Vylepšený generátor reklamních odkazů
Máte vlastní www stránky? Jsou jejich součástí odkazy na „spřátelené“ stránky? A je jich už tolik, že vám zabírají místo? Pokud odpověď na tyto tři otázky zní ano, bude se vám možná hodit následující vylepšený generátor náhodných odkazů.
Řečeno jazykem televizní reklamy: „Běžný“ generátor odkazů používá pro výběr pouze náhodu, zatímco tento „vylepšený“ generátor umožňuje navíc jednotlivým odkazům přiřadit jejich váhu – tedy upravit pravděpodobnost, s jakou se budou na stránce objevovat. Podívejme se nejdříve na jednoduchý příklad:
V předchozím odstavci byste měli vidět několik odkazů, náhodně generovaných z předem zadaného pole. Jednotlivým odkazům je přiřazena pravděpodobnost, s jakou se mají objevovat: pokud zkusíte několikrát obnovit (reload) tuto stránku, odkazy se pravděpodobně změní; nejčastěji by se však měly objevovat odkazy na Yahoo, Google a Altavistu.
Nyní k samotnému kódu. Potřebujeme především nějaká vstupní data, proto si nejprve pomocí konstruktoru CreateArray vytvoříme 3 pole se vstupními údaji:
|
Pokračujeme dále, jedno pole bude obsahovat cílová URL, druhé nadpisy nad generovanými odkazy a třetí pravděpodobnost (váhu) dotyčných odkazů:
|
Váha v posledním z polí je celé číslo větší nebo rovné jedné – nejedná se o procenta, můžeme tedy zadat váhu např. 500. Platí, že čím větší váha, tím větší je pravděpodobnost, že se daný odkaz (tím se rozumí odkaz se stejným indexem v poli ArrayURLs) na stránce objeví.
Dále budeme potřebovat jednu pomocnou proměnnou – nebo spíše konstantu. Ta udává, kolik odkazů se má maximálně zobrazit:
|
Protože generování odkazů je náhodné, napíšeme si pro naše pohodlí ještě upravený generátor náhodných čísel. Vrací celé číslo v rozmezí 1..num, kde num je parametr na vstupu funkce:
|
Největší díl práce vykoná následující funkce createBanners(). Ta provede na základě náhodného klíče a váhy výběr a vypsání několika odkazů. Zde je její kód:
|
Funkce nejprve do pomocné proměnné weightSum sečte sumu všech vah jednotlivých odkazů (takový údaj potřebujeme pro výpočet pravděpodobnosti zobrazení jednoho každého odkazu). Poté ve smyčce prochází všechny odkazy a u každého (pomocí generátoru náhodných čísel) rozhoduje o jeho zobrazení. Zároveň je maximální počet zobrazených odkazů omezen za použití pomocné proměnné written. Vybrané odkazy jsou vypisovány ve standardním tvaru; výpis lze samozřejmě upravit např. o vlastnost target či jiné atributy.
Na závěr – v místě, kde budeme chtít odkazy zobrazit – zavoláme funkci createBanners():
|
Jak je z uvedeného dobře vidět, kód se po malé úpravě hodí i k náhodnému zobrazení odkazů ve formě obrázků – bannerů. Nehodí se však k zobrazení bannerů výměnných sítí typu Billboard či Mr.Lin(x) – ty jsou komplikovanější a používají vlastní JavaScript.
Uvedený kód dále nezaručuje přesné procento zobrazení pro jednotlivé odkazy. Byl psán s ohledem na maximální jednoduchost: pokud si někdo dá práci a spočítá statistické procento zobrazení u jednotlivých odkazů, zjistí, že odkazy na konci pole jsou poněkud znevýhodněny. Kód rovněž nezaručuje, že se zobrazí přesně iWriteMax odkazů: někdy se jich může zobrazit méně, v extrémním případě dokonce žádný. Pro běžné použití však – domnívám se – vcelku postačuje.
A to je pro tentokrát vše, přeji vám příjemný den.
Starší komentáře ke článku
Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.
Mohlo by vás také zajímat
-
Jak chránit webové stránky před Web/AI Scrapingem
27. listopadu 2024 -
Regulace digitálních služeb: Co přináší nové nařízení DSA?
20. února 2024 -
Nejlevnější VPS: To je nový Cloud Server Mini od ZonerCloud
4. června 2024
Nejnovější
-
Jak rozšířit úložiště Macu za pětinovou cenu?
16. prosince 2024 -
Nové trendy v doménách pro osobní projekty – DIY, LIVING a LIFESTYLE
9. prosince 2024 -
Jak chránit webové stránky před Web/AI Scrapingem
27. listopadu 2024 -
Jaký monitor je nejlepší k novému Macu Mini?
25. listopadu 2024