Štítek: Články
Implementační chyby v prohlížečích – double margin a peekaboo bug
V druhém článku ze série o implementačních chybách v prohlížečích poodhalíme dvě nejčastěji řešené chyby, vznikající v Internet Exploreru při použití plovoucích boxů. Jedná se o takzvaný „Peekaboo bug“ a problém dvojnásobného okraje (double margin).
Výroční zpráva Government Online 2003 – stagnace e-governmentu 2.
V tomto článku nahlédneme na další zajímavé statistky z výsledků celosvětový průzkumu firmy Taylor Nelson Sofres – zaměříme se zejména na údaje o demografické struktuře jednotlivých skupin uživatelů služeb e-governmentu a také na otázky, které se týkaly bezpečnosti poskytování dat po internetu.
Návrh aplikací v jazyce UML – rozšíření jazyka
Tématem tohoto článku jsou řízená rozšíření jazyka UML, která jsou posledními obecnými pravidly (mechanismy). V praxi se při navrhování různých typů aplikací neustále potýkáme s požadavkem na vyjádření netriviálních faktů, pro jejichž sémantiku není v jazyce UML přímá podpora. Řízená rozšíření překlenují propast
Šetříme si čas personalizací výchozí stránky prohlížeče
Každý moderní prohlížeč umožňuje nastavit si libovolnou stránku jako výchozí. Většinou zde máme nastavený formulář některého z vyhledávačů, vstupní stránku intranetu či projekt, na kterém právě pracujeme. Někdo může mít nastaven též formulář pro vstup na webové rozhraní emailového serveru nebo
Statistika přístupů v PHP – rozlišení a barevná hloubka
Statistiku přístupů v tomto článku doplníme o další informace čistě technického rázu. Upozorňuji, že zjištění rozlišení a barevné hloubky vyžaduje použití JavaScriptu, bez něj je získání těchto informací prakticky nemožné.
Fulltextové vyhľadávanie v MySQL – prax
V predchádzajúcom článku sme si vysvetlili teoretické základy používania fulltextu v MySQL. Tentoraz si ukážeme, ako takýto spôsob vyhľadávania uplatniť v praxi. No a na záver si zhodnotíme klady a zápory fulltextového vyhľadávania v MySQL.
PHP pro pokročilé – funkce pro práci s funkcemi
Tímto článkem bych rád začal sérii, která by se měla zabývat pokročilejšími technikami v PHP. Postupně probereme funkce pro práci s třídami, objekty, ukážeme si použití COM a Windows API, a také si rozebereme některé méně známé knihovny. V tomto článku vám předvedu několik tipů pro
Java a 3D grafika – primitiva
Jsou situace, kdy potřebujeme zobrazovat složité objekty reálného světa, které není možné vytvořit jinak než zadáním souřadnic jednotlivých vrcholů, na druhou stranu jsou však i situace, kdy jsou tělesa, která chceme zobrazovat, snadno matematicky definovatelná. Mezi taková patří například kužely, kvádry
ActionScript 2.0 – triedy
V predchádzajúcom článku sme si povedali o štruktúre písania tried v ActionScript 2.0. V tomto si povieme o jednotlivých bodoch štruktúry viac. Ako definovať správne triedu, cestu k triede, ako deklarovať triedu, jej metódy a vlastnosti…
Výuka internetových technologií na českých vysokých školách
Pokud se rozhodujete, zda studovat na vysoké škole, a chcete se zaměřit na internetové technologie a tvorbu webových aplikací, bude vás jistě zajímat, jak to s výukou těchto předmětů u nás vypadá. Článek je současně i zamyšlením nad tím, jakým směrem by se výuka v této
Výběr jazyka jako server control s vyhledáváním v ASP.NET
V tomto článku vytvoříme serverový ovládací prvek, pomocí kterého poskytneme uživateli možnost výběru jazyka. A protože je seznam jednotlivých jazyků opravdu dlouhý, zároveň jej vybavíme schopností vyhledávání, kterou jsme popsali v jednom z předchozích článků v rubrice o JavaScriptu.