Jak na načítání bitmap do Flashe
Pokud chcete propojit Flash s tlačítky a s bitmapovými obrázky, není právě nejideálnější využít přímou cestu. Zkuste na to ale jít z jiné strany – přes HTML.
Pro dnešní ukázku můžete využít stávajícího nastavení Flashe a proto rovnou přistoupíme k tvorbě jednotlivých prvků.
Pomocí nástroje Čtverec (R) nakreslete obdélník. Pomocí nástroje Šipka (V) označte celý obdélník. Klávesou F8 z něj vytvořte nový objekt, který pojmenujte Tlačítko. V panelu Instance (Ctrl+I) ho zároveň pojmenujte modre.
Pravým tlačítkem myši nad touto instancí vyvolejte panel pro vkládání Actionscriptu nebo si ve stejném panelu vyberte šipku, čímž otevřete stejné okénko a zadáte následující kód:
|
Při najetí kurzorem myši nad dané tlačítko se spustí následující akce: Do rámce jménem foto bude umístěn následující např. obrázek foto1.gif.
Výše uvedeným postupem si můžete připravit další tlačítka, kde dojde k jediné podstatné změně. Pod každým tlačítkem umístíte jiné volání bitmapového souboru foto2.gif, foto3.gif atd.
Současně s SWF si vygenerujte i HTML soubor pomocí Publish settings (Ctrl+Shift+F12). K editaci tohoto HTML souboru můžete použít klasický zápisník Notepad nebo jiný vlastní editor. Zdrojový soubor upravíte podle následujícího schématu a vložíte příkaz iframe:
|
Na praktické využití tohoto článku se můžete podívat také zde. Pro vlastní prostudování připojuji i zdrojové soubory, které si můžete stáhnout zde
Starší komentáře ke článku
Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.
Mohlo by vás také zajímat
-
-
Nové trendy v doménách pro osobní projekty – DIY, LIVING a LIFESTYLE
9. prosince 2024 -
-
Globální výpadek IT systémů: Může za to jediná aktualizace
19. července 2024
Nejnovější
-
-
-
LAMP VPS: Rychlé a efektivní nasazení webových aplikací
6. února 2025 -
OpenAI zpřístupnilo ChatGPT Search všem uživatelům
6. února 2025