Kam se posunula česká e-commerce za posledních 10 let?
Česká e-commerce si na rozdíl od mnoha jiných segmentů ekonomiky nemá na co stěžovat. 15% meziroční růst obratu internetového obchodování proti stagnaci maloobchodních tržeb za poslední rok je důkazem síly českého online podnikání. Přes 3,5 milionu pravidelně nakupujících, celkové tržby zrealizované na internetu ve výši zhruba 43 mld. Kč (rok 2012) podporují masivní nárůst tohoto segmentu.
Jaká byla ale jeho historie? Od vyskakujících a blikajících pop-up oken po responzivní design a zapojení mobilních telefonů a tabletů. Od prvního e-shopu Vltava.cz, který seznámil českou veřejnost s možností nakupování na internetu, po 35 000 tisíc e-shopů, dominantní postavení cenových vyhledávačů, trvalá obliba osobního odběru a rozvoj výdejních míst. Ale také klesající průměrná objednávka, boj o opakovaný nákup a využívání sofistikovaných systémů typu Adform či Silverpop. Přibližování klasického kamenného obchodování a e-commerce v multikanálový prodej a prodej potravin online.
Statistický přehled uplynulé „e-dekády“ připravila společnost Acomware.
Zdroj: m-journal.cz/.
Mohlo by vás také zajímat
-
Gaming na HDR monitoru: Stojí to za to?
12. srpna 2024 -
Certifikáty Entrust ztratí důvěru Google Chrome
8. července 2024 -
Aukce CZ domén: Jak vydražit expirovanou CZ doménu?
12. června 2024
Nejnovější
-
Jak rozšířit úložiště Macu za pětinovou cenu?
16. prosince 2024 -
Nové trendy v doménách pro osobní projekty – DIY, LIVING a LIFESTYLE
9. prosince 2024 -
Jak chránit webové stránky před Web/AI Scrapingem
27. listopadu 2024 -
Jaký monitor je nejlepší k novému Macu Mini?
25. listopadu 2024
Franta
Kvě 29, 2013 v 17:14Hlavně přibylo (českého) spamu a šmelině se „slevami“.
Kam se posunula česká e-commerce za posledních 10 let? | Dobré zprávy
Zář 28, 2013 v 6:49[…] zhruba 43 mld. Kč (rok 2012) podporují masivní nárůst tohoto […]Interval.cz Post navigation← Nové domy pro Staroměstské náměstí (Jiří Stratil)Redakční systém […]