Jak získat oblíbenost pro své stránky
- Na úvodní stránku umístěte pěkný, křiklavě barevný velký obrázek. Je jedno jaký, nejlepší však bude, když s obsahem vaší stránky nebude mít nic společného. Můžete přidat malou poznámku, kam má surfař kliknout, aby se dostal dále, ale nemusíte. Kdo to nezjistí sám, nemá na Internetu co pohledávat. Tento způsob výroby webových stránek si oblibují hlavně reklamní agentury, grafici a umělecké vysoké školy. A to jsou rozhodně profíci. Takže opakujme po nich!
- Upřednostňujte obrázky co největších rozměrů. Tak si nebude muset kazit oči na maličkých obrázcích ani člověk s brýlemi a vy můžete naplno prezentovat váš grafický talent. Navíc tím vyvinete nátlak na všechny zúčastněné, aby se postarali o výkonnější a rychlejší připojení k Internetu. Grafiku zásadně komprimujte co nejméně, protože návštěvník má právo dostat plnou kvalitu.
- Preferujte překvapení v zobrazování obrázků. Kdo očekává za obrázkem velikosti 50 x 50 bodů soubor veliký 520 KB, zatímco je obrázek zmenšený jen pomocí atributů „width“ a „height“? Uživatel má mnoho výhod. S vaší pomocí využije kapacitu svého velkého harddisku. A samozřejmě naplno využije své připojení na Internet.
- Využívejte často horizontální posouvání obrazu. Tento zvláštní, z nepochopitelných důvodů zřídkakdy používaný, způsob využití obrazovky pozorovatele hned přitáhne. Čím častěji se čtenář rolováním posouvá v textu, tím je to pro něho větší výzva, větší radost.
- Používejte vždy nejnovější technologie, které podporují jen nejnovější browsery. To je důležité hlavně tehdy, když se informace, které nabízíte, mají dostat k širokému publiku. Jen tak si všichni obstarají nejnovější betabrowsery a vývoj půjde dopředu. Navíc si tím zajistíte přízeň geeků, kteří rádi luští inkompatibility, a často vás proto navštíví.
- Zařiďte, abyste měli stejnou barvu navštívených a nenavštívených odkazů. Dosáhnete tak jednotného vzoru a nabídnete návštěvníkům malý trénink mozku: musí si pamatovat, kam už klikli. Ještě lépe tohoto efektu dosáhnete, když nadefinujete stejnou barvu textu a odkazů. Odkazy na vaší stránce naprogramujte tak, aby se všechny otevíraly v novém okně. Surfaři budou výskat nadšením.
- Používejte, co možná nejvíc, animované gify. Je to sice trochu nevkusné a amatérské, ale dodá to vašim stránkám dynamický rozměr. Lidi, kteří mají pomalé připojení k internetu, neberme v úvahu. Těch je velmi málo, brzy vymřou a přestanou si stěžovat.
- Předepište vašim návštěvníkům, jakou velikost okna by si měli na svém browseru nastavit. Čím větší, tím lepší, i kdyby to monitor nepodporoval. Však jste si se stránkou dali práci. Jak byste k tomu přišli, kdyby si ji každý prohlížel, jak chce.
- Při každé příležitosti používejte mnoho rozličně velkých a barevných typů písma. Čitelnost se tím enormně zlepší, vy dosáhnete větší pozornosti, více čtenářů, kteří se rádi dají inspirovat tím, jaké všechny barvy ještě existují. Pokud písmo bude ještě i blikat, jejich radost bude nekonečná.