Archiv
ActionScript 2.0 – čo dokáže koliesko myši
ActionScript 2.0 so sebou prináša aj nové preddefinované triedy a objekty, ktoré na jednej strane uľahčujú prácu programátorom a na strane druhej spríjemňujú ovládanie flashových animácií a aplikácií užívateľom. V tomto článku si povieme o ovládaní
Kurz SVG – vyplňování 2.
V předchozím článku jsme si probrali základy vyplňování vektorových objektů ve Scalable Vektor Graphics. Tentokrát se budeme věnovat té zajímavější části tématu – přechodům barev, používání textur a nastavování průhlednosti objektů.
Píšeme pro web – cíle a formy textu na webu
Ještě než webový copywriter sedne za klávesnici, čeká ho náročná příprava a mnohá obtížná rozhodnutí. Dvě věci však musí být jasné už od začátku – účel textu a jeho umístění či forma.
Kompletní průvodce XSLT – jmenné prostory
Dosud jsme pracovali s dokumenty bez definovaného jmenného prostoru a naše výsledné dokumenty na tom byly stejně. S tím si ovšem v praxi nevystačíme, takže brzy narazíme na nutnost tuto problematiku řešit. Přitom však
PPWizard – pokročilá makra, podmínky a standardní definice
V tomto článku se budeme věnovat pokročilejším makrům. Naučíte se také používat jednoduché podmínky a pracovat se standardními definicemi. Získáte tak nezbytné dovednosti pro tvorbu jednoduchých navigačních menu s vyznačením aktuální polohy.
Stránkování v ovládacím prvku DataGrid bez použití PostBack
Dovedu si představit, jak řadě uživatelů jde na nervy PostBack u aplikací napsaných v dotNETu. Tento způsob reakce na uživatelské akce sice velice usnadňuje práci programátora, ale díky uživatelům vypínajícím si JavaScript
Transformace dat z databáze pomocí XSL v .NET jednoduše
V jisté diskuzi jsem narazil na dotaz, zda je možné transformovat data uložená v databázi pomocí XSL. To sice přímo možné není, ale platforma .NET je tak silně spjata s XML, že není
Zpracování databázových dat přes XSLT v ASP
Každý ASP programátor jistě zná obvyklý způsob psaní webových databázových aplikací, při kterém se připojí k databázi, spuštěním dotazu získá data v Recordsetu, iterací je prochází, zpracovává a slepuje požadovaný HTML kód. Moderní
Kurz SVG – vyplňování 1.
Máte před sebou další článek, týkající se kreslení – jde o úvod do vybarvování a vyplňování vektorových tvarů, které jsme se naučili vytvářet v předchozích článcích. Tentokrát se budeme zabývat například hodnotami typu
SMIL – Timed Interactive Multimedia Extensions for HTML
Timed Interactive Multimedia Extensions for HTML, zkráceně HTML+TIME, je výsledkem spolupráce společností Microsoft, Macromedia, Compaq/Dec a Digital Renaissance. HTML+TIME je rozšířením SMILu do standardních prohlížečů, především Microsoft Internet Exploreru 5 a vyšších. Tento
Píšeme pro web – o síle slov
Dobrý text dokáže udělat z neúspěšného webu úspěšný. Dobrý text prodává zboží a zvyšuje návštěvnost stránek. Přesto je u nás řemeslo s anglickým názvem web copywriting – česky bychom ho nejspíš nazvali obchodní psaní