První Dobrý web v Čechách

20. října 2003

Tak co, kdy budete slavit Vánoce? Cože, 24. prosince? Tak to jste buď zaspali dobu, nebo nepatříte mezi vyvolené. Každý pravověrný webdesignér v tomto kraji bude už provždy slavit koncem září. Koncem letošního září se totiž objevil první Dobrý web v naší zemi, by zvěstoval světlejší budoucnost nás všech!

Promiňte, trochu jsem si zabásnil, ale uznejte, že takovou příležitost jsem přeci nemohl propásnout. Co se tedy skutečně stalo? Dne 25. září 2003 se objevil Dobrý web, společný projekt Internet Info s. r. o., zastupované vedoucím manažerem Davidem Špinarem, a Marka Prokopa, coby odborného garanta. Jde vlastně o poradenské centrum, jehož cílem je poskytovat služby v oblasti analýzy a poradenství pro web na skutečně odborné úrovni. A když říkám na odborné úrovni, tak tím myslím, že se zde opravdu nabízí to nejlepší, co lze u nás v oboru získat, navíc takříkajíc pod jednou střechou.

Úvodní stránka www.dobryweb.cz z 19. října 2003
www.dobryweb.cz, 19. 10. 2003 (plná velikost, cca 75 kB)

Poradenské centrum Dobrý web nabízí zprostředkování informací a služeb, které by měly vést k lepšímu zhodnocení nemalých prostředků, jež se dnes do internetových prezentací investují. Výhodou by měl být především komplexní a ucelený přístup, od počáteční analýzy přes konzultace až k cílovým doporučením a pomoci při jejich aplikaci. Během celého procesu slibují odborníci z Dobrého webu individuální přístup a zohlednění požadavků zákazníka – nemělo by se vám tedy stát, že by vám kdosi neznámý začal vnucovat cosi, o čem nemáte ani ponětí a nevíte, k čemu to bude dobré.

Dobrý web však nenabízí své služby jen zazobaným firmám. Jak se zdá, hodlá se stát ústředním zdrojem informací pro oblasti optimalizace stránek, použitelnosti a přístupnosti u nás. Postupně shromažďuje kvalitní nástroje, z nichž alespoň část zpřístupní široké veřejnosti, čímž naplní sen všech dobrých marketérů – strategii založenou na kvalitním obsahu. Dobrou vůli v tomto směru už projevil Marek Prokop uspořádáním neplaceného semináře, nazvaného Poslední středa, právě na téma marketingu obsahem. (Bohužel, stačilo chvilkové zaváhání nad registrací, způsobené nejasností v mém pracovním programu, a už jsem se na něj nedostal…)

Já osobně vznik projektu Dobrý web upřímně vítám. Jde o mimořádný počin, alespoň u nás. Konečně se snad dočkáme pozvednutí kvalit internetových prezentací velkých firem, což by mohlo následně přinést kvalitativní skok v celé naší jazykové oblasti a snad zahájit novou vlnu zájmu o internet, potažmo webdesign. Ocenění by tak konečně došli ti, kteří své práci věnují nejen tělo, ale i duši.

Podle mého náhledu, Interval.cz a Dobrý web mají společný cíl v posilování kvality našeho webdesignu, prosazovaný odlišnými prostředky. V době, kdy jsem s několika přáteli nad něčím podobným uvažoval, nebyla pro vznik takového projektu vhodná doba. Nyní se tedy alespoň vynasnažím navázat do budoucna oboustranně prospěšnou spolupráci. Snad konečně nadešla doba pro návrat zlatých českých ručiček na světovou scénu, kdo ví?

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Štítky: Články

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *