V letošním roce jste si mohli všimnout několika bezpečnostních problému u Flashe. Jako první zareagoval na danou situaci Apple a Mozilla, která ve svém prohlížeči Firefox vypla Flash úplně. Nyní se přidal i Google, který v Chrome až na několik výjimek vypne podporu také. V Chromu zůstanou funkční pouze ověřené prvky stránek jako jsou prohlížeče videí apod.
Důležitá zpráva je to především pro inzerenty používající tento formát. Flash byl totiž velmi oblíbeným nástrojem k tvorbě bannerů a reklamních prvků. Po 1.9. se tyto bannery zobrazí pouze na vyžádání. Nejspíše to tedy znamená definitivní konec flashových bannerů, které měly za cíl zaujmout uživatele internetu v několika milisekundách.
Co to znamená pro inzerenty?
Většina inzerentů nejspíše opustila bannery vytvořené ve Flashi již po ukončení podpory ze strany Mozilly. Nicméně někteří mohou mít ještě některé opomenuté v reklamních systémech. Google adWords převede některé bannery vytvořené ve Flashi automaticky do formátu HTML5. Rozměry, které nejsou zcela běžné, případně překračují určitou velikost bude potřeba převést ručně. Detaily o převodu se dočtete na podpoře Google Adwords.
Po událostech z letošního roku jsou tyto kroky pochopitelné. Nicméně pro Flash je to obrovská rána, která se zřejmě podepíše na jeho urychleném odchodu ze scény. Apple nad ním zlomil hůl už dávno, nezobrazuje se na většině mobilních zařízení, a teď bude omezen i v nejrozšířenějším internetovém prohlížeči světa.
Mohlo by vás také zajímat
-
4 tipy, jak na efektivní úsporu při rozjezdu podnikání
3. ledna 2023 -
Nové AI modely od Open AI a Google
22. května 2024 -
Regulace digitálních služeb: Co přináší nové nařízení DSA?
20. února 2024
Nejnovější
-
Jak rozšířit úložiště Macu za pětinovou cenu?
16. prosince 2024 -
Nové trendy v doménách pro osobní projekty – DIY, LIVING a LIFESTYLE
9. prosince 2024 -
Jak chránit webové stránky před Web/AI Scrapingem
27. listopadu 2024 -
Jaký monitor je nejlepší k novému Macu Mini?
25. listopadu 2024