Macromedia FLASH 4 – znalostní kvíz
Jedním ze způsobů, jak udělat stránky na Internetu více přitažlivé pro uživatele, je udělat je více interaktivní. Jedním z velmi interaktivních prvků, kterým můžete vaše stránky oživit je „znalostní kvíz“, který do stránky vložíte. V dnešním článku se naučíme, jak takový jednoduchý „znalostní kvíz“ vytvořit.
Princip fungování takového kvízu je velice jednoduchý. Animace se skládá z několika snímků – z tolika, kolik otázek budete pokládat a z jednoho, kde se zobrazí výsledek. V každém snímku se nachází několik tlačítek, přičemž vždy pouze jedno přičte do určité proměnné další bod a poté zobrazí následující snímek. Ostatní tlačítka pouze přejdou na další snímek. V posledním snímku se nachází textové pole, které zobrazí proměnnou, které je přiřazen výsledný počet správných odpovědí.
Nejdříve vytvořte novou scénu o velikosti 300 x 150 px (CTRL+M) a dle obrázku vytvořte v této scéně čtyři vrstvy. V první vrstvě se bude nacházet pouze pozadí a v druhé nadpis "znalostní kvíz FLASH". Obsah těchto dvou vrstev se v průběhu animace nebude měnit a nebude zde umístěn ani žádný klíčový snímek.
Vytvořte další vrstvu a pojmenujte ji např. "obsah". V této vrstvě se budou nacházet otázky a možností odpovědí. Každý snímek této vrstvy bude klíčový a bude se v něm měnit obsah. Ještě než začnete psát kvízové otázky je třeba si vytvořit tlačítko, které bude umístěno vedle odpovědí.
Vytvořte si tedy nový symbol (CTRL+F8, Button) a pojmenujte jej "click". Vytvořte zde kolečko s černým okrajem a modrou barvou výplně. Do všech poloh vložte klíčové snímky a v poloze OVER zvětšete kolečko na 130% a kbelikem vyplňte vnitřek kolečka zelenou barvou. V poloze DOWN ponechte původní velikost a pouze vyplňte vnitřek zelenou barvou.
Přepněte se zpět do hlavní scény a do prvního snímku vložte následující akci:
|
Tato akce zastaví animaci na prvním snímku a stanový proměnnou "odpoved" a nastaví je hodnotu na nulu. Tato proměnná bude vyjadřovat počet správných odpovědí.
Nyní si otevřete si knihovnu (CTRL+L) a přetáhněte do scény tlačítko na místo, kde se bude nacházet odpověď. Tlačítko pak zduplikujte (CTRL+D) a umístěte jej na místo další odpovědi a pak ještě jednou. Nyní můžete napsat do scény první otázku a k tlačítkům svoje odpovědi. Do tlačítka se správnou odpovědí vložte (klikněte pravým tlačítkem na objekt a zvolte z nabídky Properties a dále záložku Actions) tuto akci:
|
Tato akce způsobí přičtení hodnoty 1 do proměnné "odpoved" a zároveň posune animaci a snímek dále. Do dalších dvou tlačítek se "špatnou odpovědí" vložte násleující akci:
|
Tato akce pouze posune animaci o snímek dále na další otázku.
Nyní vložte do vrstvy "obsah" další čtyři klíčové snímky. V druhém, třetím a čtvrtém snímku pouze změňte otázku a možnosti odpovědí. Zároveň můžete editovat akce na tlačítkách, aby se odpověď nenacházela pořád na stejném místě.
Do posledního snímku vložte větu: "počet správných odpovědí je:" a za ni umístěte textové pole, kterému přiřadíte jméno "odpoved". V tomto poli se bude zobrazovat výsledný počet správných odpovědí. Dále vytvořte Movie Clip (CTRL+F8), pojmenujte jej "odpoved" a vytvořte v něm 6 klíčových snímků. Do druhého snímu vložte větu: "Gratuluji! Velmi dobré znalosti", do třetího: "Docela to ujde, ale je co zlepšovat!", do čvrtého: "FLASH umíš tak zpoloviny.", do pátého: "Znalosti nic moc, chce to učit se!" a do šestého: "Hrůza! Všechny návody si přečti ještě jednou!". První snímek nechte prázdný a pouze do něj vložte akci: "Stop". Nyní se přepněte zpět do hlavní scény a přetáhněte objekt "odpoved" do pátého snímku hlavní scény. klikněte na něj pravým tlačítkem, zvolte Properties a vložte Instace Name: odpoved.
Do posledního snímku animace vložte následující akci (CTRL+F):
|
Tato akce vyhodnotí počet správných odpovědí a podle se toho přepne na příslušný snímek movie clipu "odpoved".
Tím je znalostní kvíz ve FLASH prakticky hotov a vy máte možnost jako vždy stáhnout si zdrojový soubor pro bližší prozkoumání.
Mohlo by vás také zajímat
-
Aktualizujete svoji .NET webovou aplikaci? Může se hodit app_offline.htm
10. července 2024 -
AI v programování: Jak používat GitHub Copilot (část 2)
19. února 2024 -
Jak rozšířit úložiště Macu za pětinovou cenu?
16. prosince 2024
Nejnovější
-
Jak rozšířit úložiště Macu za pětinovou cenu?
16. prosince 2024 -
Nové trendy v doménách pro osobní projekty – DIY, LIVING a LIFESTYLE
9. prosince 2024 -
Jak chránit webové stránky před Web/AI Scrapingem
27. listopadu 2024 -
Jaký monitor je nejlepší k novému Macu Mini?
25. listopadu 2024