Archiv

K čemu slouží soubor global.asa?

17. března 2000

Jistě jste se již setkali s problémem, jak definovat začátek a konec webové aplikace. V prostředí Microsoft lze říci, že aplikace začíná poklepáním na ikonu a končí zavřením okna aplikace. Ale tohle

Úprava fotografií v Adobe Photoshopu

16. března 2000

Fotografie přímo svádějí k dalšímu zpracování. Každý má doma určitě více či méně fotek, které považuje za dobré a chtěl by s nimi zkusit popracovat, aby jim dal jinou tvář. Tento článek

Kaskádové styly – pseudotřídy se představují

15. března 2000

V minulém díle seriálu jsem naznačil, že dnes bude řeč o pseudotřídách, takže plním slib. Nebudu tady uvádět žádné právnicky přesné vysvětlení, co jsou to pseudotřídy, protože jejich význam snadno

Tipy a triky pro JavaScript 3.

15. března 2000

Další pokračování oblíbeného článku – dnes vám popíši, jak pomocí JavaScriptu aktivovat odkaz bez kliknutí, dále jak návštěvníkovi poděkovat při uzavření okna prohlížeče (využívají xxx servery), jak vybrat a odeslat

Jak a k čemu využít XML?

14. března 2000

Můžu již dnes využít XML? Není to nákladné? Nebudu mít nějaké problémy? A co tím vlastně získám? Na tyto otázky bych vám chtěl dát dnes odpovědi. Článek obsahuje i praktický

Adobe LiveMotion 1 – FLASH killer?

14. března 2000

LiveMotion je novým produktem firmy Adobe a má být přímou konkurencí pro Macromedia FLASH 4 ve tvorbě vektorových animací. Někteří tento produkt nazývají FLASH killer – zaslouží si Adobe LiveMotion

Macromedia FLASH 4 – načtení textu z externího souboru

13. března 2000

V dnešním díle si ukážeme jak načíst do FLASH animace text z externího souboru, což se dá využít k úpravám jednoduchých textů bez nutnosti editace zdrojového FLA souboru.

Soft Lite ScriptWorx 4.0 – mix pro všechno

10. března 2000

Stále hledáte nějaký editor, který by byl vhodný nejenom pro editaci HTML kódu, ale který by vám navíc ulehčil editaci kaskádovacích stylů, JavaScriptu či ASP? Program Soft Lite ScriptWorx 4

JavaScript – objektová smršť

9. března 2000

Vážení čtenáři, nyní se scházíme u třetího dílu seriálu o JavaScriptu. O JavaScriptu se dá říci, že je objektový. Slovo objektový jazyk, nebo objektově orientovaný se používá v poslední době hodně

Kaskádové styly – formátujeme texty

8. března 2000

V předchozích dílech seriálu jsem podrobně popsal, jak se nastavují fonty, velikost písma, a další vlastnosti. Z hlediska práce s textem ještě velmi chybí popsat možnosti zarovnávání textu doleva, na střed, doprava

Tipy a triky pro JavaScript 2.

7. března 2000

Další pokračování oblíbeného článku – dnes vám popíši, jak pomocí JavaScriptu automaticky vypsat čas poslední modifikace dokumentu s přesností na jednu vteřinu, dále totéž, ale s přesností na jeden den. Dále dokážete

Macromedia FLASH 4 – otevření nového okna

6. března 2000

V dnešním díle pravidelného seriálu o Macromedia Flash si ukážeme, jak pomocí FLASH můžete otevřít nové okno prohlížeče s předem nadefinovanými parametry.

Tipy a triky pro JavaScript 1.

3. března 2000

JavaScript se dá využít k mnoha věcem – v tomto článku vám popíši několik tipů ohledně tvorby JavaScriptu – jednoduchá navigace, zaheslovaná stránka, vkládání náhodných tipů do stránky a nové okno, které

JavaScript – otvíráme okna, značka SCRIPT

2. března 2000

V tomto díle si budeme povídat o oknech v JavaScriptu. V JavaScriptu se to totiž okny jenom hemží, a práce s okny je oblíbenou hračkou pro mnoho autorů stránek. V minulém díle jsme si

Kaskádové styly – kouzelné třídy

1. března 2000

Pokud jste alespoň zběžně přečetli minulé díly o CSS, jste již dostatečně schopní používat kaskádové styly CSS v praxi. Proto se dnes budu zabývat třídami a v příštím díle pseudotřídami, což je