Starší komentáře ke článku: SEO - Search Engine Optimization

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 12.8.2003 0:25:11

Pokud se nepletu to je nejaky renonc. Alt bere google v potaz jen v pripade ze je element img v elementu a, v opacnem pripade ho ignoruje. A pro ceskou krajiny ponekud vice relevantni Jyxo pak alt ignoruje uplne.

Mimochodem je uz po pulnoci tak doufam ze blabolismus me uz opustil :)

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 12.8.2003 9:56:51

Prosba autorovi: můžete přidat více informací k tomu, co uvádíte v článku? Cituji:
Language – zaručuje zobrazení textu ve správném kódování. Proto je jeho uvedení velmi důležité i bez jakékoliv SEO optimalizace.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 12.8.2003 14:34:47

Myslel jsem, ze nutnost pouziti language je vseobecne jasna. Jinak uvadim odkaz na clanek Mirka Kucery zde na Intervalu, kde uvadi nejcastejsi chyby webovych stranek:

<a href='http://interval.cz/clanek.asp?id=20' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?id=20</a>

Zdravi

Petr Weida

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Pastirik

Datum vložení: 21.8.2003 12:55:13

Nenasel jsem bohuzel zadnou referenci na parametr <Meta Name=Language>

Prosim, jake hodnoty nastavit pro cestinu, nebo slovencinu?
/Kvuli nastaveni jazykovy preferenci v Google./ Dekuji.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 21.8.2003 18:13:09

Čeština má kód 'cs', slovenština 'sk'.

Avatar

Autor komentáře: Spyros

Datum vložení: 25.8.2003 10:24:30

Zdar Ondrik.

Normalne si ma prekvapil cestinou aj otazkou, inak v xhtml referenciach najdes odpoved.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mižoch

Datum vložení: 12.8.2003 13:47:58

Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že <a href='http://www.stranka.cz' target='_blank'>http://www.stranka.cz</a> je nejlepší způsob zápisu. Vhodnější je <a href='http://www.stranka.cz/' target='_blank'>http://www.stranka.cz/</a> (tedy s lomítkem na konci).

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.8.2003 14:17:41

Omlouvám se, to je pravděpodobně chyba editačního makra, autor původně lomítka na konci měl.



BTW: Proč je ale lepší tam to lomítko dávat? Vždyť lomítko není součástí adresy webu, v citovaném případě vlastně odkazuje na kořenový adresář webu a (defaultní stránku v něm). Nemáte k tomu nějaké podrobnější info?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 12.8.2003 14:28:33

Mam pocit ze to tu nedavno nekde rozebiral vseved Kubecek ktery rikal ze to nejak setri praci serveru.

Osobne bych byl pro <a href='http://www.stranka.cz' target='_blank'>http://www.stranka.cz</a> jednoduse proto ze tak to napise vetsina lidi referujici o vasi strance - coz vam s ohledem na metodu konstrukce pageranku asi pomuze vic. Nebo hledat zpetne odkazy a kopat do nich at to opravi do vami pozadovane podoby.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.8.2003 14:50:08

Přesně tak to dělám já. Řekl bych, že už jsem si dopisoval s půlkou českého netu a nutil všechny změnit odkazy na Interval ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 12.8.2003 15:51:25

Spíš jde o to, že závisí na nastavení serveru, jestli vezme třeba jen <a href='http://www.stranka.cz/podstranka' target='_blank'>http://www.stranka.cz/podstranka</a> bez toho lomítka na konci. Už jsem se setkal se servery a stránkami, kde se po zadání pouze výše uvedeného zobrazila hláška, že stránka neexistuje (klasická 404), kdežto když jsem přidal nakonec lomítko, normálně to chodilo.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.8.2003 15:59:21

To, co popisujete Vy, je ovšem jiný případ. Totiž <a href='http://www.stranka.cz' target='_blank'>http://www.stranka.cz</a> je plně kvalifikovaná adresa webu/serveru, <a href='http://www.stranka.cz/' target='_blank'>http://www.stranka.cz/</a> není adresa webu, ale kořenového adresáře na něm, a <a href='http://www.stranka.cz/postranka/' target='_blank'>http://www.stranka.cz/postranka/</a> je adresa nějakého podadresáře, kde se bude hledat implicitní stránka. Pokud napíšete <a href='http://www.stranka.cz/podstranka' target='_blank'>http://www.stranka.cz/podstranka</a> může to server chápat tak, že mu zadáváte nějaký příkaz, nikoli že chcete obsah adresáře - takže třeba zavolá mod_rewrite a snaží se mu "podstranka" vnutit jako parametr. Setkal jsem se už s několika weby, na nichž běžely služby, pracující právě na tomto principu - když člověk přidal lomítko v domnění, že omylem vypadlo, celá služba se složila, respektive došlo jen hlášení o nenalezeném adresáři ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 12.8.2003 16:04:58

Máte pravdu :-) Na každém serveru jde nastavit, že se třeba <a href='http://www.stranka.cz/blabla' target='_blank'>http://www.stranka.cz/blabla</a> bude brát třeba jako <a href='http://www.stranka.cz/pepazdepa.htm?parametr=houskazrakouska' target='_blank'>http://www.stranka.cz/pepazdepa.htm?parametr=houskazrakouska</a>

Plno takovýchto "přesměrování" je na serverech, kde se nechce, aby se zobrazila "pravá" adresa stránky, např. u bankovnictví...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.8.2003 10:35:53

O to tu nejde, jde o to ze google vam to vyhodnoti jako ruzne strany takze ztracite pagerank.

Avatar

Autor komentáře: abc

Datum vložení: 23.8.2006 11:44:23

Nemáte pravdu, to lomítko je tam proto, že URL se dle definice skládá v tomto případě povinně z protokolu (http://), jména serveru (www.neco.cz) a cesty (/) - nejjednodušší možná cesta je právě to lomítko, tedy root daného webu a proto tam [b]vždy být musí[/b]. V případě uvedení složitější cesty na konci patří lomítko, pokud se jedná o jeméno adresáře. To, že to v některých prohlížečích funguje i bez lomítka je pouze tím, že prohlížeč jej tam ve skutečnosti doplní, ale toto taky není standardizované chování prohlížeče, takže to v některých prohlížečích fungovat nemusí.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 14.8.2003 9:38:15

je pravda ze "/" trosku serveru usetri praci. vubec nejlepsi co se tyce usetreni prace serveru je zadavat primou adresu, napr.: <a href='http://www.nejakyweb.cz/index.php' target='_blank'>http://www.nejakyweb.cz/index.php</a> - web server nebude muset prochazet adresar a hledat uvodni stranku, to je ale u mensich webu optimalizace nepodstatna, u vetsich se to vyplati minimalne pri odkazu na "uvodni stranku" apod...

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 14.8.2003 11:55:29

Server nic neprohledává, nanejvýš se podívá, jestli v tom adresáři existuje soubor správného jména (definovaného v konfiguraci). Jedině kdybyste si v konfiguraci nadefinoval dvacet různých jmen a měl tam až to dvacáté, pak by to mohlo trochu zdržovat.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mižoch

Datum vložení: 12.8.2003 16:47:12

Protože to vrací kód 301 místo 200. Jednak to zbytečně posílá požadavek navíc, a např. to může ztížit indexaci, pokud nějaký robot určitou stránku navštěvuje třeba jen s jedním požadavkem denně. Takže první den dostane 301, odejde a vrátí se pro přesměrovanou 200 až v den druhý.

Avatar

Autor komentáře: Hudec Norbert

Datum vložení: 12.8.2003 13:48:42

Google priklada znacnu vahu pri vyhodnocovani aj nadpisom. Avsak ak nemam na stranke nadpis, pretoze mi z nejakych pricin nepasuje do obsahu, je chybou ak ho vlozim ako skryty, bude to google penalizovat, ci nie?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 12.8.2003 14:30:33

Zatim ne. Na totez jsem se ptal googleguye ale nejak mi neodpovedel. Nicmene ja bych tam ten h1 dal kazdopadne. Pripadne bych ho prekryl obrazkem ala pixy nekdy z 2003/02/26 nebo tak nejak.

Popripade bych to skryti provedl pres evidentni class (napriklad plavackovo 'textVersion')

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.8.2003 16:00:30

Konec konců viz Interval ;-)

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 13.8.2003 11:29:48

Dival jsem se na web Intervalu pres Poodle Predirector ( <a href='http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go' target='_blank'>http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go</a> ) a ten obsah H1 tak jak to je tady udelano pres css nevidi.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 13.8.2003 11:36:35

Já nechápu, proč je TITLE u H1 a ne u A?!

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.8.2003 14:47:05

Díval jsem se taky a zarazilo mně, že ten Spider to na některých stránkách vidí a na některých ne, přestože konstrukce je na všech stejná ;-(

A nejde jen o stránky Intervalu, testoval jsem i jiné weby, včetně několika "vzorových" ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.8.2003 14:53:00

No a zkuste si otestovat "interval.cz/", to se teprve dozvíte věci ;-)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 12.8.2003 17:04:16

No.. já nevím, vysoké školy nemaje a principu fungování vyhledávacích služeb až tak dalece nerozumím, ale z logiky věci vyplývá, že vyhledávače indexují HTML stránky nikoliv však stylový předpis. Tudíž, cítíte-li potřebu H1 skrýt, prostě mu ve stylu dejte vlastnost display:none a je to. Podle mě to ani google není schopný vyčenichat, protože H1 se v kódu stránky jednoznačně nachází. Asi tak.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 12.8.2003 18:51:16

"Avsak ak nemam na stranke nadpis, pretoze mi z nejakych pricin nepasuje do obsahu, je chybou ak ho vlozim ako skryty, bude to google penalizovat, ci nie?"

Pokud vám nadpis nepasuje do obsahu, pak bych ho tam jen kvůli Googlu nevkládal -- uživateli by asi nic neřekl.

Trochu jinak by to ale bylo v případě, že vám nadpis nepasuje do vizuální prezentace stránky v prohlížeči. Pokud je takový nadpis logický vzhledem k informacím na stránce a jejich struktuře, potom do jejího kódu určitě patří -- Google proti jeho skrytí při vizuální prezentaci stránky IMHO nemůže nic namítat.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 12.8.2003 21:22:32

A jste si jisti, nebo si to jenom myslite? Pokud dam na stranku h1 nadpis, jehoz textovou verzi skryju pomoci css a necham tam jenom obrazek, nebude me Google penalizovat? Neni to stejne jako cerny text na cernem pozadi, kterz udelam pomoci css a podstrcim tak googlu (ne uzivateli) falesne slovo? Leo

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.8.2003 10:08:01

Ne - pokud to neni falesne slovo :)

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 13.8.2003 19:02:16

Jak jsem řekl -- pokud ten nadpis zapadá do struktury stránky a není napsán podvodně (tj. neobsahuje něco jiného, než co se na stránce nachází, což je problém právě toho černého textu na černém pozadí), pak proti tomu nemůže Google nic mít -- jako autor stránky jste využil možnosti skrýt tento nadpis z vizuální prezentace stránky (od toho se taky v CSS nachází vlastnost display).

Nadpis <h1> reprezentuje důležitý bod ve struktuře stránky a může být pro její pochopení klíčový, pokud je stránka interpretována jinak než vizuálně. Při vizuální prezentaci už ale může tento nadpis svou funkci ztratit, protože jeho význam zastávají vizuální prvky stránky -- proto již může být zbytečné ho zobrazovat. Kdyby Google tuto praktiku penalizoval, de-facto by tím nutil autory, aby dávali svým stránkám horší strukturu -- a tím by byl sám proti sobě.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 13.8.2003 20:55:59

Takze to musi byt slovo, ktery se v textu vyskytuje? V rade pripadu, kdybych na tohle nemyslel, tak napisu nadpis jinymi slovy - retezec se nevyskytne, ale bude to spolu souviset vyznamove (boty, obuv, apod.) Leo

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.8.2003 22:41:01

Ne, ale melo by byt souvisejici. Pokud prodavate koberce a v h1 mate pamela anderson tak to neprojde.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 14.8.2003 23:00:04

Myslite, ze Google pozna o cem stranka je, i v cestine, a chape natolik synonyma a potrebne souvislosti? Pochopi jak souvisi treba medvidek, tycna a expudice? [sic, jak pisou nekteri, ktere jsem dlouho nechapal] :-)Leo

Avatar

Autor komentáře: Dr.Ozdi

Datum vložení: 20.9.2003 15:35:55

Chtěl bych jen podotknout, že záleží na správné indexaci celé stránky s tímto „neviditelným“ nadpisem.
Mám zkušenost se složitým tabulkovým layoutem, před který jsem dal neviditelný celý odstavec textu s „H1“, google při druhé indexaci stránku penalizoval, později znovu zaindexoval, ale odstavec ignoroval. Jyxo odstavec normálně zaindexoval, jako by na stránce nebylo nic jiného….
Rozhodně s použitím takovýhle vychytávek doporučuji maximální opatrnost.

Avatar

Autor komentáře: Jena

Datum vložení: 10.5.2004 12:56:04

Pokud vim tak skryty text pouziva v H1 kde kdo a pokud neskryjete H1 tak ho muzete kdyztak dat do skryteho spanu ne?

Avatar

Autor komentáře: kajik

Datum vložení: 22.8.2003 16:01:06

a co kdyz "skryju" nadpis do komentare:
<!-- <h1>interval.cz</h1> -->

Avatar

Autor komentáře: Ritchie

Datum vložení: 12.8.2003 18:01:35

Chtěl bych se zeptat, jestli google neindexuje čistě jen parametr ?id=hodnota, nebo i další parametry, kde se id vystytuje, např. ?neco_id=hodnota.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 12.8.2003 18:05:02

Jenom ?id=hodnota. Ostatni (articleid, neco_id ...) by meli byt imho v poradku.

Zdravi

Petr Weida

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 12.8.2003 18:18:41

Indexuje to jen pokud ten link dostane a s tim ze zrovna to 'id' indexovano byt nemusi protoze to muze byt povazovano za session id.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.8.2003 0:02:56

... což je totální pitomost, protože "id" je vžité programátorské označení, používané masově prakticky pro cokoli, zatímco session id bývá značeno úplně jinak (a to v obou nejrozšířenějších skriptovacích jazycích současnosti). Zrovna v téhle věci se IMHO věrozvěsti Google šeredně sekli ;-(

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 13.8.2003 0:26:06

Ano plně souhlasím. Na mnohých webech je k jejich procházení použit právě parametr id.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.8.2003 10:11:31

Ano, nedavno jsem to na jednom serveru peclive predelal na id - a ted to zas kopu zpet :(

Avatar

Autor komentáře: kajik

Datum vložení: 20.8.2003 0:07:45

jak bylo uvedeno v clanku, zadal jsem na alltheweb vyhledat svou stranku, ale volbu backward links jsem uz nikde neobjevil. kde se tedy nachazi? predem diky.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 20.8.2003 0:19:21

Uvedu priklad s nasim webem <a href='http://www.weida.cz' target='_blank'>http://www.weida.cz</a>

dotaz - <a href='http://www.alltheweb.com/urlinfo?q=www.weida.cz' target='_blank'>http://www.alltheweb.com/urlinfo?q=www.weida.cz</a>

a pak staci klinout na <B>Find all 30 external web pages that link to "www.weida.cz"</B>

Zdravi

Petr Weida

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 20.8.2003 23:21:24

diky

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 20.8.2003 8:40:53

Napiste do pole vyhledavani LINK:<a href='http://www.vasestranka.cz' target='_blank'>http://www.vasestranka.cz</a>. Vsechny moznosti najdete, jak jinak, v helpu: <a href='http://www.alltheweb.com/help/faqs/query_language.html' target='_blank'>http://www.alltheweb.com/help/faqs/query_language.html</a>

Avatar

Autor komentáře: kajik

Datum vložení: 20.8.2003 23:22:17

diky ale tam bych to hledal asi dlouho...

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 21.8.2003 13:19:50

Jak se vyhledávače tváří na kód 302 (Object Moved) oproti 301 (Moved Permanetly). V článku je doporučeno v případě přesunu stránky použít ve scriptu header s kódem 301. Jenže na IIS je to prakticky nemožné. A jak tak koukám, tak i Interval tam má při přesměrování z <a href='http://www.interval.cz' target='_blank'>http://www.interval.cz</a> na <a href='http://interval.cz' target='_blank'>http://interval.cz</a> kód 302. Viz <a href='http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/servercheck.cgi' target='_blank'>http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/servercheck.cgi</a>

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 9.4.2005 21:46:05

Pokud muzete, je 301 lepsi nez 302, jelikoz potom se prepocitava po nejake dobe PageRank, jinak s nejvetsi pravdepodobnosti ne.

