Reklama, webdesign a inspirace 4.

17. října 2002

Víte, jak zaujmout v banneru jednotlivce nebo naopak dav? Ukáži vám, že i profesionální práci může zkazit nuance. Zapomenout pak můžete v opojení nad „absolutním“ webem. Nakonec získáte přehled nebo naopak drobný chaos mezi experimenty.

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Pro dnešek jsem pro vás připravil dva příjemné bannery. Oba mají nápad a oba jsou dobře zpracované.

První z nich si vystačil se třemi výraznými barvami, díky kterým i přes delší animaci nepřesáhl 14 kB. Proužek je upoutávkou na internetovou databázi umělců a jde na to docela rafinovaným způsobem. Z řady zdánlivě stejných lidí vybere jednoho člověka (procházení osob je vizuálně velmi výrazné), ke kterému se chová jako byste to byl vy. Přímým oslovením vás doslova přesvědčí o vaší kreativitě a vzbudí tak v člověku přirozenou pýchu. Získá tak na několik okamžiků vaší pozornost a mezitím vám jasně řekne, že na vás čeká skvělá příležitost. Stačí přece kliknout… ;o)

Druhý banner je poněkud jiný. Zatímco první byl jasně zacílen na určitou skupinu (umělci a kreativní lidé), druhý musí oslovit co nejširší spektrum osob. To je poměrně náročný úkol a pokud se jedná o ekologii, tak je ještě ožehavější. Banner byl součástí kampaně na záchranu severoamerických lesů proti Bushovým arogantním snahám o industrializaci Aljašky. Jde na to neskutečně názorně. Předkládá otázku, na níž odpovídá jednoduchou animací s buldozerem, který odváží stromy pryč. Vzápětí na otázku inteligentně odpovídá. Skvělé je, jak se v závěru pod nápisem ‚click here‚ objevuje sugestivní doplnění ‚make your voice heard‚. Výborně vymyšlený koncept.

Flashové bannery

Tento flashový banner patří do skupiny těch proužků, které by stály za ještě trochu námahy. Byly by pak minimálně o sto procent lepší. Nicméně vybral jsem ho proto, že demonstruje dobrý způsob, jak koncipovat reklamu na luxusní značkové zboží. Velmi příjemné jemné odstíny, oku lahodící ukázka několika kusů, žádná agresivita, žádný spěch. Vadí mi na něm ale přechod mezi koncem a dalším začátkem. Kdyby byl přechod jemnější a všechny animace ještě o něco pomalejší, určitě by tento banner jedině získal.

Alternativní scéna

Asi si budete myslet, že jsem si spletl místo, když zde budu psát o webu. Ale ne, nespletl. Budu zde, v části o alternativní reklamě, psát o webu právě proto, že je typickou ukázkou reklamy, která nemusí být jenom animovaný obrázek na stránce.

Web je internetovou tváří vodky Absolut, jejíž známé kampaně jsou právě na slově absolut postavené. Je to prezentace, která má za cíl jedinou věc: upevňovat, upevňovat a upevňovat značku. Na můj vkus je stránka docela přeplácaná, ale na druhou stranu toho zde najdete skutečně mnoho. Za shlédnutí stojí hlavně proslulé reklamy.

Webdesign

RustBoy

Na adrese RustBoy.com najdete stránky o stejnojmenném filmu. Je to klasický ‚web o filmu‘. Obsahově se nijak lepšímu průměru nevymyká. Zaujala mne ale přehlednost a velmi příjemné ovládání. Návštěvník nemusí přemýšlet kde, co, jak. Vše je po ruce a navzdory tomu, že mají stránky několik úrovní, vždy víte, kde jste. Co se týče designu, tak mi přijde velmi decentní a vhodný. Pro prohlížení je třeba Flash 4 a QuickTime.

Zajímavosti

SymmetryLab

SymmetryLab je experimentální místo, které je plné nejrůznějších… věcí. Nenapadá mě aspoň jiný výraz, kterým bych mohl označit vizualizaci různých procesů z různých oborů. Nechám tedy pokusů o nějaký podrobnější popis a pouze vám doporučím prvky Newton, Machine a Attraction. Příjemnou zábavu a krásný den!

Štítky: Články

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *