Archiv

Dreamweaver 3.0 – práce s tabulkami

12. října 2000

V další kapitole našeho seriálu se ponoříme do tvorby vlastního dokumentu. Ukážeme si, jak se vytváří ve vizuálním editoru Dreamweaver 3.0 základní element každé stránky – tabulka.

JavaScript – úvod do proměnných

11. října 2000

Na Intervalu jsem v poslední době vydal několik článků, které popisují různé datové typy JavaScriptu. Dnes si budeme vyprávět o tom, co jsou to proměnné a jak se v JavaScriptu chovají. Tento

Využití základních funkcí v Macromedia Flash 5 – movie, datum, čas

10. října 2000

Do Macromedia Flash 5 byly zabudovány nové funkce, které Vám umožní například zjistit aktuální datum a čas nebo velmi přesně určit některé informace o velikosti animace. Dnes si tedy ukážeme,

SQL – vnořené dotazy

9. října 2000

Vnořené dotazy využijeme tam, kde potřebujeme získat nějaké informace na základě jiných údajů uložených v databázi. V tomto díle si povíme, jak nám mohou být vnořené dotazy užitečné. Zmíním se o zásadách,

W3schools a škola pro webmastery

6. října 2000

Jste webmaster a potřebujete si rychle najít syntaxi nebo ukázky HTML, CSS, DHTML, XHTML, WML, WAP, XML, XSL, DTD, VBScript, JavaScript, ASP, WMLScript, či SQL? Nebo potřebujete vidět nějaké hotové

JavaScript – logický datový typ

5. října 2000

Na Intervalu jste si mohli přečíst několik článků, které se týkají datových typů v JavaScriptu. Dnešní pojednání podrobněji popisuje práci s logickým datovým typem. Jde o článek především pro začátečníky v JavaScriptu.

Ako dostať čas a dátum do FLASH?

4. října 2000

Často sa stretávame s otázkou, či sa dá nejakým spôsobom zobraziť čas a dátum. A tak vám prinášame dnešný článok, v ktorom si ukážeme sa dá vo FLASHi (4) jednoduchým spôsobom zobraziť

JavaScript a hledání v roletovém menu

3. října 2000

JavaScript je vcelku silný pomocník pro lidi píšící webové aplikace a lze pomocí něj uživateli zpříjemnit práci a ne jenom nechat vyskakovat mraky nových okének. Jedna taková užitečná věcička, kterou

Macromedia FLASH 4 a hraní na klavír

3. října 2000

Umožněte návštěvníkům vašich stránek zahrát si jejich oblíbenou písničku! V  dnešním díle se naučíme vytvořit jednoduchý klavír ve FLASH, který bude přehrávat zadané tóny buď pomocí stisknutí příslušných kláves anebo

SQL – skládání dotazů

2. října 2000

Dnešní díl budu věnovat různým typům skládání SQL dotazů. S výstupními řádky můžeme provádět sjednocení, průnik, nebo rozdíl (resp. doplněk). Řekneme si, jaké zásady při psaní skládaných dotazů musíme dodržovat a

Dreamweaver 3.0 – správa projektu

2. října 2000

Síla programu Dreamweaveru spočívá především v jeho komplexnosti – všechny důležité funkci pro tvorbu a správu website máte na jednom místě. V následujích řádcích se vám pokusím osvětlit základy správy webového sídla

PHP Builder pro všechny

29. září 2000

S pátkem k vám přichází další WebTIP. Připravil jsem si pro vás povídání o informačním serveru, který je zaměřen na programování v PHP a vše, co s tím souvisí. Tyto stránky nejsou určeny

Photoshop 6 – efekty a další drobnosti

29. září 2000

Když Photoshop 5.5 přišel s vrstevnými efekty, mnoho uživatelů to kvitovalo s povděkem, protože tento nástroj skutečně velmi urychlil a zjednodušil práci např. se stíny. Někomu (mně) vadilo možná trochu kostrbaté ovládání,

Efekt létající kuličky v Macromedia Flash 4

28. září 2000

V dnešním příkladě se naučíme vytvořit efekt létající kuličky, která se bude odrážet od ohraničení animace. Počátečním impulsem pro pohyb kuličky bude její uchopení a tažení myší. Vytvoření této animace

Photoshop 6 – práce s textem a vrstvami

27. září 2000

V dnešním pokračování popisu novinek Photoshopu 6 se zaměříme především na práci s textem, která doznala mnoha opravdu podstatných vylepšení. Něco si také povíme o novinkách pro práci s vrstvami, které přinesly