Avatar

Autor komentáře: Hugh Underwood

Datum vložení: 31.5.2008 8:59:02

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.cnn.com/2004/BUSINESS/02/05/ntt.result.reut/ >NTT lifts 3Q revenue to $26bn</a> http://www.1perfecthome.com/

Avatar

Autor komentáře: Joan Battle

Datum vložení: 1.6.2008 6:29:53

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://cnn.com/2002/ALLPOLITICS/08/02/bush.trade.ap/index.html >Bush gets victory on trade bill</a> http://www.jimwilsonford.com

Avatar

Autor komentáře: Lorinda Henry

Datum vložení: 2.6.2008 15:10:03

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.lcadd.org/ >Lake Cumberland Area Development District</a> http://www.kinetx.com

Avatar

Autor komentáře: Vicente Aguilar

Datum vložení: 4.6.2008 2:48:57

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.indianpublicschool.com/ >The Indian Public School</a> http://www.cnn.com/2000/NATURE/08/15/canada.arctic.reut/

Avatar

Autor komentáře: Dorothea Melendez

Datum vložení: 6.6.2008 23:28:18

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.aph.gov.au/house/members/member.asp?id=83Q >Schultz, Mr Alby MP</a> http://www.dadon-art.co.il/

Avatar

Autor komentáře: Neil Raymond

Datum vložení: 10.6.2008 23:16:59

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://web.prissou.damour.free.fr/priscilla/ >Prissou d'amour</a> http://www.umc-europe.org/

Avatar

Autor komentáře: Glenn Frost

Datum vložení: 14.6.2008 1:39:32

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.topix.com/city/plainfield-il >Plainfield Local News: Topix</a> http://geocities.com/cruff111/

Avatar

Autor komentáře: Emma Riggs

Datum vložení: 16.6.2008 18:18:05

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.lillieammann.com >Ammann, Lillie</a> http://www.williamscosheriff.com/

Avatar

Autor komentáře: Kecia Hinton

Datum vložení: 18.6.2008 6:09:31

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://wanabehuman.blogspot.com/ >Wanabehuman</a> http://www.soldersolutions.com/

Avatar

Autor komentáře: Debi Patton

Datum vložení: 23.6.2008 4:38:19

triviality duiker thallome cheve congregation unstock essence bodicemaker <a href= http://www.us-highways.com/tn-us.htm >Tennessee's US Highways</a> http://www.gamespot.com/pc/strategy/simislemissionsinther/review.html

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.4.2005 19:38:16

Nechápu, jak jste přišel na to že Interval.cz vrací kód 302. Jak se každý může přesvědčit (a jak jsem si právě ověřil), vracíme 301 ;-)

Avatar

Autor komentáře: Alfred

Datum vložení: 9.10.2006 0:51:28

IIS dovoluje jak temporary tak i permanently a vraci k nim spravne kody, kdyz chcete permanently zatrhnete u domeny moved permanently.... prakticky nemozne u IIS neni nic, dokonce i mod_rewrite rozbehnete, akorat to chce bud dost penez na placeny modul nebo trochu slevit z pozadavku na kompatibilitu s apachovskym modulem a poridit free modul

Avatar

Autor komentáře: Martas

Datum vložení: 30.8.2006 12:21:24

Jak dlouho trvá, než se změny provedené na webu projeví na Googlu? To jest jak často google znovu stranku indexuje?

Avatar

Autor komentáře: Peto

Datum vložení: 30.8.2006 21:44:09

...A.htm co znamena to HTM?? ved je to prezitok z obdobia stredoveku ktory sa dnes predsa nemoze NIKDE objavovat nieto este v odbornej knihe...omg

Avatar

Autor komentáře: David Khain

Datum vložení: 6.4.2008 15:58:36

co to píšete zde za nesmysly??? Robots.txt Robots.txt je jednoduchý textový soubor, umístěný v kořenovém adresáři, ve kterém jsou uloženy pokyny, jakým způsobem má vyhledávač procházet váš web. Přesný popis možných příkazů (v angličtině) najdete na The Web Robots Pages. Ke kontrole správnosti zápisu můžete použít Robots.txt Validator. Pokud chcete, aby vyhledávač [b]indexoval vše[/b], použijte tento zápis: [b]User-agent: * Disallow:[/b]

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz