Jak na načítání bitmap do Flashe

14. února 2002

Pokud chcete propojit Flash s tlačítky a s bitmapovými obrázky, není právě nejideálnější využít přímou cestu. Zkuste na to ale jít z jiné strany – přes HTML.

Pro dnešní ukázku můžete využít stávajícího nastavení Flashe a proto rovnou přistoupíme k tvorbě jednotlivých prvků.

Pomocí nástroje Čtverec (R) nakreslete obdélník. Pomocí nástroje Šipka (V) označte celý obdélník. Klávesou F8 z něj vytvořte nový objekt, který pojmenujte Tlačítko. V panelu Instance (Ctrl+I) ho zároveň pojmenujte modre.

Novy objekt

Pravým tlačítkem myši nad touto instancí vyvolejte panel pro vkládání Actionscriptu nebo si ve stejném panelu vyberte šipku, čímž otevřete stejné okénko a zadáte následující kód:

on (rollOver) {
getURL („foto1.gif“, „foto“);
}

Instance

Při najetí kurzorem myši nad dané tlačítko se spustí následující akce: Do rámce jménem foto bude umístěn následující např. obrázek foto1.gif.

Výše uvedeným postupem si můžete připravit další tlačítka, kde dojde k jediné podstatné změně. Pod každým tlačítkem umístíte jiné volání bitmapového souboru foto2.gif, foto3.gif atd.

Současně s SWF si vygenerujte i HTML soubor pomocí Publish settings (Ctrl+Shift+F12). K editaci tohoto HTML souboru můžete použít klasický zápisník Notepad nebo jiný vlastní editor. Zdrojový soubor upravíte podle následujícího schématu a vložíte příkaz iframe:

<HTML&gt
<HEAD&gt
<TITLE&gtukazka</TITLE&gt
</head&gt
<body&gt
<OBJECT&gt …. zdrojový kód Flash … </OBJECT&gt
<iframe name=“foto“ src=“foto.gif“ width=“300″ height=“300″ marginheight=“0″ marginwidth=“0″ scrolling=“no“ frameborder=“0″&gt
</iframe&gt

</body&gt
</html&gt

Na praktické využití tohoto článku se můžete podívat také zde. Pro vlastní prostudování připojuji i zdrojové soubory, které si můžete stáhnout zde

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *