodex to je asi kolem 1 400. (jaziko ovlivnena per esperanto, komputer a inglic'tina)
Datum vložení: 29.3.2009 9:11:58
Vážení, jen bych chtěla upozornit na společnost TEXCENTRUM, která nabízí šicí stroje jak domácí tak průmyslové. Jsou to pěkní podvodníci. Mají na stránkách ceny, které nedodržují. Když pominu dlouhou komunikaci, přemlouvání na jiné značky než jsem chtěla tak je smutné, že nejsou schopni dodržet ani cenu. Bez zdůvodnění vám klidně pošlou zboží za zcela jinou cenu:( Ano, jsem zhrzený zákazník jak jste pochopili, ale kjak se chcete takovým praktikám bránit?